Saturday, October 30, 2010
လက္တည့္ မတည့္၊ ခ်က္က် မက်၊
ဖိနပ္နဲ႔ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေပါက္တာဟာ အစဥ္အလာသစ္တစ္ခုလို ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။
ျမန္မာျပည္သားေတြ အသိမ်ားဆံုးေတြကေတာ့ -
(၁) အီရတ္မွာ အေမရိကန္သမၼတ ရႉးဖိနပ္နဲ႔ အေပါက္ခံရတာနဲ႔
(၂) အေမရိကန္မွာ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ဝင္းကား ဖိနပ္နဲ႔အေပါက္ခံခဲ့ရတာတို႔ ျဖစ္မွာပါ။
Sunday, October 24, 2010
အေျဖရွိႏိုင္မလား၊
ေအာက္မွာ မဇၥၽိမသတင္း႒ာနက ေဆာင္းပါးကေလးတစ္ပုဒ္ကို ျပန္ထည့္ေပးထားပါတယ္။ ရည္ရြယ္
ခ်က္ကေတာ့ အခ်ိဳ႕သူေတြ ဒီေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားၾကေပမယ့္ ေလးေလးနက္နက္
မေတြးမိတာေတြကို ေဖၚထုတ္မိေအာင္၊ အနာဂါတ္အတြက္ အေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္မယ့္လမ္းစကေလး
ေတြ ခင္းမိေအာင္ရယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဖတ္ၿပီးသားမို႔ ပ်င္းစရာေကာင္းရင္
ေတာ့ အေပၚယံလွ်ပ္ ဖတ္သြားၿပီး ေဆာင္းပါးေအာက္ဆီကို ေက်ာ္သြားႏိုင္ၾကပါတယ္။
ေထာင္းကနဲ ...
အိပ္ကာနီးမွဗ်ာ ဘေလာ့ေတြလိုက္ၾကည့္မိပါတယ္ ပို႔စ္တစ္ခုသြားေတြ႕မိတာ စိတ္ထဲေထာင္းကနဲ
ျဖစ္သြားလို႔ ေကာက္ေရးလိုက္တယ္။
ျဖစ္သြားလို႔ ေကာက္ေရးလိုက္တယ္။
Saturday, October 23, 2010
ေရးမိေရးရာ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ၊
ခုတေလာ စိတ္ေတြကေယာက္ကယက္ ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီေတာ့ စိတ္ထဲ စီကာပတ္ကံုးေတြးၿပီး ေရးဖို႔ရာက မလြယ္ဖူး။
ဒါေပမယ့္ ေခါင္းထဲကို ေတြးစရာေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တိုးဝင္လာေနေတာ့ စာနဲ႔ခ်ေရးမယ္လို႔
ၾကံလိုက္တယ္။ ကိုယ့္ဘေလာ့နဲ႔ကိုယ္ပဲေနာ။
Thursday, October 21, 2010
အင္း .. ခက္ၿပီ
ဘားအံၿမိဳ႕ရဲ့ နံက္ခင္းတစ္ခုမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမႀကီးရဲ့ေဘးမွာ အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္ မုန္႔တီေရာင္းေနပါတယ္။
ေရာင္းလာတာၾကာၿပီမို႔လို႔ အနီးအနားက ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြေကာ ေတာကတက္လာတဲ့ (အထူးသျဖင့္
မနက္ပိုင္းေစ်းလာေရာင္းၾကတဲ့ ရြာကလူေတြ) နဲ႔ စည္ကားေနပါတယ္။
Sunday, October 3, 2010
ေတြး၊ ေဆြးေႏြး၊ အေျဖေပးလို႔ ရႏိုင္မလား
ကေန႔ အျပင္းအထန္ ေဆြးေႏြး၊ အေျခအတင္ ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ ကိစၥတစ္ခုရွိတယ္။ အားလံုးလည္း
သိၾကမယ္။ အြန္လိုင္းေပၚက မိတ္ေဆြမ်ား အားလပ္တဲ့ တနဂၤေႏြမို႔လို႔ မီးခဲတစ္စ ခ်ေပးတယ္္လို႔ေတာ့
မယူဆေစခ်င္ဖူး။ မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္ဆိုေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ကိုေတာ့ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္လာတာ
မ်ိဳးေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ အဲဒါကေတာ့ “ေခါင္းၿမီးျခံဳသင့္၊ မျခံဳသင့္” ဆိုတာပါ။
Thursday, September 30, 2010
“အက္ဆစ္” ဆိုတဲ့ “ရြက္သစ္”
ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း စာဖတ္သူေတြကို မတိမ္းမေစာင္းဗိန္းေဗာငး္နဲ႔႔ ေသာေသာညံေနေအာင္
လမ္းေၾကာင္းဖြင့္ေပးလိုက္သူက “အက္ဆစ္”။
Friday, September 24, 2010
♦♣ ဆြဲထုတ္မိသမွ် ေရြးေကာက္ပြဲအပိုင္းအစ ♠♥
ဘယ္သူေတြဘယ္လိုပဲဆိုဆို မၾကာခင္မွာက်င္းပဖို႔ရည္ရြယ္ထားတဲ့ ရွားရွားပါးပါးေရြးေကာက္ပြဲက
ေတာ့ လုပ္ျဖစ္ဖို႔႔နဲ႔ လက္ရွိအာဏာဆုပ္ကိုင္ထားသူေတြကေနၿပီး သူတို႔လိုခ်င္တဲ့အေျဖကိုရေအာင္အစြမ္း
ကုန္ႀကိဳးစားသြားမွာကေတာ့ လယ္ျပင္မွာေဂၚဇီလာသြားသလို အထင္အရွားနဲ႔႔ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေန
ပါၿပီ။ အခ်ိန္နီးကပ္ေနၿပီး ေငြ၊ အာဏာ၊ လက္နက္ေတြနဲ႔ေထာင့္ေစ့ေအာင္ က်ိဳးစားကာကြယ္ထားတဲ့
ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ရလဒ္ေျပာင္းသြားေအာင္ ဘယ္လိုမွလုပ္လို႔မရႏိုင္ေတာ့ဖူးလို႔ ထင္သူေတြရွိႏိုင္ပါ
တယ္။ ေျပာင္းလဲလို႔႔ရႏိုင္ေကာင္းမွရႏိုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ က်ိဳးစားခ်င္ေသးသူေတြ၊ ေနာင္အတြက္ အသင့္
ျပင္လိုသူေတြအတြက္ေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူစုစည္းလို႔႔ရႏိုင္သမွ်အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
Friday, September 17, 2010
ﮦ ဒိ႒ိေဖေဖ ە
အာဏာပိုင္ေတြေရာက္လာၿပီး ေမေမ့ရင္ခြင္ထဲကဆြဲေခၚသြားခ်ိန္မွာ က်မအသက္ ၄ ႏွစ္ပဲရွိပါေသး
တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမလုပ္ႏိုင္ခဲ့တာကေတာ့ အျခားအမ်ိဳးသမီးမ်ားလိုပဲ ငိုေႂကြးျခင္းတစ္ခုထဲရယ္ပါ။
က်မရဲ့ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့ဘဝဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကေန စခဲ့ရပါတယ္။
ကရင္႔ရုိးရာဓေလ႔ ေတးသီပြဲ (သို႔မဟုတ္) ၾသပြဲ - အေၾကာင္းဖတ္လိုသူမ်ားအတြက္၊
ကရင္႔ရုိးရာဓေလ႔ ေတးသီပြဲ (သို႔မဟုတ္) ၾသပြဲ အေၾကာင္းဖတ္လိုသူမ်ားအတြက္ “ျမစ္နဒီကိုးသြယ္”
လို႔အမည္ရတဲ့ ဘေလာ့ဆီကိုညႊန္လိုက္ပါရေစ။ ၾသပြဲအေၾကာင္းကို ေလာေလာဆယ္ဆယ္မေရးျဖစ္ေသး
တာမို႔ ယာယီအေနနဲ႔ အဲဒီဘေလာ့က လင့္ကေလးတစ္ခု ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။
http://myitnadekoethwal.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html
ပို႔စ္အသစ္တစ္ပုဒ္ကိုေတာ့ ေနာက္နာရီပိုင္းအတြင္းမွာ တင္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
မန္းကိုကို
Friday, September 3, 2010
۩ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ (သို႔မဟုတ္) လက္ခ်ည္ပြဲ ۩ (နိဂံုးပုိင္း)
۩ မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားကို ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ျခင္း၊
ဆုေတာင္းရြတ္ဆိုျခင္းႏွင့္ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား
ကရင့္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ရြတ္ဆိုၾကေသာ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာေခၚရြတ္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားတြင္
ေရွးလူႀကီးမ်ားေတြ႕ၾကံဳလိုအပ္ခဲ့သည္မ်ားႏွင့္အညီ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအဓိပၸါယ္မ်ားရွိၾကပါသည္။
ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာဟူေသာစကားလံုးကိုေခၚဆိုရာတြင္ ကရင္စကားျဖင့္ - အသိတရားႏွင့္ဆိုင္သည့္ဝိဥာဥ္
“ဝီး” ႏွင့္ အရိပ္ဟုအဓိပၸါယ္ရွိေသာ “လာ” တို႔ကိုေပါင္းစပ္ကာ “ဝီးလာ” ဟူ၍သံုးစြဲေလသည္။ ၄င္းအျပင္
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း၊ မသဂၤဟမ်ားႏွင့္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲသို႔တက္ေရာက္လာသည့္သူမ်ား
အားလံုးအတြက္ရည္ညႊန္း၍ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာ ၇ ေယာက္ျပန္လာပါဟု ရြတ္ဆိုသံုးစြဲျပန္ပါသည္။
Thursday, August 26, 2010
۞ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ (သို႔မဟုတ္) လက္ခ်ည္ပြဲ ۞ (အပိုင္း ၂)
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ က်င္းပျခင္း
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲက်င္းပရာတြင္ လိုက္နာရမည့္စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားရွိေလရာ ဦးေဆာင္သူ၊ ပါဝင္သူႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ဝတၳဳပစၥည္းအမယ္မ်ားအေပၚ သတ္မွတ္ထား
သည္မ်ား အသီးသီးရွိၾကပါသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ကိုပါဝင္ဆင္ႏြဲမည့္သူအားလံုးသည္ ရိုးရာဝတ္စံုကိုအျပည့္အစံု ဆင္ယင္ၾကရပါ
သည္။ မဂၤလာပြဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ) မ်ားကဦးေဆာင္ၾကရရာ၌ ဦးေဆာင္သူ
ဘိုးဘြား သို႔မဟုတ္ လူႀကီးသူမစံုတြဲမ်ားသည္ ပထမအိမ္ေထာင္ျဖစ္ရၿပီး ၾကင္ယာစံု (လင္စံု မယားစံု) ျဖစ္
ရပါသည္။ ပြဲေတာ္အခမ္းအနားက်င္းပရတြင္ အသံုးျပဳရေသာ ေဒါင္းလန္း(လင္ပန္း သို႔မဟုတ္ ၾကာကလာပ္
သကဲသို႔ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဘန္း) ကိုလည္း မိစံုဖစံုကာလသားသမီးမ်ားမွ က်ားမစံုတြဲ၍ကိုင္တြယ္ခ်ီ
မၾကရပါသည္။
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲက်င္းပရာတြင္ လိုက္နာရမည့္စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားရွိေလရာ ဦးေဆာင္သူ၊ ပါဝင္သူႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ဝတၳဳပစၥည္းအမယ္မ်ားအေပၚ သတ္မွတ္ထား
သည္မ်ား အသီးသီးရွိၾကပါသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ကိုပါဝင္ဆင္ႏြဲမည့္သူအားလံုးသည္ ရိုးရာဝတ္စံုကိုအျပည့္အစံု ဆင္ယင္ၾကရပါ
သည္။ မဂၤလာပြဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ) မ်ားကဦးေဆာင္ၾကရရာ၌ ဦးေဆာင္သူ
ဘိုးဘြား သို႔မဟုတ္ လူႀကီးသူမစံုတြဲမ်ားသည္ ပထမအိမ္ေထာင္ျဖစ္ရၿပီး ၾကင္ယာစံု (လင္စံု မယားစံု) ျဖစ္
ရပါသည္။ ပြဲေတာ္အခမ္းအနားက်င္းပရတြင္ အသံုးျပဳရေသာ ေဒါင္းလန္း(လင္ပန္း သို႔မဟုတ္ ၾကာကလာပ္
သကဲသို႔ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဘန္း) ကိုလည္း မိစံုဖစံုကာလသားသမီးမ်ားမွ က်ားမစံုတြဲ၍ကိုင္တြယ္ခ်ီ
မၾကရပါသည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)