ေအာက္မွာ မဇၥၽိမသတင္း႒ာနက ေဆာင္းပါးကေလးတစ္ပုဒ္ကို ျပန္ထည့္ေပးထားပါတယ္။ ရည္ရြယ္
ခ်က္ကေတာ့ အခ်ိဳ႕သူေတြ ဒီေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားၾကေပမယ့္ ေလးေလးနက္နက္
မေတြးမိတာေတြကို ေဖၚထုတ္မိေအာင္၊ အနာဂါတ္အတြက္ အေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္မယ့္လမ္းစကေလး
ေတြ ခင္းမိေအာင္ရယ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဖတ္ၿပီးသားမို႔ ပ်င္းစရာေကာင္းရင္
ေတာ့ အေပၚယံလွ်ပ္ ဖတ္သြားၿပီး ေဆာင္းပါးေအာက္ဆီကို ေက်ာ္သြားႏိုင္ၾကပါတယ္။
ျပည္သူကုိ ရန္မူမႈ
စိုးေနလင္း
ဗုဒၶဟူးေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၀၈ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၂၁ နာရီ ၀၁ မိနစ္
စစ္အစိုးရက တပ္မေတာ္သာလွ်င္အမိ တပ္မေတာ္သာလွ်င္အဖလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ထားတဲ့ တပ္မေတာ္
သားေတြပါ။ သူတို႔ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ရက္စက္႐ိုင္းစိုင္းသြားၾက၊ လူစိတ္ကင္းမဲ့သြားၾကသလဲ။ ပဲခူး
ဇိုင္းကႏုိင္းမွာ စက္တင္ဘာ ၄ရက္က ျဖစ္သြားတဲ့ အရပ္သား လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကို စစ္သားေတြ
ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္မွဳအေၾကာင္း အားလံုးသိၾကၿပီးပါ။
ရွင္းပါတယ္။စစ္အာဏာရွင္တစုက စစ္သင္တန္းေက်ာင္းေတြ စစ္တကၠသိုလ္ေတြမွာ ႐ိုက္သြင္းခဲ့တဲ့
သင္ခန္းစာေတြ အေတြးအေခၚေတြေၾကာင့္ပါပဲ။
စစ္အာဏာရွင္ေတြ တိုင္းျပည္အာဏာကို လုယူသိမ္းလိုက္ကတည္းက ဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြ ေနရာအႏွံ႕
ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အညိဳေရာင္ အမည္းေရာင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာ
မလိုပါဘူး။
၁၉၈၉ မွာ စစ္ခံု႐ုံးက ခ်မွတ္တဲ့ မတရားျပစ္ဒဏ္နဲ႔ အက်ဥ္းက်ေနခ်ိန္ တခါသား က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရး
အက်ဥ္းသားတိုက္ေတြကို စစ္တပ္က အသြင္ေျပာင္း အက်ဥ္းေထာင္ ဝန္ထမ္းေတြ အေစာင့္တာဝန္က်
လာပါတယ္။ သူ႔အဆင့္နဲ႔သူ တပ္ၾကပ္ၾကီး၊ တပ္ၾကပ္၊ ဒုတပ္ၾကပ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ဆီ
တာဝန္က်လာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ညီေတြလိုပဲ သေဘာထား ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္
ဆံၿပီး ကိုယ့္ရွိတဲ့ အစားအစာေလးေတြ ခ်ေကြ်း မိတ္ဖြဲ႕ခဲ့ၾကပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ဆို အေတာ္ၾကီး ခင္မင္လာၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းလည္း ေျပာဆိုလာၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက
တပ္ၾကပ္တေယာက္က သူ ကရင္ျပည္နယ္ေရွ႕တန္းတေနရာ ထိုးစစ္တခုမွာတုန္းက ၾကံဳခဲ့ရတဲ့
ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္တခုကို ေျပာျပတယ္။ သူက သံတိုင္တံခါးအျပင္က က်ေနာ္က သံတိုင္တံခါးအတြင္း
ကေပါ့ေလ။ က်ေနာ္သူေျပာတဲ့ျဖစ္ရပ္ကိုနားေထာင္ရင္း ၾကက္သီးေမြးညွင္းထ အံ့ၾသ ထိတ္လန္႔တုန္လွဳပ္
သြားခဲ့ရသလို က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္က စစ္တပ္ဆိုတာကိုလည္း အၾကီးအက်ယ္ ရြံရွာသြားခဲ့ရတယ္။ သူ
ေျပာျပတဲ႕ျဖစ္ရပ္ကဒီလိုပါ။ ကရင္ျပည္နယ္က ရြာပံုးတခုကို သူတို႔တပ္ခြဲက ဝင္ေရာက္စီးနင္းခဲ့တုန္းက
ရြာက ၾကိဳတင္သတင္းရထားပံု ရတယ္တဲ့၊ ရြာထဲေရာက္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မရွိၾကေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အေလာတၾကီးထြက္ေျပးသြားၾကပံုေပၚတယ္။ ဆန္ေရြးလက္စဆန္ေကာေတြ ခ်က္လက္စ
ထမင္းအိုးေတြ ဒီတိုင္းက်န္ေနခဲ့သလို စပါးက်ီထဲမွာလည္း စပါးေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အိမ္ေမြးတိရိစာၦန္ တခ်ိဳ႕
လည္းရွိေနဆဲလို႔ဆိုပါတယ္။သူတို႔စစ္ေၾကာင္းလည္း ရြာထဲကို ပိုက္စိတ္တိုက္ရွာၾကတယ္။ တဲတလံုးထဲက
ပုခက္တခုထဲမွာ အခါလည္သားအရြယ္ေလာက္ ေယာက်္ားေလး တေယာက္ ကိုမေမွ်ာ္လင့္ပဲ ေတြ႔ခဲ့ၾက
တယ္။ ကေလးေလးက လာၿပီးေပြ႔တဲ့စစ္သားေတြကို မ်က္လံုးေလးျပဴးၿပီး ၾကည္႕ေနေပမယ့္ မငိုဘူးတဲ့။
ရဲေဘာ္ေတြလည္း ကေလးေလး ကိုေပြ႔ခ်ီၿပီး သူတို႔တပ္ခြဲမႉးဆီကို သြားသတင္းပို႔ရပါတယ္။ တပ္ခြဲမႉးက
ရြာကိုမီးရွိဳ႕ရမွာမို႔ကေလးကိုေခၚခဲ့ဖို႔ အမိန္႔ေပးပါတယ္။
ေနာက္တရြာလံုးက အိမ္ေတြစပါးက်ီေတြကို မီးတိုက္ၿပီး သူတို႔တပ္ခြဲလည္း ရြာက ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။
ကေလးခ်စ္တတ္တဲ့ ရဲေဘာ္ေတြက တေယာက္တလွည့္ ေက်ာမွာအဝတ္နဲ႔ပိုးၿပီး ကေလးေလးကို သူတို႔
တပ္ခြဲနဲ႔ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ သူတို႔တပ္ခြဲကို ဆက္ၿပီး နယ္ေျမရွင္းလင္းေရးမလုပ္ခိုင္း
ေတာ့ပဲ ေနာက္ထပ္အေရးၾကီးတဲ့တာဝန္တခုေပးဖို႔ ေရွ႕တန္း တပ္ရင္းတပ္စြဲထားရာကို ျပန္ဝင္ဖို႔အမိန္႔ရ
လာတယ္။ ရဲေဘာ္ေတြလည္း အားရဝမ္းသာျပန္ၾကဖို႔ျပင္ဆင္ၾကတယ္။ဒီအခ်ိန္မွာတပ္ခြဲမႉးက ကရင္ရြာ
ထဲက အခါလည္သားေလာက္ကေလးတေယာက္ ေတြ႔လို႔ေခၚလာခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း ဗ်ဴဟာမႉးဆီကို
သတင္းပို႔ရတယ္။ ဗ်ဴဟာမႉးရဲ႕တုန္႔ျပန္အမိန္႔ကေတာ့ “ အသက္ရွင္ရက္ ဘယ္သူမွ ေခၚမလာနဲ႔ အျပတ္
ရွင္းခဲ့”တဲ့။အမိန္႔ကို တပ္ခြဲမႉးက သူ႔တပ္သားေတြကိုျပန္ေျပာျပတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္သားေတြမ်က္စိမ်က္ႏွာ
ပ်က္ၿပီး ဘာတခြန္းမွ ျပန္မေျပာႏုိင္ၾကေတာ့ပါဘူး။
အခ်ိန္တန္လို႔တပ္ခြဲျပန္ေခါက္တဲ့အခါ ကေလးေလးက ရဲေဘာ္တေယာက္ရဲ႕ေနာက္ေက်ာမွာ ပါလာ
ခဲ့တာပါ။ တပ္ခြဲမႉးက ကေလးကို သတ္ၿပီးထားခဲ့ဖို႔ဘယ္သူတာဝန္ယူမလဲလို႔ ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္သူမွ
အဲဒီတာဝန္ကို မယူခဲ့ဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။တပ္ခြဲမႉးကလည္းဗ်ဴဟာမႉးရဲ႕အမိန္႔ကို မလိုက္နာလို႔မျဖစ္တဲ့
အတြက္ တေယာက္ေယာက္က တာဝန္ယူဖို႔အမိန္႔ေပးပါတယ္။ တပ္ခြဲတပ္ၾကပ္ၾကီးက ဘယ္သူမွ
တာဝန္မယူတဲ႕အတြက္ တာဝန္ယူမယ့္သူကို တျခားသူေတြရတဲ့ အာမီရမ္ (Army Rum) ကို ေပးမယ္
လို႔မက္လံုးေပးသတဲ့။ ေနာက္ဆံုး တပ္ခြဲကလည္း အေတာ္ခရီးေပါက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္ခြဲမႉးက
ကေလးကိုအျပတ္ရွင္းခဲ့ဖို႔အမိန္႔ေပးလာတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ တပ္ခြဲထဲက ခပ္ေပေပရဲေဘာ္တေယာက္က ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ရမ္ကိုေပးဖို႔ေတာင္းတယ္။
တပ္ခြဲတပ္ၾကပ္ၾကီးက အရက္ပုလင္းကို ေပးလိုက္ေတာ ့အဲဒီရဲေဘာ္ဟာ ပုလင္းတဝက္ေလာက္ နီးပါးကို
တခါတည္း ေမာ့ေသာက္ပစ္လိုက္တယ္။ ေနာက္ခဏၾကာေတာ့ ကေလးကိုသူ႔ ကိုေပးခဲ့ဖို႔ေျပာၿပီး သူ႔ကို
ခဏထားခဲ့ဖို႔ေျပာပါတယ္။ တပ္ခြဲလည္း အဲဒီရဲေဘာ္နဲ႔ ကေလးေလးကိုထားခဲ့ၿပီး ခရီးဆက္ထြက္ခဲ့တယ္။
အေတာ္ၾကီးၾကာမွ ခုနက တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ရဲေဘာ္ဟာ တပ္ခြဲေနာက္ကို အေမာတၾကီးေျပးလိုက္လာတာ
ေတြ႔ရတယ္။ တပ္ခြဲတပ္ၾကပ္ၾကီးက သူ႔ကိုေပးတဲ့တာဝန္လုပ္ၿပီးၿပီလားလို႔ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီရဲေဘာ္ဟာ
တျခားရဲေဘာ္ေတြၾကားမွာ ဒူးေထာက္ခ်ၿပီး ခ်ံဳးပြဲခ် ရွိဳက္ၾကီးတငင္ ငိုခ်လိုက္ပါတယ္။ ဘာစကားမွမေျပာ
ႏုိင္ဘဲ အၾကာၾကီးငိုၿပီးေတာ့မွ သူအရက္ပုလင္းကို ကုန္ေအာင္ေသာက္ၿပီး ကေလးေလးကို သစ္ပင္တပင္နဲ႔
ကိုင္႐ိုက္သတ္ပစ္ခဲ့ေၾကာင္း အထစ္ထစ္အေငါ႕ေငါ႕နဲ႔ျပန္ေျပာျပသတဲ့။
က်ေနာ္ခုတင္ျပလိုက္တဲ့အျဖစ္အပ်က္က စိတ္ကူးယဥ္မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီတုန္းက အဲဒိတပ္ခြဲမွာ
ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ တပ္ၾကပ္တေယာက္က စိတ္မေကာင္းျခင္းၾကီးစြာနဲ႔က်ေနာ့ကိုျပန္ေျပာျပခဲ့တဲ့
ျဖစ္ရပ္မွန္္ပါ။ ရဲေဘာ္ေတြက ဘယ္သူမွ မသတ္ခ်င္ၾကဘူး။ ဒီအမိန္႔ကိုေပးရက္ခဲ့သူက ဗ်ဴဟာမႉးတေယာက္
ပါ။
လူမိုက္သားကေတာ့ ရမ္းကားသထက္ရမ္းကားေနပါၿပီ။က်ေနာ္တို႔ျပည္သူ တဦးခ်င္းအေနနဲ႔ မိမိ
ကိုယ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ မိမိတို႔ရဲ႕ရင္ေသြး သားသမီးေတြကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ တာဝန္
ရွိသလို အမွန္တရား နဲ႔လူမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔လည္း တာဝန္ ရွိပါတယ္။
ႏုိင္ငံေရး ပါတီေတြ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကိုပဲ အားကိုးၿပီး တို႔ကဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ ဆိုတဲ့ အညံ႕ခံ အရွံဳး
ေပးေရး အေတြးအေခၚကို ကိုင္စြဲထားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူထုတရပ္လံုး မ်ိဳးဆက္နဲ႔ခ်ီၿပီး
စစ္ကြ်န္ ျဖစ္ေနၾကရမွာပါ။
အေၾကာက္တရားေတြ ဖယ္ရွား ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး မတရားတဲ့စစ္အာဏာရွင္စံနစ္ကို တညီတညြတ္တည္း
တြန္းလွန္ၾကရေအာင္ပါ။ ။
========================
အေပၚက ေဆာင္းပါးကို အေသခ်ာဖတ္ရင္ ကရင္အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ လက္ေတြ႕ၾကံဳေတြ႕ ေနၾကရတဲ့ ဘဝကို မွန္းဆႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ လူသားဆန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ရွိသူေတြအားလံုး
စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကလိမ့္မယ္ ဆိုတာလည္း ယံုမွားသံသယ ရွိစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္
မေကာင္းျဖစ္ရံုနဲ႔ ၿပီးသြားၾကမယ့္သူေတြက အမ်ားစုျဖစ္မယ္ဆိုတာလည္း လက္ခံၾကမယ္လို႔ နားလည္
မိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္လုပ္ခ်င္တာက ပိုၿပီးက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ခ်ဲ႕ထြင္တာမဟုတ္ရင္ေတာင္ ေဆာင္းပါး
မွာ ပါတဲ့အခ်က္ေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစား ေဆြးေႏြးၾကည့္ဖို႔ပါ။
အခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီလူကေတာ့လုပ္ၿပီ၊ လူမ်ိဳးေရးကိစၥေတြ တင္ခ်လာၿပီလို႔ ေျပာၾကပါမယ္။
မမွားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးအက်ိဳးရွိေအာင္ မေတြးမိတာေတြကို ေဖၚထုတ္ၾကည့္ၿပီး အနာဂါတ္
မွာ အတူေနသြားၾကရမယ့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အေျဖေတြကို အစျပဳမိေအာင္လို႔
ရည္ရြယ္ရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မေျပာမၿပီး မတီးမမည္ပါ၊ ဒါေတြကို ပင္မသတင္း႒ာနေတြက လုပ္ေပးမွာမဟုတ္
ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္တြင္း အတူေနၿပီး စိတ္ေနေဝးရံုမက အားနည္းသူေတြကို ကိစၥတံုးျပစ္ေနတဲ့အရာကို
ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ ဝိုင္းၿပီးမျဖတ္ေတာက္ေပးၾကရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေမွ်ာ္လို႔လည္း ရမယ္မထင္ပါဘူး။
အဓိကက်မယ္အခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္မယ္ဗ်ာ။
(၁) ရြာပုန္းရြာေရွာင္ေတြ တကယ္ပဲရွိသလား။
မရွိဖူးလို႔ ေျဖရင္ေတာ့ ဆက္ေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ေျပာလည္း လက္ခံမယ့္သူမဟုတ္ဖူးလို႔
နားလည္တာမို႔ အခ်ိန္ကုန္ခံမေနပါနဲ႔လို႔ ကန္ေတာ့ဆြမ္းလုပ္ရေတာ့မွာပါပဲ။ ရွိတယ္လို႔ လက္ခံရင္ေတာ့
ဆက္စပ္ေမးခြန္းကေလးေတြ ေပၚလာပါမယ္။
- လူေတြ ဘာလို႔ပုန္းေရွာင္ေနရတာလဲ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ေစတနာကို နားမလည္ၾကလို႔လား။
- ရုပ္ရွင္ထဲကလို မဟုတ္ရင္လည္း အိႏိၵယက ဇာတ္ခြဲထားတဲ့ဓေလ့ေၾကာင့္ ဒျမလုပ္စားရတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြ
လို ျဖစ္ေနတာလား။
- ဒီလူေတြဟာ လူဆိုးသူခိုး မဟုတ္ရင္လည္း သူပုန္မိသားစုဝင္ေတြလား။
- သူပုန္ေတြဆိုရင္ ဘာလို႔မခုခံတာလည္း။ (သတင္းႀကိဳတင္ရထားတယ္လို႔ ထင္တာမွန္ရင္၊ သူပုန္ေတြသာ
ဆိုရင္ ျခံဳခိုတိုက္ရင္ စြမ္းရည္ေျပာင္ေျမာက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ တပ္မေတာ္ႀကီးက ေအာင္ပြဲေတြခံႏိုင္ပါ့မလား။)
(၂) စစ္တပ္ကေကာ ဘာလို႔ ရြာပုန္းရြာေရွာင္ကို လိုက္ရွာရတာလည္း။
ဒါက အေျခခံေတြးတာ။ ၿပီးရင္ လိုက္ရွာတာဟာ -
- သူပုန္ေတြဆိုၿပီး ေျခမႈန္းမလို႔လား။
- သူပုန္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနသူေတြမို႔ ေျခခ်စရာမရွိေအာင္ လိုက္ေနတာလား။
- ေတြ႕ရင္ မိရင္ေကာ ကိုယ့္ရြာကိုယ္ ျပန္လာၾကပါလို႔ စကားနဲ႔တင္ေျပာမွာလား။
- ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ တရားဝင္ေပၚလစီအရလုပ္တာလား၊ ႏႈတ္မိန္႔နဲ႔ လုပ္တာလား။
- ဗ်ဴဟာမႉးကခိုင္းလို႔ လုပ္ရတာဆိုေတာ့ မခိုင္းရင္ မလုပ္ဖူးလို႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္ရမလား။
- မလိုအပ္ပဲ လူမသတ္ခ်င္ရင္ အျခားနည္းလမ္းေတြ မရွိေတာ့ဖူးလား။
(၃) ေနာက္ဆံုး က႑ကေတာ့ စာနာမႈ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၾကံဖန္စဥ္းစားၾကည့္တာပါ။
- အကယ္၍မ်ား အဲဒီရြာဟာ ဗမာရြာျဖစ္ၿပီး စစ္တပ္က ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ကရင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနရင္ေကာ
ဘယ္လိုမ်ား စိတ္ထဲရွိၾကမလဲ။
ဆက္စပ္ၿပီး ထပ္ေတြးၾကည့္ရင္ -
- တိုင္းရင္းသားေတြကေန ကိုယ္ပိုင္စာေပ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေလ့လာသင္ၾကားဖို႔ အခြင့္ေတာင္းတာဟာ
လူမ်ိဳးေရးအျမင္က်ဥ္းေျမာင္းတာလား၊ မဟုတ္ရင္လည္း ျဖစ္သင့္တဲ့ သာမန္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလား။
- တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ သမိုင္းေတြကို ေဖၚထုတ္ေလ့လာဖို႔နဲ႔ တရားဝင္လုပ္ခြင့္ရွိဖို႔ လုပ္ကိုင္ၾကတာဟာ
အစြန္းေရာက္တာလား။ (ဒီေမးခြန္းကေတာ့ သမိုင္းေနာက္ခံ အားနည္းသူေတြအတြက္ အခက္အခဲ
ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ခ်င္းလူမ်ိဳးေတြ ဘာမွမသိလိုက္ပဲ လြတ္လပ္ေရးအရမွာ ျမန္မာျပည္ထဲ နယ္တစ္နယ္
အေနနဲ႔ ပါလာတာ၊ ကယားနဲ႔ ရွမ္းေတြလို ဒီကေန႔ေခတ္ ႏိုင္ငံလို႔ ေခၚေနၾကတဲ့ နယ္ပယ္ေတြေအာက္မွာ
အတိအလင္းမပါခဲ့တာ၊ လြတ္လပ္ေရးယူစဥ္က ထားခဲ့ၾကတဲ့ ကတိကဝတ္ေတြနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
မရွိေတာ့လို႔ ကတိတည္စရာ လိုမလို၊ ဒါေတြက ေရခဲေတာင္ထိပ္စြန္းကေလးသာသာ ေတြးစရာေလး
ခ်ျပတာပါ။)
တိုက္ခိုက္ေျပာေနတယ္လို႔ ထင္ခ်င္လည္း ထင္ႏိုင္ပါတယ္။ အျပန္အလွန္ အႏုလံုပဋိလံု စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔
လမ္းရွာၾကည့္တာပါ၊ အျမင္လြဲေနရင္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ၁၉၉၀ ႏွစ္လြန္ တစ္ႏွစ္တုန္းက ဘားအံက
ကခ်င္ ၂ တပ္ရင္းကို KNU ေတြ တပ္ျပင္ကဝိုင္းၿပီး စစ္သည္အိမ္ယာေတြရွိတဲ့ တပ္ထဲကိုျပစ္ခတ္သတိေပး
ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္လို႔ ထင္ႏိုင္ပါတယ္။ အမွန္က စစ္သားေတြအားလံုး ေရွ႕တန္းထြက္သြား
တာ KNU ကသိလို႔ အေဝးႀကီးကေန ထိုးေဖါက္ဝင္လာၿပီး ေပ်ာ့ကြက္ကို ေထာက္ျပရံုလုပ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီ
အခ်ိန္က အကာအရံေတာင္ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ျဖစ္ေနတဲ့ တပ္ထဲဝင္ၿပီး ၾကမ္းလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားႏိုင္မလဲ
ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
လိုရင္းခ်ဳပ္ရရင္ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား အေပၚကေဆာင္းပါးထဲက အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္ေနရတာလဲလို႔ ေမးခြန္း
ထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ (၂၁ ရာစုမွာ ဒါေတြရွိေနေသးတုန္းလားလို႔ ေမးလာရင္ ေျဖရအေတာ္ၾကပ္တဲ့အေန
အထားပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေနအထားက ေဒသတစ္ခြင္လံုးမွာ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတာေတာ့ ျမင္မိပါတယ္။)
ခုေနခါမ်ား တိုင္းရင္းသားေတြကေန အမ်ိဳးသားေရးျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏိုးၾကားလာၿပီး သခင္မ်ိဳးေဟ့
တို႔ကခ်င္၊ တို႔ခ်င္း၊ တို႔ရွမ္း၊ တို႔ကရင္ေတြဆိုၿပီး ထလုပ္ၾကရင္ အထူးသျဖင့္ ဗမာေတြဘယ္လို တုန္႔ျပန္ၾက
မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဗမာေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳးစုေတြထဲမွာလည္း မ်ိဳးကြဲေတြအေပၚထားတဲ့ စိတ္ေတြကို
ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕မွာေနစဥ္က အရိုင္းေတြလို႔ လူေတြေျပာ
ေနၾကတဲ့ မ်ိဳးကြဲတစ္စုက ေနာက္တစ္ေနရာမွာ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားၾကျပန္ေရာ။
ဆိုခ်င္တာက မတရားမႈေတြကို သတိနဲ႔ဆင္ျခင္သလို က်ေနာ္တို႔ သိထားရတဲ့ သမိုင္းနဲ႔ အျခားအသိေတြ
ဟာေကာ ျပဳျပင္ထားတဲ့ လိုရာဆြဲေျပာထားတဲ့ တပိုင္းတစ အမွန္ေတြမ်ားျဖစ္ေနသလားဆိုတာ ေမးခြန္း
ထုတ္ၾကည့္ၾကဖို႔ပါ။ သမိုင္းလို႔ဆိုျပန္ရင္လည္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ သမိုင္းကို သိႏိုင္ခြင့္က အေတာ္နည္း
ေနတာ ျမင္ၾကရမွာပါ။ သိခ်င္စိတ္ ရွိမရွိနဲ႔ သမမွ်တတဲ့ အျမင္ေတြေပၚထြန္းလာဖို႔ဟာ အင္မတန္ႀကီး
က်ယ္တဲ့ စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ပါ။
မတရားတာကို လ်စ္လ်ဴရႈတာဟာလည္း မတရားလုပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုထားတာေတာ့ ရွိပါတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလိုစကားနဲ႔ မဖိခ်င္ပါဘူး။ သာမန္အသိအျမင္ကိုသံုးၿပီး တဦးအေပၚတဦး စာနာႏိုင္ၾက
ရင္ပဲ အေတာ္ခရီးေပါက္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဒါပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဖူးလို႔ ေျပာပါရေစ။ က်ေနာ္အပါအဝင္ မွားေနတာ၊ ေရွ႕ေနာက္မညီတာ
ေတြကို ေထာက္ျပအၾကံေပးတာမ်ိဳးဟာလည္း တႏိုင္အင္အားနဲ႔ ပါဝင္ၾကတာပါပဲ။ အဲ .. အနည္းဆံုးေတာ့
က်ေနာ့္တစ္ေယာက္အတြက္ ဒီစကားဟာ မွန္ေနမွာပါပဲ။
ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ ျမဲႏိုင္ၾကပါေစ၊
မန္းကိုကို
၂၄၊ ၁၀၊ ၂၀၁၀
ထင္ထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဘယ္သူမွ စိတ္မဝင္စားဖူးလို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ မဟုတ္ေပမယ့္ စိတ္ပါဝင္စားမႈ အတိုင္းအတာနဲ႔ တုန္႔ျပန္မႈေတြဟာ ေစာင့္ၾကည့္စရာ မလိုေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ဘာမွ မရွိဘူးဆိုတာ ေတြ႕တဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွေတာ့လည္း အျပစ္မတင္ပါဖူး။ ဒါကို ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးျဖစ္လို႔ ရင္ထဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းပဲ ထားၾကပါ။
ReplyDeleteဒီလိုၾကံဳတိုင္းလည္း ကိုယ္ငယ္ငယ္က ျဖစ္ခဲ့တာကို ျပန္ေတြးၿပီး ကိုယ္ခ်င္းလည္း စာပါတယ္။ က်ေနာ့္အေမ အစာအိမ္ခြဲစိပ္ရလို႔ ေဆးရံုမွာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေနခဲ့ရစဥ္ကျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါပဲ ေန႔လည္ေက်ာင္းအားခ်ိန္မွာ ခဏေလာက္သြားေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စိုးရိမ္ရေကာင္းမွန္း၊ စာနာရေကာင္းမွန္းလည္း နားမလည္ခဲ့မိဖူး။
ႀကီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ရက္ေလာက္ ေနမေကာင္းျဖစ္လိုက္ရင္ပဲ ဘယ္အရာမွ ကိုယ့္အတြက္အေရးမႀကီးေတာ့ သလိုပဲ။ ေျခလက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား တူနဲ႔ထုလိုက္မိရင္၊ နည္းနည္းေလးျခစ္မိရင္၊ အလုပ္မွာ တစ္ခ်က္ေလာက္ ညွပ္သြားတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ သိလာပါၿပီ။ ကိုယ္နာၿပီ၊ ခံစားရၿပီ မဟုတ္လား။
အတၱကို အေျခခံၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတာေတြဟာ အတူတူမို႔ အျပစ္မတင္ဖူးလို႔ေျပာတာ နားလည္ႏိုင္ၾကမယ္ေတာ့ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပြင့္မယ့္ဘုရားေတြထဲမွာ မပါတာေသခ်ာတဲ့ က်ေနာ္ကေတာ့ တခါတရံ စိတ္ထဲ မရွင္းမရွင္းေတာ့ ျဖစ္မိတယ္ဗ်။ အျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ခ်စ္တယ္ခ်စ္တယ္လို႔ေျပာၿပီး အာလူးေတြပဲ ေကၽြးေကၽြးေနတဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ(မ်ိဳးခ်စ္)ခ်စ္ကိုကိုမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ။ ဆဲရလည္းခက္ခက္၊ ရင္ဆိုင္အႏိုင္ယူရလည္းခက္ခက္နဲ႔ အင္း ....
အင္း .. ဆိုေတာ့လည္း အဲ ..... အင္း....... ေပါ့ဗ်ာ၊ ဘာမွဆက္မေျပာတာပဲ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္။
ဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ငမိပါတယ္
ReplyDelete