ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Saturday, October 23, 2010

ေရးမိေရးရာ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ၊


     ခုတေလာ စိတ္ေတြကေယာက္ကယက္ ျဖစ္ေနတယ္။
     ဒီေတာ့ စိတ္ထဲ စီကာပတ္ကံုးေတြးၿပီး ေရးဖို႔ရာက မလြယ္ဖူး။
     ဒါေပမယ့္ ေခါင္းထဲကို ေတြးစရာေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တိုးဝင္လာေနေတာ့ စာနဲ႔ခ်ေရးမယ္လို႔
ၾကံလိုက္တယ္။ ကိုယ့္ဘေလာ့နဲ႔ကိုယ္ပဲေနာ။


     ကိုယ့္ဘေလာ့နဲ႔ကိုယ္လို႔ စေျပာလိုက္တာနဲ႔ ေတြးစရာက စေပၚလာၿပီ။
     ကိုယ္ပိုင္ဘေလာ့ (personal blog) မွာ ဘယ္လိုအတိုင္းအတာမ်ိဳးထားၿပီး ေရးသင့္သလဲ။
     ကိုုယ္ပိုင္ပဲဟာ ေရးခ်င္တင္ခ်င္တာေတြ အကုန္လုပ္မွာေပါ့လို႔ေတာ့ ေတြးလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ျဖစ္ပါ့
မလား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စာမတင္ေလာက္တဲ့စာေတြ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သတင္းဝက္ဘ္ဆိုက္
ေသးေသးကေလးေတြမွာေတာင္ တင္ေပးဖို႔အဆင့္မမွီတာေတြကို တင္ခ်င္တိုင္း တင္လို႔ရေနတယ္။
အဆင့္လို႔ေျပာလိုက္ေတာ့ ထပ္ေတြးရျပန္ေရာ၊ ဘာေတြနဲ႔ အဆင့္ကို တိုင္းတာသတ္မွတ္မွာလဲ။ ေယဘု
ယ်အားျဖင့္ အသိအျမင္တခ်ိဳ႕ေပးႏိုင္ၿပီး အမ်ားလည္းလက္ခံဖတ္ရႈလို႔ေကာင္းႏိုင္မယ့္ အေနအထားေလး
ေပါ့ေနာ၊ ဆရာေတာ့ ဆက္မလုပ္ပါရေစနဲ႔၊ ဒီေခတ္မွာ ေတာ္ရံုလူေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္
သိပ္ကြာလွတာ မဟုတ္ဖူးဆိုေတာ့ နားညီးရံုသာျဖစ္မယ္။

     တခါ လူေတြ ကြာျခားမႈမရွိလွဖူးေျပာျပန္ေတာ့ တကယ္ပဲ မကြာလွဖူးလား ေတြးမိျပန္တယ္။ ဟုတ္ပါ
တယ္ မကြာလွပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကြာေတာ့လည္း ကြာပါတယ္။ မကြာဖူးဆိုတာက ဥာဏ္ရည္ပါ၊ ကြာတယ္
ဆိုတာက စိတ္ပါဝင္စားၿပီး ေလ့လာလိုက္စားမႈနဲ႔ အဲဒီအေပၚ ထပ္ဆင့္ေလ့က်င့္ကၽြမ္းက်င္မႈေတြပါ။ အပို
ေဆာင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ အလြယ္အားျဖင့္ “ကံ” လို႔ေခၚရမယ့္ အခြင့္အေရးေတြေပါ့။ အခု က်ေနာ္တို႔တေတြ
အမ်ားစုအေနနဲ႔ ဖတ္လို႔မွတ္လို႔ မကုန္ႏိုင္တဲ့ စာေပေတြကို ဖတ္ရႈခြင့္ရေနတာဟာ ကံေကာင္းတယ္လို႔
မွတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေလာက္ အေၾကာင္းမလွသူေတြကို တေန႔ေန႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ လက္ဆင့္ကမ္းေပး
ဖို႔ တတ္ႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့။

     ကံေတာ့ေကာင္းပါၿပီတဲ့ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္လို႔ေကာ နားလည္ႏိုင္အံုးမွာလား။ အင္း..
အလြယ္တကူနားလည္ႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ တကၠသီလာေတြလည္း စီးပြားပ်က္ၾကေတာ့မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းတက္ၿပီး တတ္သိသူေတြရဲ့ လမ္းညႊန္ျပေပးတာကို ခံရတဲ့ အခြင့္အေရးရရင္ေတာ့ ေနာက္
တစ္ဆင့္ ကံေကာင္းၿပီေပါ့ (ကံေကာင္းတာေကာ အဆင့္ေတြရွိေသးသလား)။ ဒီလိုကံေကာင္းၿပီဆိုၾကပါစို႔။
ကံမေကာင္းသူေတြကေန မသိလို႔ နားမလည္လို႔ ေျပာမိေျပာလာတာေတြကိုေကာ သည္းခံခြင့္လြတ္သင့္
သလား၊ ညွာတာၿပီး ရွင္းျပလမ္းညႊန္သင့္သလား။

     ေတြးမိျပန္တယ္ေလ၊ တခါခါက်ေတာ့ ၾကည့္လိုက္ျပန္ရင္ ေထာ္ေလာ္ကန္႔တို႔ ဇြတ္မွဇြတ္တို႔ ဆိုတာေတြ
လာလာလုပ္သူေတြမွာ လူငယ္ေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရျပန္မယ္။ (လူႀကီးေတြကေတာ့ ထား
လိုက္ပါေတာ့၊ ဘဝေနာက္ခံမတူ ခံယူခ်က္ေတြမတူရင္ အျမင္ကိုညိွဖို႔ဆိုတာ လြယ္တဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္ပဲ)။
လူငယ္ေတြအေပၚ စိတ္ရွည္ဖို႔ အနည္းဆံုး အခ်က္ႏွစ္ခုေျပးျမင္မိတယ္။ ပထမအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ ႏုနယ္တဲ့
အေတြ႕အၾကံဳေၾကာင့္ ဥပမာ ေက်ာင္းမွာသင္တဲ့ဟာေတြ မိဘနဲ႔ စာနယ္ဇင္းႀကီးေတြကေျပာရင္ အလြယ္
ယံုလိုက္ၾကၿပီး ဒါကိုစြဲကိုင္ထားတတ္ၾကလို႔ အခ်ိဳ႕ျပင္ေပးဖို႔ လမ္းညႊန္ဖို႔လိုတာေတြအတြက္ အခ်ိန္ယူရပါ
မယ္၊ တနည္းအားျဖင့္ စိတ္ရွည္ရပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က လူငယ္ေတြရဲ့ ျပင္းထန္တတ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ဇြဲ
ရွိတာေတြ၊ မေမာမပန္းတတ္တဲ့ စြမ္းအားေတြဟာ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အရင္းအႏွီးေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။
ဒါကိုလည္း အလြယ္တကူ ျမင္ႏိုင္တာပါပဲ၊ အထူးသျဖင့္ စစ္ဖက္မွာေပါ့။

     ေခတ္အဆက္ဆက္ ေရွ႕ကေန အေသခံခဲ့တာ လူငယ္ေတြပါ။ ဒီေတာ့ ဒီလူငယ္ေတြကို အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႔
စီမံသူလူႀကီးေတြ၊ စိတ္အားတက္လာေအာင္ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ စိတ္ထားေတြကို ရိုက္သြင္း
ေပးတဲ့ (သိရက္နဲ႔ လုပ္တဲ့) လူႀကီးေတြကို လူလည္က်တာ၊ လွည့္စားတာ၊ အသံုးခ်တာ စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲ
ရင္ မွားတယ္လို႔ ျငင္းဖို႔က ခပ္ခက္ခက္။ ဒါကိုျမင္ခဲ့တဲ့ ကေနဒါစစ္သားေလး တစ္ေယာက္ကေတာ့ စာအုပ္
တစ္အုပ္ေတာင္ ေရးခဲ့ေသး၊ generals die in bed တဲ့၊ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ ေဝါသရင္းဟိုက္ တို႔လို ေက်ာင္း
သံုးစာအုပ္ေတာင္ ျဖစ္ေနေသး။

     ဒါနဲ႔ လူႀကီးေတြေကာ အစြဲေတြ ဘာေတြနဲ႔ လြတ္သလားဆိုေတာ့ အဲ.. မလြတ္ပါဘူး။ သူတို႔လည္း ငယ္
ရာက ႀကီးလာတာပဲေလ။ ငယ္ငယ္က သိျမင္ၾကားသင္ခဲ့ရသမွ် လူႀကီးဘဝမွာ ခံယူထုတ္သံုးၾကတာပါပဲ။
နမူနာလား၊ အလြယ္ေလးပါ၊ ျမန္မာျပည္အလံသစ္ကိစၥကိုၾကည့္။ ကိုယ္သိဖူး ၾကားဖူး ေလ့လာဖူးတာေတြ
အေပၚမူတည္ၿပီး လူငယ္ေတြကို ေျပာျပၾကတယ္။ ခုအလံသစ္ကို လက္မခံၾကဘူး။ ေတြးၾကည့္မိျပန္တယ္။
အလံမွာ ဘာသေကၤတေတြပါၿပီး ဘာအေရာင္ေတြက ဘာကိုကိုယ္စားျပဳတယ္ဆိုၿပီး အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကတယ္။
ကဲ သေကၤတတဲ့၊ ကိုယ္စားျပဳတာတဲ့၊ ဘာေတြလဲ။ လူေတြ အတၱအေျချပဳၿပီး ကိုယ္ပိုင္သေကၤတေတြ သတ္
မွတ္ခ်င္ေနၾကတာလား။ လူႀကီးေတြက ဓေလ့ေဟာင္းနဲ႔ အေတြ႕ၾကံဳေတြအေပၚမူတည္တဲ့ အျမင္ေတြ
ေဖၚထုတ္လာတယ္။ (အထူးသျဖင့္) ျပည္တြင္းလူငယ္ေတြက ႏႈတ္တိုက္အသင္ခံရတဲ့ စကားေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီး
ေျပာဆိုၾကမယ္။ အခ်ိဳ႕ေနရာမွာ ဆရာျပန္လုပ္တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရႏိုင္မယ္။

     ေယဘုယ် ၾကည့္လိုက္ရင္ အလံသစ္က စစ္တံဆိပ္နဲ႔ သိပ္ေတာင္မသဲကြဲဖူး။ စစ္တပ္သာလွ်င္ အဓိပဓိ
ေနရာမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ျပ႒ာန္းဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့သေဘာလို႔ ယူဆလို႔မရဖူးလား။ (ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့
ဖူး၊ စတုတၳျမန္မာ အင္ပါယာကို တစ္ေသြး တစ္သံ တစ္မိန္႔ေအာက္မွာ ထူေထာင္လိုက္ၿပီလို႔လည္း အဓိပၸါယ္
ေကာက္လို႔ရပါေသးတယ္၊ အခ်ိဳ႕သူေတြရဲ့ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေပါ့ေလ၊ ေရရွည္ကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရအံုးမွာပါ။)
ဆက္စပ္ၿပီးေတြးၾကည့္ရင္ အစြဲေတြေၾကာင့္ တိရစာၦန္ေတြကို အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး သို႔မဟုတ္ သေကၤတ
အေနနဲ႔ ယူငင္သံုးစြဲသင့္သလား။ အစြဲဆိုလို႔ ဥပမာ ဦးပုႏွင့္သားမ်ားအထည္ဆိုင္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို သတိရ
တယ္၊ ခုေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းလာၿပီမို႔ နည္းသြားၿပီ။ အရင္က အမည္းေရာင္ဆိုရင္ ကိုယ္ခႏၶာရင္းႏွီးေရာင္း
ခ်သူေတြ ဝတ္တဲ့အေရာင္၊ ခုေတာ့ ဖက္ရွင္အေရာင္။ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လူမႈခံယူခ်က္ေတြ ေျပာင္း
လဲေနၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အသင့္အတင့္ တန္႔ေနတာကေတာ့ ကံဆိုးသလား ကံေကာင္းသလား
ဆိုတာ ၾကည့္ျမင္တဲ့သူအေပၚ မူတည္လိမ့္မယ္ထင္ရဲ့။

     ကဲ ေတာ္ၿပီ၊ ေခါင္းလည္းပူလာၿပီ။ ဆက္ေရးရင္ ဖတ္တဲ့သူပါ ထပ္တူျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။

မန္းကိုကို
၂၃၊ ၁၀၊ ၂၀၁၀

မွတ္ခ်က္။   ။ ေနာက္မွ ေတြးထားတာေတြထပ္ေရးမယ္။ လူမ်ိဳးေရးအေၾကာင္းေတြလည္း ပါမယ္။ အမွန္
                 အတိုင္း ေျပာလို႔ရသမွ်ေျပာမယ္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးထဲက ကိုယ့္ကိုမုန္းသူလည္း ေပၚလာမွာပဲ။
                 အျခားလူမ်ိဳး (အထူးသျဖင့္ဗမာ) ေတြကလည္း ကိုယ့္ကို ယံုၾကည္လာဖို႔ေတာ့ မရွိပါဘူး။
                 ဂရုစိုက္စရာမလိုဖူးလို႔ ေျပာလို႔မရေပမယ့္ အမွန္အတိုင္း မေျပာၾက မပြင့္လင္းၾကရင္ ဘယ္
                 ေတာ့မွ သံသယေတြ၊ အထင္လြဲတာေတြ၊ အျမင္ေစာင္းတာေတြ၊ ကိုယ္မွားေနတာေတြ
                 ျမင္ႏိုင္ ျပင္ႏိုင္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဖူး။ မွန္တာေျပာရင္ သစၥာ၊ မွန္တာကို ေျပာရဲတာ သတၱိ
                 လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါကလည္း လိုတဲ့အခါ ဆြဲသံုးဖို႔နဲ႔ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္လံုေအာင္ ဖန္တီးေပး
                 ထားတဲ့ ရဲေဆးေတြပါ။ အဲ သတၱိဆိုတာ ဘာလဲတို႔ မွန္တယ္မွားတယ္ကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္
                 မလဲဆိုတာေတြ ဆက္ေျပာမိေတာ့မယ္။ ကဲ ဒါပဲ။

1 comment:

  1. ျမန္မာျပည္အလံဆိုရင္ေတာ့ ဒီမွာဗ်ိဳ႕ -

    - http://thawthikho.blogspot.com/2010/10/blog-post_3958.html

    - http://taungoo.blogspot.com/2010/10/lithuania-bolivia-guyana-ghana-ethiopia.html

    - http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Burma

    ReplyDelete