Thursday, September 30, 2010
“အက္ဆစ္” ဆိုတဲ့ “ရြက္သစ္”
ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း စာဖတ္သူေတြကို မတိမ္းမေစာင္းဗိန္းေဗာငး္နဲ႔႔ ေသာေသာညံေနေအာင္
လမ္းေၾကာင္းဖြင့္ေပးလိုက္သူက “အက္ဆစ္”။
Friday, September 24, 2010
♦♣ ဆြဲထုတ္မိသမွ် ေရြးေကာက္ပြဲအပိုင္းအစ ♠♥
ဘယ္သူေတြဘယ္လိုပဲဆိုဆို မၾကာခင္မွာက်င္းပဖို႔ရည္ရြယ္ထားတဲ့ ရွားရွားပါးပါးေရြးေကာက္ပြဲက
ေတာ့ လုပ္ျဖစ္ဖို႔႔နဲ႔ လက္ရွိအာဏာဆုပ္ကိုင္ထားသူေတြကေနၿပီး သူတို႔လိုခ်င္တဲ့အေျဖကိုရေအာင္အစြမ္း
ကုန္ႀကိဳးစားသြားမွာကေတာ့ လယ္ျပင္မွာေဂၚဇီလာသြားသလို အထင္အရွားနဲ႔႔ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေန
ပါၿပီ။ အခ်ိန္နီးကပ္ေနၿပီး ေငြ၊ အာဏာ၊ လက္နက္ေတြနဲ႔ေထာင့္ေစ့ေအာင္ က်ိဳးစားကာကြယ္ထားတဲ့
ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ရလဒ္ေျပာင္းသြားေအာင္ ဘယ္လိုမွလုပ္လို႔မရႏိုင္ေတာ့ဖူးလို႔ ထင္သူေတြရွိႏိုင္ပါ
တယ္။ ေျပာင္းလဲလို႔႔ရႏိုင္ေကာင္းမွရႏိုင္မွာျဖစ္ေပမယ့္ က်ိဳးစားခ်င္ေသးသူေတြ၊ ေနာင္အတြက္ အသင့္
ျပင္လိုသူေတြအတြက္ေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူစုစည္းလို႔႔ရႏိုင္သမွ်အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
Friday, September 17, 2010
ﮦ ဒိ႒ိေဖေဖ ە
အာဏာပိုင္ေတြေရာက္လာၿပီး ေမေမ့ရင္ခြင္ထဲကဆြဲေခၚသြားခ်ိန္မွာ က်မအသက္ ၄ ႏွစ္ပဲရွိပါေသး
တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမေမလုပ္ႏိုင္ခဲ့တာကေတာ့ အျခားအမ်ိဳးသမီးမ်ားလိုပဲ ငိုေႂကြးျခင္းတစ္ခုထဲရယ္ပါ။
က်မရဲ့ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့ဘဝဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကေန စခဲ့ရပါတယ္။
ကရင္႔ရုိးရာဓေလ႔ ေတးသီပြဲ (သို႔မဟုတ္) ၾသပြဲ - အေၾကာင္းဖတ္လိုသူမ်ားအတြက္၊
ကရင္႔ရုိးရာဓေလ႔ ေတးသီပြဲ (သို႔မဟုတ္) ၾသပြဲ အေၾကာင္းဖတ္လိုသူမ်ားအတြက္ “ျမစ္နဒီကိုးသြယ္”
လို႔အမည္ရတဲ့ ဘေလာ့ဆီကိုညႊန္လိုက္ပါရေစ။ ၾသပြဲအေၾကာင္းကို ေလာေလာဆယ္ဆယ္မေရးျဖစ္ေသး
တာမို႔ ယာယီအေနနဲ႔ အဲဒီဘေလာ့က လင့္ကေလးတစ္ခု ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။
http://myitnadekoethwal.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html
ပို႔စ္အသစ္တစ္ပုဒ္ကိုေတာ့ ေနာက္နာရီပိုင္းအတြင္းမွာ တင္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
မန္းကိုကို
Friday, September 3, 2010
۩ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ (သို႔မဟုတ္) လက္ခ်ည္ပြဲ ۩ (နိဂံုးပုိင္း)
۩ မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားကို ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ျခင္း၊
ဆုေတာင္းရြတ္ဆိုျခင္းႏွင့္ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား
ကရင့္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ရြတ္ဆိုၾကေသာ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာေခၚရြတ္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားတြင္
ေရွးလူႀကီးမ်ားေတြ႕ၾကံဳလိုအပ္ခဲ့သည္မ်ားႏွင့္အညီ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအဓိပၸါယ္မ်ားရွိၾကပါသည္။
ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာဟူေသာစကားလံုးကိုေခၚဆိုရာတြင္ ကရင္စကားျဖင့္ - အသိတရားႏွင့္ဆိုင္သည့္ဝိဥာဥ္
“ဝီး” ႏွင့္ အရိပ္ဟုအဓိပၸါယ္ရွိေသာ “လာ” တို႔ကိုေပါင္းစပ္ကာ “ဝီးလာ” ဟူ၍သံုးစြဲေလသည္။ ၄င္းအျပင္
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း၊ မသဂၤဟမ်ားႏွင့္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲသို႔တက္ေရာက္လာသည့္သူမ်ား
အားလံုးအတြက္ရည္ညႊန္း၍ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာ ၇ ေယာက္ျပန္လာပါဟု ရြတ္ဆိုသံုးစြဲျပန္ပါသည္။
Thursday, August 26, 2010
۞ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ (သို႔မဟုတ္) လက္ခ်ည္ပြဲ ۞ (အပိုင္း ၂)
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ က်င္းပျခင္း
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲက်င္းပရာတြင္ လိုက္နာရမည့္စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားရွိေလရာ ဦးေဆာင္သူ၊ ပါဝင္သူႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ဝတၳဳပစၥည္းအမယ္မ်ားအေပၚ သတ္မွတ္ထား
သည္မ်ား အသီးသီးရွိၾကပါသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ကိုပါဝင္ဆင္ႏြဲမည့္သူအားလံုးသည္ ရိုးရာဝတ္စံုကိုအျပည့္အစံု ဆင္ယင္ၾကရပါ
သည္။ မဂၤလာပြဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ) မ်ားကဦးေဆာင္ၾကရရာ၌ ဦးေဆာင္သူ
ဘိုးဘြား သို႔မဟုတ္ လူႀကီးသူမစံုတြဲမ်ားသည္ ပထမအိမ္ေထာင္ျဖစ္ရၿပီး ၾကင္ယာစံု (လင္စံု မယားစံု) ျဖစ္
ရပါသည္။ ပြဲေတာ္အခမ္းအနားက်င္းပရတြင္ အသံုးျပဳရေသာ ေဒါင္းလန္း(လင္ပန္း သို႔မဟုတ္ ၾကာကလာပ္
သကဲသို႔ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဘန္း) ကိုလည္း မိစံုဖစံုကာလသားသမီးမ်ားမွ က်ားမစံုတြဲ၍ကိုင္တြယ္ခ်ီ
မၾကရပါသည္။
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲက်င္းပရာတြင္ လိုက္နာရမည့္စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားရွိေလရာ ဦးေဆာင္သူ၊ ပါဝင္သူႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ဝတၳဳပစၥည္းအမယ္မ်ားအေပၚ သတ္မွတ္ထား
သည္မ်ား အသီးသီးရွိၾကပါသည္။
အေျခခံအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ကိုပါဝင္ဆင္ႏြဲမည့္သူအားလံုးသည္ ရိုးရာဝတ္စံုကိုအျပည့္အစံု ဆင္ယင္ၾကရပါ
သည္။ မဂၤလာပြဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ) မ်ားကဦးေဆာင္ၾကရရာ၌ ဦးေဆာင္သူ
ဘိုးဘြား သို႔မဟုတ္ လူႀကီးသူမစံုတြဲမ်ားသည္ ပထမအိမ္ေထာင္ျဖစ္ရၿပီး ၾကင္ယာစံု (လင္စံု မယားစံု) ျဖစ္
ရပါသည္။ ပြဲေတာ္အခမ္းအနားက်င္းပရတြင္ အသံုးျပဳရေသာ ေဒါင္းလန္း(လင္ပန္း သို႔မဟုတ္ ၾကာကလာပ္
သကဲသို႔ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဘန္း) ကိုလည္း မိစံုဖစံုကာလသားသမီးမ်ားမွ က်ားမစံုတြဲ၍ကိုင္တြယ္ခ်ီ
မၾကရပါသည္။
Sunday, August 22, 2010
♥ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ (သို႔မဟုတ္) လက္ခ်ည္ပြဲ ♥ (အပိုင္း ၁)
ကမၻာေပၚရွိလူမ်ိဳးတိုင္းဝယ္ ထင္ရွားေသာဝိေသသအမွတ္အသား၊ သမိုင္းႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္
အလာမ်ားရွိၾကေလရာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲ
သည္ ထင္ရွားေသာ၊ အေရးႀကီးေသာရိုးရာဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
လက္ခ်ည္ျခင္းတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာအနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ပါရွိရည္သန္သည့္အျပင္ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္
လည္း သံုးမ်ိဳးသံုးစား ခြဲျခားထားရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ -
အလာမ်ားရွိၾကေလရာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲ
သည္ ထင္ရွားေသာ၊ အေရးႀကီးေသာရိုးရာဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
လက္ခ်ည္ျခင္းတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာအနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ပါရွိရည္သန္သည့္အျပင္ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္
လည္း သံုးမ်ိဳးသံုးစား ခြဲျခားထားရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ -
Thursday, August 19, 2010
□ မဲမေပးေရး လႈပ္ရွားမႈ □
ျမန္မာျပည္သူျပည္သား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား ခင္ဗ်ား၊
မၾကာခင္မွာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ေရွ႕ေရး လမ္းခ်ိဳးတစ္ခုကို ေရာက္လာေတာ့မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ့
အနာဂါတ္အေရးကို သက္ေရာက္မႈမ်ားစြာေပးမယ့္ အခ်ိဳးအေကြ႕တစ္ခုျဖစ္လို႔ သတိထားၿပီး အခ်ိန္လည္း
နည္းနည္းေပး စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါ တယ္။ အထူးသျဖင့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ -
မိမိသားစဥ္ေျမးဆက္နဲ႔ ႏိုင္ငံရဲ့အနာဂါတ္အေပၚ သက္ေရာက္ေစပါလိမ့္မယ္၊
ကမၻာမွာလည္း ဆင့္ကဲသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေစပါလိမ့္မယ္၊
Saturday, August 14, 2010
ကူးေရးထားမိတဲ့ စာတစ္ပိုဒ္၊
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ဆရာေဖျမင့္ရဲ့ “စနစ္တက် ေလ့က်င့္တည္ေဆာက္ထားေသာ စိတ္၏
စြမ္းအားမ်ား” ဆိုတဲ့စာအုပ္ကေလးထဲက ကူးေရးမွတ္ထားတာကို ျပန္ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ
ကို လိုလားေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသူေတြ အားလံုးအတြက္ အင္အားတစ္ရပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္မိလို႔
သတိေလ်ာ့ေနသူေတြကို ႏိႉးဆြေပးတယ္လို႔ယူဆရင္လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။
စြမ္းအားမ်ား” ဆိုတဲ့စာအုပ္ကေလးထဲက ကူးေရးမွတ္ထားတာကို ျပန္ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ
ကို လိုလားေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသူေတြ အားလံုးအတြက္ အင္အားတစ္ရပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္မိလို႔
သတိေလ်ာ့ေနသူေတြကို ႏိႉးဆြေပးတယ္လို႔ယူဆရင္လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။
Thursday, August 12, 2010
ထိုင္မလား၊ ထမလား၊ သြားမလား
အားလည္းနာတယ္၊ ခင္လည္းခင္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္လည္းမရွိျပန္ဘူး။
ေအာက္မွာ ပို႔စ္အသစ္ရဲ့လင့္ကေလး ထည့္ေပးထားပါတယ္။ အန္ထုတ္ထားတဲ့ စာကေလးတစ္စုပါ။
စိတ္ဆႏၵမ်ားရွိရင္ သြားေရာက္ဖတ္ရႈႏိုင္ၾကပါတယ္။
http://www.kicnews.org/?p=3466
တစ္ခါခါမွာေတာ့ ထိုင္ေနတာပိုေကာင္းပါတယ္။
မန္းကိုကို
၁၂၊ ၀၈၊ ၁၀
ေအာက္မွာ ပို႔စ္အသစ္ရဲ့လင့္ကေလး ထည့္ေပးထားပါတယ္။ အန္ထုတ္ထားတဲ့ စာကေလးတစ္စုပါ။
စိတ္ဆႏၵမ်ားရွိရင္ သြားေရာက္ဖတ္ရႈႏိုင္ၾကပါတယ္။
http://www.kicnews.org/?p=3466
တစ္ခါခါမွာေတာ့ ထိုင္ေနတာပိုေကာင္းပါတယ္။
မန္းကိုကို
၁၂၊ ၀၈၊ ၁၀
Saturday, July 31, 2010
မဟူရာက်ိန္စာ အလြန္၊
“ေ႐ႊမည္း”
“အမည္းေရာင္ေသြး”
ဘယ္လိုပင္ တင္စားေစ လိုရင္းကေတာ့ “ေရနံ” ပင္။
ဤမွ်ေလာက္ တင္စားရေအာင္ ဘာေတြမ်ား ထူးျခားသနည္း။
Friday, July 23, 2010
ေမာင္စင္ၾကယ္ရဲ့ ကဗ်ာတစ္ပြင့္၊
□ အို ေလာက □
ေအာင္ျမင္ေသာအခါ
သူပါ ကိုယ္ပါ
အားလံုးပါ၍
ရွယ္ယာမ်ားစြာ
ဆူညံစြာျဖင့္။ ။
ဆံုးရံႈးေသာအခါ
သူလဲမပါ
ကိုယ္မပါ၍
ရွယ္ယာမရွိ
တိတ္ဆိတ္ဘိ၏။ ။
သင္သိ။ ငါသိ။ အားလံုးသိၾက ။
အို ေလာက။ ။
ေမာင္စင္ၾကယ္
( “ပန္းၾကာခိုင္” ကဗ်ာစု )
◊ “ျပန္႔က်ဲေနေသာ ကဗ်ာပြင့္မ်ားအား ေကာက္ယူ သိမ္းဆည္းထားမိသည္၊” (ေမာင္စင္ၾကယ္)
◊ ဤကဗ်ာကို စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္စင္ၾကယ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သူ၏ “ပန္းၾကာခိုင္” ကဗ်ာစုပါ
ကဗ်ာတို၊ ရွည္ ၄၉ ပုဒ္အတြင္းမွ ကူးယူေဖၚျပသည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)