ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Thursday, April 28, 2011

နားလည္ေပးၾကရေအာင္



     ေျပာေတာ့သာလြယ္တယ္ ၊ ဘယ္လိုမ်ား အျပန္အလွန္ နားလည္ေပးၾကမလဲ ။

     * သေဘာထားႀကီးႀကီးးထားေပါ့ကြာ ။
     ** ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးကို သေဘာထားႀကီးတယ္လို႔ေခၚမွာလဲ ။
     * စိတ္ရွည္ရင္ သေဘာထားႀကီးလာမွာေပါ့ကြာ ။
     ** ဒါဆိုစိတ္ကေကာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရွည္ရမွာလည္း ။
     * ေဟ့ ေဟ့ ေတာ္ၿပီကြာ ၊ ကိုယ့္ဘာသာစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ကြ ၊ မင္းတို႔လည္း ဒီအရြယ္ေရာက္ေနၿပီပဲ ။

     (* အင္း ... ကေလးေတြ နားလည္ႏိုင္ၾကပါေစ ...)
     (** ဟင္း .. ဘဲႀကီးကလည္း ဘာမွန္းမသိဘူး ၊ မသိလို႔ေမးတာကိုမ်ား ၊ ေတာ္ၿပီ .. ငါလုပ္ခ်င္တာကို
ငါနားလည္သလို လုပ္တာပဲေကာင္းတယ္) ။

     ဒီလို ဆင္တူယိုးမွားျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ ရလဒ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ရွိၿပီးခဲ့ၿပီးလဲေတာ့ မေျပာတတ္ပါ ။
ဒါေပမယ့္ (လူငယ္ေတြအပါအဝင္) “တဖက္လူကိုယ့္ကို နားလည္မွာပါ” ဆိုတဲ့ တဖက္သတ္ထင္ျမင္တတ္
တာ (wishful thinking) မ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ႏွစ္ခါ ၾကံဳဆံုခဲ့ၾကဘူးၿပီးၿပီလဲ ။

     စကားပံုတစ္ခု ၾကားဖူးတာကေတာ့ “အခ်က္မသိေတာ့ သားမက္ သူခိုးထင္” ဆိုလားပါပဲ ။ ဒီ “စ
ကားပံု” မွာ လိုရာကိုဆြဲေျပာရရင္ သားမက္ရႏိုင္တဲ့အရြယ္ အဖိုးႀကီးက သားမက္ကို သူခိုးလို႔အထင္
လြဲရေလာက္ေအာင္ ဒီအသက္အရြယ္ထိေရာက္ေနတာကို အေတြးအေခၚအေျမွာ္အျမင္ မရွိဖူးလား
လို႔ ေစာဒကတက္ခ်င္စရာကိစၥပါ ။

     လူတိုင္းလိုလို သိၿပီးသားကိုပဲ ဆရာထပ္လုပ္ရရင္ “အရာရာမွာ အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိပါတယ္”
လို႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္ ။

     “သတိမမူ ဂူမျမင္” ဆိုတဲ့စကားပံုလိုပဲ သတိေလ်ာ့ရင္ အမွား (သို႔မဟုတ္) နားလည္မႈလြဲတာေတြ
ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္ေကာင္းပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အျပည့္အဝေတာ့ မမွန္ဘူးထင္ပါတယ္ ။
တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ဘယ္လိုမွအဆက္ အစပ္မရွိတဲ့ (ေဒသႏွစ္ခုက) လူႏွစ္ဦး ၊ မိသားစုႏွစ္စု ၊ အဖြဲ႕
ႏွစ္ဖြဲ႕ ၊ ႏိုင္ငံႏွစ္ႏိုင္ငံေတြရဲ့ၾကားမွာ ကြာဟမႈေတြ ၊ နားလည္လြဲမႈေတြ အင္မတန္လြယ္လြယ္ကူကူ
ျဖစ္ႏိုင္တာမ်ိဳးပါ ။ ဒီကေန႔ပဲေတြ႕ခဲ့တဲ့ ဥပမာတစ္ခုရွိပါတယ္ ။ ေဝးေဝးလံလံမဟုတ္ပါဘူး ၊ ကရင္
တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းၾကားထဲတင္ပါ ။

     ကရင္လူငယ္တစ္ေယာက္ ၊ အျခားကရင္လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘေလာ့မွာ “ေအးကြာ” လို႔ ထည့္
ေရး ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ ဒါကိုေတြ႕မိတဲ့ ၿမိဳ႕သားကရင္တစ္ေယာက္က ရိုင္းတယ္လို႔ ထင္သြားပါတယ္ ။
သူကေစတနာနဲ႔ ဝင္အေျပာမွာ မခံႏိုင္တဲ့ေဘးလူေတြကပါ ျပန္ေျပာၾကရင္းနဲ႔ ေနာင္ဂ်ိန္ (ရန္) ျဖစ္ကုန္
ပါေတာ့တယ္ ။ လူႀကီးကို “နင္နဲ႔ငါ” ဆိုၿပီးေျပာတာမ်ိဳး ဘားအံၿမိဳ႕လိုေနရာမွာ နားလည္ေပးၾကပါ
တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အျခားေဒသမွာ ႀကီးျပင္းလာသူေတြအတြက္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္ ။
တခါ ဒီေဒသက လူေတြေတြကလည္း အျခားေဒသကလူေတြကို ဒါေတာင္နားမလည္ၾကရေကာင္း
လားဆိုၿပီး အျမင္ရွိလိုက္မိတာနဲ႔ လြဲေခ်ာ္မႈေတြအစတည္လာေတာ့တာပါပဲ ။

     ဒါေတာင္ ကရင္တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာတင္ ရွိပါေသးတယ္ ။
     ဒီေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက အရာရာမွာ ျမင္လာတာကို ကိုယ့္ေပတံနဲ႔တိုင္းၿပီး ခ်က္ခ်င္းႀကီး
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် မသတ္မွတ္လိုက္မိၾကဖို႔ပါ ။ ဥပမာေလးအခ်ိဳ႕ကို ဆက္ေျပာပါရေစ ။

     က်ေနာ့ဘေလာ့မွာတင္ တိုင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕ မွတ္ခ်က္လာေပးရာမွာ ေတြ႕ႏိုင္တာတစ္ခုက
စကားအသံုးအႏႈန္း မေခ်ာေမြ႕တာနဲ႔ ဗမာလို သတ္ပံုဆိုးဆိုးရြားရြား မွားေနတဲ့ကိစၥပါ ။ အေတာ္
ေလး နားလည္ေပးရတဲ့ကိစၥပါ ။ တဖက္ကျပန္ၾကည့္ရင္ အခ်ိဳ႕သူေတြအတြက္ ဗမာစာနဲ႔စကား
ဟာ ပင္မဘာသာမဟုတ္ရံုမက တတိယဘာသာစကား (third language) ေလာက္သြားက်ေန
တာပါ ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္နဲ႔ ႏိႈင္းၾကည့္ရင္ ပထမနဲ႔ဒုတိယဘာသာေတြဟာ ကရင္ ၊ ဗမာေတြျဖစ္ၿပီး
အဂၤလိပ္ဘာသာက တတိယဘာသာ (third language) ျဖစ္သြားပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ ပါရမီရွိသူ ၊
စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးေပးၿပီး ႀကိဳးစားေလ့က်က္သူ မ်ိဳးေတြကလြဲရင္ အဲဒီလို သံုးခုေျမာက္
ဘာသာစကားကို ကၽြမ္းက်င္အေျခခိုင္ဖို႔ရာ အခက္အခဲအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ ဒါကိုနားလည္တဲ့ ႏိုင္ငံ
ေတြမွာက်ေတာ့ ျပႆနာနည္းတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သား က်ေနာ္တို႔တေတြအတြက္
ေတာ့ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုျဖစ္ေနေသးတာ သတိျပဳစရာပါ ။

     အရင္တစ္ခါလည္းေရးဖူးပါတယ္ ။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေရဒီယိုအတူနားေထာင္ခဲ့ရာမွာ (ဘီဘီစီ
ထင္ပါတယ္) တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အေမးအေျဖလုပ္ခန္း ပါလာပါတယ္ ။
ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေျပာတဲ့ ဗမာစကားဝဲဝဲနဲ႔ ဟန္ပန္ေၾကာင့္ အဲဒီလူမွာ ၿပံဳးစိစိျဖစ္သြားပါတယ္ ။ က်
ေနာ့္ကို အားနာလို႔သာ ဝါးလံုးကြဲမရယ္ခဲ့တာပါ ။ တကယ္တန္းမွာ ဒီေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟာ သူကၽြမ္း
က်င္တဲ့ဘာသာရပ္မွာပဲ အားရံုစူးစိုက္ၿပီး စကားျပန္နဲ႔ေျပာရင္ အဆင္ေျပႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ။
တူညီတဲ့ဘာသာစကားကို သံုးၾကရင္ေတာင္မွ တဖက္လူရဲ့ ေနာက္ခံအေပၚမူတည္ၿပီး အခက္အခဲနဲ႔
ကြဲျပားမႈေတြ ရွိႏိုင္တာကို ေခါင္းေဆာင္ႀကီးသတိမူမိခဲ့ပံု မေပၚပါဘူး ။ ၿမိဳ႕မွာႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္း
သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နားလည္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ လူတိုင္းကိုယ့္လိုနားမလည္ ေပးႏိုင္ဘူးဆိုတာ
လည္း သခၤန္းစာရခဲ့ပါတယ္ ။

     တဆက္ထဲမွာ ေတြးမိတာတစ္ခုရွိပါတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔လို ၿမိဳ႕ျပအသိုင္းအဝိုင္းမွာ ႀကီးျပင္းလာတဲ့
တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ နယ္စပ္ေဒသေတာ္လွန္ေရးအသိုင္းအဝိုင္းၾကား ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာၾကသူေတြ
ၾကားမွာေတာင္ ရွိေနၾကတဲ့ကြာဟမႈေတြပါ ။ က်ေနာ္တို႔လိုလူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားေတြကို
နားလည္ေပးႏိုင္ပါတယ္ ၊ ထို႔နည္းတူပဲ ဗမာနဲ႔ျပည္မေနလူေတြရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကိုလည္း နားလည္
သိမွတ္ထားပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္စုၾကားမွာ ကမၻာျခားတဲ့အေတြးအျမင္ေတြနဲ႔ ျငင္းခံုေျပာဆို
ၾကရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရန္စကားေတြဖက္ေရာက္သြားၿပီး ဘယ္လိုမွနားလည္ဆက္စပ္ေပးဖို႔ မျဖစ္
ႏိုင္တာကို ျမင္ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ စိတ္မေကာင္းေပမယ့္ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္ ။

     ေနာက္ဆံုးတစ္ခုအေနနဲ႔ ဒီပို႔စ္ေရးရင္းသတိထားလာမိျပန္တာက အခ်ိဳ႕ဘေလာ့ေရးသူေတြဟာ
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကိုပဲ တိုတိုတုတ္တုတ္ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေရးၿပီး တင္ျပသြားလိုက္တာ လူအ
ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့သေဘာနဲ႔ အံသြားဝင္ေနတာကို ေတြ႕မိတယ္ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ သပြတ္အူေမႊ႕သလို
သိသမွ် မွတ္သမွ်ေတြကို အတင္းထိုးသိပ္ထည့္ၿပီး ကေမာက္ကမနဲ႔ လာဖတ္သူေတြ မ်က္စိလည္ေအာင္
လုပ္တတ္ ေရးတတ္ပါတယ္ ။

     ေအးဗ်ာ .. ဒါကိုလည္း (မ်က္စိမိွတ္ၿပီး) နားလည္ေပးႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္ဗ်ာ ...


မန္းကိုကို
၂၈၊ ၀၄၊ ၂၀၁၁

5 comments:

  1. ေအာက္မွာကေတာ့ အေပၚပို႔စ္ထဲမွာေရးထားသလိုပဲ နားလည္မႈ လြဲေနၾကသူေတြၾကား (ဘေလာ့တစ္ခုမွာ) ပဲခူးဆားဝင္လုပ္မိတဲ့ က်ေနာ့္ဆီ ဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပန္ေရးထားတဲ့ (စီပံုးက) မွတ္ခ်က္ပါ ။

    “အခ်ဳိ႔လူေတြ မိဘ၊ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာေရးေတြကို ဆြဲထည္႔ၿပီး တစ္ဖက္သားကို ဆဲေရးတိုင္းထြာေလ႔ရွိတယ္။ မိဘ၊ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာေရးေတြနဲ႔ ခိုင္းႏႈိင္းၿပီး ေျပာဆိုျခင္းဟာလည္း ကိုယ္႔ကိုမေျပာနဲ႔ ဘယ္လူမ်ဳိးကမွ မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ လက္မ,မေကာင္းရင္ လက္မျဖတ္၊ လက္ညိဳးမေကာင္းရင္ လက္ညိဳးျဖတ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ဦးမန္းကိုကို”

    ေရးထားတာေတြ တစ္ခုမွ မမွားပါဘူး ခင္ဗ် ၊ က်ေနာ့္နဲ႔ အေတြးကြဲပံုေလး နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပရံုေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။

    ပထမ အေနနဲ႔ကေတာ့ မွတ္ခ်က္အဆံုးသတ္မွာ “ဟုတ္တယ္ဟုတ္” ဆိုၿပီး သေဘာတူေအာင္ လမ္းေၾကာင္းထားေပးမွေတာ့ က်ေနာ္လည္း “ဟုတ္တယ္ဗ် ဟုတ္တယ္” လို႔ ေျပာရံုကလြဲၿပီး ေရြးစရာလမ္း သိပ္မျမင္မိပါဘူး ။

    အဓိက မတူတဲ့အေတြးကေတာ့ “လက္မ,မေကာင္းရင္ လက္မျဖတ္၊ လက္ညိဳးမေကာင္းရင္ လက္ညိဳးျဖတ္” ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ ။ က်ေနာ္လည္း အရင္က အဲဒီလိုပဲ ေတြးမိတာပါပဲ ။ အခုေတာ့ ဒီသေဘာထားကို နည္းနည္းေတာ့ ျပန္သံုးသပ္ေနမိပါတယ္ ။

    အနည္းဆံုး ခပ္တံုးတံုးစတိုင္နဲ႔ ေတြးၾကည့္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္ ေျခေခ်ာင္း ၊ လက္ေခ်ာင္း ၊ နားရြက္ စတာေတြကို မေကာင္းလို႔ ျဖတ္ထုတ္ရရင္ေတာ့ .. အင္း .... အျပင္သြားတဲ့အခါ ... တင့္မွတင့္တယ္ပါ့ေတာ့မလားလို႔ပါ ။ ကင္ဆာလို မျဖစ္မခ်င္း ၊ ဆီးခ်ိဳသမားေတြရဲ့ အနာေတြလို လိႈက္မစားမခ်င္းေတာ့ ျပင္ဆင္ ကုစား ၊ ဖံုကေလး ဘာကေလးခါၿပီး ရေအာင္ႀကိဳးစား ထိန္းသိမ္း အသံုးျပဳႏိုင္ရင္ေကာ ေကာင္းမလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္ ။

    ေနာက္တစ္ခုက ဖတ္ဖူးတာတစ္ခုကို သြားသတိရပါတယ္ ။
    ခရူးဆိတ္ စစ္ပြဲကာလကပါ ။ မြတ္ဆလင္ ေဆးဆရာတစ္ဦး ခရစ္ယာန္ေတြရဲ့ စစ္စခန္းထဲ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္ ။ ခရစ္ယာန္ေဆးဆရာဟာ ဒဏ္ရာရတဲ့သူေတြကို လိုက္စစ္ၿပီး “ဟိုလူေတာ့ ေျခေထာက္ျဖတ္ ၊ ဒီလူက လက္ျဖတ္ရမယ္” စသည္ျဖင့္ အဆံုးအျဖတ္ေပးေနတာကို သြားေတြ႕တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ေဆးဆရာေနာက္က လက္ေထာက္ေတြက ပုဆိန္ေတြကိုင္ၿပီး သားသတ္သမားေတြလို ခုတ္ျဖတ္ပစ္လိုက္ၾကတာ လူနာေတြမွာ နကိုဒဏ္ရာအေပၚ ထပ္ဆင့္ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ အေတာ္မ်ားမ်ား ေသဆံုးၾကရတာ ျမင္ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။

    မြတ္ဆလင္ ေဆးဆရာက ေျပာပါတယ္ ။ “ငါတို႔ဆီမွာဆို ဒီဒဏ္ရာမ်ိဳးေတြကို ေဆးေတြနဲ႔အုပ္ၿပီး သက္သာေအာင္ လုပ္တာေၾကာင့္ ျဖတ္ပစ္စရာ မလိုဘူး ၊ မင္းတို႔ဟာ ကိုယ့္သူရဲေကာင္းေတြကို ျပန္သတ္ေနၾကတာနဲ႔ အတူတူပဲ” လို႔ ဆိုပါတယ္ ။

    ၾကားမိ သိမိခဲ့တာ တစ္ခုပါ ။ ဆိုင္တယ္ သေဘာထားရင္လည္း ဆိုင္ေကာင္းဆိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ကေတာ့ ေတြးေန ေငးေနဆဲပါ ။

    ReplyDelete
  2. သူ႔အရပ္ သူ႔ဇာတ္ဆုိေတာ့လဲ ၀င္မကေတာ့ပါဘူး။ ေတာ္ၾကာ က ရာမေရာက္ဘူး။ လူကုိ ေျပာင္သလုိ ျဖစ္မွာလဲ စုိးရိမ္ရသကုိးဗ်။ ဟဲ ဟဲ။ ဘာဆုိင္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ေပၚလာတာ ေရးလုိက္ရတာ။

    ဘာဘဲေျပာေျပာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစေနာ့။

    ခင္မင္လ်က္
    ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)

    ReplyDelete
  3. သႀကီးႏွယ္ ရြာကသာဂိတို႔ေလာက္နဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ပြဲစည့္ပါ့မတံုး ၊ ဆိုင္းသံဗံုသံၾကားရင္ မေနႏိုင္တဲ့သူေတြ ပါလာမွ အရပ္ပြဲကေလး စည္လာေတာ့မေပါ့ ။ ဝါသနာပါရင္ ဝင္သာဟဲ ၊ ပတ္မထိုးခြဲမယ့္သူကလြဲရင္ အားလံုးကို ႀကိဳဆိုၿပီးသားပါ ။

    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆံုးသတ္မွာ အတင္းေပ်ာ္ရြင္ခိုင္းေတာ့လည္း ..
    ေပ်ာ္ပါတယ္သႀကီးရယ္ .. ေပ်ာ္ပါတယ္ ....


    [ဒီေလာက္ေရးရင္ေတာ့ စိတ္မေကာက္ေလာက္ဖူး ထင္တာပဲ .. :-) ]

    ReplyDelete
  4. ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)May 1, 2011 at 9:52 PM

    ဟဲ ဟဲ ဟဲ။ သူႀကီးမင္းကလဲ ပတ္မႀကီး မထုိးခြဲရင္ ဟဲသာဟဲ လူစားမ်ိဳးထဲကပါဘဲ။ ေကာက္ဖူး ေကာက္ဖူး နဲနဲေလးမွ ေကာက္ဖူး။ ဟာ ဟ။

    ဒါန႔ဲ.. မ်က္ႏွာက တစ္ျခမ္းဘဲ ေဖာ္ထားေတာ့ အျပည့္အ၀ မေဖာ္ႏုိင္ေသးတဲ့ သေဘာမ်ားလား။ အဟီး။။

    ဒီေနာက္နဲ႔ေတာ့ ကၽြဲမီးမတုိေလာက္ပါဘူးေနာ္။ း)))

    ခင္မင္လ်က္
    ကုိကိုေမာင္(ပန္းရနံ႔)

    ReplyDelete
  5. စာျပန္ေရးမလို႔ပါပဲ သႀကီးရယ္ ၊ က်ေနာ္တို႔ ဘေလာ့ဂါႀကီး ဘေက်ာက္ကိစၥေၾကာင့္ စိတ္ထဲ သိပ္မေကာင္းတာနဲ႔ သိပ္လည္းမအားတာရယ္ေၾကာင့္ ေနာက္က်သြားတာပါ ။

    အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ကၽြဲမီးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တိုမိတယ္ဗ် ။ တိုဆို ဓါတ္ပံုတင္ထားတာ ၾကာပဲၾကာလွၿပီ အခု သႀကီးနဲ႔ပါဆို ေမးတာျမန္းတာဆိုလို႔ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိေသးတယ္ေလ ... :-)

    ဒါေတာင္ ပထမဆံုး ေဖ့ဘြတ္မွာပဲ အေမးခံရတာ ။ ေမးတဲ့သူက မငယ္ႏိုင္ ပါ ။ သူ႕ကိုေျဖသလို ေျဖရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ “မ်က္ႏွာအျပည့္ ခုန္ထြက္လိုက္ရင္ လူေတြလန္႔ကုန္မွာ စိုးလို႔ပါ” ဆိုပါေတာ့ ။

    နကိုက ေတြးထားတာေတာ့ ၂၀၁၀ ကုန္ရင္ မ်က္ႏွာျပည့္ ဓါတ္ပံုတင္မလို႔ပါပဲ ၊ ခုေတာ့ စိတ္ေျပာင္းၿပီး ဒီႏွစ္ကုန္ေလာက္မွျဖစ္ျဖစ္ တင္ေတာ့မလားလို႔ ။ ဒါေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ၊ ဘဝအေျခအေနနဲ႔ ရည္မွန္းခ်ိန္ဆခ်က္ေတြ အားလံုးေပါင္းဆံုၿပီး အဲဒီလို စိတ္ကူးမိတယ္လို႔ ဆိုပါစို႔ ။

    က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ေနာက္တာေျပာင္တာေတြကို စိတ္ဆိုးစရာ မရွိပါဘူး ။ အသက္က လူလတ္ပိုင္းေရာက္လာၿပီး အတည္တက်ပို႔စ္ေတြ မၾကာမၾကာ ေရးေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲေနတတ္တာမို႔ စိတ္ထဲခ်ဳပ္ထည္းထားစရာ မလိုပါဘူး သႀကီးရယ္ ။ ဘုန္းႀကီးေခါင္း ေခါက္မိေတာ့လည္း “ကန္ေတာ့” လို႔ဆိုလိုက္ရင္ “သည္းခံ တကာႀကီး သီးခံ” လို႔ တရားေဟာေနက် ဘုန္းႀကီးေတြလိုပဲ (တခါတရံ ေယာင္ၿပီး ဆဲမိတာမ်ိဳးက လြဲရင္) ျပႆနာ မရွိေၾကာင္းပါဗ်ာ ... :-)

    ReplyDelete