ၾကည့္ေသာသူျမင္၏ ။
ၾကည့္စရာလည္းမလိုဘူး ၊ ကင္းေစာင့္သလို ေစာင့္ေနစရာလည္းမလိုဘူး ၊ ဗံုးက ကိုယ့္ငယ္
ထိပ္ေပၚတည့္တည့္ကိုလာက်တာ ။ ကိုယ္ျမင္တာကိုေျပာတာပါ ။ ဖုန္တစ္မႈန္႔ ၊ ျဖဳတ္တစ္ေကာင္
ေလာက္ေတာင္ သတိမမူမိတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္တိုင္းရင္းသားမ်ား (အထူးသျဖင့္ ကရင္ေတြ) ကေတာ့ အ
မ်ားႀကီးရွိေနႏိုင္ပါတယ္ ။
ရည္ညႊန္းတဲ့ “ဗံုး” ကေတာ့ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ထဲ ဒီလ ၁၂ ရက္ေန႔မွာပါလာတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံအမ်ိဳး
သားလံုျခံဳေရးအႀကီးအကဲနဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ရဲ့ ျမန္မာျပည္ကလာတဲ့ ခိုလံႈသူေတြအားလံုးကို ျပန္ပို႔ဖို႔
ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကတယ္ ဆိုတဲ့သတင္းပါ ။ ဘယ္ေတာ့ဘယ္လိုပံုစံလည္းဆိုတာ အတည္မျပဳရ
ေသးေပမယ့္ လုပ္ဖို႔ရည္ရြယ္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ျမန္မာအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ စကားေျပာေနတယ္ဆိုတာ
ေတြကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ ။
ေဒသတြင္းက ႏိုင္ငံေရးဦးတည္ရာ ၊ စီးပြားေရးအရဆက္ႏြယ္မႈ ၊ စစ္ေရးအရ အေရးပါပံုနဲ႔
ဆက္ႏြယ္တဲ့အာဏာပိုင္ေတြ တနည္းအားျဖင့္ ေနထိုင္ၾကသူေတြရဲ့ လူမႈေရးဆိုင္ရာ အေျခခံေတြ
ကို သိ ျမင္မိသူအမ်ားစုကေတာ့ တစ္ေန႔ဒီလိုျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ တြက္မိၾကမွာပါ ။
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ့ စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ ပေဒသရာဇ္စနစ္ရဲ့ အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးပံုစံကေန
ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးပါဘူး ။ ဘုရင္ကိုထိခိုက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးလို႔နာမည္တပ္
လိုက္တာနဲ႔ ေတာ္ရံုအရာေတြကိုေခါက္ထားၿပီး အာဏာပိုင္ေတြရဲ့ အလိုက်စီစဥ္ရာလမ္းကို မလြဲမ
ေသြျဖတ္သန္းရတဲ့ႏိုင္ငံပါ ။ လူနည္းစုေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း စေတးဖို႔ဝန္မေလးတာ မံုးလူမ်ိဳးနဲ႔
ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ့အျဖစ္ေတြက ေရွ႕မွာနမူနာရွိၿပီးသား ။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာကလည္း အာဏာပိုင္ေတြရဲ့ အႂကြင္းမဲ့အႏိုင္ယူခ်င္တဲ့စိတ္ထားဟာ ဘယ္လိုမွ
ဖံုးကြယ္လို႔ရတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အခုအစိုးရသစ္တက္တယ္လုိ႔ဆိုရာမွာလည္း ခိုလႈံ သူေတြအတြက္
အရင္က အေသအေၾကလိုက္သတ္တာလည္း ဒီလူေတြ ၊ ခုေတာ့လည္း အဝတ္အစားလဲၿပီး ထြက္ေျပး
တဲ့သူေတြျပန္လာဖို႔ စီစဥ္မယ္ဆိုတာလည္း ဒီလူေတြဆိုေတာ့ သဘာဝမက်တာ ေသခ်ာပါတယ္ ။ ဒါ
ေပမယ့္ ကိုယ့္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္နဲ႔ကိုယ္မို႔ သဘာဝက်ပါတယ္လို႔ အာယားလွ်ာယားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ႏိုင္ငံ
ေတြကလည္းအမ်ားသား ။
ဒီလိုေနာက္ခံေတြနဲ႔ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့လူေတြရဲ့အနာဂါတ္ဟာ မေရရာေပမယ့္ မ်ိဳးခ်စ္တိုင္းရင္းသား
ႀကီးေတြ (အထူးသျဖင့္ တတိယႏိုင္ငံေရာက္ေနၾကသူေတြ) ကိုၾကည့္ေတာ့ တစ္ကိုယ္ရည္စိတ္ခ်မ္း
သာဖို႔ ၊ မိသားစုဖို႔ ၊ ေလာကုတၱရာဖို႔ေတြနဲ႔ လံုးေထြးေနၾကတာမ်ားၿပီး စိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္သူေတြက်
ျပန္ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္ၾကပဲ စိတ္အာသာေျပရံု ႀကိမ္းဝါးေနၾကရင္းနဲ႔ ၿပီးေနၾကသ
လားဆိုတာ ေျပာရင္စိတ္ထဲတရြရြနဲ႔ မို႔ မေျပာေတာ့ဘူး ။ (ဆက္ေျပာရင္ ဆဲမိလိမ့္မယ္ ) ။
- ခုျဖစ္ေနတာေတြဟာ ဒီေလာက္နဲ႔ ရပ္သြားမလား ။
- အခ်ိန္လြန္ေနၿပီလား ၊ ဘာမွလုပ္လို႔မရေတာ့ဘူးလား ။
(တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ သတင္း႒ာနေတြ တာဝန္ေက်ၾကလား ၊ ဘေလာ့ေတြေကာ
ရတဲ့သတင္းေလးေတြ လက္ဆင့္ကမ္းေပးရံုနဲ႔ ၿပီးမွာလား) ။
- နည္းလမ္းေတြပူးေပါင္းရွာၾကည့္ခဲ့ၿပီးၾကၿပီလား ။ မဟုတ္ရင္လည္း ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ေတြ
ကို ေဆးမီးတိုေတြနဲ႔တင္ ႀကိတ္ကုသလိုလုပ္ေနခဲ့ၾကသလား ။
- တိုင္းရင္းသားေတြ သူမ်ားေပးစာကမ္းစာနဲ႔တင္ေက်နပ္ၿပီး မိန္းေမာေမွ်ာလိုက္ေနခဲ့ၾကသ
လား ။
- မဟာမိတ္အဖြဲ႕ေတြတြင္တြင္ဖြဲ႕ၿပီး အဆံုးသတ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုထိမွမီးပြင့္မယ္လို႔ ေလွာင္ခ်င္
စရာမ်ိဳးေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ၾကဦးမွာလား ။
- အေျဖရွာဖို႔ထက္ အျပစ္ဖို႔ဖို႔က အေရးႀကီးသလား ။
- ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ လုပ္လို႔မရဖူးဆိုေပမယ့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈေတြ ရွိဖို႔လုိ
လာၿပီလား ။
- ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ မိသားစုလုပ္ငန္းလား ၊ တစ္ရြာစာလုပ္ငန္းလား ၊ အားလံုးနဲ႔ဆိုင္သ
လား ။
- အားလံုးနဲ႔ဆိုင္ရင္ အားလံုးဆီအထိေရာက္ေအာင္ သတင္းမွ်ေဝ လူေတြကိုစည္းရံုးလက္ကမ္း
ႀကိဳသင့္သလား ။
- မူဝါဒနဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ရည္ရြယ္ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို အမ်ားျမင္ေအာင္ ခ်ျပသင့္ လုပ္
ျပသင့္သလား ။ (တစ္နည္းအားျဖင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ လက္ဆုပ္
လက္ကိုင္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္သလား) ။
အမ်ားႀကီးလည္း မကြန္႔ခ်င္ေတာ့ဘူး ။ စကားတစ္ခြန္းကို ထပ္ေျပာရျပန္ဦးမယ္ ။ စိုက္တဲ့အ
တိုင္း ရိတ္ရလိမ့္မယ္တဲ့ ။ ဘာမွမစိုက္ရင္ေတာ့ အခ်ိန္တန္ရင္ အလြယ္တကူ “ျမက္” ပဲ ရမွာေပါ့ ။
ေကသရာဇာျခၤေသ့မင္းလို ဟိန္းေဟာက္ရတာ လြယ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အမဲမလိုက္ခ်င္ရင္ ၊ မ
လိုက္တတ္ရင္ ၊ လိုက္တတ္ေအာင္မႀကိဳးစားရင္ေတာ့ အခ်ိန္သင့္တဲ့အခါက်ရင္ ရွိတာ ရတာကိုပဲ
စားရဖို႔ လမ္းျမင္ပါေတာ့တယ္ ။
မန္းကိုကို
၁၅၊ ၀၄၊ ၂၀၁၁
ကရင္ တစ္ေယာက္မက်န္
ReplyDeleteရန္ကုန္ဆင္းျပီး လည္စင္းမခံသ၍
ကရင္ေတာ္လွန္ေရးဘယ္ေတာ့မွ
မက်ဆံုးဘူး
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔ရဲ့ ေနထိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့မဟုတ္ဘူး။ ေပါ့ပ်က္ပ်က္မဟုတ္ဘူး။
အေပၚယံေၾကာမဟုတ္ဘူး။
ေနခ်င္သလိုေန၊ ေျပာခ်င္သလို
ေျပာ။လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္တဲ့လူေတြ
ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။
ဒီကေန႔မ်က္ေမွာက္ အေရးႀကီး
တာက,လူထုရပ္တည္မႈပဲ။
လူထုဟာ ဘယ္ေတာ့မွ
မေဖါက္ျပန္ဘူး။
လူထုကိုမစည္း႐ုံးႏိုင္ျခင္းဟာ
လူထုျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။
မိမိရဲ့ျပႆနာသာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္လူထုတရပ္လုံး မိမိကိုေထာက္ခံအားေပးလာ ေအာင္အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားၾက
ရမယ္။ အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့
လူထုဆန္႔က်င္ေရးလုပ္ရပ္
အားလုံးကို ေရွာင္ရွားၾကဘို႔နဲ႔
ရန္သူကိုတိုက္ဘို႔ လိုအပ္တယ္။
+ ကရင္လူငယ္.... အို…ေမာင္မယ္တို႔၊ ဒို႔ဘိုးဒို႔ဘြား ေရွးလူမ်ား၏ ထားခဲ့အေမြ ရိုးရာေတြႏွင့္၊ စာေပစကား
ဓေလ့မ်ားကို၊ မွတ္သားနားယူ ေနာင္လာလူတြက္၊ မူေဟာင္းမၾကဥ္ မူသစ္ထြင္၍၊ ကရင္မ်ိဳးဂုဏ္
အလံုးစံုကို၊ သင္းထံုးေအးျမ ျမဲေမႊးရေအာင္၊ အမ်ိဳးခ်စ္တတ္ စိတ္ဓာတ္ေလးမ်ား၊ ထားတတ္ၾကျပီး မေပ်ာက္မပ်က္၊ ထိန္းသိမ္းလ်က္နဲ႔ ခန္းဆက္တာ၀န္ ေက်ေစခ်င္။
“ကရင္ေတာ္လွန္ေရးဘယ္ေတာ့မွ မက်ဆံုးဘူး”
ReplyDeleteဟုတ္ပါတယ္ ၊ မက်ဆံုးတာ ေကာင္းေပမယ့္ မေအာင္ျမင္တာကေတာ့ သိပ္ေကာင္းလွတယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔ ။
“ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔ရဲ့ ေနထိုင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ မဟုတ္ဘူး။”
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဝါးလံုးေခါင္းထဲမွာ ၊ ဒ႑ာရီထဲမွာ ေအာင္းေနလို႔ မရဘူး ။ လူလံုးျပရတယ္ ၊ အလုပ္လုပ္ျပရတယ္ ၊ နာမည္တစ္လံုးကို သက္ေသ သာဓကနဲ႔ တည္ေဆာက္ယူရတယ္ ။
“ဒီကေန႔မ်က္ေမွာက္ အေရးႀကီးတာက,လူထုရပ္တည္မႈပဲ။”
လူထုဟာ အဲဒီအတိုင္း အေသလို ရပ္ေနလို႔ မရဘူး ။ အခ်ိန္အပါအဝင္ အရာရာဟာ ေရြ႕ရွားေနတယ္ ။ လူထုဟာ ကိုယ့္ေျခေပၚကိုယ္ရပ္ ၊ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖါက္ ၊ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ကိုယ္ေမြးထုတ္ ၊ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ အျပန္အလွန္ လမ္းျပ ေဖးမ အတူေလွ်ာက္ၾကမွ ကိုယ့္နဲ႔တန္တာ ကိုယ္ရမယ္ ။
“ရန္သူကိုတိုက္ဘို႔ လိုအပ္တယ္။”
ေလာကမွာ အရင္ဆံုး ေအာင္ႏိုင္ရမွာက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ။ ကိုယ့္နဖားေတာင္ ကိုယ္မႏိုင္ရင္ သူမ်ားကိုဆိုရင္ေတာ့ ...
စကားလံုး စကားစုတိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ကိုယ္စီ ေဆာင္ေနၾကတယ္ ။
စူးစိုက္သတိထားရင္ အားနည္းခ်က္ေတြကို ျမင္လာလိမ့္မယ္ ။
အားနည္းခ်က္ ကင္းတဲ့စာ အင္မတန္ရွားတယ္ ။
အားနည္းခ်က္ နည္းတဲ့စာေတြကိုပဲ ဖန္တီးလို႔ရၾကတယ္ ။
အာရံုစူးစိုက္ရင္ အမွားနည္းတယ္ ။
ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္ရင္ေတာ့ အမွားပိုနည္းတတ္တယ္ ။
ဘာလုပ္ခ်င္လည္း ၊
ဘာျဖစ္ခ်င္လည္း ၊
ကိုယ့္လမ္းကုိကိုယ္ ေရြးခြင့္ရွိၾကတယ္ ၊
ဒါေပမယ့္ တစ္ေယာက္ထဲ ရပ္တည္ေနတာမဟုတ္လို႔ ေရြးစရာေတြမွာ အကန္႔အသတ္ ရွိလာတယ္ ။
ဒီေတာ့တစ္ေယာက္ထဲ ေလွ်ာက္ရေကာင္း ေလွ်ာက္ရမယ္ ။
ခ်ီးမြမ္း ကဲ့ရဲ့တာေတြ ခံရမယ္ ။
ဒါေတြကိုေတာ့ ေရြးလို႔မရဘူး ၊ ဆက္ေလွ်ာက္ရမွာပဲ ။
အပင္ျမင့္ေလ ေလတိုးခံရေလပဲ အေတြးတူတာေတြ ရွိရင္ လက္တြဲလုပ္ၾက
ReplyDeleteေအာင္ျမင္မွဴကို ရၾကမွာပါ
အေပၚဆံုးကကြန္မန္႔ကို ေလလာတိုးတာလို႔ သေဘာမထားပါဘူး ။
ReplyDeleteဘဝေမ့မွာစိုးလို႔ လက္လာတို႔တဲ့ လုပ္ရပ္ေလးလို႔ ယူဆပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဟာေနတယ္လို႔ ထင္တာေတြကို ျပန္ေဆြးေႏြးေပးလိုက္တာပါ ။
“အေတြးတူတာေတြ ရွိရင္ လက္တြဲလုပ္ၾက” ဆိုတာကေတာ့ ရပ္တည္ရာနဲ႔ လူအေပၚ မူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးဆြဲေတြးလို႔ ရပါတယ္ ။ ဘယ္က႑ကေန ရပ္တည္ၿပီး ေျပာမွန္းမသိလို႔ ျပန္မေဆြးေႏြးတတ္ပါဘူး ။
လက္ေတြမပါတဲသေဘာတရာေရးဟာအျမံဳနဲတူသလုိ သေဘာတရာေရးမပါတဲလက္ေတြ့ဟာလည္အကန္နဲ့တူတယ္တဲ့
ReplyDeleteအသက္ေပးသြားတဲ့ရဲေဘာ္ေတြေခါင္းေဆာင္ေတြဟာျပည္သူေတြအေပၚမွာဘာကုိမွမေမ်ွာ္ကုိးဘူးသူတုိ့လုိခ်င္တာကျပည္သူေတြရဲပူေပါင္းေဆာင္ရြက္မွုနဲ့နာလည္မွုကုိသာလုိခ်င္တာပါ
သေဘာတရားေရးနဲ႔ လက္ေတြ႕ဆိုတာ ဘိလပ္ေျမနဲ႔ ေရလိုပါပဲ ၊ ေပါင္းစပ္ႏိုင္မွ အက်ိဳးမ်ားမယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္ ။
ReplyDeleteဒါေပမယ့္ ခၽြင္းခ်က္ေတြ ရွိတာကိုေတာ့ သတိထားရပါမယ္ ။
ေက်ာင္းဆရာကို ကုန္ထမ္းခိုင္းလို႔ အလုပ္မျဖစ္သလို ၊ ေက်ာက္ထုသမားဆီက ဒႆနစကားေတြ ၾကားရဖို႔ ေမွ်ာ္ေနရင္လည္း လက္ေတြ႕သိပ္မက်ပါဘူး ။
အသက္ေပးသြားၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္ ၊ အရပ္သားေတြ အားလံုးအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ၊ အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝတဲ့ ၊ လူသိသူသိ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ ဦးတည္ရာရွိတဲ့ စြန္႔လြတ္မႈမ်ိဳးေတြေတာ့ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ ။ အလဟႆ လူမသိသူမသိ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေစခ်င္ဘူး ။
ဘယ္သူ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းမဆို ၊ ျပည္သူလူထုရဲ့ နားလည္မႈနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို လိုခ်င္ရင္ လိုအပ္ရင္ ၊ ျဖစ္ေစခ်င္တာနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္လုပ္ရမွာပဲ ။ ဒီေနရာမွာလည္း သေဘာတရားေရးနဲ႔ လက္ေတြ႕ကို ေပါင္းစပ္ၿပီး သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားႏိုင္မွ ေအာင္ျမင္မွာပါ ။ စီးပြားေရးအျမင္နဲ႔ဆို ကိုုယ့္စီးပြားေအာင္ျမင္ၿပီး အျမတ္အစြန္းပါ ရႏိုင္ဖို႔လုပ္ရာမွာ ေဖာက္သည္ / ေစ်းဝယ္သူ (customers) နဲ႔ စီးပြားေရးၾကားမွာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ ၊ သူတို႔လိုခ်င္တာကို ျဖည့္ဆည္းေပးရမႈေတြ လိုပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ ၊ သိေအာင္လုပ္တဲ့ ေၾကာ္ျငာက႑ ၊ သံုးစြဲသူေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မယ့္ အရည္အခ်င္းမီ ကုန္ပစၥည္း ၊ အလြယ္တကူ ဝယ္ႏိုင္ သံုးႏိုင္ သယ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ၊ စသည္ျဖင့္ အားလံုးလိုပါတယ္ ။
ဒါေတြမသိလို႔ မလုပ္ႏိုင္ရင္ေကာ အျပစ္လားလို႔ေမးရင္ ၊ အျပစ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျဖရပါမယ္ ။ ဒါေပမယ့္ လိုခ်င္ ျဖစ္ခ်င္တာ ရမလားဆိုရင္လည္း ၊ ဟင့္အင္းလို႔ပဲ ေျဖရပါမယ္ ။
သိမ္ေကာင္းတဲတုန္ျပန္မွုေလဘဲ ကုိမန္
ReplyDeleteအ၇င္ကဒီဘေလာေလကုိမန္တေလသားဗမာတေယာက္ရဲဘေလာလုိထင္ခဲတာ
ဒါေျကာင့္လာေလ့မရွိသလုိကုိမန္ေရးတဲစာေတြလည္ဖတ္ေလမရွိပါဘူးအစြန္ေရာက္တာမဟုတ္ခ်ီဆုိတာနံ့တယ္မကုိင္တာဘဲေကာင္းတယ္ဆုိျပီးေရွကရင္လူျကီးေတြေျပာေလရွိပါတယ္ ၇ွိင္းသြားရင္ခြင့္ပါအေ၇းအသားအေပၚမွာပါ
မႏၱေလးသားလို႔ထင္တာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ၊ http://mahnkoko.blogspot.com/2011/04/blog-post_13.html ထဲမွာလည္း ဒါကို သတိထားမိေၾကာင္း ေရးခဲ့ပါေသးတယ္ ။
ReplyDeleteဗမာလိုခ်ည္း ေရးတဲ့ဘေလာ့မို႔ ဗမာဘေလာ့လို႔ ထင္တာလည္း သဘာဝပါပဲ ၊ ခုေတာ့ သိသြားၿပီပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕ဆက္ၿပီးလည္း သေဘာမတူတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႕လာႏိုင္ပါေသးတယ္ ၊ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ၾကလို႔ ရပါတယ္ ။
ရိုင္းတယ္ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ၊ အနည္းဆံုး သံုးမ်ိဳးေလာက္ ခြဲလို႔ရပါတယ္ ။
ဥပမာ ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း တုန္႔ျပန္ေအာင္ တမင္ခပ္ရိုင္းရိုင္း လာဆြတာမ်ိဳးရယ္ ၊ မသိပဲ စကားလြဲမွားၿပီး ရိုင္းသလို ျဖစ္သြားတာရယ္ ၊ မတူတဲ့ ေနရာေဒသ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာ မတူတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြေၾကာင့္ ရိုင္းတယ္လို႔ ထင္ရတာမ်ိဳးရယ္ပါ ။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းကေတာ့ အေတြ႕အၾကံဳ နည္းေသးတဲ့ လူငယ္အခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ သိပ္ရွင္းစရာ လိုမယ္မထင္ပါဘူး ။
မွတ္ခ်က္ ဝင္လာေပးတာလည္း ေကာင္းပါတယ္ ၊ အျမင္ေတြ ပိုရွင္းၾကရင္ ဒီဘေလာ့ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပထမအဆင့္ ေအာင္ျမင္မႈလို႔ သေဘာထားရမွာေပါ့ ။
you say you good I say I good.So,"you good I good".but no body is can not do perfectly.The other way "no pain no game"every bodies there a little thing is better then nothing. good luck Shwe K'yin
ReplyDeleteဘာဆိုလိုလဲဆိုတာ နားေတာ့လည္သလိုလိုပါပဲ ။
ReplyDeleteထားပါေတာ့ ၊ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ လူတိုင္းကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေကာင္းတယ္ ေျပာၾကတာပါပဲ ။ ဘယ္သူမွ မျပည့္စံုဖူး ဆိုတာလည္း ဟုတ္ပါတယ္ ။ ဘာမွ အနာမခံပဲ အသာမစံရဘူး ဆိုတာလည္း မွန္ပါတယ္ ။ ဘာမွ မရွိတာနဲ႔စာရင္ နည္းနည္းရွိတာက ပိုေကာင္းတာလည္း ျငင္းစရာ မရွိပါဘူး ။ ဆုေတာင္းေပးသြားတဲ့ အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
အခုလို အေကာင္းဖက္က ျမင္တာနဲ႔ ၊ ေထာက္ျပေပးတာလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ ဆက္ၿပီးလည္း (ကိုယ္ေရြးတဲ့လမ္းအတြက္) ႀကိဳးစားသြားဦးမွာပါ ။ “ေရႊကရင္”လည္း ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ ႀကိဳးစားသြားဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ။ ကိုယ့္အတြက္ၿပီးမွ သူမ်ားအတြက္ စဥ္းစားၾကတာေပါ့ ။ (ေနာက္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ၊ ကိုယ္ေတာင္ ဗိုက္မဝပဲ သူမ်ားကို ေကၽြးေမြးဖို႔ ႀကိဳးစားေနရင္ ရွိထားတဲ့ နည္းနည္းေလး ဆိုတာပါ ေလ်ာ့သြားၿပီး ဘာမွအလုပ္မျဖစ္မွာ စိုးလို႔ပါ) ။