ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Sunday, April 10, 2011

အထူးအဆန္း / ဇေဝဇဝါ / ပေဟဠိ (၃)



**   ငယ္စဥ္ကသိမွတ္ခဲ့ၾကရသမွ်ထဲမွာ သိၾကားမင္းအေၾကာင္းမပါဘူးလို႔ ျငင္းမယ့္သူေတာ့ရွိမယ္
မထင္ပါဘူး ။ သိ - ၾကား - မင္း ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ အရာရာကိုသိၿပီး ၾကားႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့အျပင္ ဝရဇိန္
မိုးႀကိဳးလက္နက္ကိုပိုင္ဆိုင္တဲ့ နတ္တို႕ရဲ့ၿပိဳင္ဘက္မရွိတဲ့ ထိပ္ေခါင္ႀကီးေပါ့ ။

     ျပႆနာရွိလာတာက သိၾကားမင္းဦးေဆာင္တဲ့နတ္ေတြနဲ႔ အသူရာတို႔တေတြစစ္ခင္းရာမွာ ဘယ္
သူမွမႏိုင္ဘူးလို႔ သိလာရတဲ့အခါမွာပါ ။ ဒါကိုေတာ့အရွည္မခ်ဲ႕ေတာ့ပါဘူး ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဒီ
ဘက္ေနာက္ပိုင္းမွာသိလာရတဲ့ ၊ အာဖဂန္နစၥတန္က ေျမာက္ပိုင္းရဲ့ျခၤေသ့လို႔တင္စားခံရတဲ့ ၊ တိုက္
ရည္ခိုက္ရည္ေကာင္းၿပီး တာလီဘန္ေတြကို ခံတိုက္ခဲ့တဲ့ မားစြတ္ (Masood) ရဲ့တပ္ဖြဲ႕ေတြအေၾကာင္း
ဖတ္ရေတာ့ အသူရာဆိုတာကို သြားျပန္သတိရမိတယ္ ။

     မြတ္ဆလင္မိတ္ေဆြေတြေျပာျပလို႔သိရတာက အရက္ေသစာဟာ အသားေပၚက်မိရင္ေတာင္
အသားကိုလွီးထုတ္ပစ္ရမယ္လို႔ သူတို႔ဘာသာေရးမွာ သြန္သင္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ မား
စြတ္ရဲ့တပ္ေတြမွာေတာ့ အရက္ကိုေသာက္ခြင့္ေပးတယ္ဆိုၿပီးဖတ္ရလို႔ အစြမ္းထက္တယ္လို႔ ယူဆ
ရတဲ့ အသူရာေတြနဲ႔ယွဥ္ၿပီး သြားသတိရမိတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ အေျဖရခဲ့တာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး ။

**   ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ငယ္စဥ္သိတတ္တဲ့အရြယ္ကစၿပီး ေရဒီယို ၊ သတင္းနဲ႔ သြန္သင္မႈအမ်ိဳး
မ်ိဳးေတြမွာပါတဲ့ စြမ္းရည္ထက္မ်က္တဲ့ တရားေသာစစ္ကိုဆင္ႏြဲေနတဲ့ ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္ဆိုတာ
ကိုပါ ။ ေန႔စဥ္ေရာ ေနရာတိုင္းမွာပါ ဒါေတြပဲၾကားေတာ့ တိုက္ေနတဲ့ျပည္တြင္းစစ္ဟာ တရားတယ္
လို႔ပဲ နားလည္မိပါတယ္ ။ ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္ရဲ့ တိုက္ရည္ခိုက္ရည္ေကာင္းၿပီး အႏိုင္ရတယ္ဆို
တာမ်ိဳးၾကားရရင္လည္း ဝမ္းသာစရာသတင္းေပါ့ ။

     အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ၾကံဳလာရတာေတြက အေသအခ်ာေျပာ
မတတ္ခဲ့ေပမယ့္ သိထားရတာေတြရဲ့ ဆန္႔က်င္ဖက္ကို ပိုၿပီးညႊန္းေနသလို ခံစားလာရတယ္ ။ စစ္
သားေတြရဲ့ ျမင္ေနက်ျမင္ကြင္းျဖစ္တဲ့ ရိုင္းစိုင္းရမ္းကားတာ ၊ ေပၚတာဆြဲတာ ၊ အခြင့္အေရး အမ်ိဳး
မ်ိဳးယူတာေတြကေနစၿပီး တိုက္ရည္ခိုက္ရည္ေကာင္းပါတယ္ဆိုသူေေတြ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ အစုအၿပံဳ
လိုက္ေဆးရံုကိုျပန္ေရာက္လာတာ ၊ တပ္ခြဲလိုက္ျပဳတ္ေအာင္ ေသၾကတယ္ဆိုတဲ့သတင္းေတြ ၊ တိုက္
ပြဲမျဖစ္လိုက္နဲ႔ ျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ စက္လတ္သမားေတြ အရင္ဆံုးက်တာပဲဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြအျပင္
မိသားစုေတြပါအားလံုးေပါင္းမွ ၃၀၀၀ သာသာေလာက္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေကအင္ယူေတြဆိုရင္လည္း
ေၾကျငာခ်က္ေတြထဲမွာ ေသာက္ေသာက္လဲေသတာေတာင္ ဘယ္ေတာ့မွကုန္မသြားတတ္တာမ်ိဳး
ေတြကို ၾကားရဖန္မ်ားလာေတာ့ ဒီလိုခံစားလာခဲ့မိတာ ဆန္းတယ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္
ျပတ္သားတဲ့အေျဖတစ္ခုကေတာ့ ၈၈ အေရးအခင္းမေရာက္မခ်င္း ထြက္မလာခဲ့မိတာေတာ့ ေသ
ခ်ာပါတယ္ ။

**   ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ သိခဲ့ရတာတစ္ခုကိုလည္း အမွတ္ရမိပါေသးတယ္ ။

     စိတ္ထဲပေဟဠိျဖစ္ခဲ့တာကိုမေျပာခင္ အရင္ရွင္းျပပါမယ္ ။ ဘားအံၿမိဳ႕ဟာ ျမင္းခြာပံုစံေပါက္ေန
တာနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္ ။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရတာက ၿမိဳ႕လယ္မွာလူေနမရလို႔ မဟုတ္ပါဘူး ။ စစ္တပ္က
ေနရာယူထားလို႔ပါ ။ ဒီလိုနဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္လာတဲ့ၿမိဳ႕ကြက္ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔စစ္တပ္ကိုငံုမိလာပါ တယ္ ။

     ဒီတင္ျပႆနာရွိလာတာက တခါတရံမွာ ေကအန္ယူက စစ္တပ္ကိုလာတိုက္တတ္ပါတယ္ ။ ဒီ
ေတာ့ စစ္တပ္ကျပည္သူကိုကာကြယ္တာမဟုတ္ပဲ ျပည္သူကစစ္တပ္ကိုအကာအကြယ္ေပးထားရ
သလိုျဖစ္ေနတယ္လို႔ ငယ္ေပမယ့္စဥ္းစားမိခဲ့ပါတယ္ ။ စဥ္းစားမိသလိုပဲ ဒီအတိုင္းမေနပဲ ေမးျမန္း
ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ စစ္တပ္ကို ၿမိဳ႕ျပင္ဆီမဖယ္ခိုင္းဖူးလားေပါ့ ။

     သိရသမွ်ေတာ့ အဲဒီေခတ္က ပါတီေကာင္စီေတြရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္ကို စစ္တပ္က က်ပ္သိန္း ၈၀
ေပးမွ ဖယ္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပန္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ျပည္နယ္အဆင့္ေလာက္ရာထူး
ေတြမွ လစာတစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ရၾကတဲ့ ပါတီေကာင္စီဝင္ေတြခမ်ာ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပဲ
ခုထက္ထိ ဘားအံၿမိဳ႕လယ္မွာ စစ္တပ္ကေနရာယူထားေနဆဲပါ ။

     အဲဒီတုန္းကေတြးလို႔မရခဲ့တာဟာ စစ္တပ္ကဘာလို႔ၿမိဳ႕လယ္မွာ ေနေနရသလဲဆိုတာတစ္ခုထဲ
မဟုတ္ပါဘူး ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ဦးေဆာင္လမ္းစဥ္ပါတီနဲ႔
ေကာင္စီေတြက ဘာလို႔မ်ားစစ္တပ္ကို အမိန္႔မေပးႏိုင္ရတာလဲဆိုတာပါ ။

**   က်ေနာ့္ရဲ့ကေလးဘဝဟာ ျပည့္စံုကံုလံုတဲ့ဘဝေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ပူပင္ေၾကာင့္
ၾကေနရမယ့္ဘဝလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ေငြေၾကးအခက္အခဲဆိုတာ နားမလည္ခဲ့တာ
အမွန္ပါ ။

     တစ္ရက္မွာ က်ေနာ္တို႔ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕က ရံပံုေငြရွာပါတယ္ ။ နာမည္ခံတာကေတာ့ “အလုပ္
တစ္ရပ္ ေငြတစ္က်ပ္” ပါ ။ အဓိက အိမ္တစ္အိမ္ဝင္ၿပီး ျခင္သားေလာင္းေတြရွိမရွိကို အိမ္သာေရ
အိုးကအစ ေရပံုးေရထည့္ရာေတြကို လိုက္ၾကည့္ၿပီး သြန္တန္သြန္နဲ႔ အျခားအိေယာင္ဝါးကေလး
ေတြလုပ္ၿပီး တစ္က်ပ္ယူတာေပါ့ဗ်ာ ။ အေအးတစ္ခြက္ တစ္က်ပ္ေခတ္ေပါ့ ၊ ဘာမွမရွိေလာက္တဲ့
ပမာဏမို႔ လူတိုင္းေပးႏိုင္ပါတယ္ ။

     ဒီလိုသြားတဲ့အခါမွာ ရပ္ကြက္လူႀကီးအနည္းဆံုးတစ္ေယာက္ လိုက္ေပးပါတယ္ ။ ဒါနဲ႔တစ္အိမ္
ေရာက္သြားတဲ့အခါ အျခားအိမ္ေတြနဲ႔စာရင္ အကာအရံေတြဟာ က်ိဳးတိုးက်ဲတဲျဖစ္ေနတာ သတိ
ထားမိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္စိတ္မဝင္စားမိပဲ ဟိုလုပ္ဒီလုပ္လုပ္ၿပီး ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ေတာင္းဖို႔ပဲ စိတ္
ေစာေနခဲ့ပါတယ္ ။ ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ရပ္ကြက္လူႀကီးက အိမ္ရွင္နာမည္ကိုေခၚပါတယ္ ။ ေတာ္
ေတာ္နဲ႔မထူးပဲ အေတာ္ၾကာမွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အသံထြက္လာပါတယ္ ။ သူ႕ေယာက်ၤား
အိမ္မွာမရွိဖူးလို႔ လွမ္းေအာ္ေျပာပါတယ္ ။

     ဒီတင္ ရပ္ကြက္လူႀကီးက က်ေနာ္တို႔ကို အျခားတစ္အိမ္ဆီ အသာေခၚထုတ္သြားခဲ့ပါတယ္ ။
ၿပီးေတာ့လည္း ဒီအိမ္အေၾကာင္းက်ေနာ္သိတယ္ သူတို႔တကယ္ပိုက္ဆံမရွိလို႔ မေတာင္းပါနဲ႔ေတာ့
လို႔ေျပာပါတယ္ ။ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ေတာင္ အခက္အခဲရွိတယ္လို႔လည္း ထပ္သိရျပန္ပါတယ္ ။
(ပုန္းေနတယ္လို႔လည္း ေနာက္ေတာ့ေျပာျပပါေသးတယ္) ။

     တမင္ “ဖဲ့တယ္” လို႔ေတာ့သေဘာမထားပါနဲ႔ဗ်ာ ၊ စိတ္ထဲေျပးျမင္မိတာကိုေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္
က က်ေနာ့္အျဖစ္ဟာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္လို႔ စကၤာပူကို အကုန္အက်ခံအလုပ္သြားလုပ္ၿပီး မေလး
ရွား ထိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာအလုပ္လုပ္ေနၾကသူေတြနဲ႔ ခိုလႈံသူ (ဒုကၡသည္) ေတြအေၾကာင္း မၾကားဖူး
မသိဖူးပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာဖို႔ အခက္အခဲရွိသူေတြနဲ႔ သြားတူေနတယ္ရယ္လို႔ပါ ။ အခက္အခဲရွိသူေတြ
အေၾကာင္း ရိုးရိုးသားသားတကယ္ကို တခါမွမသိခဲ့ဖူးပဲ ထူးဆန္းေနမိခဲ့ပါတယ္ ။

**   ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ အလုပ္သမားေတြနဲ႔ အလုပ္ရွင္ေတြ ပြဲစားေတြၾကား ရွိၾကတဲ့သ
ေဘာထားေလးေတြပါ ။

     ၾကံဳခဲ့ေတြ႕ခဲ့ရသမွ် အလုပ္သမားေတြထဲမွာ အလုပ္ရွင္နဲ႔ပြဲစားေတြကို အေကာင္းေျပာသူ အင္မ
တန္နည္းတာကို သြားေတြ႕မိပါတယ္ ။ ေခါင္းပံုျဖတ္တဲ့လူေတြ ၊ မတရားအျမတ္စားတဲ့သူေတြျဖစ္
လို႔ မတရားတဲ့သူေတြဆိုၿပီး ပံုေဖၚၾက ေနာက္ကြယ္မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဆဲဆိုေန
ၾကတာေတြေတာင္ရွိလို႔ မုန္းတီးၾကတယ္လို႔ေတာင္ သေဘာထားလို႔ရပါလိမ့္မယ္ ။ ဟုတ္တာေတြ
လည္း အမ်ားႀကီးကိုး ။

     က်ေနာ္ ရိုးရိုးသားသားစဥ္းစားမိပါတယ္ ။ အလုပ္ရွင္မရွိပဲ ဘယ္သူ႕ဆီသြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾက
မလဲ ၊ ဘယ္လိုရွင္သန္စားေသာက္ၾကမလဲ ၊ ပြဲစားမရွိပဲ ဘယ္သူ႕ကိုအားကိုးၾကမလဲ အခက္အခဲ
ေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကမလဲလို႔ပါ ။ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အလုပ္သမားေတြက အလုပ္ရွင္နဲ႔ အဆင္
ေျပေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္မဲ့ ပြဲစားေတြကို လိုက္ရွာၾက အားကိုးၾကတာပါ ။ သူတို႔မရွိတဲ့ဘဝဟာ ဘယ္
လိုေနလိမ့္မလဲ က်ေနာ့္အတြက္စဥ္းစားရအင္မတန္ကိုၾကပ္တဲ့ကိစၥႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။

     တဆက္ထဲ တြဲဖက္ပေဟ႒ိတစ္ခုကေတာ့ အလုပ္သမား သို႔မဟုတ္ လယ္သမားလူတန္းစား
ေတြက အရင္းရွင္ေတြကိုေတာ္လွန္တိုက္ဖ်က္ၿပီး သူတို႔ခ်ည္းဘယ္လိုလုပ္ ေနၾကမလဲဆိုတာကိုပါ ။
ဆိုးလွပါတယ္ဗ်ာ ၊ သူတစ္ပါးရယ္စရာေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ပုစ ၦာႀကီးေတြျဖစ္ေနခဲ့တာ
ရွက္ရမလား ခက္ရမလားဆိုတာ ေတြးမရပဲ မိုးဒီ ၊ ေမာ့စ္နဲ႔ နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ အၿငိမ့္လူရႊင္ေတာ္ေတြ
ရဲ့ ရံႉ႕ခ်ည္ပြခ်ည္ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေတြကိုသာ ေျပးျမင္ေယာင္မိေနေၾကာင္းပါ ။



မန္းကိုကို
၁၀၊ ၀၄၊ ၂၀၁၁

8 comments:

  1. ေဆာရီးကိုမန္းေရ မအားတာနဲ ့ ကိုမန္းကိုအေဖၚမလုပ္နိုင္တာ
    သိၾကားမင္းဆိုတာ အရာရာ သိၾကားနိုင္လို ့ သိၾကားေခၚတာမဟုတ္ဘူးဗ်။
    ပါဠိ သကၠကေန ျမန္မာ သိၾကား အဲကေန နတ္တို ့ဘုရင္ဆိုျပီး မင္းထည့္လာတာေလ ။
    သူ ့ကို နတ္ထဲ မျမင့္ပါဘူးေျပာရတာ ေက်ာေတာ့ခ်မ္းသား ။ ခုလက္ရွိ သိၾကားက ေသာတာပန္ အရိယာမို ့ကိုယ့္ထက္ေတာ့သာေနတာမို ့ပါ ။
    နတ္ျပည္ရဲ ့ infrastructure နဲ ့ၾကည့္ရင္ စတုမဟာရာဇ္ ကေအာက္ဆံုး ။ သူ ့အေပၚသိၾကားေနတဲ ့တာ၀တိ ံသာမို ့ သူ ့အထက္ နတ္ဘံု ၄ဘံု က်န္ေသးေၾကာင္းပါ။
    အသုရာတို ့ဟာ မူလ တာ၀တိ ံသာ ပိုင္ရွင္ေတြတဲ ့ ။ သူတို ့မူးေနတုန္း သိၾကားက ျဖတ္အုပ္ထားတာ ဆိုဘဲဗ်။( ဒါက သိၾကားေသာတာပန္မတည္ခင္ကပါ ) အသုရာတို ့ဟာ တာ၀တိ ံသာက ကန္အခ်ခံရေပမဲ ့ သူတို ့ကံၾကြင္းေၾကာင့္ သမုဒၵရာေအာက္မွာ ဘံု ေပါက္ရတယ္ဆိုပါေၾကာင္း နဲ ့ သူတို ့လဲ ကမၼဇိတၱိအရာ သိၾကားနဲ ့ သူမသာ ကိုယ္အသုဘမို ့ စစ္တိုက္တဲ ့အခါတေယာက္နဲ ့ တေယာက္အျပတ္မေဆာ္နိုင္ပါေၾကာင္း ။ ( အဲ စကားၿကံုလို ့ေျပာရရင္ သူတို ့ခ်င္းကလဲ အမ်ိဳးရင္းၾကီးတဲ ့ ။ သိၾကားရဲ ့မယားၾကီး သုဇာတာဟာ အသုရာနတ္မင္းရဲ ့ ခ်စ္မျငီးေသာ သမီးေတာ္ပါတဲ ့ ခင္ဗ်ား )လိင္ဆက္ဆံမွဳမလိုဘဲ ဥပပါတ္သေႏၶ နတ္ေတြ ဘယ္လို ေဆြမ်ိဳးစပ္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ၿကံုေတာ့ေရးပါအံုးမယ္ ။

    ReplyDelete
  2. ဆရာလုပ္တာနဲ႔ အလိမ္ခံရတဲ့ဘုရင္ႀကီး ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းသူေတြမွ ျမင္ရတယ္ဆိုတဲ့ အဝတ္အစားေတြဝတ္ၿပီး ကိုယ္လံုးတီးျဖစ္ရတဲ့ဘဝကို သြားသတိရမိတယ္ဗ် ၊ ဒါေပမယ့္ အျခားလာဖတ္သူေတြ ဗဟုသုတရႏိုင္တာမို႔ ကိုယ္လံုးတီးျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ပါတယ္ဗ်ာ .. :-)

    Average Joe (ျမန္မာျပည္မွာ ေမာင္ေမာင္ ၊ အဂၤလန္က Johnny ၊ နဲ႔ သူသူကိုယ္ကိုယ္ကုလား Mohamad) က်ေနာ့္မွာေတာ့ ဆရာေျပာသေလာက္ မေလ့လာမိခဲ့ဖူးဘူးေတာ့ အဲဒီေလာက္ေတြ မသိလွဘူးေလ ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုတင့္ဦးေျပာေတာ့လည္း သိၾကားမင္းဟာ ဂရိနတ္မင္းႀကီး Zeus နဲ႔ သိပ္မကြာေတာ့သလိုပဲ ။ ဒါေပမယ့္ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တိုတေတြ ဒီတစ္သက္ သိဖို႔အခြင့္အလမ္း ရွိမယ္ေတာ့မထင္ဘူး ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာရွင္းျပမွာေတြကို စိတ္ဝင္စားပါတယ္ ၊ ေျပာမွသာေျပာပါ ။

    က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္အေတြးနဲ႔ ဘာသာတရားႀကီးေတြ အားလံုးကိုျခံဳၾကည့္ၿပီး ျငင္းလို႔မရတဲ့အခ်က္ေတြ ၊ လူေတြ ဥာဏ္မမီႏိုင္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေကာက္ခ်က္အခ်ိဳ႕ ဆြဲမိတာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္ဗ်ာ ။ ဒါေပမယ့္ အသက္ရလာတာနဲ႔အမွ် ပိုပိုသိလာၿပီး ေသမွပဲ ေက်နပ္တဲ့အေျဖေတြ ရလာမလားေတာ့ မသိပါဘူးဗ်ာ ။

    ReplyDelete
  3. ကိုမန္းေျပာမွဘဲ သိၾကားလဲ ဖြန္ေၾကာင္ရေတာ့တယ္ ။ :P
    အင္း
    ေရးတုန္းကေတာ ့အခ်ိန္ေလးရတုန္း ကိုမန္းဆြဲထုတ္ထားတဲ ့ အစေပါင္း ေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ထဲက တုိတို နဲ ့ျဖတ္လို ့ရမယ္ထင္တဲ ့ ဟာေလးတခု ( အႏၱရာယ္အနဲဆံုးဟာကို)ေကာက္ကိုင္တာဘဲ ။ enter ေခါက္လႊတ္ျပီးမွ ငါ့ဟာ ေရာေနပါလားဆိုျပီး ျပန္ျပင္ေျပာရေတာ့မဲ ့ အေျခအေနကို သတိထားမိပါ့ဗ်ာ။
    သိၾကားလဲ ခုေလာက္ရွိ ဒီေကာင္ေတြ ငါ့အတင္းတုတ္ေနတယ္ဆိုျပီး ထိုင္တဲ ့ဆိုဖါမာေနေတာ့မယ္ထင္ပ ။
    ဦးေပၚဦးဟာသေလးတခု သတိရမိေသးတယ္ ။ ဘိုးေတာ္က ေမးသတဲ ့ ။ ေဟ့ေပၚဦးရတဲ ့ ။ ငါ့နန္းေတာ္မွာ သိၾကားေပါက္ဆိုတာ သိၾကားမင္းက လူမင္းကိုကိုယ္ထင္ျပ ဆံူမဘို ့ထားတာဆိုတဲ ့ ။ ငါ နန္းေတာ္ထဲေနလာတာ ၾကာၾကာလွဘီ ။ ဘယ္မလဲ မင္းသိၾကားဆိုဘဲ ။ အဲနဲ ့ ဦးေပၚဦးကလဲ သူ ့ဆရာေက်နပ္ေအာင္ ၾကိတ္ပံုက သိၾကားလာဆံုမတယ္ဆိုတာ ညံ့တဲ ့ဘုရင္မွပါဘုရား ။ အရွင္မင္းၾကီးက ေတာ္တီးေရာေတာ္မို ့ သိၾကားလာဘို ့မလို လို ့မွတ္ပါတဲ ့ ။

    ReplyDelete
  4. ကဲ သိၾကား သနစ္ကို ထပ္ကာလွစ္ရရင္ေတာ့
    သိၾကား ဇာတ္ေၾကာင္းမွာ source material က ၄ခု ကြဲေနပါေၾကာင္း
    ၁) ပါဠိေတာ္လာ သိၾကား
    ၂) အ႒ာကထာ ဋီကာလာသိၾကား
    ၃) ဟင္ဒီဇာတ္လာ သကၠရဲ ့ဇာတ္ေၾကာင္းတခ်ိဳ ့ နဲ ့
    ၄) စာရွာမရ ။ကၽြန္ေတာ္တို ့ေရွ းလူၾကီးူမ်ားမွန္းေဆာ္ရမ္းေဆာ္သိၾကားပါခညာ ။
    ပါဠိေတာ္မွာေတာ့ သကၠပဥွာ ၊ ( သိၾကား အေမး ဘုရားအေျဖ ။ ) ။ ဓဇဂၢသုတ္ ( သိၾကားစစ္ထြက္ခန္း) တို ့အထင္အရွား ပါျပီး ၊ မဂၤလသုတ္ေဟာဘို ့ေတာင္းပန္တဲ ့ အညတရေဒ၀တာဟာ သိၾကားလို ့လဲ ဖြင့္ပါေၾကာင္း
    အ႒ာကထာ ဋီကာလာ သိၾကားကေတာ့ ဘုရားေလာင္းဆီမာရ္စစ္အလာမွာ ဒေရာေသာပါးေျပးတဲ ့ သိၾကား ၊ ၊ ေမာင္မာဃ တျဖစ္လဲ သိၾကား နဲ ့ သုဇာတာ ဇာတ္၊ စိဥၥမာန နဲ ့ သစၥကကို ေအာင္ေတာမူခန္းမွာ ကူခဲ့တဲ ့သိၾကား နဲ ့ ကုသဇာတ္ ၊ ယုန္မင္းဇာတ္ ၊ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ နဲ ့ စႏၵကိႏၷရီဇာတ္္ အပါအ၀င္ ဇာကတေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဘုရားေလာင္းကို ကူခဲ့တဲ ့သိၾကား တို ့ ကိုစိတ္ခ်ရတယ္လို ့ မွတ္ရပါေၾကာင္း
    ဟင္ဒီလာ ရာမဇာတ္၊နဲ ့ တျခားဟင္ဒိဇာတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ပါတဲ ့ သိၾကားနဲ ့ သၾကၤန္းတြင္း တကၠစီနဲ ့ ဆင္းတဲ ့သိၾကားကေတာ့ သတ္သတ္လို ့ယူသင့္ပါေၾကာင္း
    ေနာက္ဆံုးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ မွန္းေဆာ္ရမ္းေဆာ္ သိၾကား ျဖစ္တဲ ့ မယ္လမု လင္ ကိုသိၾကား ၊ နဲ ့ ဘုရားသမိုင္း မနဲမွာလာတဲ ့ သိၾကား ၊ လ်က္ဆားေရာင္းတဲ ့ သိၾကားေတြကိုေတာ့ ယံုသင့္မွ ယံုပါလို ့ တင္ျပအပ္ပါတယ္ ။
    ( ရွာရွာေဖြေဖြ ထူးဆန္းတာေျပာရရင္ေတာ့ ျမန္မာမွဳ အတြင္း ၃၇မင္း အျပင္ ၃၇မင္းမွာ ၂ခုလံုးမွာ ၂ကိုယ္ခြဲ ပါေနတာ သိၾကားနတ္သာ ရွိပါေၾကာင္း ) ( အင္း လြယ္တဲ ့အစဆိုေကာက္ဆြဲ မိပါတယ္ ။ ေကာက္ရိုးေပြ ့မိေနပါလား )
    ကိုမန္းရဲ ့က်န္တဲ ့ အစေတြကေတာ့ အနဲ ဆံုး ျမန္မာရာဇ၀င္ဆို သီေပါေခတ္ ၊ ကမၻာဆိုရင္ ၁၉၂၀ ေလာက္ထိ ျပန္လွန္ရမွ ေဆြးေႏြးတာ လိပ္ပါတ္လည္မွာမို ့ ခုေတာ့အေၾကြးဗ်ာ ။

    ReplyDelete
  5. နကိုက သၾကားဆိုရင္ ျဖဴျဖဴအတံုးကေလးေတြမွတ္တာ ဆရာလုပ္မွပဲ သၾကားျဖဴ ၊ သၾကားညိဳ ၊ မုန္႔လုပ္သၾကား ၊ သၾကားခဲ ၊ ထန္းလ်က္ ၊ တင္လဲနဲ႔ ၾကံသကာေတြဆိုသလို ျဖစ္ကုန္ၿပီ ... :-)

    အင္း .. ဘယ္က စေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး ။
    မာဃသိၾကား ၊ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ရာက သိၾကား ၊ တရားနာတဲ့သိၾကားေတြကေတာ့ လူသိမ်ားပါတယ္ ။ ျဗမၼဟာႀကီးဦးေခါင္းျဖတ္တဲ့ သိၾကားနဲ႔ တကၠစီသိၾကားက အတူတူမို႔လား ။ ယံုလို႔မရဖူးလား ။ ၿပီးေတာ့ အသူရာတို႔ ျဗမၼဟာတို႔နဲ႔ စစ္တိုက္ခဲ့တဲ့ သိၾကားမင္းက အခုသိၾကားပဲလား ၊ မာဃသိၾကားက ေနာက္ေပါက္ (လက္လြဲယူထားတဲ့) သိၾကားမ်ားလားလို႔ ။ ၿပီးေတာ့ ဟိႏၵဴနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ကြဲေပမယ့္ အခ်ိဳ႕က်မ္းေတြမွာေတာ့ ျမစ္ဖ်ားက အတူတူပဲလို႔ နားလည္ထားတာဗ် ။ ဒီေတာ့ သူသိၾကားနဲ႔ ကိုယ့္သိၾကား ခြဲထုတ္လို႔ ရပါ့မလား ။

    ဆရာ့သိၾကားေတြမ်ားလို႔ က်ေနာ္လည္း ဘာေတြေမးေနမိမွန္း မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ ။ ဒါနဲ႔ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ Zeus နဲ႔ သိပ္မကြာဖူးဆိုတာက ဖြန္ကိစၥကို မဆိုလိုပါဘူး ။ ကိစၥမ်ားေျမာင္လူတို႔ေဘာင္ မဟုတ္ပဲ နတ္တို႔ေဘာင္ လို႔ဆိုရမလို ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြကို ႏိႈင္းခ်င္တာပါ ။ အဆိုးအေကာင္း အနိမ့္အျမင့္ေတြနဲ႔ လူေတြလိုပဲ ခံစားခ်က္ေတြေနာက္ လိုက္ေလွ်ာက္သလို ျဖစ္ေနတာေတြဟာ အေနာက္တိုင္းေလ့လာပံု ေလ့လာနည္းေတြနဲ႔ ေလ့လာၾကည့္ၾကရင္ေတာ့ ဘယ္လိုမ်ား ေနေလမလဲလို႔လည္း ေတြးမိပါေသးတယ္ ။

    ReplyDelete
  6. ကိုမန္းရဲ ့ အဆိုေပါ့ဗ်ာ ။ ဟင္ဒီနဲ ့ဗုဒၶဘာသာ နတ္ဘံုေတြတူသလားဆိုတာေတာ့ အက်ဥ္းေလးဖတ္ခ်င္ရင္ ဒီေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ေလးသာၾကည့္ပါဗ်ာ ။ အက်ယ္ကေတာ့ ဒီေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ေလး ကူးလာတဲ ့ လူေသလူျဖစ္၀ိနိစၦယ ရဲ ႏွာ ၄၃၄ကေန ၄၅၃ထိမွာ ရွဳနိုင္ပါတယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္က အေက်ာ္အေမာ္ဆရာေတာ္မ်ား စုေပါင္းခံုတင္ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ ။

    http://khinlansan.blogspot.com/2010/09/blog-post_3624.html

    ReplyDelete
  7. ေက်းဇွူးပါကိုမန္းေရ
    ကိုမန္းနဲ ့ေဆြးေႏြးျဖစ္ေတာ့ သိၾကား ဇာတ္ကိုပိုလည္သြားပါတယ္ ။
    ကဲ
    အစကျပန္စရေအာင္ ။
    သိၾကားမင္းဆိုတာ တာ၀တိ ံသာ ကိုအစိုးရတဲ ့နတ္မင္းရဲ ့ common name ပါတဲ ့ ။
    သူလဲ ေသတတ္ေပ်ာက္တတ္တဲ ့ အမ်ိဳးပါတဲ ့ ။ တေယာက္ၾကြ ေနာက္တေယာက္လာ ။အဲလိုပါတဲ ့ ။
    တခါေတာ့မႏၶာတုစၾကာမင္းဆိုတာ စၾကာရတနာ အားကိုး နဲ ့ နတ္ျပည္တ၀က္ခြဲေနျပီး ေနတာ သိၾကား ၃၆ေယာက္ လဲတဲ ့ထိဆိုသတဲ ့ ။
    ခုသိၾကားကေတာ့ အရင္ေမာင္မာဃ တျဖစ္လဲ သိၾကားပါတဲ ့ ။
    သူက သိၾကားျဖစ္လာေတာ့ အသုရာနဲ ့ ဖိုက္တင္းပေလးပါသတဲ ့ ။
    အဲ နတ္သက္ကုန္ခါနီး symptoms ေတြျပေတာ့ ဘုရားဆီခ်ဥ္းကပ္ တရားနာပါသတဲ ့ ။ ဒီေနရာမွာ သိၾကားေတာင္ ဘုရားဖူးခါနီးက် ပြဲစားရွာရေသးသတဲ ့ ။ ပြဲစားကေတာ့ ေယာင္ ၅ထံုးရွင္ ေစာင္းေမာင္ေန၀ါ ( ဟိုက္ ) ပဥၥသိခပါတဲ ့ ။ အဲမွာ သကၠပဥွာသုတ္ (ေအာက္က လင့္ရဲ ့ ဘယ္ဘက္ေဘး ၈ခုေျမာက္သုတၱန္ကို နာအျပီး ေသာတာပန္လဲတည္ ။ နတ္သက္ကလဲကုန္လို ့ အဂန္ ့မွာ ေသာတာပန္တည္တဲ ့ထိ တရားအားထုတ္ခဲ့တဲ ့ေကာင္းမွဳအရွိန္နဲ ့ ေနရာတင္ သိၾကားသစ္အျဖစ္နဲ ့ ျပန္ျဖစ္ပါသတဲ ့ ။ ခု လက္ရွိသိၾကားဟာလဲ နတ္သက္မကုန္ေသးေလာက္ေသးတာမို ့ အဲဒီ ေသာတာပန္သိၾကားဘဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း

    http://www.paramis.org/b/b.html

    ReplyDelete
  8. ကိုတင့္ဦးထပ္ရွင္းလိုက္တာ ရွင္းသလိုလို ရႈပ္သလိုလို ခ်ိဳခ်ဥ္ေလးေတာ့ ျဖစ္လာၿပီေပါ့ဗ်ာ ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ဘာသာ ရႈပ္တာလို႔ ေျပာလို႔ေတာ့ ရပါတယ္ ။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ (တဆင့္ေျပာ) က်မ္းဂန္လာေတြ ၊ ကိုတင့္ဦးေျပာခဲ့တဲ့ အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ၊ သမိုင္းနဲ႔ ေလာဂ်စ္ေတြကို သိသမွ် ဥာဏ္မီသမွ် ေရာသမေမႊမိသလိုျဖစ္ၿပီး ေခါင္းမူးစရာ ျဖစ္လာသလိုလိုပါပဲ ။

    က်ေနာ့္အရႈပ္ကို ရွင္းဖို႔ႀကိဳးစားရင္ေတာ့ ကိုတင့္ဦးမကိုင္ခ်င္တဲ့ ဧရာမအထုပ္ႀကီးေတြဖက္ လွည့္သြားရင္လည္း လွည့္သြားႏိုင္ပါတယ္ ။

    ဘာသာေရးေတြဖက္ အာရံုနည္းတဲ့ က်ေနာ္တို႔လို average Joe ေတြအတြက္ေတာ့ က်မ္းဂန္လာေတြ ပါဠိေတြဆိုတာ ေဝလာေဝးေပမယ့္
    ပုဂိၢဳလ္ေက်ာ္ေတြ သာမန္လူဖတ္ဖို႔ေရးတဲ့စာေတြမွာ ေရးထားတာေတြကေတာ့ ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ စြဲက်န္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီတင္ ကိုတင့္ဦးကေန စံုစံုလင္လင္(ရိုက္ခ်က္အစံုပါတဲ့ ဗီဒီယိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔) အေသးစိတ္ ခ်ျပဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့အခါ စိတ္ထဲသိပ္ၿပီး မခ်ိတ္ဆက္မိသလို ျဖစ္ေနတံုးပါပဲ ။

    ရႈပ္သြားမယ္ ထင္တယ္ ။ နမူနာ အခ်ိဳ႕ေျပာရရင္ ငရဲႀကီး ၈ ထပ္ဆိုတာမ်ိဳး ၊ ဘံု ၃၁ ဘံု ဆိုတာမ်ိဳးေတြဟာ အလြယ္တကူ သိထားမွတ္သားထားခဲ့ရတဲ့ အရာေတြပါ ။ ဒါ့ျပင္ က်မ္းဂန္ထဲ ဘယ္လိုဆိုထားသလဲ မေသခ်ာေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးရဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ကို ကိုးကားထားတဲ့စာမွာေတာ့ ငရဲဟာ အခန္းငယ္ကေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ သိထားရာမွာ ကိုတင့္က အေသးစိတ္စာေတြနဲ႔ ျဖတ္ၿပီးညႊန္းလိုက္ေတာ့ ခ်င္ပန္ဇီလက္ထဲ ခ်ည္တစ္ထံုး ထည့္ေပးလိုက္သလိုပါပဲ ... :-)

    ဒါ့ျပင္ သမိုင္းနဲ႔လည္း ႏိုင္ငံရဲ့အေျခအေနအရ ကင္းေဝးေနခဲ့ရာက အေသာကမင္းႀကီးဆိုတာ King Asoka , ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားဟာ Kshatriya လို႔ေခၚတဲ့ ဇာတ္ျမင့္ဟိႏၵဴ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ိဳးရိုးက ဆင္းလာတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ သိလာခဲ့ရျပန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဆက္ေလ့လာရင္ ရဟန္းဝတ္ၿပီး သီဟိုမွာ ဘြဲ႕တစ္လံုးေလာက္ သြားယူမွပဲ အေသးစိတ္ သိလာႏိုင္စရာရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္တာနဲ႔ ဘရိတ္အုပ္ၿပီး ဆရာတင့္လာမွပဲ ပုခံုးေျပာင္းၿပီး အလြယ္တကူ ေမးရေတာ့တာပါပဲ ။

    လတ္တေလာ စိတ္ထဲဝင္လာသေလာက္ ေျပာၾကည့္တာပါဗ်ာ ။ ဂူဂယ္ေလး နည္းနည္းလုပ္ၾကည့္ေတာ့လည္း ရာႏႈန္းျပည့္ ပံုအပ္လို႔မရေပမယ့္ အစအနေလးေတြ ေပးႏိုင္တဲ့ ဝီကီပီဒီယာထဲမွာေတာ့ ေအာက္က လင့္ေလးတစ္ခုကို သြားေတြ႕မိပါတယ္ ။ အစံုအေစ့ မဖတ္မိေပမယ့္ ေယဘုယ် အခ်က္ေလးအခ်ိဳ႕ကို ခုန္ဖတ္သြားလိုက္တာ စိတ္ဝင္စားစရာေတာ့ ေကာင္းသားပါပဲ ။

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Buddhism

    အတိုအစေလးေတြမို႔ ေခ်ာက္က်ႏိုင္တဲ့ဖက္ ဦးတည္ေနရင္လည္း ဒီမွာတင္ ရပ္ထားလို႔ ရပါတယ္ဗ်ာ ။

    ReplyDelete