လူမ်ိဳးအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနေတာ့ လာဖတ္သူထဲက အခ်ိဳ႕လည္း မသက္မသာ ျဖစ္ၾကမယ္
ထင္ပါတယ္ ။ ဒီေန႔ေတာ့ အဲဒါေတြ ျဖတ္ထားလိုက္ပါ့မယ္ဗ်ာ ၊ ေနာက္ထပ္လွမ္းဖို႔ ရည္ရြယ္ထား
တဲ့ ေျခတစ္လွမ္းအတြက္ နည္းနည္းေျပာပါ့မယ္ ။ လမ္းခရီးေျဖာင့္သြားေအာင္ အၾကံေပးႏိုင္သူမ်ား
ရွိလည္း ရွိမလားလို႔ပါ ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ေဖေဖၚဝါရီ ေနာက္ဆံုးအပတ္မွာေတာ့ မိတ္ေဆြသံုးေယာက္ စုစည္းၿပီး ဝက္ဘ္ဆိုဒ္
နာမည္တစ္ခု ဝယ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ Hosting လည္း ယူၿပီးသြားပါၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ webpage စာမ်က္ႏွာ
၅ မ်က္ႏွာပဲရၿပီး လိုသလို ပံုေဖၚလို႔မရတာေၾကာင့္ Joomla ကို ေဒါင္းလုပ္ လုပ္ခ်လိုက္ပါတယ္ ။
အညႊန္းမွာ server လိုတယ္ဆိုလို႔ WAMP server ဆိုတာႀကီးကို install လုပ္လိုက္ျပန္ပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာတင္ တစ္ေနၿပီး ၊ ေရွ႕ဆက္တိုးလို႔ မတတ္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ။ ဝိုင္းဝန္းအၾကံဥာဏ္
ေပးတဲ့သူေတြ မရွိရင္ေတာ့လည္း မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တစ္နည္းနည္းကို စဥ္းစားရေတာ့မွာေပါ့ ။
ခုလုပ္ခ်င္တဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္က ပညာေရး ဆိုဒ္တစ္ခုပါ ။ ေမာကၡ တို႔လိုဆိုဒ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆင္တူပါလိမ့္
မယ္ ။ ေက်ာင္းတြင္းေက်ာင္းျပင္ ပညာေရးနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို သတင္း ေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ တင္
ဆက္သြားႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားၿပီး ၊ ေလာေလာဆယ္ ဦးတည္တာကေတာ့ ပညာေရးပိုင္းမွာ လုပ္
ငန္းခြင္ဝင္ေနရလို႔ တန္းျမင့္ပညာ ဆက္မသင္ႏိုင္သူေတြနဲ႔ ဗဟုသုတ ပြားမ်ားဖလွယ္လိုသူေတြ အ
တြက္ပါ ။
လက္ရွိက်ေနာ္တို႔အဖြဲ႕မွာ ေစာသာေတာ (ႏိုင္ငံတကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး) ၊ ေစာဆယ္ျမဴရယ္ (စီးပြား
ေရး) နဲ႔ က်ေနာ္က ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပညာေရးဆိုင္ရာမွာ အနည္းအက်ဥ္း တင္ျပႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားသြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပညာဒါနျပဳလိုသူ ၊ ဝန္းရံအားေပး ပါဝင္လိုသူေတြလည္း ရွိလာ
လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ။ ေနာက္ၿပီး အခု လုပ္ကိုင္ရာမွာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အိတ္စိုက္ျဖစ္ပါ
တယ္ ၊ ဘယ္ပရိုပိုဇယ္မွ မပါဘူးဆိုတာလည္း ထန္းလက္နဲ႔ ႀကိဳကာထားပါရေစ :-)
မၾကာခင္ကာလမွာ ဖတ္ခ်င္သူ ၊ ေလ့လာခ်င္သူေတြကို ႀကိဳတင္ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ ။
လိပ္စာကေတာ့ "ပုရဝဏ္" ျဖစ္ပါတယ္ ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းဝင္းေလးလို ပံုပမာျပဳၿပီး ဒီနာမည္
ေလးကို ေရြးထားတာပါ ။ တတ္စြမ္းႏိုင္တဲ့ အခါမ်ားက်ရင္ တိုင္းရင္းသား ဘာသာေတြနဲ႔ တန္ဖိုးရွိတဲ့
ေဆာင္းပါးေတြကိုလည္း တင္ေပးသြားဖို႔ ဆႏၵရွိပါတယ္ ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဘာမွ မထည့္ရ
မလုပ္ရေေသးတာမို႔ ျပင္ဆင္ၿပီးမယ့္ ေနာက္တစ္လအတြင္းေလာက္မွာ ထပ္လာၾကည့္ဖို႔လည္း ႀကိဳ
တင္ အသိေပးထားခ်င္ပါတယ္ ။
က်န္းမာရႊင္လန္းၿပီး လိုအင္ဆႏၵေတြ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် တစ္လံုးတစ္ဝတည္း ျပည့္စံုၾကပါေစ ။
(၃) သမိုင္း တစ္ျဖတ္
အရင္အပတ္ေတြက အာရွသမိုင္း သခၤန္းစာေတြ စသင္ရေတာ့ ဆရာႀကီးသန္းထြန္းေျပာတဲ့ "မအ"
အရင္အပတ္ေတြက အာရွသမိုင္း သခၤန္းစာေတြ စသင္ရေတာ့ ဆရာႀကီးသန္းထြန္းေျပာတဲ့ "မအ"
ေအာင္ သမိုင္းသင္ဖို႔ဆိုတာ သတိရတယ္ ။
အခု ေက်ာင္းမွာ စသင္ေနရတာကေတာ့ တရုတ္သမိုင္းပါ ။ ေရွးအက်ဆံုး သမိုင္းမဟုတ္ေပမယ့္
အာရွအေရွ႕ပိုင္းရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ အက်ိဳးေက်းဇူး အမ်ားႀကီးေပးေနတာေၾကာင့္ ေလ့လာသင့္တယ္
လို႔ နားလည္မိတယ္ ။ မွတ္မိသမွ်ထဲက ေရွးဦးနဲ႔ အခုေနာက္ဆံုး မ်က္ေမွာက္ေခတ္နဲ႔ပတ္သက္တာ
ေလးအခ်ိဳ႕ သိလာရတယ္ ။
တရုတ္ေတြရဲ့ ပထမဆံုး အင္မတန္ျပည့္စံုတိက်တဲ့ သမိုင္းက်မ္း (Shiji/Records of the Grand
Historian) ကို စူးမာခ်င္ဆိုသူက ခရစ္မေပၚမီ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္မွာ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တာ ျဖစ္
ပါတယ္ ။ စိတ္ဝင္စားစရာအခ်ိဳ႕ကေတာ့ စူးမာခ်င္ဟာ စာေတြျပဳစုလို႔ မၿပီးခင္မွာ အင္ပါယာရွင္ရဲ့ အ
မ်က္ရွခံရၿပီး ေဝွးအသင္းခံခဲ့ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္မွာ ထံုးစံျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသ
တာမ်ိဳး မလုပ္ခဲ့ပဲ မွတ္တမ္းကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ ျပဳစုခဲ့ရာက တရုတ္ျပည္ရဲ့ မွတ္တမ္းေရးတဲ့ အစဥ္
အလာကို မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ သကၠရာဇ္နဲ႔ ေနရာေတြတိက်တာေၾကာင့္
တရုတ္ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အံုေတြကို ျပန္ရွာေဖြရံုမက ေဘးနားနယ္ပယ္ေတြက သမိုင္းေတြကို
လည္း ဆြဲယူခ်ိန္ထိုးၾကည္တာနဲ႔ အခ်ိဳ႕ေနရာမွာဆို သူတို႔စာအတိုင္း အတည္ယူရတဲ့အထိပါပဲ ။ ျမန္မာ
ျပည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း တရုတ္သမိုင္းကေန အမ်ားႀကီး ရႏိုင္စရာရွိမယ္ ထင္ပါတယ္ ။ အခ်ိဳ႕လည္း
သိၾကၿပီးသားပါ ၊ မသိသူေတြနဲ႔ ေဝမွ်တဲ့ သေဘာပါ ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီကတည္းကစၿပီး တရုတ္ႏိုင္ငံမွာ စစ္အႀကီးက်ယ္တိုက္တာ
နဲ႔ နယ္ပယ္သိမ္းသြင္းတာ သာမက အေတြးအေခၚနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြပါ ခ်မွတ္အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါ
တယ္ ။ တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ စစ္ႏိုင္ဘုရင္က အညံ့ခံတဲ့နယ္ရဲ့ စစ္သည္ေလးသိန္းကို စံနမူနာျပ အျပတ္
ရွင္းလိုက္ပါသတဲ့ ။ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ - ကေန႔အခ်ိန္မွာ တရုတ္ႏိုင္ငံမွာ ဟန္တ
ရုတ္လူမ်ိဳး ၉၄% ရွိပါတယ္ ။ ဟန္တရုတ္ေတြ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရးျပႆနာ
နည္းတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ။ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္ႏွစ္ေတြက စမ္းသပ္ခ်က္ေတြအရ ဟန္တရုတ္ေတြဆီမွာ DNA ေတြ ၁၀ မ်ိဳးအ
ထိ ကြဲေနၿပီး အဓိကအေနနဲ႔ ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းသားေတြဟာ အေတာ္ႀကီးကြဲျပားေနတယ္လို႔
သိရပါတယ္ ။ လိုရင္းကေတာ့ ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေတြနဲ႔ စုစည္းခဲ့တဲ့ တရုတ္ျပည္မွာ ၊
၉၄%ေသာ ဟန္တရုတ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ကိုယ္ကို ဘာလူမ်ိဳးရယ္လို႔ အတိအက် မသိ
ၾကေတာ့ပါဘူး ။ သူတို႔ကိုယ္ကို ဟန္တရုတ္လို႔ သတ္မွတ္ေနၾကလို႔သာ ဟန္တရုတ္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့
တာပါ ။
ဒါေတြရဲ့ အနာဂါတ္မွာ လူေတြရဲ့ တံု႔ျပန္ခ်က္ကို မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ၊ ကေန႔ေခတ္အခါမွာေတာ့ တ
ရုတ္ေတြလုပ္သလို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းလုပ္လို႔ မရေတာ့တာမို႔ ၊ ပိုၿပီးျငင္သာတဲ့နည္းေတြနဲ႔ လူမ်ိဳး
တစ္ခုကေန အျခားလူမ်ိဳးေတြကို ဝါးမ်ိဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာမ်ိဳးေတြကို ေတြ႕ေနရပါတယ္ ။ အျခား
တစ္ဖက္မွာလည္း ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္မလံုၾကေလေတာ့ ၊ ကိုယ့္ထက္ အင္အားမ်ားသူေတြက ကိုယ့္
ကိုဝါးမ်ိဳသြားမွာ အသည္းအသန္ ေၾကာက္လန္႔ေနတတ္ၾက ျပန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ပြင့္
ပြင့္လင္းလင္းလည္း ေျပာလို႔လည္း မျဖစ္ျပန္ေတာ့ ႀကိတ္ၿပီးသာ ခံစားၾက ၊ ဖံုးၾကဖိၾက ၊ တစ္ခါတစ္ရံ
က်ေတာ့လည္း အမွန္ျဖစ္သေယာင္ တည္ေဆာက္လာခဲ့တာေတြနဲ႔ စြဲကိုင္ၿပီး ေဒါသေတြကို ေဖၚထုတ္
ႏွစ္သိမ့္ ရတာေပါ့ဗ်ာ ။
ေအးဗ်ာ က်ေနာ္လည္း သိလာတာေတြနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး အေတြးနယ္ခ်ဲ႕လိုက္တာ ေရးျပလို႔မကုန္
တာမို႔ အဖ်ားေလးဆြတ္ၿပီး ေျပာလိုက္တာပါ ။ ေနာက္ေနာင္မွ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာဆိုေဆြးေႏြးဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္
မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
တစ္လက္စထဲ သတိရတုန္း ေျပာခ်င္တာေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္ ။
လူမ်ိဳး ၊ စနစ္ ၊ လူတန္းစားအလႊာ ၊ ေဒသ ၊ အဖြဲ႕အစည္း စသည္ျဖင့္ ပတ္သက္ရာပတ္သက္
ေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚ အေျချပဳၿပီး - ေရွ႕က မတရားမႈေတြကို တန္ျပန္လိုက္ရမွ ၊ ကလဲ့စား ေခ်
လိုက္ရမွ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္ေနတာေတြကိုေတြ႕ရ ေတာ့ ရင္မ်ားလည္း တစ္ခါတစ္ခါ အ
ေတာ္ေလးမိပါတယ္ ။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ေမ့ေပ်ာက္ပစ္ဖို႔ မဟုတ္ပါ ၊ ခြင့္လႊတ္လိုက္ဖို႔ မဟုတ္ပါ ။
ဒါေပမယ့္ ေၾကေအးလိုက္ၾကဖို႔ ၊ ေျပၿငိမ္းလိုက္ၾကဖို႔ လိုေကာင္းလိုပါလိမ့္မယ္ ၊ မာနေတြ ခဝါမခ်
ရင္ေတာင္ ဖိႏွိမ္ထားဖို႔ အေနထားေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္ ။ ကိုယ္ခ်င္းမစာလို႔ မဟုတ္ပါ ၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွ
လည္း မတိုက္တြန္းပါ ။ "ကိုယ္မခံရေတာ့ ေျပာႏိုင္တာေပါ့" လို႔ ဆိုခ်င္သူေတြအတြက္ က်ေနာ္ဟာ
ရန္ပြဲတစ္ပြဲမွာ ေဘးကဝိုင္းဖ်ဥ္ေပးသူ တစ္ေယာက္လို လုပ္ေနရံုပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ ရန္ျဖစ္တဲ့
သူေတြ သူ႕လူသူဆြဲသြားလိမ့္မယ္လို႔ ေဘးကထိုင္ၿပီး အိပ္မက္မမက္ေနခ်င္လို႔ ေျပာျဖစ္တာပါ ။
ဒီေနရာမွာ တေလာက ဝန္ႀကီးတခ်ိဳ႕ရဲ့ ေျပာစကားေတြအပါဝင္ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သံုးလအတြင္း
ေဖၚေဆာင္မယ္ဆိုတဲ့ စကားေတြဖတ္ရတဲ့အခါ အေမရိကန္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး McNamara ရဲ့
စကားနဲ႔ တြဲၿပီးသတိရမိတယ္ ။ “ငါတို႔ရဲ့ရန္သူကို ငါတို႔နားမလည္ခဲ့ဘူး ၊ စာနာနားလည္မႈ ကင္းခဲ့
တယ္ ၊ ငါတို႔ဟာ ငါတို႔ယူဆခ်က္ေတြရဲ့ အက်ဥ္းသားေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ ၊ ကိုရီးယားမွာဆိုရင္ ငါ
တို႔ ခုထိ နားမလည္ေသးဘူး” ပါတဲ့ ။ ေကာင္းပါေလရဲ့ ၊ ကိုရီးယားစစ္ျဖစ္ခဲ့တာက ႏွစ္ေပါင္း ၆၀
ေလာက္ပဲ ရွိေသးတာကိုး ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ သူ႕ထက္သာတဲ့ အေတြးေခၚေကာင္းတဲ့သူေတြ
အမ်ားႀကီးရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္ဗ်ာ ။
(၂) တစ္ေက်ာ့ျပန္ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳး
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္း ၁၃၅ မ်ိဳး ရွိသည္ဟု လူတိုင္းသိရွိထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့လူမ်ိဳးမပါေသးပါဘူး။ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတဦးအေနနဲ႕
လက္ခံသင့္ မသင့္ကို မိတ္ေဆြအေနနဲ႕ ျဖင့္ဆံုးျဖတ္ရမယ္ ဆိုရင္ ..
ျမန္မာလူမ်ိဳးအျဖစ္ လက္မခံပါ။ 293 votes
ေမးခြန္းကိုေတာင္ လက္မခံႏိုင္ပါ။ 154 votes
ေမးခြန္းကိုေတာင္ လက္မခံႏိုင္ပါ။ 154 votes
Please no ROLINJA in our country, they all come from BANGALAR. 64 votes
လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးအေနျဖင့္ လက္မခံပါ။ နိဳင္ငံသားအျဖစ္လက္ခံပါသည္။ 17 votes
ဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိပါ။ 14 votes
ျမန္မာလူမ်ိဳးအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံပါတယ္။ 14 votes
အေပၚက ေတြ႕ရတာကေတာ့ ေဖ့ဘြတ္ထဲမွာ Bo Boo ဆိုသူဆီကတစ္ဆင့္ “ကိုခိုင္ ပုပၸါး” က
က်ေနာ့္ကို ေမးခြန္းထုတ္ထားတာပါ ။ ခုထိ ေပၚေနတဲ့ မဲအရ ၊ ျမန္မာျပည္သားေတြရဲ့ သေဘာထား
ကို ထင္ဟပ္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေမးခြန္းကို တိုက္ရိုက္ျပန္မေျဖခဲ့ေပမယ့္ စာ
ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ထပ္ျဖည့္ေပးခဲ့ပါ တယ္ ။ “ ဒီစစ္တမ္းကို ေဆာ္လမြန္ငါးေတြ
ျပန္လာမယ့္ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္မွာ ျပန္ၾကည့္ရေအာင္” ရယ္လို႔ပါ ။ ေျပာလာခဲ့ရတာေတြ
လည္း မ်ားခဲ့ၿပီမို႔ တိုက္ရိုက္ေျဖမထားေပမယ့္ ခုေနခ်ိန္မွာ သေဘာထားတင္းမာသူေတြ ေရွ႕တစ္
ေမွ်ာ္တစ္ေခၚကာလမွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိလာႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတာမို႔ ခုလိုထည့္ေရးလိုက္တာပါ ။
(ေဆာ္လမြန္ငါး ဆိုတဲ့ အသံုးႏႈန္းကိုေတာ့ DVB ဝက္ဘ္ဆိုဒ္က ဆရာညိဳရဲ့စကားကို ယူသံုးထားတာ
ပါ ၊ က်ေနာ္ထည့္တဲ့စာတို စာရင္းထဲမွာ မေပၚတာေတာ့ ဘာျဖစ္မွန္း မသိပါ)။ (လင့္)
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥမွာ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုက ခပ္မဆိတ္သာ ေနေနၾက
တာကို ဗမာေတြအေနနဲ႔ သတိျပဳမိေကာင္း ျပဳမိၾကပါလိမ့္မယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာကို မျမင္မသိ
ႏိုင္ၾကေသးရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ေရွ႕ေရး သိပ္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေသးပါဘူး ။ ။
တစ္လက္စထဲမွာပဲ Bo Boo ရဲ့ Post တစ္ခုကိုပါ ေအာက္ကအတိုင္း ကူးယူလာခဲ့ပါတယ္ ။
ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳး စာရင္း
* ၁- ကခ်င္ * ၂- ကယား(ကရင္နီ) * ၃- ကယမ္း(ပေဒါင္) * ၄- ကရင္ျဖဴ (?)
* ၅- ကလင္ေတာ(လူေရွ) * ၆- ေကာ္ * ၇- ကိုးကန္႔ * ၈- ကြီ * ၉- ခမီ * ၁၀- ေခါႏိုး
* ၁၁- ေခါင္းအိုင္ခ်င္း * ၁၂- ခႏၱီးရွမ္း * ၁၃- ခ်င္း * ၁၄- ေခ်ာင္းသား * ၁၅- ခြါဆင္းမဲ
* ၁၆- ခြန္လီ ေခၚဆင္းမ္ * ၁၇- ဂဒူး * ၁၈- ဂဏန္း * ၁၉- ေဂခို * ၂၀- ေဂဘာ
* ၂၁- ဂံု (ခြန္ရွမ္း) * ၂၂- ဂ်ိန္ေဖါ့ * ၂၃- ေဂြးသဲ * ၂၄- စေကာကရင္ * ၂၅- စေနာ
* ၂၆- စမူ * ၂၇- စံု(သဲ) * ၂၈- ဆလိုင္ * ၂၉- ဆလံု * ၃၀- ဆင္ထန္ * ၃၁- ဆိုင္ထန္
* ၃၂- ဇယိန္း * ၃၃- ဇာေထာင္ * ၃၄- ဇိေဖ * ၃၅- ဇိထံုး * ၃၆- ဇို * ၃၇- ဇိင္ဝါး
* ၃၈- ဇိန္ညွပ္(ဇန္နီယပ္) * ၃၉- ဇြန္း * ၄၀- တေပါင္ * ၄၁- တလယ္ပြါ * ၄၂- တာဒိုး
* ၄၃- တီးတိန္ * ၄၄- ေတဇန္ * ၄၅- ေတာရ္ * ၄၆- ေတာင္ရိုး * ၄၇- တိုင္ခြၽန္း
* ၄၈- တိုင္းခႏၱီး * ၄၉- တိုင္းဆာ (မိုင္းသာ) * ၅၀- တိုင္းေလ * ၅၁- တိုင္းလိုင္ (တိုင္းလ်န္)
* ၅၂- တိုင္းလံု * ၅၃- တိုင္းလြယ္ * ၅၄- တန္ဒူး * ၅၅- ထမံ * ၅၆- ထားဝယ္ * ၅၇- ဒင္မ္
* ၅၈- ဒိုင္ (ယင္ဒူး) * ၅၉- ဒိုင္းနက္ * ၆၀- ဓႏု * ၆၁- နာဂ * ၆၂- ပနမ္း * ၆၃- ပရဲ (ဘရဲ)
* ၆၄- ပေလဂီး * ၆၅- ပေလး * ၆၆- ပေလာင္ * ၆၇- ပသွ်ဴး * ၆၈- ပအိုဝ့္ (အီေကာ)
* ၆၉- ပါကင္းမ္ * ၇၀- ပိုးကရင္ (အေနာက္) * ၇၁- ပိုးကရင္ (အေရွ႔) * ၇၂- ဖိုပြါ
* ၇၃- ဖုန္ (ဖြန္) * ၇၄- ဖ်င္ * ၇၅- ဗမာ * ၇၆- ဘန္ဂဲ * ၇၇- ဘြဲ႔ * ၇၈- မကန္း
* ၇၉- မရူ * ၈၀- မႏူမေနာ * ၈၁- မဟူ * ၈၂- မာရင္ * ၈၃- မီရမ္ (မရာ) * ၈၄- မီအဲ
* ၈၅- ေမာရွမ္း * ၈၆- ေမာ္ေနပြါ * ၈၇- မိုယ့္ထိုင္ (ကသဲ) * ၈၈- ျမိဳ * ၈၉- ေျမာင္ဇီး
* ၉၀- ျမိတ္ * ၉၁- မြင္း * ၉၂- မြန္ * ၉၃- ေယာ * ၉၄- ယင္းၾကား * ၉၅- ယင္းတလဲ
* ၉၆- ယင္းနက္* ၉၇- ယင္းေဘာ္ * ၉၈- ယြန္ (လာအို) * ၉၉- ရခိုင္ * ၁၀၀- ရဘိန္
* ၁၀၁- ရဝမ္ * ၁၀၂- ရီရန္ * ၁၀၃- ေရာင္ထု * ၁၀၄- ရွမ္း * ၁၀၅- ရွမ္းကေလး
* ၁၀၆- ရွမ္းၾကီး * ၁၀၇- ရွမ္းဗမာ * ၁၀၈- လရွီ * ၁၀၉- လာခ်ိတ္ * ၁၁၀- လားဟူ
* ၁၁၁- လီစူး * ၁၁၂- လီေရွာ * ၁၁၃- လု * ၁၁၄- လူရႈိင္း (လူေရွ) * ၁၁၅- ေလးျမိဳ႔
* ၁၁၆- ေလာ္ေဝၚ * ၁၁၇- ေလာက္ထူ * ၁၁၈- လင္လဲ * ၁၁၉- လိုင္ * ၁၂၀- လိုင္ဇို
* ၁၂၁- လမ္း * ၁၂၂- လ်င္းထု * ၁၂၃- လြယ္လ (ဝ) * ၁၂၄- သက္ * ၁၂၅- ဟြားလ္ငို
* ၁၂၆- အခါ * ၁၂၇- အဇီး* ၁၂၈- အႏူး * ၁၂၉- အနန္း * ၁၃၀- အရႈိခ်င္း (ေျမျပန္႔)
* ၁၃၁- ေအာဝခမီ * ၁၃၂- အူပူ * ၁၃၃- အိုက္ကြယ္ * ၁၃၄- အင္ * ၁၃၅- အင္းသာ:
Credit to Gypsy Doll (MMCP)
ဒီစာရင္းကိုၾကည့္ရင္ -
* ၁- ကခ်င္ - ဆိုတာ “ဂ်င္းေဖာ” ကို ေျပာတယ္ထင္ပါတယ္ ။ အတူေနၾကတဲ့ “လီဆူး” က် ဘာ
လို႔ နံပါတ္ ၁၁၁ ကို ေရာက္ေနရသလဲဆိုတာ အေျဖထုတ္လို႔ မရမိေသးပါဘူး ။
လို႔ နံပါတ္ ၁၁၁ ကို ေရာက္ေနရသလဲဆိုတာ အေျဖထုတ္လို႔ မရမိေသးပါဘူး ။
* ၇၀- ပိုးကရင္ (အေနာက္) * ၇၁- ပိုးကရင္ (အေရွ႔) - စကားနည္းနည္းကြဲရံုနဲ႔ ခြဲစတမ္းဆိုရင္
ေတာ့ အင္း ... မႏၱေလးဗမာ ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ဗမာ ၊ အညာ/ေျမလတ္ဗမာ ဆိုၿပီး ဆက္ခြဲသင့္ပါတယ္ ။
ေတာ့ အင္း ... မႏၱေလးဗမာ ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ဗမာ ၊ အညာ/ေျမလတ္ဗမာ ဆိုၿပီး ဆက္ခြဲသင့္ပါတယ္ ။
* ၁၃- ခ်င္း - * ၄၃- တီးတိန္ - ခ်င္းမွာ ၅၂ မ်ိဳးခြဲတာေတာ့ မွတ္သားဖူးပါတယ္ ၊ ခြဲတယ္ဆိုရင္
လည္း “ခ်င္း” ဆိုၿပီး သီးသန္႔ထပ္ထည့္ထားတာမ်ိဳးဟာ ယုတၱိမတန္ပါဘူး ၊ “တီးတိန္” ဆိုရင္လည္း
“တီးတိန္ခ်င္း” ၊ “ခႏီးၱ ခ်င္း” ဆိုလည္း “ခႏီးၱခ်င္း”လို႔ေရးမွ လူတိုင္းနားလည္ႏိုင္ပါမယ္ ၊ မျပည့္စံုတဲ့
နာမည္ေတြကို ေနရာအႏွံ႔ခြဲထည့္ၿပီး မလိမ့္တပတ္ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။
လည္း “ခ်င္း” ဆိုၿပီး သီးသန္႔ထပ္ထည့္ထားတာမ်ိဳးဟာ ယုတၱိမတန္ပါဘူး ၊ “တီးတိန္” ဆိုရင္လည္း
“တီးတိန္ခ်င္း” ၊ “ခႏီးၱ ခ်င္း” ဆိုလည္း “ခႏီးၱခ်င္း”လို႔ေရးမွ လူတိုင္းနားလည္ႏိုင္ပါမယ္ ၊ မျပည့္စံုတဲ့
နာမည္ေတြကို ေနရာအႏွံ႔ခြဲထည့္ၿပီး မလိမ့္တပတ္ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။
* ၅၆- ထားဝယ္ - * ၉၀- ျမိတ္ - ထားဝယ္သား ၊ ဘိတ္ (ၿမိတ္) သားဆိုၿပီး ေခၚေဝၚၾကတာ ရွိပါ
တယ္ ။ စကားမွာလည္း နည္းနည္းကြဲတာ မွန္ပါတယ္ ။ ဒီလိုဆို တစ္လက္စထဲ “ေကာ့ေသာင္း” ကို
ပါ ထည့္သင့္ပါတယ္ ။ ကရင္ဆိုရင္လည္း ထားဝယ္ပိုးကရင္ ၊ လိႈင္းဘြဲၿမိဳ႕နယ္ပိုးကရင္နဲ႔ ဘားအံပိုး
ကရင္ ၊ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေျပာရင္ ဘားအံၿမိဳ႕အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္က နယ္သားေတြ
စကားေျပာတာ နည္းနည္းစီကြဲတာေၾကာင့္ သီးျခားခြဲထုတ္ရရင္ ေကာင္းမလား ။
တယ္ ။ စကားမွာလည္း နည္းနည္းကြဲတာ မွန္ပါတယ္ ။ ဒီလိုဆို တစ္လက္စထဲ “ေကာ့ေသာင္း” ကို
ပါ ထည့္သင့္ပါတယ္ ။ ကရင္ဆိုရင္လည္း ထားဝယ္ပိုးကရင္ ၊ လိႈင္းဘြဲၿမိဳ႕နယ္ပိုးကရင္နဲ႔ ဘားအံပိုး
ကရင္ ၊ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေျပာရင္ ဘားအံၿမိဳ႕အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္က နယ္သားေတြ
စကားေျပာတာ နည္းနည္းစီကြဲတာေၾကာင့္ သီးျခားခြဲထုတ္ရရင္ ေကာင္းမလား ။
* ၁၀၇- ရွမ္းဗမာ - ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္လည္း ရွမ္းနဲ႔ကရင္စပ္လို႔ “ရွမ္းကရင္”တစ္ေယာက္ပါ ၊ က်
ေနာ္လည္း လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳးစု ၁၀၀၀ ေလာက္ရွိျပမွ မၿပိဳကြဲ
ေအာင္ ကာကြယ္ရမယ္လို႔ ေျပာရတာ ပိုေကာင္းသြားမယ္ ထင္ပါတယ္ ။
ေနာ္လည္း လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳးစု ၁၀၀၀ ေလာက္ရွိျပမွ မၿပိဳကြဲ
ေအာင္ ကာကြယ္ရမယ္လို႔ ေျပာရတာ ပိုေကာင္းသြားမယ္ ထင္ပါတယ္ ။
* လူမ်ိဳးစုခြဲငယ္ ကေလးေတြ (sub-tribe) ေတြကို နာမည္အျပည့္စံုမဟုတ္ ၊ တစ္ဆက္ထဲမဟုတ္ပဲ
နံပါတ္ေတြ အမ်ားႀကီးျခားၿပီးမွ စာရင္းထဲထည့္ထားတာ ၊ လူမ်ိဳးစုခြဲငယ္ေတြကိုယ္တိုင္က အခ်င္းခ်င္း
မခြဲျခားပဲ ဒီစာရင္းထဲမွာေတာ့ ခြဲျခားထားတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ေနာက္ၿပီး ဒီစာရင္းဟာ ပြင့္လင္း
မႈမရွိတဲ့ ၊ ေစာတက တက္လို႔မရတဲ့ ေခတ္ကာလမွာ ထြက္ေပၚခဲ့တာ သတိျပဳရပါမယ္ ။ ဒီေတာ့ မ
စြပ္စြဲခ်င္ေပမယ့္ စာရင္းျပဳစုသူေတြရဲ့ စိတ္ေစတနာကို သံသယျဖစ္စရာ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္ ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ၊ တင္ျပလာသူကို ေက်းဇူးေတာ့တင္ပါတယ္ ။ တကူးတက လိုက္ရွာစရာမလို
ပဲ ၊ ကိုယ့္ေရွ႕ေရာက္လာေအာင္ ယူေဆာင္လာေပးခဲ့လို႔ပါ ။ ျပည္ေထာင္စုႀကီး အထြန္႔(အတက္) ရွည္
ပါေစဗ်ာ ... :-)
ေဖေဖၚဝါရီလလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးမွ ဒီေန႔ ေဖ့ဘြတ္မွာ ေတြ႕မိတာတခ်ိဳ႕ကို အရင္ထည့္လိုက္ပါတယ္ ။
ပထမတစ္ခုက ဦးဘိုဘိုဘိုေက်ာ္ၿငိမ္းဆီကပါ ၊ သူ႔ရဲ့ “ကပယ္စီတီ ဆိုသည္မွာ ... ” ဆိုတဲ့ စာစုက
ေလးကို သေဘာက်မိပါတယ္ ။ သူေရးထားတာေတြအားလံုး သေဘာတူတာခ်ည္း မဟုတ္ေပမယ့္ အ
ထည့္ထားေပးလိုက္ပါတယ္ ။
အဲဒီအထဲက သေဘာက်တဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာသားတခ်ိဳ႕ကေတာ့ -
* စာေရးသူ အတြက္ကေတာ႔ (Knowledge) နဲ႔ (Analysis) ေပါင္းလိုက္မွ Capacity ဆိုတာကို ရပါအဲဒီအထဲက သေဘာက်တဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာသားတခ်ိဳ႕ကေတာ့ -
တယ္။
* (Knowledge) နဲ႔ (Analysis) မတူပါ။
* စာတတ္တာနဲ႔ ပညာတတ္ လည္းမတူပါ။
* ပညာရွင္နဲ႔ ပညာတတ္လည္း တခါတရံ မတူပါ။
* ကပယ္စီတီေၾကာင္႔ ပါတီ ေတြပ်က္ခဲ႔ရတာ
* ကိုယ္႔လက္ထဲမွာ Ace (၃) လံုး ကိုင္ထားတာေတာင္ ထုတ္ရွိဴးရမွာကို မသိတဲ့ေနာက္ ဘာေၾကာင့္
မ်ား ဖဲသမား အမည္ခံေနဦးမွာလည္း။ - စတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဆက္စပ္ၿပီး တိုင္းရင္းသားအပါဝင္ အျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလည္း ယွဥ္တြဲေတြးမိပါတယ္ ၊
ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေနရာမွာ ကပယ္စီတီ လိုေနသလဲ လို႔ပါ ။ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕စည္းႀကီးတစ္ခုက
လူႀကီးတစ္ဦးက က်ေနာ့္ကို ေျပာဖူးပါတယ္ ။ လိုရင္းက “ေတာ္လွန္ေရးကို စစ္ဘုရင္ေတြလို လုပ္ေန
လို႔ မရဘူး” ပါတဲ့ ။ ဒါေပမယ့္ စစ္ဘုရင္လို ျပဳမူေနသူေတြကို သူလည္း မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနပါ
တယ္ ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္နားလည္မိတာက အခ်ိဳ႕အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ကပယ္စီတီရွိသူေတြ အ
တိုင္းတာတစ္ခုအထိ ရွိၾကပါတယ္ ။ မည့ံၾကပါဘူး ။ ေက်ာ္လႊားလို႔မရတဲ့ အခက္အခဲတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္
သာ လက္ပိုက္ၾကည့္ေန ၾကရတာပါ ။
တစ္ဖက္မွာၾကည့္ရင္ ဦးသိန္းစိန္ကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ။ အၾကံေပးဆိုၿပီး ပညာရွင္ေတြကို ဆြဲစား
ထားတာ အမ်ားႀကီးပါ ။ အလုပ္လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ စစ္ဘုရင္လို က်င့္ၾကံေနသူေတြအ
ပါဝင္ အဖြဲ႕စည္းအခ်ိဳ႕က တာဝန္ရွိသူအခ်ိဳ႕ကို “ႏိုင္ငံေရး” ကသာ အဆံုးသတ္ပြဲသိမ္းအေျဖကို
ေပးႏိုင္မွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ပူးေပါင္းညွိႏိႈင္းလုပ္ကိုင္မႈနဲ႔ ဝန္းရံသူေတြရွိပါမွ ေတာ္ကာက်လိမ့္မယ္လို႔
ေျပာလိုက္ခ်င္ပါသဗ်ာ .... ။ (အမွန္ကေတာ့ ေျပာလည္း မေျပာခ်င္ပါဘူး ၊ ဝိုင္းအုပ္ၾကမွာနဲ႔ ၾကား
လည္းမၾကား နားလည္းေထာင္ၾကမွာ မဟုတ္လို႔ပါ )။
မန္းကိုကို
၀၉ ၊ ၀၃ ၊ ၂၀၁၂
... အားရင္ အားသလို ခုေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပဲ ထပ္ဆက္ပါဦးမယ္ ။
ဗ်ဥ္းအစဥ္လိုက္ ေရးထာတာပါ။(က)ကေန (အ)အထိကို အစဥ္လိုက္ေရးခ်တာေလ
ReplyDeleteေရးၿပီးသြားမွ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရာက သတိထားမိပါတယ္ ၊ ျပန္မျပင္ေတာ့ပါဘူး ။
Deleteဒါေပမယ့္ ဒီစာရင္းဟာ ကုန္ပစၥည္းစာရင္း မဟုတ္ပါဘူး ၊ လူမ်ိဳးစု စာရင္းပါ ။
ျပဳစုခဲ့သူေတြဟာလည္း ပညာရွင္ေတြ ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာေပမယ့္ ၊ အာဏာရွင္ေတြ ျဖစ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ ဒီကိစၥဟာ အခက္အခဲတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး ၊ ျပႆနာတစ္ခုလို႔သာ မွတ္ခ်က္ခ်ရမွာပါ ။
ပြဲလူမဴိး ကုိမေတြ့ မပါပါလား ပြဲ(ဘြဲက၇င္)ကုိေျပာတာေလ
ReplyDeletesorry အစေတာ့မေတြ့လုိ့ ၇ွိသားပဲ က်ြန္ေတာ္ကဘြဲက၇င္လူမဴိးပါ။ အခုလုိတင္ျပတာေက်းဇူးတင္ပါတယ္
Delete။ ကရင္ဆိုရင္လည္း ထားဝယ္ပိုးကရင္ ၊ လိႈင္းဘြဲၿမိဳ႕နယ္ပိုးကရင္နဲ႔ ဘားအံပိုး
ReplyDeleteကရင္ ၊ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေျပာရင္ ဘားအံၿမိဳ႕အေရွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္က နယ္သားေတြ
စကားေျပာတာ နည္းနည္းစီကြဲတာေၾကာင့္ သီးျခားခြဲထုတ္ရရင္ ေကာင္းမလား ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အရင္က က်ေနာ္တ္ို့နိုင္ငံမွာတိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳး ရွိတယ္ဆိုတာ သ္ိခဲ့ေပမယ့္ဘယ္လိုစာရင္းမ်ိဳးလည္း ဆိုတာမသ္ိခဲ့ပါဘုူး၊…အခုဒိီစာရင္းကလက္ရွိအစ္ိုးရရဲ့ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးစာရင္းအမွန္ျဖစ္ရင္ေတာ့ျမန္မာနို္င္ငံတိူင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားစာရင္းကိုျပန္လည္ စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဥပမာ ေဂခို ၊ ေဂဘား ၊ဘြဲ ၊ ပေလခီး ၊ ေမာ္ေနပြါ စတာေတြက ကရင္ျပည္နယ္ သံေတာင္ျမိဳ့နယ္ထဲက ကရင္ေတြျဖစ္ျပီး သူတို့ရဲ့ မွတ္ပုံတင္ေတြမွာလည္း တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ေနရာမွာကရင္ လို့ေရးမွာျဖစ္ပါတယ္ စေကာကရင္ ၊ပိုးကရင္(အေရွ့) ၊ပိုးကရင္ (အေနာက္) ေတြလည္း ကရင္ တမ်ိဳးတည္းပါ
ဟုတ္ပါတယ္ ၊ မွတ္ပံုတင္မွာ ကရင္လို႔ပဲ ေရးမွာျဖစ္သလို ၊ အေတြ႕အၾကံဳအရေတာ့ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး အရာရွိေတြကို သြားေမးရင္လည္း လူမ်ိဳး ၁၃၅ မ်ိဳးကို မွတ္ပံုတင္ထဲ ထည့္ေပးဖို႔ေနေနသာသာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း မသိၾကပါဘူး ။ တကယ္တန္းမွာ နားလည္မိသမွ်ကေတာ့ ပိုးကရင္ စကားေျပာအုပ္စုနဲ႔ စေကာကရင္ စကားေျပာအုပ္စု ႏွစ္ခုပဲ အဓိက ရွိပါတယ္ ။ ပိုးကရင္ေတြကို မြန္ေတြနဲ႔ ေနခဲ့တာမို႔ မြန္ကရင္လို႔ ေခၚတတ္ၾကၿပီး စေကာကရင္ေတြက်ေတာ့ ဘုရင္ေခတ္ကတည္းက ေတာင္ငူလို ေနရာေတြမွာ ဗမာေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲေနခဲ့တာမို႔ ဗမာကရင္လို႔ ေခၚၾကတယ္လို႔လည္း သိထားရပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပိုးကရင္စကားမွာ မြန္အသံုးအႏႈန္း တခ်ိဳ႕ပါသလို စေကာကရင္မွာလည္း ဗမာစကားလံုးအခ်ိဳ႕ ေမြးစားထားတာ ရွိပါတယ္ ။
Deleteကယားဖက္က လာတဲ့သူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ခၽြင္းခ်က္အခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ သူတို႔ကိုယ္ကို ကရင္လို႔ပဲ သေဘာထားၾကတာ သိရပါတယ္ ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ ၊ ခုေနမွာ သိလာၾကတဲ့အခါ ဘယ္လိုေတြ တူၾကလို႔ ဘာေတြ ပူးေပါင္းလုပ္လို႔ ရၾကမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားမိၾကရင္ေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ ရွိၾကမွာပါ ။
(sawthanlwin ရဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြက အေပၚက ဘြဲဆရာ "AnonymousMar 10, 2012 06:37 PM" အတြက္လည္း ဆက္စပ္သလို ဒီမွတ္ခ်က္ကလည္း သူ႕အတြက္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ရည္ရြယ္ပါတယ္) ။