။။။ ရယ္စရာမလိုတဲ့
ကရင္ေတြအတြက္ သေရာ္စာ (၁) ။။။
(A) ကရင္ေတြေတာ့ "ဟသၤာကိုးေသာင္းဇာတ္" ခင္းေနၾကၿပီ ။
(B) ေဟ့ ... တို႔ကရင္ေတြကို ဒီလိုမႏွိမ္နဲ႔ကြ ။
ကရင္ေတြ ဒိထက္မက "သာ"တယ္ ။
"ဟသၤာကိုးေသာင္း"က "ကိုယ္လႊတ္ရုန္း"ရင္း သူမ်ား"သတ္"တာ ခံရံုခံရတာ ။
ကရင္ေတြက "အခ်င္းခ်င္း"ေတာင္သတ္ၿပီး မ်ိဳးျဖဳတ္ေနတာကြ ။
ဒီေတာ့ အပံုႀကီး"ကြာ"တယ္ ။ အပံုႀကီး"သာ"တယ္ ။
မွတ္ပလား ။
(12.09.2014)
(ကရင္ေတြထဲမွာ ေခ်ာ္ေတာေငါ့ေနတာေတြကို ေငါ့ေတာ့ေတာ့ ၊ ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္း ေျပာခ်င္ရင္ ေျပာလိုရတဲ့
အေနထားေတြက အမ်ားႀကီးပါ ။ ဒါေလးက စိတ္ထဲေပၚလာခိုက္ အေငၚတူး ေရးျဖစ္သြားတာပါ ) ။
=======================================================
။။။ ရြာျပင္မွ ==> ဆယ္အိမ္ေခါင္း သို႔ ။။။
မန္းကိုကို
“ေဝဖန္ေထာက္ျပ အႀကံျပဳလုုိသူမ်ား”ကို ဖိတ္ေခၚထားေပမယ့္ ၊ public domain မွာ ေတြ႕ရတဲ့ ေဆာင္းပါး
တစ္ပုဒ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၊ ဒီ public domain မွာပဲ ေမးခ်င္ပါတယ္ ။
အဦးဆံုး ၊ ေစာေလးမူဟာ KNU ကို ကိုယ္စားျပဳေရးသားတာဟုတ္မဟုတ္ ေဝခြဲဖို႔ခက္တာေၾကာင့္ ၊ ပုဂၢိဳလ္
ကိုပဲ ဦးတည္ေရးပါ့မယ္ ။
တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ ၊ ေစာေလးမူ ေရးသြားတာေတြကို အေပၚယံေလးေလာက္ တိုင္းဆေမးျမန္းခ်င္ပါတယ္ ။
ပထမ ၊
- “KNU ဟာ ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳသလား” ဆိုတာပါ ။
ဒီေမးခြန္းရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြအေနနဲ႔ -
- ဘယ္လို ကိုယ္စားျပဳသလဲ ၊
- ကရင္ျပည္သူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုထိေတြ႕ၿပီး ၊ ေရာင္ျပန္ဟပ္သလဲ – စသည္ျဖင့္ ေမးခ်င္ပါတယ္ ။
ဒုတိယ ေမးခြန္းတြဲအေနနဲ႔ ဖူးမူတူးကို ဦးတည္ပါရေစ ။
- ေဆြးေႏြးပြဲ ေတြ႕ဆံုပြဲတိုင္းမွာ ဥကၠဌ လိုသလား ၊
- ျပင္ပက လူေတြအေနနဲ႔ ၊ ဖူးမူတူးရဲ့ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္တာကအစ ၊ အရာရာကို ကရင္တစ္မ်ိဳး
သားလံုးရဲ့ ပံုရိပ္လို႔ပဲ ယူဆသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ လက္ခံပါသလား ၊
တတိယ အေနနဲ႔ စာေရးသူကိုပဲ ဦးတည္ပါမယ္ ။
- ခုလို မီဒီယာကတစ္ဆင့္ အထုပ္ျဖည္ျပသလို ေျဖရွင္းမႈမ်ိဳးဟာ ၊ သင့္ေတာ္မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ိဳးလို႔
ယံုၾကည္ပါသလား – ဆိုတာပါပဲ ။
(၁၈.၀၉.၂၀၁၄)
(ဒါေလးကို ဧရာဝတီ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ ေစာေလးမူ ရဲ့ "ေစာမူတူးေစးဖိုး ဘာမွားလို႔လဲ" ဆိုတဲ့ ေဆာင္း
ပါးရဲ့ေအာက္မွာ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ ။
စာတစ္ပုဒ္လံုးကို သရုပ္ခြဲေရးလိုက္ရင္ ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးေရာ အဖြဲ႕စည္းကိုပါ တိုက္ခိုက္သလိုျဖစ္ၿပီး ၊ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း
အထုပ္ျဖည္သလို ျဖစ္သြားႏိုင္တာေၾကာင့္ ၊ ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားနဲ႔ အေတြးစေလး တစ္စႏွစ္စစာေလာက္
ကိုပဲ ၊ သမရိုးက်ပံုစံနဲ႔ ခ်ိန္ဆ တုန္႔ျပန္ေပးလိုက္တာပါ) ။
=========================================================
။။။ ဖေနာင့္နဲ႔ ေပါက္ခ်င္တဲ့ ၊ အခ်ိဳ႕ကရင္ေတြ ။။။
ဟိုးတစ္ေန႔က ကရင္လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ကခ်င္အေၾကာင္းေရးရင္း
tag လုပ္လိုက္တယ္ ။
ခုေတာ့ ျပန္ျဖဳတ္ေပးထားလိုက္ပါၿပီ ။
အေၾကာင္းက ဒီလို ။
ကိုယ္က ကခ်င္သတင္းတစ္ပုဒ္ဖတ္ၿပီး ၊
အားလပ္ခ်ိန္ရွိတာနဲ႔ ခ်ေရးထားမယ္လို႔ စိတ္ကူးတယ္ ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ၊ သူ႕ဆီမွာ လူတစ္ေယာက္က
ကခ်င္အေၾကာင္း ဝါဒျဖန္႔ေဆးထိုးတဲ့ "အတင္း"သတင္းတစ္ပုဒ္
tag လုပ္ထားတာေတြ႕လို႔
၊ မျဖစ္မေန ခ်ေရးလိုက္ၿပီး သူ႕ကိုလည္း tag လုပ္လိုက္တယ္ ။
အျခားတစ္ဖက္က တစ္ဖက္ပိတ္ေတြကို ၊ တိုက္ရိုက္လည္း
မေျပာပဲ ၊ သြယ္ဝိုက္ေခ်ပထားတဲ့ပို႔စ္လည္း ျဖစ္တယ္ ။
သို႔ေသာ္ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ tag က သူ႕
timeline မွာ ေပၚမလာ ။
အျခားသူေတြရဲ့ ေဆးထိုးဝါဒျဖန္႔စာေတြကို
timeline မွာ လက္ခံတယ္ ၊ ဆဲၾက အတင္းေျပာၾက ရန္ျဖစ္ၾကတယ္ ။
ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ tag ေတြကို လက္ခံေဖၚျပတယ္
။
လႊတ္ေနတာက ကိုုယ့္ဟာတစ္ခုထဲ ။
ေကာင္းၿပီ ၊ ဒီေတာ့ ဒီလူငယ္ဟာ -
(၁) ကရင္ အတုလား ၊
(၂) ကိုယ့္ကို လာ add ထားၿပီး ၊ ကိုယ့္ကို
အလကားလူလို႔ သေဘာထားသူလား ၊
(၃) ခ်ီးဦးေႏွာက္နဲ႔ ကရင္လား - စသည္ျဖင့္
စာရင္းအၾကမ္း ေပၚလာတယ္ ။
ပထမ ၊ ကာလအတိုင္းတာတစ္ခုထိ ျမင္ေတြ႕မိသမွ်ေထာက္ၿပီး
၊ ကရင္အတုေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ ။
က်န္တဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးထဲက ၊ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကေတာ့
ေသခ်ာသေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ။
တဆက္ထဲလည္း ၊ အဲဒီလို သံတူေၾကာင္းကြဲ
ကရင္ငဒူ ၊ ငပိန္း ၊ ငအ ၊ ငေၾကာင္ ၊ ငထူေတြကို
တြဲသတိရလာတယ္ ။
- တစ္ေယာက္ ၊ ေျပာေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားေဟာင္း ပါတဲ့ ။
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၊ သူ႕ကို ခိုးထားတဲ့ေငြေတြနဲ႔
ဖိပံုသတ္လို႔ရတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုက် မျမင္ပဲ ၊ ကရင္
ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ဆီမွာ
ဓါတ္ဆီဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဘယ္လိုပိုင္ဆိုင္ထားေၾကာင္းဆိုတာကစၿပီး အပုတ္
ခ်ေနခဲ့သူ
။
သူ႕ကို ဘယ္လိုမွကို နားမလည္ႏိုင္ဘူး
။
ေျပာခ်င္သူေတြအတြက္သာဆိုရင္ ၊ ဒီလူဟာ
အသားထဲက "ေလာက္ေကာင္"ပဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ။
- ေနာက္တစ္ေယာက္ ။
Blog ထိပ္မွာ 'ဒုကၡိတ'ပါလို႔ ျပဴးေနေအာင္
ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတယ္ ။
ကိုယ္ပိုင္စာမေရးပဲ သတင္းေတြပဲ တင္ရင္းတင္ရင္းနဲ႔
၊ အရွိန္လြန္သလား ၊ ေျခေခ်ာ္သလား ၊ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
စိတ္ပါလို႔လားေတာ့ မေျပာတတ္ ၊ တစ္ခါခါက်
စစ္ဝါဒျဖန္႔ သတင္းသန္႔သန္႔ေတြကိုပါ ေရာတင္လာတယ္ ။
အဲဒီသတင္းမ်ိဳးကို ဘယ္သတင္းဌာနနဲ႔ အေတြးေခၚရွိသူေတြကမွ
ေယာင္လို႔ေတာင္ လွည့္မၾကည့္ၾကဘူး ။
ဒီလူကို ထဆဲဖို႔ကလည္း ခပ္ခက္ခက္ ။
- ဖိုးႂကြားခ်င္ ၊ ဖိုးလုပ္ခ်င္ ၊ တလြဲဂုဏ္သမားေတြလည္း ရွိေသးတယ္ ။
တိုက္ပြဲသတင္းေတြ ဗီဒီယိုရိုက္ရိုက္လာၾကတယ္
။
ၿပီးရင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တိုက္ပြဲက ၄-၅
စကၠန္႔ ။
လမ္းေလွ်ာက္တာ ၊ နားတာ ၊ ထၼင္းစားတာ
၊ လူနာသယ္တာ ၊ ဆဲေနၾကတာက ၉၅% မကဘူး ။
ခိုးခ်င္တာကလည္း ျပာလို႔ ၊ လက္ကလည္း
ခ်ာလို႔ - ဆိုတဲ့ နမူနာကေတာင္ သံုးရမွာ သိပ္ေပ်ာ့လြန္းေနတယ္ ။
ဒါေတြတင္လား ဆိုရင္ ၊ ဘယ္ကမလဲ ။
စာရင္းသာလုပ္ရရင္ အရွည္ႀကီး ။
ေျပာရင္း ေဒါသထြက္တာပဲ အဖတ္တင္မွာမို႔
မေရးေတာ့ဘူး ။
အဲဒီထဲမွာ အနည္းဆံုးေတာ့ ေန႔စဥ္ျမင္ေနရတဲ့
အရည္မရ အဖတ္မရ ၊ ဆဲဆိုရန္ျဖစ္ ၊ အတင္းနဲ႔ ေပါက္ပန္းေဆး
စကားေတြကို ပို႔စ္လုပ္ ။ ကိုယ္ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုတာ
သူတပါး နားလည္မလည္ေတာင္ မသိပဲ ၊ ေပါက္ကရ တစ္ရာ့
သံုးဆယ္ေတြ ေရးတင္ေနၾကတဲ့ ကရင္ေတြက ၊
ဖေနာင့္နဲ႔ေတာင္ ေပါက္သတ္လို႔ ကုန္မယ္မထင္ ။
အဲဒီ အဲဒီ ေစာက္သံုးကို လံုးလံုးမက်တဲ့
ငတံုး ငဒူ ငပိန္း ငအ ငစႏူ ငထိုင္းကရင္ေတြကို ေျပာပစ္လိုက္ခ်င္တယ္ ။
ဘာတဲ့ရယ္ ၊ မင္းတို႔ေျပာေျပာေနၾကတာ
။
အမ်ိဳးသားေရး ... ဟုတ္လား ။
ေတာ္လွန္ေရး ... ဟုတ္လား ။
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ... ဟုတ္လား
။
ဒီမိုကေရစီ ၊ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး
၊ တိုင္းရင္းသားအခြင့္ေရး ၊ လူအခြင့္ေရး ... ဟုတ္လား ။
ေအး ... မွတ္ထား ။
မင္းတို႔ေတြ အဲဒါေတြ ရဖို႔ေနေနသာသာ
၊ မင္းတို႔ ရံြ႕တဲ့ ေၾကာက္တဲ့ မုန္းတဲ့ ၊ မင္းတို႔ရဲ့ ရန္သူဆိုသူေတြက
ဘယ္လိုလုပ္မလဲ သိလား ။
မင္းတို႔ိကုိ ဟိုက "ဘက္နက္"
(bayonet) နဲ႔ေတာင္ တက္မထိုးဘူးေဟ့ ။
မင္းတို႔နဖူးကို ဟိုက "လီး"နဲ႔ပဲ
တက္ထိုးသြားလိမ့္မယ္ ။
ဟုတ္တယ္ ၊ "လီး"နဲ႔ေဟ့
"လီး"နဲ႔ ။
ေအာင္ေဝးရဲ့ "ရီး"ေတာင္ မဟုတ္ဘူး
။
ေအး .. ၊ ဖင္လွန္ၿပီး လွည့္ကုန္းထားေပးတဲ့
မင္းတုိ႔ရဲ့ "ဖင္"ကိုေတာ့ ထည့္ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့ ။
မင္းတို႔ခါးမွာခ်ိတ္ေပးထားတဲ့ ဆီပုလင္းေတာင္
မလိုဘူး ။
ဒါေတာင္ ေလွ်ာ့ေျပာ ေလွ်ာ့ဆဲထားတာ ။
မင္းတို႔အေမ့ေဂြးစိမို႔လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္
ေစာက္သံုးမက်ၾကရသလားကြာ ။
"လီး"တဲ့မွပဲ ။
(၁၉.၀၉.၂၀၁၄)
(မေျပာခ်င္လို႔ ၊ အခ်ိဳ႕သူေတြ စိတ္ထဲ နာက်င္သြားေအာင္လုပ္မိမွာစိုးလို႔ ၊ ရုန္႕ရင္းတဲ့ စကားေတြသံုးဖို႔
မသင့္ေတာ္လို႔ ၊ ထိန္းသိမ္းသင့္တာေတြရွိလို႔ ခ်ဳပ္တည္းလာခဲ့တာေတြ ၊ အကန္႔အသတ္နဲ႔ သြယ္ဝိုက္
ေျပာဆိုခဲ့တာ အတန္ေတာ့ ၾကာလာခဲ့ၿပီ ။
ဒီတစ္ခါေတာ့ ၊ ေမာင္းလာျဖဳတ္ေပးသူ တစ္ေယာက္ေပၚလာခိုက္ ၊ တစြန္းတစေလာက္ ခ်ေရးျဖစ္တာပါ) ။
ဆဲတာေတာ့ သေဘာမက်ဘူး ကိုမန္းရ..
ReplyDeleteညီမကေတာ့ FB နဲ့ခပ္ခြာခြာေနေတာ့ အကုသိုလ္နဲတယ္။
သတင္းေတြ ဖတ္ရတာနဲ့တင္ စိတ္ဓာတ္က် စိတ္ေလလွျပီ။
ဆဲတာကို သေဘာမက်တာဟာ သဘာဝက်ပါတယ္ ညီမေရ ။
ReplyDeleteဆဲတာရဲ့ အျခားတစ္ဖက္နဲ႔ ေနာက္ကြယ္မွာလည္း ၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ထည့္တြက္ဖို႔ လိုပါတယ္ ။
ဘေလာ့ေပၚ ေျပာတဲ့ ေရးတဲ့ေနရာမွာ ၊ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ေတြအတြင္းက ထိန္းသိမ္းေရးရတာေၾကာင့္ ၊ လူတစ္ေယာက္စီကို သင့္တင့္တဲ့ သီးျခား message ေပးႏိုင္ဖို႔ အခြင့္လမ္းေတာ့ နည္းတယ္ေလ ။
Facebook ေပၚမွာေတာ့ အလြယ္တကူ လုပ္လို႔ရတာေပါ့ ။
Facebook ေပၚမွာ သတင္း ၊ အတင္းနဲ႔ ဝါဒျဖန္႔စာေတြ ေဖါေဖါသီသီျဖစ္ေနတာ မွန္ပါတယ္ ။
ဒါဟာလည္း စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ သေဘာထားၿပီး ၊ အခ်ိန္မ်ားမ်ား မျဖဳန္းပဲ သင့္တာယူ မသင့္တာေတြကို သခၤန္းစာအျဖစ္ သေဘာထားႏိုင္ရင္ ၊ အက်ိဳးျမတ္ေတြ ရွိမွာပါ ။
ညီမေရးတဲ့ စာေတြကိုလည္း လာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
မွတ္ခ်က္ေတြ မခ်န္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ ဆက္ေရးသြားဖို႔ကို ဒီကေန အားေပးခ်င္ပါတယ္ ။
ဖဘကိုစိတ္ကိုကုန္သြားတာအကိုေရ း(
ReplyDeleteဟုတ္ပါတယ္ ၊ စိတ္ကုန္စရာေကာင္းတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ ။
Deleteအက်ိဳးနဲ႔ တန္ဖိုးရွိတာေတြကို စစ္ထုတ္ယူရတာ ၊ ေရႊက်င္ရသလို ျဖစ္ေနေတာ့တာကိုး ။
အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ၊ မိတ္ေဆြေတြကို အလယ္လတ္ေလာက္ စိစစ္ၿပီးမွ လက္ခံျဖစ္တာပါ ။
Facebook ရဲ့ အသံုးဝင္ပံုတစ္ခုက ၊ ကိုယ့္ေရဒါက လႊတ္သြားတဲ့သတင္းနဲ႔ အျခား သတိမထားမိတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရေတြ႕ရတတ္တာပါပဲ ။
အဲဒါေတြထဲက ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ေတြ႕ရင္ ၊ လင့္အတိုင္းလိုက္ၿပီး အေပၚယံရွပ္ ဖတ္ ၊ တကယ္ အသံုးဝင္ အက်ိဳးရွိတယ္ယံုၾကည္မွ ၊ အေသးစိတ္ ဆက္ဖတ္ျဖစ္တာ အက်င့္လို ျဖစ္ေနပါၿပီ ။
ဘယ္လိုျဖစ္ေစ ၊ ဒါကေတာ့ ကိုယ္စီ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့ ေနာ :)
တပ္မဟာဆိုတဲ့သူနဲ႔ နပန္းလံုးခဲ့ရတယ္နဲ႔တူတယ္။
ReplyDeleteၾကည့္ရတာ ၊ ဒီလူ ဗိုက္ထဲမွာ ပု႑ားေလး ရွိတယ္ထင္တယ္ :)
Deleteျမင္ရ ၾကံဳရတာေတြက ဒီထက္မက ပိုပါတယ္ ။
အားလံုးကို ပတ္ရမ္းသလို မျဖစ္ေအာင္ ၊ အခ်ိဳ႕ကိုသာ ေရြးၿပီး ထည့္ေရး မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ သေဘာေလာက္ပါ ။