ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Sunday, September 21, 2014

ဒီမိုး ၊ ဒီေလ ၊ ဒီကရင္ေတြနဲ႔



။။။  ရယ္စရာမလိုတဲ့ ကရင္ေတြအတြက္ သေရာ္စာ (၁)  ။။။


(A) ကရင္ေတြေတာ့ "ဟသၤာကိုးေသာင္းဇာတ္" ခင္းေနၾကၿပီ ။

(B) ေဟ့ ... တို႔ကရင္ေတြကို ဒီလိုမႏွိမ္နဲ႔ကြ ။
ကရင္ေတြ ဒိထက္မက "သာ"တယ္ ။

"ဟသၤာကိုးေသာင္း"က "ကိုယ္လႊတ္ရုန္း"ရင္း သူမ်ား"သတ္"တာ ခံရံုခံရတာ ။
ကရင္ေတြက "အခ်င္းခ်င္း"ေတာင္သတ္ၿပီး မ်ိဳးျဖဳတ္ေနတာကြ ။
ဒီေတာ့ အပံုႀကီး"ကြာ"တယ္ ။ အပံုႀကီး"သာ"တယ္ ။
မွတ္ပလား ။


(12.09.2014)

(ကရင္ေတြထဲမွာ ေခ်ာ္ေတာေငါ့ေနတာေတြကို ေငါ့ေတာ့ေတာ့ ၊ ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္း ေျပာခ်င္ရင္ ေျပာလိုရတဲ့
အေနထားေတြက အမ်ားႀကီးပါ ။ ဒါေလးက စိတ္ထဲေပၚလာခိုက္ အေငၚတူး ေရးျဖစ္သြားတာပါ ) ။

=======================================================


။။။  ရြာျပင္မွ ==> ဆယ္အိမ္ေခါင္း သို႔   ။။။


မန္းကိုကို

“ေဝဖန္ေထာက္ျပ အႀကံျပဳလုုိသူမ်ား”ကို ဖိတ္ေခၚထားေပမယ့္ ၊ public domain မွာ ေတြ႕ရတဲ့ ေဆာင္းပါး
တစ္ပုဒ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၊ ဒီ public domain မွာပဲ ေမးခ်င္ပါတယ္ ။
အဦးဆံုး ၊ ေစာေလးမူဟာ KNU ကို ကိုယ္စားျပဳေရးသားတာဟုတ္မဟုတ္ ေဝခြဲဖို႔ခက္တာေၾကာင့္ ၊ ပုဂၢိဳလ္
ကိုပဲ ဦးတည္ေရးပါ့မယ္ ။
တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ ၊ ေစာေလးမူ ေရးသြားတာေတြကို အေပၚယံေလးေလာက္ တိုင္းဆေမးျမန္းခ်င္ပါတယ္ ။


ပထမ
- “KNU ဟာ ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳသလား” ဆိုတာပါ ။


ဒီေမးခြန္းရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြအေနနဲ႔ -
- ဘယ္လို ကိုယ္စားျပဳသလဲ ၊
- ကရင္ျပည္သူေတြနဲ႔ ဘယ္လိုထိေတြ႕ၿပီး ၊ ေရာင္ျပန္ဟပ္သလဲ – စသည္ျဖင့္ ေမးခ်င္ပါတယ္ ။


ဒုတိယ ေမးခြန္းတြဲအေနနဲ႔ ဖူးမူတူးကို ဦးတည္ပါရေစ ။
- ေဆြးေႏြးပြဲ ေတြ႕ဆံုပြဲတိုင္းမွာ ဥကၠဌ လိုသလား ၊
- ျပင္ပက လူေတြအေနနဲ႔ ၊ ဖူးမူတူးရဲ့ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္တာကအစ ၊ အရာရာကို ကရင္တစ္မ်ိဳး

သားလံုးရဲ့ ပံုရိပ္လို႔ပဲ ယူဆသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ လက္ခံပါသလား ၊

တတိယ အေနနဲ႔ စာေရးသူကိုပဲ ဦးတည္ပါမယ္ ။
- ခုလို မီဒီယာကတစ္ဆင့္ အထုပ္ျဖည္ျပသလို ေျဖရွင္းမႈမ်ိဳးဟာ ၊ သင့္ေတာ္မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ိဳးလို႔

ယံုၾကည္ပါသလား – ဆိုတာပါပဲ ။

(၁၈.၀၉.၂၀၁၄)

(ဒါေလးကို ဧရာဝတီ အြန္လိုင္းမဂၢဇင္းမွာပါတဲ့  ေစာေလးမူ ရဲ့ "ေစာမူတူးေစးဖိုး ဘာမွားလို႔လဲ" ဆိုတဲ့ ေဆာင္း
ပါးရဲ့ေအာက္မွာ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ ။
စာတစ္ပုဒ္လံုးကို သရုပ္ခြဲေရးလိုက္ရင္ ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးေရာ အဖြဲ႕စည္းကိုပါ တိုက္ခိုက္သလိုျဖစ္ၿပီး ၊ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း
အထုပ္ျဖည္သလို ျဖစ္သြားႏိုင္တာေၾကာင့္ ၊ ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားနဲ႔ အေတြးစေလး တစ္စႏွစ္စစာေလာက္
ကိုပဲ ၊ သမရိုးက်ပံုစံနဲ႔ ခ်ိန္ဆ တုန္႔ျပန္ေပးလိုက္တာပါ) ။

=========================================================


။။။  ဖေနာင့္နဲ႔ ေပါက္ခ်င္တဲ့ ၊ အခ်ိဳ႕ကရင္ေတြ  ။။။



   ဟိုးတစ္ေန႔က ကရင္လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ကခ်င္အေၾကာင္းေရးရင္း tag လုပ္လိုက္တယ္ ။

   ခုေတာ့ ျပန္ျဖဳတ္ေပးထားလိုက္ပါၿပီ ။



   အေၾကာင္းက ဒီလို ။

   ကိုယ္က ကခ်င္သတင္းတစ္ပုဒ္ဖတ္ၿပီး ၊ အားလပ္ခ်ိန္ရွိတာနဲ႔ ခ်ေရးထားမယ္လို႔ စိတ္ကူးတယ္ ။



   ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ၊ သူ႕ဆီမွာ လူတစ္ေယာက္က ကခ်င္အေၾကာင္း ဝါဒျဖန္႔ေဆးထိုးတဲ့ "အတင္း"သတင္းတစ္ပုဒ္
tag လုပ္ထားတာေတြ႕လို႔ ၊ မျဖစ္မေန ခ်ေရးလိုက္ၿပီး သူ႕ကိုလည္း tag လုပ္လိုက္တယ္ ။

  အျခားတစ္ဖက္က တစ္ဖက္ပိတ္ေတြကို ၊ တိုက္ရိုက္လည္း မေျပာပဲ ၊ သြယ္ဝိုက္ေခ်ပထားတဲ့ပို႔စ္လည္း ျဖစ္တယ္ ။



   သို႔ေသာ္ ကိုယ္လုပ္ထားတဲ့ tag က သူ႕ timeline မွာ ေပၚမလာ ။

   အျခားသူေတြရဲ့ ေဆးထိုးဝါဒျဖန္႔စာေတြကို timeline မွာ လက္ခံတယ္ ၊ ဆဲၾက အတင္းေျပာၾက ရန္ျဖစ္ၾကတယ္ ။

ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ tag ေတြကို လက္ခံေဖၚျပတယ္ ။

   လႊတ္ေနတာက ကိုုယ့္ဟာတစ္ခုထဲ ။



   ေကာင္းၿပီ ၊ ဒီေတာ့ ဒီလူငယ္ဟာ -



(၁) ကရင္ အတုလား ၊

(၂) ကိုယ့္ကို လာ add ထားၿပီး ၊ ကိုယ့္ကို အလကားလူလို႔ သေဘာထားသူလား ၊

(၃) ခ်ီးဦးေႏွာက္နဲ႔ ကရင္လား - စသည္ျဖင့္ စာရင္းအၾကမ္း ေပၚလာတယ္ ။



   ပထမ ၊ ကာလအတိုင္းတာတစ္ခုထိ ျမင္ေတြ႕မိသမွ်ေထာက္ၿပီး ၊ ကရင္အတုေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ ။

   က်န္တဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးထဲက ၊ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကေတာ့ ေသခ်ာသေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ။

   တဆက္ထဲလည္း ၊ အဲဒီလို သံတူေၾကာင္းကြဲ ကရင္ငဒူ ၊ ငပိန္း ၊ ငအ ၊ ငေၾကာင္ ၊ ငထူေတြကို

တြဲသတိရလာတယ္ ။

  •    တစ္ေယာက္ ၊ ေျပာေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားေဟာင္း ပါတဲ့ ။

   ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၊ သူ႕ကို ခိုးထားတဲ့ေငြေတြနဲ႔ ဖိပံုသတ္လို႔ရတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုက် မျမင္ပဲ ၊ ကရင္
ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ဆီမွာ ဓါတ္ဆီဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဘယ္လိုပိုင္ဆိုင္ထားေၾကာင္းဆိုတာကစၿပီး အပုတ္
ခ်ေနခဲ့သူ ။

သူ႕ကို ဘယ္လိုမွကို နားမလည္ႏိုင္ဘူး ။
ေျပာခ်င္သူေတြအတြက္သာဆိုရင္ ၊ ဒီလူဟာ အသားထဲက "ေလာက္ေကာင္"ပဲ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ။

  •        ေနာက္တစ္ေယာက္ ။

   Blog ထိပ္မွာ 'ဒုကၡိတ'ပါလို႔ ျပဴးေနေအာင္ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတယ္ ။

   ကိုယ္ပိုင္စာမေရးပဲ သတင္းေတြပဲ တင္ရင္းတင္ရင္းနဲ႔ ၊ အရွိန္လြန္သလား ၊ ေျခေခ်ာ္သလား ၊ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
စိတ္ပါလို႔လားေတာ့ မေျပာတတ္ ၊ တစ္ခါခါက် စစ္ဝါဒျဖန္႔ သတင္းသန္႔သန္႔ေတြကိုပါ ေရာတင္လာတယ္ ။
အဲဒီသတင္းမ်ိဳးကို ဘယ္သတင္းဌာနနဲ႔ အေတြးေခၚရွိသူေတြကမွ ေယာင္လို႔ေတာင္ လွည့္မၾကည့္ၾကဘူး ။
ဒီလူကို ထဆဲဖို႔ကလည္း ခပ္ခက္ခက္ ။

  •    ဖိုးႂကြားခ်င္ ၊ ဖိုးလုပ္ခ်င္ ၊ တလြဲဂုဏ္သမားေတြလည္း ရွိေသးတယ္ ။

   တိုက္ပြဲသတင္းေတြ ဗီဒီယိုရိုက္ရိုက္လာၾကတယ္ ။
   ၿပီးရင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တိုက္ပြဲက ၄-၅ စကၠန္႔ ။
   လမ္းေလွ်ာက္တာ ၊ နားတာ ၊ ထၼင္းစားတာ ၊ လူနာသယ္တာ ၊ ဆဲေနၾကတာက ၉၅% မကဘူး ။
   ခိုးခ်င္တာကလည္း ျပာလို႔ ၊ လက္ကလည္း ခ်ာလို႔ - ဆိုတဲ့ နမူနာကေတာင္ သံုးရမွာ သိပ္ေပ်ာ့လြန္းေနတယ္ ။

   ဒါေတြတင္လား ဆိုရင္ ၊ ဘယ္ကမလဲ ။
   စာရင္းသာလုပ္ရရင္ အရွည္ႀကီး ။
   ေျပာရင္း ေဒါသထြက္တာပဲ အဖတ္တင္မွာမို႔ မေရးေတာ့ဘူး ။
   အဲဒီထဲမွာ အနည္းဆံုးေတာ့ ေန႔စဥ္ျမင္ေနရတဲ့ အရည္မရ အဖတ္မရ ၊ ဆဲဆိုရန္ျဖစ္ ၊ အတင္းနဲ႔ ေပါက္ပန္းေဆး
စကားေတြကို ပို႔စ္လုပ္ ။ ကိုယ္ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုတာ သူတပါး နားလည္မလည္ေတာင္ မသိပဲ ၊ ေပါက္ကရ တစ္ရာ့
သံုးဆယ္ေတြ ေရးတင္ေနၾကတဲ့ ကရင္ေတြက ၊ ဖေနာင့္နဲ႔ေတာင္ ေပါက္သတ္လို႔ ကုန္မယ္မထင္ ။

   အဲဒီ အဲဒီ ေစာက္သံုးကို လံုးလံုးမက်တဲ့ ငတံုး ငဒူ ငပိန္း ငအ ငစႏူ ငထိုင္းကရင္ေတြကို ေျပာပစ္လိုက္ခ်င္တယ္ ။

   ဘာတဲ့ရယ္ ၊ မင္းတို႔ေျပာေျပာေနၾကတာ ။
   အမ်ိဳးသားေရး ... ဟုတ္လား ။
   ေတာ္လွန္ေရး ... ဟုတ္လား ။
   ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ... ဟုတ္လား ။
   ဒီမိုကေရစီ ၊ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး ၊ တိုင္းရင္းသားအခြင့္ေရး ၊ လူအခြင့္ေရး ... ဟုတ္လား ။

   ေအး ... မွတ္ထား ။
   မင္းတို႔ေတြ အဲဒါေတြ ရဖို႔ေနေနသာသာ ၊ မင္းတို႔ ရံြ႕တဲ့ ေၾကာက္တဲ့ မုန္းတဲ့ ၊ မင္းတို႔ရဲ့ ရန္သူဆိုသူေတြက
ဘယ္လိုလုပ္မလဲ သိလား ။

   မင္းတို႔ိကုိ ဟိုက "ဘက္နက္" (bayonet) နဲ႔ေတာင္ တက္မထိုးဘူးေဟ့ ။
   မင္းတို႔နဖူးကို ဟိုက "လီး"နဲ႔ပဲ တက္ထိုးသြားလိမ့္မယ္ ။
   ဟုတ္တယ္ ၊ "လီး"နဲ႔ေဟ့ "လီး"နဲ႔ ။
   ေအာင္ေဝးရဲ့ "ရီး"ေတာင္ မဟုတ္ဘူး ။
   ေအး .. ၊ ဖင္လွန္ၿပီး လွည့္ကုန္းထားေပးတဲ့ မင္းတုိ႔ရဲ့ "ဖင္"ကိုေတာ့ ထည့္ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့ ။
   မင္းတို႔ခါးမွာခ်ိတ္ေပးထားတဲ့ ဆီပုလင္းေတာင္ မလိုဘူး ။

   ဒါေတာင္ ေလွ်ာ့ေျပာ ေလွ်ာ့ဆဲထားတာ ။
   မင္းတို႔အေမ့ေဂြးစိမို႔လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ ေစာက္သံုးမက်ၾကရသလားကြာ ။
   "လီး"တဲ့မွပဲ ။


(၁၉.၀၉.၂၀၁၄)

(မေျပာခ်င္လို႔ ၊ အခ်ိဳ႕သူေတြ စိတ္ထဲ နာက်င္သြားေအာင္လုပ္မိမွာစိုးလို႔ ၊ ရုန္႕ရင္းတဲ့ စကားေတြသံုးဖို႔
မသင့္ေတာ္လို႔ ၊ ထိန္းသိမ္းသင့္တာေတြရွိလို႔ ခ်ဳပ္တည္းလာခဲ့တာေတြ ၊ အကန္႔အသတ္နဲ႔ သြယ္ဝိုက္
ေျပာဆိုခဲ့တာ အတန္ေတာ့ ၾကာလာခဲ့ၿပီ ။
ဒီတစ္ခါေတာ့ ၊ ေမာင္းလာျဖဳတ္ေပးသူ တစ္ေယာက္ေပၚလာခိုက္ ၊ တစြန္းတစေလာက္ ခ်ေရးျဖစ္တာပါ) ။

6 comments:

  1. ဆဲတာေတာ့ သေဘာမက်ဘူး ကိုမန္းရ..
    ညီမကေတာ့ FB နဲ့ခပ္ခြာခြာေနေတာ့ အကုသိုလ္နဲတယ္။
    သတင္းေတြ ဖတ္ရတာနဲ့တင္ စိတ္ဓာတ္က် စိတ္ေလလွျပီ။

    ReplyDelete
  2. ဆဲတာကို သေဘာမက်တာဟာ သဘာဝက်ပါတယ္ ညီမေရ ။

    ဆဲတာရဲ့ အျခားတစ္ဖက္နဲ႔ ေနာက္ကြယ္မွာလည္း ၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ထည့္တြက္ဖို႔ လိုပါတယ္ ။

    ဘေလာ့ေပၚ ေျပာတဲ့ ေရးတဲ့ေနရာမွာ ၊ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ေတြအတြင္းက ထိန္းသိမ္းေရးရတာေၾကာင့္ ၊ လူတစ္ေယာက္စီကို သင့္တင့္တဲ့ သီးျခား message ေပးႏိုင္ဖို႔ အခြင့္လမ္းေတာ့ နည္းတယ္ေလ ။
    Facebook ေပၚမွာေတာ့ အလြယ္တကူ လုပ္လို႔ရတာေပါ့ ။

    Facebook ေပၚမွာ သတင္း ၊ အတင္းနဲ႔ ဝါဒျဖန္႔စာေတြ ေဖါေဖါသီသီျဖစ္ေနတာ မွန္ပါတယ္ ။
    ဒါဟာလည္း စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔ သေဘာထားၿပီး ၊ အခ်ိန္မ်ားမ်ား မျဖဳန္းပဲ သင့္တာယူ မသင့္တာေတြကို သခၤန္းစာအျဖစ္ သေဘာထားႏိုင္ရင္ ၊ အက်ိဳးျမတ္ေတြ ရွိမွာပါ ။

    ညီမေရးတဲ့ စာေတြကိုလည္း လာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
    မွတ္ခ်က္ေတြ မခ်န္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ ဆက္ေရးသြားဖို႔ကို ဒီကေန အားေပးခ်င္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  3. ဖဘကိုစိတ္ကိုကုန္သြားတာအကိုေရ း(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဟုတ္ပါတယ္ ၊ စိတ္ကုန္စရာေကာင္းတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ ။
      အက်ိဳးနဲ႔ တန္ဖိုးရွိတာေတြကို စစ္ထုတ္ယူရတာ ၊ ေရႊက်င္ရသလို ျဖစ္ေနေတာ့တာကိုး ။

      အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ၊ မိတ္ေဆြေတြကို အလယ္လတ္ေလာက္ စိစစ္ၿပီးမွ လက္ခံျဖစ္တာပါ ။

      Facebook ရဲ့ အသံုးဝင္ပံုတစ္ခုက ၊ ကိုယ့္ေရဒါက လႊတ္သြားတဲ့သတင္းနဲ႔ အျခား သတိမထားမိတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရေတြ႕ရတတ္တာပါပဲ ။

      အဲဒါေတြထဲက ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ေတြ႕ရင္ ၊ လင့္အတိုင္းလိုက္ၿပီး အေပၚယံရွပ္ ဖတ္ ၊ တကယ္ အသံုးဝင္ အက်ိဳးရွိတယ္ယံုၾကည္မွ ၊ အေသးစိတ္ ဆက္ဖတ္ျဖစ္တာ အက်င့္လို ျဖစ္ေနပါၿပီ ။

      ဘယ္လိုျဖစ္ေစ ၊ ဒါကေတာ့ ကိုယ္စီ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့ ေနာ :)

      Delete
  4. တပ္မဟာဆိုတဲ့သူနဲ႔ နပန္းလံုးခဲ့ရတယ္နဲ႔တူတယ္။

    ReplyDelete
    Replies
    1. ၾကည့္ရတာ ၊ ဒီလူ ဗိုက္ထဲမွာ ပု႑ားေလး ရွိတယ္ထင္တယ္ :)

      ျမင္ရ ၾကံဳရတာေတြက ဒီထက္မက ပိုပါတယ္ ။
      အားလံုးကို ပတ္ရမ္းသလို မျဖစ္ေအာင္ ၊ အခ်ိဳ႕ကိုသာ ေရြးၿပီး ထည့္ေရး မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ သေဘာေလာက္ပါ ။

      Delete