အားလံုးကို ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ဆက္ေရးသြားမွာေတြက အမွန္တရားျဖစ္ေသာ္လည္း ခါးသက္ႏိုင္တာေၾကာင့္
အား
လည္း နာပါတယ္ ။ ဒီကိုေရာက္လာမွေတာ့ ဆက္ဖတ္သြားေတာ့မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသေလာက္
မို႔ ပိုအားနာပါတယ္
။
ဒီေနရာမယ္ က်ေနာ့္အတြက္ အခက္အခဲက -
(၁) အမွန္ကို ေျပာသင့္သလား ၊
(၂) သက္ဆိုင္သူေတြ ခံသာေအာင္ စာဖြဲ႕ႏိုင္ပါ့မလား ၊ နဲ႔
(၃) ေရးသမွ်ေတြဟာ တိုက္ခိုက္ဖို႔မဟုတ္တာနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့ ထြက္ေပါက္
(သို႔မဟုတ္) လက္ခံႏိုင္
ေလာက္မယ့္ အေျဖတခ်ိဳ႕ကို ခ်ျပႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတာေတြပါ ။
۩ေနာက္ပိတ္
သံမိႈတစ္ေခ်ာင္း
လူတိုင္း သိမွာပါ ၊ ေဘာ့စတြန္ ဗံုးခြဲမႈပါ ။
အိုဘားမားမိန္းမ ၊ သူ႕ၿပိဳင္ဖက္ေဟာင္းေတြပါ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး
၊ မထင္မွတ္တဲ့ အားကစားပြဲ
မွာ ဗံုးေပါက္ခဲ့တာေၾကာင့္ သြယ္ဝိုက္ဦးတည္ခ်က္က ႀကီးတယ္ ။
လုပ္သူကလည္း ထူးထူးဆန္း
ဆန္း ခ်က္ခ်္ညာ (Chechnya) ေနာက္ခံ ျဖစ္ေနတယ္ ။ ရုရွေတြရဲ့ ရက္စက္မႈဒဏ္ကို
၁၉ ရာစု
ေလာက္ကတည္းက အႀကီးက်ယ္ခံခဲ့ရတဲ့ ဒီေဒသနဲ႔ အေမရိကန္ရဲ့ ဆက္စပ္မႈက အေတာ္ေလး
ေဝးတယ္လို႔
ေျပာလို႔ရတယ္ ။ ဒါ့ျပင္ ဒီကိစၥႀကီးမွာ သံသယျဖစ္စရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သဲလြန္စေတြ စု
စည္းဆဲမို႔
အဆံုးသတ္ေကာက္ခ်က္ဆြဲဖို႔ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရပါဦးမယ္
။
သို႔ေသာ္ မိတၳီလာကိစၥကို ဗကပ ၾသဇာခံေတြလက္ခ်က္ဆိုၿပီး အတိအလင္း
ယိုးစြပ္လိုက္တဲ့ ဦးေအာင္ေသာင္းရဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္လိုပဲ ၊ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ တစ္သီႀကီးနဲ႔အတူ
တစ္ကမာၻလံုးက အၾကမ္းဖက္မႈေတြအတြက္ ျမန္မာျပည္က မြတ္ဆလင္ငထြားေတြကို ခါးနာခိုင္းသူေတြက
အပံု
ႀကီး ထြက္လာတာကို အင္တာနက္ေပၚမယ္ မၾကာမတင္ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့တယ္ ။
ႀကီး ထြက္လာတာကို အင္တာနက္ေပၚမယ္ မၾကာမတင္ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့တယ္ ။
ဒီလမ္းေၾကာင္း ခုထက္ ပိုဆိုးမလာခင္ ၊ တစ္ကမာၻလံုးက နာဇီလက္သစ္ေတြ
ဆိုတဲ့ အသံုးႏႈန္း
ေတြ ပဲ့တင္ထပ္ေနမယ့္ အခါသမယဆီ မတက္လွမ္းေသးခင္ ၊ ဆက္စပ္ယူလို႔ရတဲ့
ပိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့
အမွန္တရား အေနထားတစ္ခုကို တင္ျပၿပီး အေျဖရွာ ထြက္ေပါက္ရႏိုင္ဖို႔ ဒီစာကို
ခ်ေရးရျခင္းပါ ။
۩ျမန္မာမြတ္ဆလင္
ငထြား
အင္တာနက္ ၊ အထူးသျဖင့္ ေဖ့ဘြတ္လို ေနရာမ်ိဳးမွာ ၾကည့္လိုက္ရင္
- တစ္ကမာၻလံုးက မြတ္
ဆလင္ အစြန္းေရာက္ေတြရဲ့ လုပ္ကိုင္သမွ်ေတြ ၊ ရက္စက္မႈ မွားယြင္းမႈ
မွန္သမွ်ကို ျမန္မာျပည္
က မြတ္ဆလင္ေတြအေပၚ အားပါးတရ ပံုခ်ေနၾကတာ မေတြ႕ခ်င္မွ အဆံုးပါ
။ ဒီၾကားထဲမွာ ပလီ
ကေန အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ ေအာ္ေနတာဟာ ေဟာဒီလိုပါဆိုၿပီး ၊ လိုခ်င္သလို အဓိပၸါယ္ျပန္ထားတဲ့
စာေတြကို ပံုႏွိပ္စာအုပ္အျဖစ္ေတာင္ထုတ္ၿပီး အင္တာနက္ေပၚမွာလည္း အလုအယက္ ျဖန္႔ေဝ
ၾက ေဝဖန္ဆဲဆို
ေနၾကတာမ်ား ျမင္ရတာ စိတ္မ်ားေတာင္ ေနာက္ရေလာက္ေအာင္ပါပဲ ။
ဘာသာေရးနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ က်မ္းေတြကို တို႔ရထိရတာ သိပ္ေကာင္းလွတယ္
မဟုတ္ပါ ။
ဒါေၾကာင့္ အရွည္ႀကီး မေရးပဲ အတိုဆံုး တစ္ေၾကာင္းထဲနဲ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္
ထုတ္ႏႈတ္ခ်င္ပါတယ္ ။
အဲဒါကေတာ့ “ဘာသာေရးမွာ ကိုယ့္ေဘာင္ထက္ေက်ာ္ၿပီး သူမ်ားအေရးကို
နားလည္ပါတယ္”
ဆိုတာဟာ ၊ “သဘာဝမက်ဘူး” ဆိုတာပါပဲ ။
ေနာက္တစ္ခုက “မင္းမဟုတ္ရင္ မင္းအေဖပဲ”ဆိုတတဲ့ အေရးသား အေျပာဆိုမ်ိဳးေတြကလည္း
ေရတြက္မကုန္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ ။ ဘယ္ေနရာမွာ မြတ္ဆလင္ေတြက ဘာ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္
တာ ဆိုတဲ့
မခိုင္လံုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြကလည္း မီးေလာင္ရာေလပင့္ေနပါတယ္ ။ လက္ေတြ႕ဘဝ
မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ မြတ္ဆလင္ေတြဖက္က
အခံရခ်ည္း မ်ားတယ္ဆိုတာ ပကတိ ျမင္ေနရ
တယ္ ။
တယ္ ။
ကမာၻ႕သတင္းေတြကေနတစ္ဆင့္ ကိုယ့္ကို နာဇီလက္သစ္ေတြလိုေတာင္ သရုပ္ေဖၚျပေနတာ
ေတြကို ျပန္ျမင္ရခ်ိန္မွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ဖို႔ထက္ ၊ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ဥာဏ္ရည္နိမ့္ပါးသူေတြ ကိုယ့္ဆီ
မွာထက္ ပိုမ်ားမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပံုရတဲ့ ပြင့္အန္က်လာတဲ့ စာနဲ႔ စကားေတြဟာလည္း ခုထက္ထိ
အေတာမသတ္ေသးပါ ။
ေတြကို ျပန္ျမင္ရခ်ိန္မွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ဖို႔ထက္ ၊ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ဥာဏ္ရည္နိမ့္ပါးသူေတြ ကိုယ့္ဆီ
မွာထက္ ပိုမ်ားမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပံုရတဲ့ ပြင့္အန္က်လာတဲ့ စာနဲ႔ စကားေတြဟာလည္း ခုထက္ထိ
အေတာမသတ္ေသးပါ ။
ဒီေနရာမွာ - တစ္ကမာၻလံုးမယ္ မြတ္ဆလင္ေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ ဘာေတြလုပ္ေနၾကသလဲ
မျမင္
ဘူးလားလို႔ ေစာဒက တက္ခ်င္သူေတြလည္း ရွိမွာပါ ။ အေျဖက ရွင္းပါတယ္ ၊ က်ေနာ္ မ်က္လံုး
မကန္းပါ ၊ အကုန္ျမင္ပါတယ္
။ ဒါတင္မက မြတ္ဆလင္အျပင္ ခရစ္ယာန္ ၊ ဟိႏၵဴ ၊ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔
ဘာသာမဲ့ေတြကအစ
အားလံုးရဲ့ လုပ္ကိုင္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို ျမင္ပါတယ္ ၊ သိပါတယ္ ၊ ဆန္း
စစ္ပါတယ္ ၊ အေၾကာင္းရင္းခံနဲ႔
အက်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း ၾကည့္ေနပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း
ခုလို ေရးျဖစ္တာပါ ။
۩အႏၱိမ ပန္းတိုင္
ဘယ္ဂႏိုင္မွာ ဆံုးမလဲ
ေျပာရရင္ေတာ့ အပ်က္သေဘာဆန္မယ္ ။ လူႀကီးသူမ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း
နားလည္ၿပီးသား
ပါ ။ လက္ရွိ မီးထိုးေပးသူေတြရဲ့ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ရွိၿပီးသား အရင္းခံေတြ
ေကာင္းေကာင္း ေပါင္းစပ္မိ
ရင္ ၊ ဒီဇာတ္လမ္းက လြယ္လြယ္မဆံုးပါ ။ “မဆံုးပါ”
ဆိုတာနဲ႔ပဲ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး ျခံဳငံုေျပာပါရေစ ။
ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္ ၊ ပင့္ကူကြန္ယက္ဆန္ဆန္ မဆံုးႏိုင္တဲ့ ကြင္းဆက္ျပႆနာေတြ ေပၚ
လာႏိုင္ပါတယ္ ။ အစဦးပိုင္းမွာ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းခဲ့သူေတြထဲကေတာင္ အသားေရ ၾကန္
အင္လကၡဏာေတြအရ ကိုယ္တိုင္ကိုက မေတာ္တဆ ပစ္မွတ္ေတြ ျပန္ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ ။ ေနရာ
တိုင္းမွာ အက္ကြဲေၾကာင္းေတြ ေပၚလာဖို႔ ရွိပါတယ္ ။ (“ဒီလိုျဖစ္မယ္လို႔ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မိဘူး” ဆိုတဲ့
စကားမ်ိဳးဟာ သမိုင္းမွာ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ စကားေတြပါ ။ ကိုယ္တိုင္
မၾကံဳရရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ၾကံဳလည္း မၾကံဳခ်င္ၾကပါနဲ႔) ။
ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္ ၊ ပင့္ကူကြန္ယက္ဆန္ဆန္ မဆံုးႏိုင္တဲ့ ကြင္းဆက္ျပႆနာေတြ ေပၚ
လာႏိုင္ပါတယ္ ။ အစဦးပိုင္းမွာ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းခဲ့သူေတြထဲကေတာင္ အသားေရ ၾကန္
အင္လကၡဏာေတြအရ ကိုယ္တိုင္ကိုက မေတာ္တဆ ပစ္မွတ္ေတြ ျပန္ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ ။ ေနရာ
တိုင္းမွာ အက္ကြဲေၾကာင္းေတြ ေပၚလာဖို႔ ရွိပါတယ္ ။ (“ဒီလိုျဖစ္မယ္လို႔ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မိဘူး” ဆိုတဲ့
စကားမ်ိဳးဟာ သမိုင္းမွာ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ စကားေတြပါ ။ ကိုယ္တိုင္
မၾကံဳရရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ၾကံဳလည္း မၾကံဳခ်င္ၾကပါနဲ႔) ။
ဒီလမ္းေၾကာင္းရဲ့ တစ္ခုေသာေနရာနဲ႔ အခ်ိန္ေရာက္ရင္လည္း - စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
(သို႔မဟုတ္) အင္
အားႀကီးၿပီး ရက္စက္တဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ တစ္ျဖစ္လဲ အေနထားဆီ ျပန္ေရာက္ရျပန္ပါဦးမွာပါ
။ အဲ
ဒီအခါက် တစ္တိုင္းျပည္လံုးအတြက္ အနည္းဆံုး ေနာက္ထပ္ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုစာေလာက္ အခ်ိန္
ေတြကို ထပ္ဆံုးရႉံးရျပန္ပါဦးမယ္ ။ စစ္တပ္ကိုစြပ္စြဲေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါ ။ တစ္ဖက္မွာလည္း
အာဏာလက္ရွိထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ့ စနက္ေတြ မပါဘူးလို႔ တစ္ထစ္ခ် ေျပာဖို႔ရာ မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါဘူး ။
ျဖစ္လာတတ္တဲ့ သိထားၾကၿပီးသား သဘာဝလမ္းေၾကာင္းကို သတိမေမ့ေအာင္သတိေပးရံုပါ ။
ေတြကို ထပ္ဆံုးရႉံးရျပန္ပါဦးမယ္ ။ စစ္တပ္ကိုစြပ္စြဲေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါ ။ တစ္ဖက္မွာလည္း
အာဏာလက္ရွိထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ရဲ့ စနက္ေတြ မပါဘူးလို႔ တစ္ထစ္ခ် ေျပာဖို႔ရာ မျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါဘူး ။
ျဖစ္လာတတ္တဲ့ သိထားၾကၿပီးသား သဘာဝလမ္းေၾကာင္းကို သတိမေမ့ေအာင္သတိေပးရံုပါ ။
ဒီပြဲမယ္ မေကာင္းမေကာင္းေတြခ်ည္းမို႔ ဘယ္သူ အႏိုင္ရမလဲလို႔ေတာင္ ေမးစရာ
မလိုပါ ။ အားလံုး
ရႉံးမွာပါ ။ ႏိုင္တယ္လို႔ ထင္သူဟာလည္း အမိုက္ေမွာင္ဖံုးေနတဲ့ သမိုင္းတရားခံေတြသာ ျဖစ္ပါလိမ့္
မယ္ ။
ရႉံးမွာပါ ။ ႏိုင္တယ္လို႔ ထင္သူဟာလည္း အမိုက္ေမွာင္ဖံုးေနတဲ့ သမိုင္းတရားခံေတြသာ ျဖစ္ပါလိမ့္
မယ္ ။
ခုေျပာခဲ့တာေတြက လူနည္းစု မြတ္ဆလင္ေတြအေပၚ အေျချပဳၿပီး ေျပာခဲ့တာေတြပါ
။ ေနာက္တစ္
ဆင့္ ပိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ အျခားလူနည္းစုေတြကိုပါ ထည့္တြက္ၾကည့္ၾကရေအာင္
။
۩ေဒၚစုခ်ေပးတဲ့
လမ္း
တေလာက ေဒၚစု ဂ်ပန္မွာ ေျပာသြားတာေလးက
-
“ျမန္မာ”ဆိုတာ “ဗမာ”ကို စာေပသေဘာတရားအရ “ျမန္မာ”လို႔ေရးတာပါ ။ဒီလိုမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကို တခ်ိဳ႕က မႀကိဳက္ဘူး - လို႔ ဆိုပါတယ္ ။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ့္တစ္ကိုယ္စာ ေျပာရရင္ - ေဒၚစုအေနနဲ႔ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ကပ္ရႈပ္ေနတဲ့
ကိစၥတစ္ခုကို ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္ အရွိ အမွန္အတိုင္း ခ်ျပၿပီး ျပင္ဆင္သင့္တာ
ေတြအတြက္ အခြင့္လမ္းတစ္ရပ္ကို အစျပဳ ဖြင့္ေပးခဲ့တာလို႔ ျမင္ပါတယ္ ။
ကိစၥတစ္ခုကို ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္ အရွိ အမွန္အတိုင္း ခ်ျပၿပီး ျပင္ဆင္သင့္တာ
ေတြအတြက္ အခြင့္လမ္းတစ္ရပ္ကို အစျပဳ ဖြင့္ေပးခဲ့တာလို႔ ျမင္ပါတယ္ ။
ဆင္တူယိုးမွား အေနထားမွာရွိတဲ့ - ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၊ လက္နက္နဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္ျခင္း ၊
ဆက္ေၾကး ၊ ေသာင္းက်န္းသူ စတဲ့ စကားလံုးေတြဟာလည္း ဖတ္မိသူရဲ့စိတ္ကို
လမ္းေၾကာင္းေပးဖို႔
ရည္ရြယ္တဲ့ မရိုးသားတဲ့ စကားလံုးေတြပါပဲ ။ အမ်ားအက်ိဳးျဖစ္မယ့္ သင့္တင့္တဲ့ အသံုးႏႈန္းေတြကို
ေတြးေတာ အစားထိုးဖို႔လိုေနပါၿပီ ။
ေတြးေတာ အစားထိုးဖို႔လိုေနပါၿပီ ။
۩ျငင္းလို႔မရတဲ့
အရွိတရား
ေဒၚစုခ်ေပးတဲ့ အမွန္ ပကတိအတိုင္း ေျပာဆိုျခင္းကို မူတည္ၿပီး ၊ ပထမဆံုး ေမးခြန္းအပိုင္းေလး
တစ္ခ်ိဳ႕ကို ထုတ္ျပပါမယ္ ။
(၁) အဦးဆံုးအေနနဲ႔ ‘မန္းကိုကို ဘာစာနဲ႔ ဒီပို႔စ္ကို ေရးေနပါသလဲ’ ၊ ‘ဘာေၾကာင့္လဲ’
၊ ‘သူ႕ဘဝတစ္
ေလွ်ာက္ ဘယ္လို လမ္းေၾကာင္းေပးတာ ခံခဲ့ရသလဲ’ - ဆိုတာေတြပါ ။ အတိုဆံုး အေျဖက - ဗမာ့
ယဥ္ေက်းမႈ စာေပနဲ႔ သမိုင္းေတြကို ဗမာတစ္ေယာက္လို သင္ယူမွတ္သားၿပီး (ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ႔
သူတစ္ပါး ဖိနပ္စီးၿပီး) ႀကီးျပင္းခဲ့ရတယ္ ။ ဒါက တစ္ကိုယ္စာ ။
ေလွ်ာက္ ဘယ္လို လမ္းေၾကာင္းေပးတာ ခံခဲ့ရသလဲ’ - ဆိုတာေတြပါ ။ အတိုဆံုး အေျဖက - ဗမာ့
ယဥ္ေက်းမႈ စာေပနဲ႔ သမိုင္းေတြကို ဗမာတစ္ေယာက္လို သင္ယူမွတ္သားၿပီး (ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ႔
သူတစ္ပါး ဖိနပ္စီးၿပီး) ႀကီးျပင္းခဲ့ရတယ္ ။ ဒါက တစ္ကိုယ္စာ ။
(၂) ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႔ - လူအေတာ္မ်ားမ်ား လက္လွမ္းမီၾကတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ မ်ိဳးဆက္ ၃ ခုအတြင္း
တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ သမိုင္း ၊ ေဒသခံေတြအတြက္ ေႏွာင္ႀကိဳးမပါတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
လုပ္ငန္းေတြ ဘယ္အေနထားမွာ ရွိခဲ့ပါသလဲ ။ ဘာေတြကို အေျချပဳပါသလဲ ။ ဒါက တစ္ႏိုင္ငံလံုးစာ ။
(‘အခုလုပ္ေနၿပီေလ’ ဆိုတဲ့ ဆင္ေဝွ႔ရန္ေရွာင္ စကားမ်ိဳးကေတာ့ ၊ ခုတင္ျပတာနဲ႔ တိုက္ရိုက္မဆိုင္ပါ) ။
တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ သမိုင္း ၊ ေဒသခံေတြအတြက္ ေႏွာင္ႀကိဳးမပါတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
လုပ္ငန္းေတြ ဘယ္အေနထားမွာ ရွိခဲ့ပါသလဲ ။ ဘာေတြကို အေျချပဳပါသလဲ ။ ဒါက တစ္ႏိုင္ငံလံုးစာ ။
(‘အခုလုပ္ေနၿပီေလ’ ဆိုတဲ့ ဆင္ေဝွ႔ရန္ေရွာင္ စကားမ်ိဳးကေတာ့ ၊ ခုတင္ျပတာနဲ႔ တိုက္ရိုက္မဆိုင္ပါ) ။
(၃) အထူးသျဖင့္ ရခိုင္ ၊ ကခ်င္ ၊ ကရင္လို ေဒသေတြမွာ ‘စံျပေက်းရြာ’ဆိုၿပီး
ျပည္မက ဗမာလူမ်ိဳး
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကို ဘာေၾကာင့္ ေနရာခ်ေပးေနတာပါလဲ ။ စစ္ေဘးေၾကာင့္
ေျပာင္းေရႊ႕ေျပးရသူ
ေတြရဲ့ နယ္ေျမေတြမွာ ျပည္မက အသစ္အေျခခ်သူေတြ ေနရာယူလာၾကတာ ဘာေၾကာင့္လဲ
။ တစ္
ခ်ိန္ မူလေနထိုင္သူ ပိုင္ရွင္ေတြ ျပန္ေရာက္လာရင္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ ။ (လက္ရွိမွာေတာ့ ဆံုးရႉံး
ခဲ့ရသူေတြအတြက္ တစ္စိုးတစ္စိမွ ျပန္ရလမ္း မျမင္ပါ) ။
ခဲ့ရသူေတြအတြက္ တစ္စိုးတစ္စိမွ ျပန္ရလမ္း မျမင္ပါ) ။
(၄) ျပည္တြင္းစစ္မွာ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မညွိႏိႈင္းပဲ တစ္လမ္းေမာင္း
သြားရတာလဲ ။ (အႂကြင္း
မဲ့ လက္နက္ခ်ဖို႔ ေခၚေျပာတာကို ညွိႏိႈင္းတယ္လို႔ ထင္သူမ်ားလည္း
ရွိႏိုင္တယ္ ။ အက်ံဳးမဝင္တဲ့ အ
ထင္မွားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္) ။
(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္မွာလည္း တိုင္းရင္းသား ဌာေနေတြမွာ ဘာေၾကာင့္
ဗမာေတြခ်ည္း လက္ဝါးႀကီး
အုပ္ထားတာလဲ ။ ဒီအပိုင္းမွာလည္း တိုင္းရင္းသား‘ျပာတာ’ေတြ အမ်ားႀကီး
ခန္႔ထားေပးပါတယ္ဆိုတဲ့
ထန္းလက္နဲ႔ေတာ့ ေက်းဇူးျပဳၿပီး မကာၾကပါနဲ႔ ။
۩အရမ္းခါးတဲ့
အမွန္စကား
ေမးစရာ တစ္ခုရွိလာႏိုင္တယ္ ။
အေပၚမွာ ေရးထားတာဟာ က်ေနာ္ ေျခရာခံျပတာလား ။
မဟုတ္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ ၊ ဆင္ေကာင္ႀကီး တစ္ေကာင္လံုးကိုျပၿပီးမွ
ေျခရာလမ္းေၾကာင္းကို ျပန္ညႊန္
ျပေနတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ - သေဘာတူတယ္ ၊ လက္ခံတယ္ ၊ ျငင္းပယ္မယ္ - စတာေတြက
ဖတ္သူရဲ့
အပိုင္းပါ ။
ဒါေတြအားလံုးကို ျခံဳငံုၿပီး လက္ရွိ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ တင္းမာမႈေတြနဲ႔
စပ္ဟပ္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲ
ရရင္ -
ျဖစ္ခဲ့သမွ်ေတြဟာ ဘာသာေရးခ်ည္း မဟုတ္ပါဘူး ။ လူမ်ိဳးေရးလည္းပါပါတယ္ ။ ဗမာေတြဟာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက တိုင္းရင္းသားနဲ႔ လူနည္းစုေတြကို လူမ်ိဳးေရး ၊ ဘာသာေရး ၊ လူမႈေရး ၊ စီးပြားေရးအရ ဝါးၿမိဳအုပ္စီးမိဖို႔ ကာလရွည္ၾကာ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ ေနခဲ့ၾကပါတယ္ ။တစ္ဆက္ထဲမွာပဲ ဗမာဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ ရုပ္ရည္ခြဲျခားရလြယ္ၿပီး ထိုးေဖါက္အုပ္စီးဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ မြတ္ဆလင္ေတြအေပၚ စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ ျပဳမူဆက္ဆံေနတာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္ ။
(အျခားတစ္နည္းနဲ႔ နားလည္လြယ္ေအာင္ ေျပာရရင္ - ကိုယ္လုပ္ခဲ့သလို ကိုယ္ေတြ ျပန္ခံရမွာကို
စိုးရြံ႕ေနၾကတယ္ - လို႔လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္) ။
ဒါေတြကို ျမန္မာျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ လူနည္းစုဝင္ေတြထဲက အေတြ႕ၾကံဳရင္ၿပီး ေတြးေခၚတတ္သူေတြ
စိုးရြံ႕ေနၾကတယ္ - လို႔လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္) ။
ဒါေတြကို ျမန္မာျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ လူနည္းစုဝင္ေတြထဲက အေတြ႕ၾကံဳရင္ၿပီး ေတြးေခၚတတ္သူေတြ
အားလံုးလိုလို သိၾကပါတယ္ ။ မသင့္ေတာ္လို႔ ၊ မွန္ေပမယ့္ ခါးသက္လြန္းတယ္ဆိုတာ သိၾကလို႔
ထုတ္မေျပာၾကတာပါ ။ ဒါဆို ဗမာေတြဖက္ကေကာ ၊မသိၾကဘူးလား ။ အမွန္ေတာ့ အေတာ္မ်ား
မ်ားက - သိလ်က္နဲ႔ အသာမွိန္းေနၾကတာပါလို႔ အတိအလင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ထုတ္မေျပာၾကတာပါ ။ ဒါဆို ဗမာေတြဖက္ကေကာ ၊မသိၾကဘူးလား ။ အမွန္ေတာ့ အေတာ္မ်ား
မ်ားက - သိလ်က္နဲ႔ အသာမွိန္းေနၾကတာပါလို႔ အတိအလင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ ဆင္ေျခလို႔ ေခၚႏိုင္တဲ့ ျမင္ေနက် အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ "စစ္
အာဏာရွင္စနစ္" ေၾကာင့္ပါ ဆိုတာမ်ိဳးပါ ။ ဒါအတြက္ 'ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲ' ဆိုတဲ့ စကားပံုကေတာ့ သိပ္
ရိုင္းသြားမယ္ ထင္ပါတယ္ ။ 'နဂိုလ္ရွိမွ နဂိုင္းထြက္' ဆိုတာနဲ႔သာ ယွဥ္ထိုးျပခ်င္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမယ္
ဗမာတိုင္း မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကို ရယူထားခဲ့သူေတြ အ
ဆက္ဆက္ကေန သူတို႔လူမႈအသိုင္းဝိုင္းရဲ့ အျမင္နဲ႔စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို ထင္ဟပ္ၿပီး အေကာင္
ထည္ ေဖၚခဲ့တာပါလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ ရပါတယ္ ။
۩အလြယ္ဆံုး
ထြက္ေပါက္
အမွန္က အလြယ္ဆံုး ထြက္ေပါက္ဆိုတာဟာ အခက္တကာ့အခက္ဆံုး ထြက္ေပါက္လည္း
ျဖစ္ပါ
တယ္ ။
အဲဒါက “ရိုးသားဖို႔”ပါပဲ ။
အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ စာနာဖို႔ ၊ ေနာက္ၿပီး ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး
လူသားဆန္တဲ့
ေလာကပါလတရားေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ လူ႕အသိုင္းဝိုင္းကို တည္ေဆာက္ဖို႔ပါ
။
ေျပာခဲ့သလို ဒါေတြဟာ လူမ်ားစုျဖစ္ေနတဲ့ ဗမာေတြအတြက္ အင္မတန္
ခက္ေနပါတယ္ ။ ေခတ္
အဆက္ဆက္ အေကာင္ထည္ ေပၚမလာခဲ့တာကလည္း သက္ေသပါ ။ သို႔ေသာ္ အေသခံဗံုးခြဲမႈမ်ိဳး
လို
မရွိေသးတဲ့ ျမန္မာျပည္က မြတ္ဆလင္ေတြကို အဆံုးစြန္ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔တာမ်ိဳး ၊ ရိုဟင္
ဂ်ာလိုအပါဝင္
တစ္ႏိုင္ငံလံုးက တစ္ဖက္သတ္ စစ္ပြဲနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့ သိန္းကဏာန္းရွိတဲ့
တိုင္းရင္းသူ
တိုင္းရင္းသားေတြကို လက္ေတြ႕ဘဝမွာ မရွိသေယာင္ လစ္လ်ဴတာ ၊ ဒီလူေတြကို
ေမာင္းထုတ္ဖို႔
သတ္ျဖတ္ဖို႔ စိတ္အား ႏႈတ္အား ကိုယ္အားျဖင့္ အားေပးကူညီ တြန္းပို႔တာေတြဟာ
ရွိၿပီးသား
အခက္ခဲျပႆနာေတြကို ေျပလည္ဖို႔ထက္ ဆိုးရြားသြားဖို႔ ဦးတည္ေစပါတယ္ ။ ေရွာင္ရွား
ေလ်ာ့ခ်ဖို႔
ႀကိဳးစားၿပီး ဒဏ္ရာေတြကို ကုစားဖို႔ရာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းကို စလုပ္သင့္ပါတယ္ ။
۩ျဖစ္ႏိုင္ေျခ
ဆိုးက်ိဳးတခ်ိဳ႕
□ ပထမဆံုးတစ္ခ်က္က
၊ ျမန္မာျပည္က ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ေမာင္းထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း ၊ ဘဂၤလား
ေဒ့ရွ္က ဗုဒၶဘာသာေတြကို
ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ေမာင္းထုတ္ခံရေအာင္ တြန္းအားေပးမိသလို ျဖစ္
သြားႏိုင္တယ္လို႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္
။
၂၀ ရာစုအတြင္း ၊ အထူးသျဖင့္ အေစာပိုင္းကာလေတြမွာ လူေတြ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္
ေျပာင္း
ေရႊ႕ရတာေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ လြယ္ကူၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အေတြ႕ၾကံဳေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို
အ
ေလးနက္ထား ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
□ ဒုတိယတစ္ခ်က္ ၊ ကမာၻ႕အႏံွ႔ ေရာက္ရွိၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကသူ
ျမန္မာျပည္သူျပည္သား ၅ သန္း
ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ၂ သန္းကေန
၄ သန္းအထိ ရွိႏိုင္လို႔ ဆိုတာေၾကာင့္ ၊
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါဆို တစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ့ ၁၀%
ဝန္းက်င္ေလာက္ေတာင္ ရွိပါတယ္ ။ သူတို႔ထဲက တစ္
ဝက္ ၂.၅ သန္းေလာက္ကပဲ တစ္လကို အေမရိကန္ေဒၚလာ
၁၀၀ ႏႈန္းနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ပို႔ေန
တယ္လို႔ တြက္ရင္ ၊ အညိဳေရာင္ စီးပြားေရးလို႔
တင္စားရမယ့္ ဒီဝင္ေငြရဲ့ ပမာဏကို ခန္႔မွန္းၾကည့္
လို႔ ရပါတယ္ ။
ဒီေငြေတြဟာ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ အလႉေငြ ၊ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္
လာဟ္လာဘ ၊ ရပ္ကြက္ ၿမိဳ႕
နယ္ေတြရဲ့ ဘာေၾကးညာေၾကး ေပၚတာေၾကးေတြကအစ လူမႈေရး စီးပြားေရး
အရာရာမွာ နက္နက္
ရိႉင္းရိႉင္း ပတ္သက္ေနပါတယ္ ။ ဒီေငြေတြသာ အႀကီးအက်ယ္ ေလ်ာ့က်သြားရင္
(တစ္နည္းအား
ျဖင့္) လူ ၅ သန္းထဲက အေတာ္မ်ားမ်ား ဖိအားအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ျပန္ၾကရရင္
ျဖစ္လာမယ့္
သက္ေရာက္မႈက မေသးလွပါ ။
□ ေနာက္တစ္ခုက ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ကုန္သြယ္စီးပြားေတြပါ
။
၂၁ ရာစု globalization ေခတ္မွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ကုန္သြယ္စီးပြားေတြဟာ
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ့
အဓိက အသက္ေသြးေၾကာေတြပါ ။ က်ီးေျခာက္ ႂကြက္ေျခာက္သလို မလုပ္မိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္ ။
ေသြးအသြားအလာ နည္းပါးတာနဲ႔အမွ် လူကိုယ္၌ကလည္း အားနည္း ခ်ိနဲ႔လာမွာပါ ။ အဲဒီအခါက်
‘ပီတိကိုစား အားရွိပါ၏’
တို႔ ၊ ‘အမ်ိဳးသားေရးစိတ္နဲ႔ ထာဝစဥ္ လန္းဆန္းတက္ႂကြေနမယ္’ ဆိုတာ
ေတြဟာ ဒ႑ာရီဆန္တဲ့ အားေပးစကားေတြျဖစ္တာ
ထင္ရွားလာပါလိမ့္မယ္ ။
(တစ္ခ်ိန္ထဲမွာလည္း အရင္ ေရဒီယို ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ သတင္းစာေတြမွာ ေတြ႕ေနခဲ့ရတဲ့
“စီးပြား
ေရးပိတ္ဆို႔မႈကို တို႔မမႈပါ”ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစာသားမ်ိဳးကို ေျပးသတိရတယ္ ။ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္
ေကာင္းတဲ့ မိုက္မဲမႈတစ္ခုပါ) ။
ေကာင္းတဲ့ မိုက္မဲမႈတစ္ခုပါ) ။
□ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက ျပည္ပ ေရာက္ေနသူေတြအတြက္ အႏၱရယ္ပါ ။
မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ေျပာျပခ်င္တာက မဲေဆာက္တစ္ၿမိဳ႕ထဲတင္ ျမန္မာျပည္သား
လူေသ
ႏႈန္းက တစ္ႏွစ္ကို ၁၀၀ ဝန္းက်င္ရွိပါတယ္ ။ အမ်ားစုက ရာဇဝတ္မႈေတြမွာ အသက္ဆံုးရတာပါ
။
ခုေနာက္ပိုင္း နည္းသြားႏိုင္ေပမယ့္ စံနမူနာတစ္ခုအျဖစ္ ေျပာျပတာပါ ။ ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ေတြးစရာေတြ
အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ ျပည္ပမွာ တရားဥပေဒဆိုင္ရာ အကူညီနဲ႔ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြရဲ့
ဘဝလံုျခံဳ
ေရးအတြက္ ဘာအကာကြယ္ေတြ ရွိပါသလဲ ။ ျဖစ္ၿပီးတာေတြကို မေျပာလိုေပမယ့္ ၊ ေရွ႕ဆက္ၿပီး
ျမန္မာျပည္ကေန ျပင္ပထြက္အလုပ္လုပ္သူေတြ ဘယ္လိုၾကံဳဆံုရမလဲဆိုတာ မသိႏိုင္သလို မည္
သူမျပဳ မိမိမႈျဖစ္ၿပီး အဆိုးဖက္ တြန္းပို႔မိတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္လည္း ထိန္းသိမ္းမႈေတြ ရွိသင့္တယ္ဆို
တာ ထင္ရွားပါတယ္ ။ လုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ ဒီမွာလုပ္ ဒီမွာၿပီးတယ္လို႔ အလြယ္မထင္ေစခ်င္ပါဘူး ။
သူမျပဳ မိမိမႈျဖစ္ၿပီး အဆိုးဖက္ တြန္းပို႔မိတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္လည္း ထိန္းသိမ္းမႈေတြ ရွိသင့္တယ္ဆို
တာ ထင္ရွားပါတယ္ ။ လုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ ဒီမွာလုပ္ ဒီမွာၿပီးတယ္လို႔ အလြယ္မထင္ေစခ်င္ပါဘူး ။
۩ဘာသာေရး နားလည္ေပးႏိုင္မႈ
ေဘာ္စတြန္တကၠသိုလ္ (Boston University) ရဲ့ ဘာသာေရးဌာန ဌာနမႉး
Stephen Prothero
ေရးၿပီး ၊ ေရာင္းအေကာင္းဆံုး စာအုပ္စာရင္းဝင္ God Is Not One ဆိုတဲ့
စာအုပ္ထဲက ၊ ဘာသာ
ႀကီးေတြအေပၚ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ရည္ညႊန္းပံုေလးေတြကို သေဘာက်မိတာေၾကာင့္ ေအာက္မွာ
ကူးထည့္
ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ ေနာင္ အခန္႔သင့္လို႔ အတိုခ်ံဳးဘာသာျပန္ မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ အခါမွသာ ပိုၿပီး
က်ယ္ျပန္႔တာေတြကို ေဝဌေပးပါရေစ ။
သုိ႔ေပမယ့္ ဒါေတြကို လက္ကိုင္ထားၿပီး ေရႊျပည္ေအးတရား ေဟာေနတယ္လို႔
မယူဆေစခ်င္ပါ ။
သာသနာ ျပဳေနတာလည္း မဟုတ္ပါ ။ လူသား တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး နားလည္မႈေတြ ပိုက်ယ္ျပန္႔လာဖို႔
ရာ
မသိေသးသူ အခ်ိဳ႕အတြက္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ထိေတြ႕ႏိုင္ေအာင္ အေထာက္ကူေပးဖို႔
မ်ိဳးေစ့တစ္ေစ့
ျဖစ္တန္ေကာင္းရဲ့လို႔ အေတြးနဲ႔သာပါ ။
Daoism: The Way of FlourishingConfucianism: The Way of ProprietyYoruba Religion: The Way of ConnectionJudaism: The Way of Exile and ReturnBuddhism: The Way of AwakeningHinduism: The Way of DevotionChristianity: The Way of SalvationIslam: The Way of Submission
۩နိဂံုးခ်ဳပ္ေသာ္
..
ဘယ္လိုမွ ေဖ်ာင္းဖ်လို႔ကို မရပါဘူး ဆိုသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ
။
က်ေနာ္ မေဖ်ာင္းဖ်ပါ ။ အရွိတရားေတြကို ခ်ျပၿပီး ၊ အဲဒါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေနခဲ့ ျဖစ္လာမယ့္
ဆိုး
က်ိဳးအျပစ္ (သို႔မဟုတ္) ရလာမယ့္ ဆံုးရံႉးမႈေတြကို ေထာက္ျပေနတာပါ ။ ထြက္ေပါက္နဲ႔ အေျဖ
အတြက္ နည္းလမ္းရွာၾကံေနတာပါ ။
က်ိဳးအျပစ္ (သို႔မဟုတ္) ရလာမယ့္ ဆံုးရံႉးမႈေတြကို ေထာက္ျပေနတာပါ ။ ထြက္ေပါက္နဲ႔ အေျဖ
အတြက္ နည္းလမ္းရွာၾကံေနတာပါ ။
ဒီၾကားထဲ မြတ္ဆလင္ဘက္ လိုက္တယ္ ၊ တိုင္းရင္းသားဆိုတဲ့ အရိပ္ေအာက္ခိုၿပီး
အကာကြယ္
ယူတာလို႔ စြပ္စြဲခ်င္သူေတြလည္း ရွိမယ္ ။ က်ေနာ္ ဘက္မလိုက္မိဖို႔ သတိထားပါတယ္ ။ သိကၡာ
ရွိခ်င္ေနသူေတြ
၊ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးတည္လုပ္ေနတယ္ ဆိုသူေတြ ၊ တဒဂၤ အႏိုင္ရ
လိုမႈအတြက္ လူမႈက်င့္ဝတ္အပါဝင္ အရာမ်ားစြာမွာ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာေတြကို သတိေပးေနတာပါ ။
က်ေနာ္အပါဝင္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ အားလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အနာဂါတ္ကို ပံုေဖၚမမွားေအာင္
ျမင္သမွ် သိသမွ် နားလည္သမွ် ေျပာျပေဝမွ်ေနတာပါ ။
လိုမႈအတြက္ လူမႈက်င့္ဝတ္အပါဝင္ အရာမ်ားစြာမွာ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာေတြကို သတိေပးေနတာပါ ။
က်ေနာ္အပါဝင္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ အားလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အနာဂါတ္ကို ပံုေဖၚမမွားေအာင္
ျမင္သမွ် သိသမွ် နားလည္သမွ် ေျပာျပေဝမွ်ေနတာပါ ။
ဒါကို အျမင္က်ဥ္းတယ္ ၊ တစ္ဖက္သတ္ေျပာတယ္ ၊ မျပည့္စံုဘူး စသည္ျဖင့္
ေျပာခ်င္သူေတြ
ရွိရင္လည္း ၊ ကိုယ့္ရဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ အျမင္ေတြကို အရင္ခြာခ်ဖို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္
။ အားလံုးအ
က်ိဳးအတြက္ပါ ။
မန္းကိုကို
၂၇ ၊ ၀၄ ၊ ၂၀၁၃
Note –
(၁) ဗမာလို႔ သံုးစြဲေျပာဆိုရာမွာ
၊ အေပၚက ေျပာခဲ့တာေတြနဲ႔ အက်ံဳးမဝင္တဲ့ ရိုးသားသူ ၊ စာနာ
တတ္သူ ၊ လူနည္းစုနဲ႔ အားနည္းသူေတြကို
ေဖးမတတ္သူ ဗမာအခ်ိဳ႕လည္း ရွိတယ္ဆိုတာ
ကို သိနားလည္ လက္ခံပါတယ္ ။ က်ေနာ့္ရဲ့စာဟာ
အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေယဘုယ်ဆန္တယ္ ဆို
တာကိုလည္း လက္ခံပါတယ္ ။ အဲသည္လို ဗမာေတြကိုေတာ့ အမ်ားနဲ႔ျခံဳၿပီး
ေျပာရာမွာ ထိခိုက္
နာက်င္စရာ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ေစခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီကေန ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္
။ လူတစ္ဦးတစ္
ေယာက္ခ်င္းစီနဲ႔ ဆက္ဆံဖို႔ရာ အေျခေနေပးတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြမွာေတာ့ ၊ အေပၚက စာစုလို မလႊတ္
မကင္းေတြ ေျပာစရာမလိုပဲ ၊ သင့္ေတာ္တဲ့ အေနထားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ျခင္း
အားျဖင့္ သက္ေသျပႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။
မကင္းေတြ ေျပာစရာမလိုပဲ ၊ သင့္ေတာ္တဲ့ အေနထားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ျခင္း
အားျဖင့္ သက္ေသျပႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။
(၂) လတ္တေလာ သတိျပဳမိတဲ့
ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ရဲ့လင့္ကိုလည္း ထည့္ထားေပးပါတယ္ ။ ဖတ္
ၿပီး အက်ိဳးမယုတ္ေလာက္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္
။ "ဘာစြမ္းရည္ေတြကို ျမွင့္မွာလဲ (ေဇာ္မင္း)"
အေပၚက စာစုကို ဖတ္မိလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ၊ အထူးသျဖင့္ ဗမာေတြအေနနဲ႔ အေတာ္သင့္ ေနရထိုင္ရ ၾကပ္သလိုလို ၊ စိတ္ထဲ စႏိုးစေနာင့္ ျဖစ္သလိုလို ၊ တစ္ဖက္သတ္ လိုတာထက္ပိုၿပီး စြဲခ်က္တင္ ေျပာဆိုလိုက္သလိုလို ျဖစ္မိၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါတင္မက အရင္ကတည္းက သိၿပီးသားလူ ၊ စိတ္ဝင္စားလို႔ စာလာဖတ္ေနက် လူေတြထဲမွာလည္း ဟာ .. ဒီလူရဲ့ ပင္ကိုယ္ အျမင္က်ဥ္းတာေတြ ေပၚလာၿပီ .. တို႔ ၊ ငါ့ကိုမ်ား ေစာင္းေျပာေနတာလား မသိဘူး .. တို႔ ၊ ဒီလူ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မွ်တတဲ့အျမင္ေတြကို ေျခရာေပ်ာက္ကုန္ၿပီ တို႔ စသည္ျဖင့္ ရွိႏိုင္တာပါပဲ ။
ReplyDeleteတစ္ခါ ဗမာဆိုရာမွာလည္း ဆိုးသြမ္းေသာင္းက်န္းသူကအစ ရွစ္ပါးသီလ လံုျခံဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြ ၊ သူတစ္ပါးကို အေပၚစီးကေနၿပီး ဖိႏွိပ္ ႏွိပ္စက္ရမွ စားဝင္အိပ္ေပ်ာ္သူေတြနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနသူေတြကို ကူညီကယ္တင္ခ်င္သူေတြ ၊ အျမင္တိုသူ ကိုယ့္လိုဘသာ အဓိကထားသူေတြနဲ႔ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိသူေတြ ကြဲျပားႏိုင္တာလည္း သေဘာေပါက္ပါတယ္ ။
ဒါ့ျပင္ အျခား တိုင္းရင္းသားေတြအပါဝင္ လူနည္းစုေတြကို ပင္ကိုယ္ကိုက မုန္းတီးေနသူေတြအစ ၊ မသိလို႔ အထင္ျမင္ လြဲေနသူေတြအလယ္ ၊ မတရားမႈ မသင့္မေတာ္မႈ အရႈပ္အေထြးေတြကို သိေသာ္လည္း ေအးရာေအးေၾကာင္း ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ကိုယ္သာ ေနလိုသူေတြအဆံုး ရွိၾကတာကိုလည္း နားလည္ပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ ျပႆနာတစ္ခုက လက္ရံုးအားကိုးသူ ၊ ရိုင္းစိုင္းယုတ္မာသူ ၊ ေလာဘႀကီးသူ ၊ သူတစ္ပါးကို ခ်နင္းၿပီး ကိုယ့္ေအာင္ျမင္မႈ တည္ေဆာက္တတ္သူ ၊ (ကိုယ့္အျပစ္ေတြ သံသရာလည္မွာ ေၾကာက္ရံြ႕သူေတြ အပါအဝင္) အေၾကာက္ႀကီးသူ စတာမ်ိဳးေတြဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ထိန္းကြပ္မႈနည္းပါးၿပီး အခြင့္အလမ္းေတြ ရလာမယ္ဆိုရင္ လူမႈအသိုင္းဝိုင္းတစ္ခုကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ ထိပ္ပိုင္းလူနည္းစုေနရာကို ရယူလာတတ္ၾကပါတယ္ ။ ဒါ သဘာဝပါ ။ ဒီလို ျဖစ္လာရာမွာနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ဒီလူမႈအသိုင္းဝိုင္းတြင္း ထိပ္ပိုင္းနဲ႔ ေအာက္ပိုင္း ၊ ဒီသိုင္းဝိုင္းနဲ႔ အျခားလူမႈအသိုင္းဝိုင္းေတြၾကားမွာ အညမည (အျပန္အလွန္) ထပ္ဟပ္တာ ၊ ကူးလူးတာ ၊ အေၾကာင္းတရား အက်ိဳးတရားေတြ ျဖစ္လာေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ့္ရဲ့စာစုမွာ ဗမာေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဗမာ့အသိုင္းဝိုင္းရဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ထင္ဟပ္ျပတယ္လို႔ ေျပာထားတာပါ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေယဘုယ် သဘာဝကို ဆြဲယူသံုးစြဲထားတာပါ ။ “ဒါဟာ လိုရာဆြဲေျပာထားတာ ၊ ငါ့ကိုသာၾကည့္ ၊ တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူေျပာတာေတြဟာ မွားတယ္”ဆိုၿပီး တစ္ကိုယ္စာ ေထာက္ေျပာခ်င္သူေတြ အတြက္ေတာ့ (ဟုတ္လို႔ မခံႏိုင္သူေတြကလြဲရင္) က်ေနာ့္အဆိုဟာ မွားေနႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒီလို ခၽြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္လည္း က်ေနာ့္ရဲ့စာေတြမွာ စကားပလႅင္ေတြ အျမဲတမ္း ခံထားတာပါ ။
ေနာက္ၿပီး ဗမာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်မိလ်က္သား ျဖစ္ေနတဲ့ က်ေနာ္ကေန ေျပာဆို ေရးသားတဲ့ေနရာမွာ မွ်တမႈမရွိဘူး ထင္တာတို႔ ၊ တင္ျပတဲ့ အခ်ိဳ႕အခ်က္လက္ေတြဟာလည္း ခိုင္မာမႈ မရွိဘူး သက္ေသမရွိဘူးတို႔ ဆိုၿပီး ထင္ျမင္သူေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါေသးတယ္ ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဝန္ခံစရာက အခ်ိဳ႕ေသာ ထည့္ေရးထားတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ကိုယ္ေတြ႕နဲ႔ ရင္းႏွီးသူေတြရဲ့ ဘဝအေတြ႕ၾကံဳေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ခ်ျပတဲ့အခါ မယံုၾကည္သူေတြကို အျပစ္ေျပာဖို႔ရာလည္း သိပ္မလြယ္ပါ ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ စသည္ျဖင့္ အတိက်ေျပာၿပီး သက္ေသျပဖို႔ရာက်ေတာ့ က်င့္ဝတ္ေစာင့္ထိန္းရတာေတြ ၊ ငဲ့ညွာရတာေတြ ရွိလာတာေၾကာင့္ လတ္တေလာ အပြင့္လင္းဆံုး အေနထားထိ ခ်မေရးႏိုင္တာေတြ စတဲ့ အကန္႔သတ္လည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္ ။
ReplyDeleteဆိုၾကပါစို႔ ၊ သက္ရွိသမိုင္း တစ္ပိုင္းတစ္စလို႔ ေခၚလို႔ရႏိုင္မယ့္ ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ တစ္ေယာက္ကေန “ေအးကြာ ၊ တစ္ခါတစ္ခါ မင္းတို႔ကရင္လူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ၊ ေတာ္ေတာ္ သနားစရာေကာင္းတယ္ကြ ။ မင္းတို႔ ကရင္ေတြဟာ သိပ္ရိုးသားလြန္းတယ္ ၊ very simple ကြ …” လို႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ သူဟာ အရင္က လက္မရြံ႕ခဲ့သူ ၊ ကိုယ့္ျမင္းကို စစ္ကိုင္းမကလို႔ ျမစ္ႀကီးနားေရာက္ေရာက္ စိုင္းခဲ့တဲ့ သူတစ္ေယာက္ပါ ။ သူသစၥာရွိခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ဆိုတာကလည္း လူတစ္စုကိုသာ ကိုယ္စားျပဳၿပီး သူတို႔ဘာသာ ေဝမွ်စားေနတာနဲ႔ သူ႕ဖက္ေတာင္ လွည့္မၾကည့္ႏိုင္ပဲ ၊ သူအပါဝင္ နိမ့္ပါးသူေတြကိုက် ဖိနင္းအသံုးခ်ေနတာ သိလာေတာ့မွ ရင္နာရတဲ့ ဘဝပါ ။ ခုေနခ်ိန္မွာ သူ႔နဲ႔ တစ္ရပ္ကြက္ထဲေနတဲ့ ကုလားေတြ အရိုက္ခံရတာကို ေတြ႕မိတာေတာင္မွ တစ္ပတ္ေက်ာ္ေလာက္ ထၼင္းစားလို႔ မဝင္ေတာ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ ။ သို႔ေသာ္ သူ႕ရဲ့ေနာင္တေတြဟာ အႏွစ္ ၃-၄၀ ေနာက္က်ခဲ့ၿပီ ။ ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ထားသူေတြကို စာနာရင္ေတာင္ သစၥာေဖါက္လို႔ သမုတ္ခံရႏိုင္ၿပီး ၊ ေဆြခုႏွစ္ဆက္ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္ ဒုကၡေပးတတ္တဲ့ ဒီလူ႕အသိုင္းဝိုင္းနဲ႔ အဖြဲ႕စည္းေတြၾကားမွာ သူ႕လိုလူလည္း ေခါင္းမေဖၚရဲတာ သဘာဝေတာ့ က်ပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဒါေတြကို ေရးျဖစ္ေကာင္း ေရးျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
အဆံုးသတ္ကေတာ့ ဆိုခဲ့ၿပီးသလိုပါပဲ ၊ မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္မို႔ ေျပာရတယ္ ၊ တကယ့္ လိုရင္း ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ ၊ က်ေနာ္တို႔တေတြ ၾကံဳေနရတဲ့ သံသရာဆိုးေတြကို ရပ္တန္႔သြားေအာင္ အမွန္ေတြကို ခ်ျပေဆြးေႏြး တင္ျပရင္း အေျဖရွာဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါဆိုတာ ထပ္ေလာင္းၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ေဇာ္မင္းနဲ ့ မန္းကိုကို ရဲ ့ အာေဘာ္ေတြဟာ ညွိျပီးေျပာထားသလာလို ့ေတာင္ ထင္ရပါရဲ ့။ သူတို ့ ့စာေတြကို ျခဳံငုံၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ လူမ်ိဳးေရးန ဲ ့ ႏိုင္ငံေရး အစာမေၾကတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနတာ ကို ေတြ ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုးျမင္ အေတြးအေခၚေတြကမ်ားေနတာကိုပဲ ေတြ ့ရပါတယ္။
ReplyDeleteဟုတ္တယ္ဟ အျပင္မွာဒီႏွစ္ေယာက္က အတူတူပဲလားမသိဘးူ
Deleteတကယ္လုပ္ခ်င္၇င္ ကုလားမယားမေကာင္းေၾကာင္း ကုလားဆိုးေၾကာင္းေတြ သမ္မတ၈်ီးေကာင္းေၾကာင္း တပ္မေတာ္သာကယ္တင္၇ွင္ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးအမ်ားႀကီးေျပာ၇မွာ ေတာ္ေတာ္ထုန္တဲ့ဆိုက္ပိုင္၇ွင္ပဲ ငိငိ
နယ္ခ်ဲ့အားကိုးပဆိန္၇ိုးအဆိုးျမင္၀ါဒီမ်ားအား ဆန္းက်င္ၾက
ေန့တြက္ကိုက္ပီလစ္မွ ၀ွစ္ ဌစ္ဌစ္