ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ
အုပ္ခ်ဳပ္သူ ၊ ဖိႏွိပ္သူ ၊ က်ဴးေက်ာ္သူ ၊ အင္အားပိုႀကီးသူေတြကို လက္
နက္ကိုင္ၿပီး တန္ျပန္ေတာ္လွန္သူေတြ
ရွိခဲ့တယ္ ။ အမိန္႔အာဏာကို မလိုက္နာျခင္းအားျဖင့္ အာ
ခံသူေတြလည္း ရွိခဲ့တယ္ ။ တန္ျပန္ေတာ္လွန္ဖို႔
၊ အာခံဖို႔ ဆိုတာကလည္း အနည္းဆံုး လုပ္ရ
ေကာင္းမွန္း သိမွ ၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ စြမ္းအားနဲ႔
တြန္းအားေတြရွိမွ ၊ ဝိုင္းဝန္း အကာအကြယ္ေပးမႈ
အတိုင္းတာတစ္ခုထိ ရွိပါမွလည္း လုပ္ႏိုင္ၾကမွာျဖစ္တဲ့အတြက္
လက္ဆင့္ကမ္း ေဝမွ်သူ ၊ အား
သစ္ေလာင္းေပးသူေတြလည္း လိုအပ္ေနခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပဲ ။ ဒီလိုလူေတြဟာ
ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊
နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရွိခဲ့ လႈပ္ရွားခဲ့ၾကရာမွာ အာဏာရွိတဲ့ အသိုင္းဝန္းထဲကပဲ
ေပၚေပါက္ျဖစ္တည္
လာတတ္သလို ၊ သီးျခား အင္အားစုေတြ အျဖစ္နဲ႔လည္း ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္ ။
ဒီစာစုမွာေတာ့
လက္လွမ္းမီရာေလးေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ကို ထုတ္ႏႈတ္ထားပါတယ္ ။ အဲဒီအထဲ
မယ္ ငယ္စဥ္ဘဝကတည္းက သိခြင့္ရခဲ့တာမ်ိဳးေတြ
ရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း မသိနားမလည္ႏိုင္ခဲ့တာ
ေၾကာင့္ ခုေနမွပဲ သေဘာေပါက္မိတာေတြလည္း ပါပါတယ္
။
(၁) ျမန္မာျပည္ စစ္တပ္မွာ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရးတပ္ လို႔ေခၚတဲ့
ေဖ်ာ္ေျဖေရး တပ္ဆြယ္တစ္ခု
ကို သိသူေတြ မ်ားလိမ့္မယ္ ။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးလွည့္ၿပီး တပ္တြင္းေဖ်ာ္ေျဖေရးနဲ႔
ျပည္သူေတြ
ၾကား ဆက္စပ္ စည္းရံုးေရးေတြလုပ္တဲ့ အႏုပညာသည္တစ္ပိုင္း စစ္သားေတြလို႔ ဆိုရပါမယ္
။
ငယ္စဥ္က တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္
ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ တကယ့္ ဂ်ီသရီး (G3) ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္
ေဖါက္ၿပီး သရုပ္သကန္ အမွန္လို
လုပ္ျပတာရယ္ ၊ အေရွ႕ဖက္မွာ သနပ္ခါးေဖြးေဖြး မင္းသားဝတ္
စံုအျပည့္နဲ႔ အဆံုးသတ္မေတာ့ အတြင္းခံေဘာင္းဘီသာရွိတဲ့
ေနာက္ေက်ာကို ဘြားကနဲ လွည့္ျပ
တဲ့ ျပကြက္ေတြကို ခုထက္ထိ သတိရတုန္းပါ ။ ေနာက္တစ္ခု ေကာင္းေကာင္း
မွတ္မိေနေသးတာ
ကေတာ့ တပ္တြင္းပြဲအတြက္ ကျပခဲ့တာေတြထဲက အတြဲျဖစ္ဆံုး သူငယ္ခ်င္း တပ္ၾကပ္ႀကီး တစ္
ဦးရဲ့သား
ေျပာျပခဲ့တဲ့ ျပကြက္တစ္ခုပါ ။
◊ ေသနတ္သံ တဒိန္းဒိန္းနဲ႔
တိုက္ပြဲျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဗိုလ္ႀကီးလုပ္သူက ေၾကးနန္းစက္ကို တတီ
တီနဲ႔ ရိုက္ေနတယ္ ။ မၾကာခင္
တပ္ၾကပ္ႀကီးတစ္ေယာက္က ေအာ္ၿပီးသတင္းပို႔တယ္ ။
“ဗိုလ္ႀကီး .. မွန္တဲ့လူေတြ က်ကုန္ၿပီ .. မွန္တဲ့လူေတြ က်ကုန္ၿပီ .. မမွန္တဲ့လူေတြပဲ ဆက္တက္ေနၾကတယ္” ပါတဲ့ ။
ပထမေတာ့ ဟုတ္တုတ္တုတ္ပါပဲ
၊ ဒါေပမယ့္ အဲသည္ တပ္ၾကပ္ႀကီးက မရပ္ႏိုင္ပဲ ၊ အဲသည္
အတိုင္း အၾကာႀကီးဆက္တိုက္ ေအာ္ေနပါတယ္
။ ဗိုလ္ႀကီး လုပ္သူကလည္း လံုးဝ ဂရုမစိုက္တဲ့
ပံုနဲ႔ စက္ကိုပဲ တတီတီနဲ႔ ဆက္ရိုက္ေနပါတယ္
။
သည္ပြဲကို ေရွ႕ဆံုးက
လာၾကည့္ေနသူက ဗ်ဴဟာမႉးပါ ။ မရပ္မနား ေအာ္ေနတဲ့ ဇာတ္စင္ေပၚ
က တပ္ၾကပ္ႀကီးလုပ္သူကို “ေအးပါကြာ
၊ ငါတို႔သိပါၿပီ ၊ ေတာ္ပါေတာ့” လို႔ လူလႊတ္ၿပီး ေျပာခိုင္း
မွပဲ ရပ္ပါေတာ့တယ္ ။
ေျပာတဲ့အတိုင္းလုပ္
၊ ခံမေျပာနဲ႔ ၊ ေရဗူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တယ္ ဆိုတာ
ေတြနဲ႔ လူသိမ်ားၿပီး
၊ စစ္ဗိုလ္မျဖစ္ခင္ အပိုးက်ိဳးေအာင္ စစ္ရံုးေရွ႕က ျမက္ေတြအားလံုးႏႈတ္ၿပီး
မွ ျပန္စိုက္ခိုင္း
၊ ပါးနားရိုက္ ၊ စစ္သားေတြဆိုရင္ ဘာမဆို ခိုင္းလို႔ရတဲ့ လူသားတစ္ဝက္ သာသာ
ေတြလို သေဘာထားၿပီး
သီးျခားကမာၻေလး တစ္ခုလို တည္ေထာင္ထားတဲ့ စစ္တပ္အသိုင္းဝိုင္း
မွာလည္း အထက္ကေျပာခဲ့သလို
အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို တႏိုင္တပိုင္ သတိေပးဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ျဖစ္
ရပ္ေလးေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္
။
(၂) ေတဇလူငယ္ ၊ ေရွ႕ေဆာင္လူငယ္ ၊ လမ္းစဥ္လူငယ္ ၊ ၾကက္ေျခနီ
၊ ဘင္ခရာ စတာေတြနဲ႔
ႀကီးျပင္းလာၿပီး ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္သာလွ်င္ တစ္ခုတည္းေသာ
မွန္ကန္ေသာ လမ္း
စဥ္ရယ္လို႔ နားလည္ႀကီးျပင္းခဲ့ရၿပီး ၊ မတူသူ လက္မခံသူ ဆန္႔က်င္သူ ေတာ္လွန္သူ
အားလံုးဟာ
သူပုန္ ေသာင္းက်န္းသူ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းလုပ္မယ့္ အဖ်က္သမားေတြလို႔
နားလည္ မွတ္သားမိေလေအာင္ အထပ္ထပ္ ရိုက္သြင္းခံထားခဲ့ရတဲ့ ငယ္စဥ္ဘဝမွာ - အေဖမသိ
ေအာင္
ပီကင္းအသံလႊင့္ဌာနက လႊင့္ထုတ္ခ်က္ေတြကို ေရဒီယိုနဲ႔ အိမ္သာထဲမွာ သြားနားေထာင္
တယ္ဆိုတဲ့
တစ္အိမ္ေက်ာ္က ပါတီယူနစ္ ေကာ္မတီဝင္ရဲ့သား သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို မ်က္
လံုးအဝိုင္းသားနဲ႔
ၾကည့္ေနခဲ့ဖူးတယ္ ။ ရြာဖက္ေရာက္လို႔ အဖိုးတစ္ေယာက္ကေန ဘီဘီစီကို နား
ေထာင္ေနတာ ေတြ႕ေတာ့လည္း
ထူးဆန္းေနမိတယ္ ။
ဒီလိုနဲ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ေရာက္ေတာ့
အတြဲျဖစ္ဆံုး သူငယ္ခ်င္းက သူ႕အေဖဟာ အ
လုပ္သမားသမဂၢ လႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ ေထာင္က်ဖူးတဲ့အေၾကာင္း
၊ မိသားစု ရုန္းကန္ခဲ့ရ
ေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့လည္း အိပ္ယာဝင္ ပံုျပင္ေတြနဲ႔မတူတဲ့ ပိုထူးကဲတဲ့
စိတ္ဝင္စားစရာေတြ
ကို ေပးခဲ့ျပန္တယ္ ။ ဒီသူငယ္ခ်င္းကပဲ သူပုန္တစ္ေယာက္အတြက္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္
အေၾကာင္းကို ေျပာျပခဲ့တယ္ ။ “ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္” ပါတဲ့ ။
“ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ႏႈတ္ဆက္ဖို႔ရယ္ .. မလာႏိုင္ေတာ့တယ္” .. နဲ႔အစခ်ီၿပီ
“အခ်စ္ေရးထက္ ျပည့္ေရးရာက
ပိုခက္ေတာ့ကြယ္ …. အိပ္စက္အနားယူၿပီ … ။” ဆိုတဲ့ သီ
ခ်င္းေလးဟာ .. ဘာမွန္း အေသအခ်ာ မသိနားမလည္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ “သူပုန္ ၊
ေသာင္းက်န္းသူ အ
ဖ်က္သမား ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးသူေတြ” လို႔ နားလည္ထားခဲ့ရတဲ့
လူေတြနဲ႔ပတ္
သက္လို႔ ဝိုးတဝါး ေတြးစရာေလးေတြ ေပးခဲ့တယ္ ။
ဒါေတြကို ဖန္တီးခဲ့တဲ့
ေတးေရးဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္နဲ႔ ပီျပင္ေအာင္ သီဆိုခဲ့တဲ့ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔
ကို - သံကြန္ခ်ာေအာက္မွာ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ေတာ္လွန္မႈ
မ်ိဳးေစ့ေတြကို မေမ့ေအာင္ ၊
သိေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္း လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့တယ္လို႔ တင္စားမယ္ဆိုရင္
လြဲမယ္မထင္ပါ ။
(၃) မၾကာခင္က အာဏာရွင္ေတြကို ဟာသလုပ္
ပ်က္လံုးထုတ္ၿပီး အာခံခဲ့ၾကသူ မႏၱေလးက
ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ပါပါေလးတို႔ ညီအစ္ကိုမ်ားကို ေတြ႕လိုက္မိပါတယ္
။ သူတို႔လိုပဲ အာဏာ
ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသူေတြ သာသာနဲ႔ ျပံဳးျပံဳးကေလး နာရေအာင္ ေထာက္ျပၿပီး
ျပည္သူ႕အခ်စ္ေတာ္
အၿငိမ့္လူရႊင္ေတာ္အျဖစ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခံခဲ့သူကေတာ့ ကိုဇာကနာပါ
။
သူ႕ပ်က္လံုးေတြဟာ
တစ္ႏိုင္လံုးမွာ ေျပာစရာေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္ ။ ပညာေရး ၊ စီးပြားေရးမွာ
ခၽြတ္ခ်ံဳက်ၿပီး
၊ အေႏွးယာဥ္ ေမာင္းသမားဘဝက တစ္ဖက္ အခ်ိန္ပိုင္း တရားသူႀကီး ဘဝကတစ္
ဖက္နဲ႔ ႏွစ္ဘဝေပါင္း ရွင္သန္ရသူေတြ ရွိခဲ့တဲ့
ေခတ္ႀကီးမွာ သူ႕ရဲ့ (ဦးေဏွာက္မပါတဲ့ လႊတ္ေတာ္
အမတ္မင္း တင္ဆက္ခ်က္တို႔လို) မထင္မွတ္တဲ့
ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အေတြးနဲ႔ အေထ့ေတြဟာ လူ
ေတြကို ေဖ်ာ္ေျဖမႈသာမက ဆင္ျခင္စရာေလးေတြ အမ်ားႀကီး
ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ ဘားအံမွာ လာ
ကျပစဥ္က ပါတီေကာင္စီ တာဝန္ရွိသူေတြကိုယ္တိုင္ ေရွ႕ဆံုးကေန
တဟားဟား ျဖစ္ေနေစခဲ့တဲ့
ကိုဇာကနာကိုလည္း "ေအာ္လွန္ေရးသမား" စာရင္းထဲ မွတ္မွတ္ရရ ထည့္ထားခ်င္ပါတယ္
။
(၄) ခုလို အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွ တီဗြီဆိုတာဟာ
လူထုရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားအေပၚ အမ်ားႀကီး
သက္ေရာက္မႈရွိတယ္လို႔ သိလာရတယ္ ။ ငယ္စဥ္ကေတာ့
ရုပ္ရွင္ေတြနဲ႔ပဲ ရွင္သန္ခဲ့ရတာ
ေၾကာင့္ သရုပ္ေဆာင္ေတြရဲ့ ပီျပင္တဲ့ သရုပ္ေဆာင္မႈေတြ
ေျပာစကားေတြဟာ က်ေနာ့္လို လူ
ငယ္တစ္ေယာက္ကို အသိပညာေပး ပံုသြင္းမႈေတြ အနည္းနဲ႔အမ်ား
ရွိခဲ့တယ္ ။
အဲသည္ဟာေတြထဲ မွတ္မွတ္ရရတစ္ခုက
- အကယ္ဒမီ ဦးအံ့ေက်ာ္ႀကီး သူပုန္တစ္ေယာက္အ
ေနနဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အခန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္
။ တကယ့္ ေသာင္းက်န္းသူ အဖ်က္သမား သူပုန္
ႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ေနရာကို ရုပ္ရည္နဲ႔ သရုပ္ေဆာင္မႈ
လိုက္ဖက္လွတဲ့ ဦးအံ့ေက်ာ္က အပီအျပင္
လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္ ။
တစ္ခုပဲရွိပါတယ္
။ ဦးအံံေက်ာ္ရဲ့ သူပုန္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာသြားခဲ့တဲ့ စကားေတြဟာ အင္
မတန္ ပီျပင္လြန္းလို႔
သူပုန္ကို မုန္းရမယ့္အစား “ဟ .. တယ္စာတဲ့ ဆိုပါလား”လို႔ ေျပာရေလာက္
ေအာင္ သက္ေရာက္မႈေတြက
ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေစခဲ့တာကို သတိျပဳမိခဲ့ပါတယ္ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္
သူပုန္မွာလည္း အသည္းနဲ႔
၊ သူပုန္မွာလည္း အေတြးအေခၚနဲ႔ ၊ သူပုန္ဟာလည္း လူသားေတြပါပဲ
ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔လို ၾကည့္ရႈ႕သူေတြကို
အျမင္ေတြ အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ္ ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္ ။
ဒါကို မေျပာျဖစ္ခဲ့သလို
ႏွစ္ေပါင္းလည္း ဆယ္စုႏွစ္ေတြ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္မ်ားအတြင္းကေတာ့
ဦးအံ့ေက်ာ္ရဲ့ ပါးစပ္ထဲကို အဲသည္ စကားလံုးေတြ ခြံ႕ေပးခဲ့သူ
နဲ႔ ၾကံဳဆံု စကားေျပာမိရာက
လက္သည္ေပၚလာခဲ့ရပါေတာ့တယ္ ။ တျခားသူမဟုတ္ပါ ၊ စာေရးဆ
ရာႀကီး ဦးစင္ၾကယ္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
သူ႕လိုပဲ တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ရာမွာ အ
နီးစပ္ဆံုး ကိုယ္ေတြ႕တစ္ခုကို
မွတ္တမ္းတင္ထားလိုက္တာပါ ။
(၅) ငယ္စဥ္က ကရင္ျပည္နယ္ေန႔ အခမ္းအနားကို
တက္ခဲ့စဥ္က မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္ ။
အခမ္းနားမွာ ကရင့္အမ်ိဳးသား သီခ်င္းကို သီဆိုခဲ့ၾကတဲ့
အစီစဥ္ က႑ျဖစ္ပါတယ္ ။
ကရင္စကားကိုေတာင္
မိဘေတြရဲ့ တြန္းအားေပးမႈေၾကာင့္ အိမ္မွာေျပာျဖစ္ခဲ့ၿပီး ထၼင္းစားေရ
ေသာက္ထက္ နည္းနည္းေလာက္ပဲ
ပိုတဲ့အေနထားမွာ အမ်ိဳးသားသီခ်င္း ဆိုတာဟာ နားလည္ဖို႔ ၊
လိုက္ဆိုတတ္ဖို႔ အသာထားလို႔
ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးခဲ့တာမို႔ သီဆိုေနခဲ့ၾကတဲ့ လူႀကီးေတြကို
သာ တအံ့တၾသနဲ႔ ၾကည့္ျဖစ္တယ္
။ သည္လူႀကီးေတြနဲ႔ အေနနီးခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ့အသိ ၊ သူတို႔
ရဲ့အျမင္ ၊ သူတို႔ရဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔က်ေတာ့
ေဝးေနခဲ့မိတယ္ ၊ မသိခဲ့ဖူးလို႔ေျပာရင္ ရပါလိမ့္
မယ္ ။ သိလာတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း အခ်ိန္ေတြ
အမ်ားႀကီး လြန္ခဲ့ၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္ ။
ငယ္စဥ္က က်ေနာ္တို႔ရြာက
ျမင္းလွည္းသမား တစ္ေယာက္ကို ေထာက္လွမ္းေရးက ဖမ္းပါ
တယ္ ။ သူပုန္ေတြကို ေမာင္းပို႔ေပးခဲ့တယ္လို႔
ဆိုပါတယ္ ။ အခေၾကးေငြယူၿပီး ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့
သာမန္ ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုသာပါ ။ ဖမ္းရျခင္း
အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ သိလွ်က္နဲ႔ သတင္းမေပး
လို႔ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔ ရြာကေန ေရွ႕ေနျဖစ္သြားသူေတြရဲ့
အကူညီေတြကို ယူမယ္လုပ္တုန္းပဲ
ရွိေသးတယ္ ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး အစစ္ခံရၿပီး ဟုတ္တယ္လို႔ ဝန္ခံၿပီးသြားၿပီလို႔
ၾကားမိပါတယ္ ။ ေနာက္
ပိုင္းေတာ့ ေထာင္က်သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ၊ သိပ္မသိေတာ့ပါ ။ (ခုေနေတာ့
ျပန္ေတြးမိတာ
က သူပုန္ေတြကသာ အဲသည္လို ျပန္လုပ္မယ္ဆိုရင္ အျပစ္ေပး ခံရမယ့္သူေတြက တစ္ရြာလံုး
လိုလိုပါ
။ ဒီေတာ့ လူထုနဲ႔ ပိုနီးစပ္ပံုရတဲ့ ၊ လက္တုန္႔ျပန္မႈ နည္းပါးတဲ့ သူပုန္ေတြကိုပဲ အမွတ္အ
သာေပးရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္) ။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္စဥ္တုန္းက
က်ေနာ္ မသိလိုက္ေပမယ့္ ေနာင္မွ ျပန္သိလာခဲ့ရတာကေတာ့
- ပုန္ကန္မႈ ၊ သူပုန္အားေပးမႈ အပါအဝင္
အမႈေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္နဲ႔ စစ္တပ္နဲ႔ ေထာက္
လွမ္းေရးကေန ဥပေဒမဲ့ ဖမ္းဆီးတာေတြ အမ်ားႀကီး
ရွိခဲ့ လုပ္ခဲ့ရာမွာ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ အ
ရပ္ဖက္တရားရံုးေတြဆီ လႊဲေပးတတ္တာကိုပါ ။
ထူးျခားမႈကေတာ့
အမႈမခိုင္လံုလို႔ တရားရံုးကေန တရားေသ ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ ၊ အဲ
သည္ အစြပ္စြဲခံရသူဟာ
ရြာျပန္မေရာက္ေတာ့ပါဘူး ။ မသိသူအခ်ိဳ႕နဲ႔ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္သူ အ
ခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ အဲသည္လူေတြ
ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။ ဟုတ္ကဲ့ ၊ ေျမႀကီး
ေအာက္ ေရာက္သြားတာပါ ။
မယံုသူေတြအတြက္ေတာ့
- ေရွ႕ပို႔စ္ေတြမွာတုန္းက ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့သူေတြရဲ့ ဝန္ခံခ်က္အခ်ိဳ႕
ကို ေျပာျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သလို
ေနာင္ကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေျပာျပပါမယ္ ။ ခုေန ကြင္းဆက္
မရွိပဲ ခ်ျပလိုက္ရင္ တန္ဖိုး
မဲ့သြားႏိုင္တာေၾကာင့္ပါ ။ ထပ္ၿပီး ဆက္စပ္ရရင္ ဒီလို တရားလက္လြတ္
လုပ္ခဲ့တာေတြေၾကာင့္လည္း
တပ္တြင္း ၊ ေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႕စည္းအတြင္းမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး
သစၥာရွိဖို႔ဟာ အေရးႀကီးလာပါတယ္
။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မေၾကနပ္မႈ သိပ္ႀကီးလာရင္
အားလံုး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္
။ ဒီအတြက္ အခ်င္းခ်င္း ေက်နပ္ႏိုင္ေစဖို႔ရာ လုပ္ကိုင္ရင္း
ျဖည့္ဆည္းေပးရင္း အလိုလိုက္ရင္း
အဖက္ဖက္က ပိုဆိုးခဲ့ၿပီး သည္ကေန႔ အေျခေနဆိုးမ်ိဳးဆီ တြန္း
ပို႔ခဲ့တယ္လို႔လည္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းက
ယူဆေသာ္ ရႏိုင္ပါတယ္ ။
အေပၚကအစကို ျပန္ဆြဲရရင္
- တရားရံုးက နယ္ခံတရားသူႀကီး အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ ကိုယ့္နယ္သား
တစ္ေယာက္ အျပစ္မရွိပဲ သူ႕ဘဝကို
စစ္တပ္ကေန မတရား အဆံုးသတ္ လိုက္တာမ်ိဳးကို မခံရ
ေလေအာင္ နည္းလမ္း ရွာၾကရပါေတာ့တယ္ ။
သည္ေတာ့ အျပစ္ရွိရွိ မရွိရွိ ေထာင္အရင္ ခ်ျပစ္ရ
ပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့မွ လူယံုနဲ႔ျဖစ္ေစ ၊
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းကို လက္တို႔ၿပီးျဖစ္ေစ အယူခံ ဝင္ေစရပါ
တယ္ ။ သည္ေတာ့မွ တရားေသ လႊတ္ေစဆိုၿပီး
လုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ အဲသည္တုန္းက ဘား
အံၿမိဳ႕မွာ ေထာင္မရွိေလေတာ့ ၊ ေထာင္က်သူေတြကို
ေမာ္လၿမိဳင္ေထာင္ ပို႔ရပါတယ္ ။ အဲဒီကမွ
ဘားအံမျဖတ္တဲ့ အျခားလမ္းနဲ႔ ရြာအျပန္ ေျဖာင့္ပါတယ္
။ သို႔ေသာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေရြး
စရာလမ္း သိပ္မရွိလွပဲ ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံကူးၿပီး အလုပ္လုပ္ရင္လုပ္
၊ မဟုတ္ရင္လည္း စိတ္နာၿပီး သူ
ပုန္အစစ္အမွန္ ျဖစ္သြားခဲ့ၾကမွာ အေသအခ်ာပါ ။
ဒီျဖစ္စဥ္မွာလည္း
အဓိကအားျဖင့္ အာဏာပိုင္ အစိတ္ပိုင္း တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ တရားေရးမွာ ေနၿပီး
ေတာ့ ဗဟိုကို အာခံဖို႔
မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ၊ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန လူေတြကို အကာကြယ္ေပးဖို
ေထာက္ပင့္ေပးဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသူ
အခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာကို မီးေမာင္းထိုးျပခ်င္တာပါ ။
အခ်ဳပ္အေနနဲ႔ -
ဆိုခဲ့တဲ့ အျဖစ္အားလံုးမွာ သူ႕က႑နဲ႔သူ ဗဟိုအာဏာပိုင္ေတြကို တန္ျပန္ေတာ္
လွန္ဖို႔ ၊ အာခံဖို႔ကို
တိုက္ရိုက္ေသာ္၄င္း ၊ သြယ္ဝိုက္ၿပီးေတာ့ေသာ္၄င္း လက္ဆင့္ကမ္း ေဝမွ်သူ ၊
အားသစ္ ေလာင္းေပးသူေတြ
၊ တတ္စြမ္းသ၍ ကာကြယ္ေပးသူ စသည္ျဖင့္ အုတ္တစ္ခ်ပ္စာ ပါ
ဝင္ခဲ့ၾကသူေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို
သိၾကားေအာင္ စုစည္းမွ်ေဝ ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ ။
မန္းကိုကို
၀၅ ၊ ၀၁ ၊ ၂၀၁၃
ပထမအဆံုးအႀကိမ္ လာေရာက္ဖတ္ရႈသြားပါတယ္။ ညက္ေညာေျပျပစ္တဲ့ အေရးအသားေတြကို သေဘာက်မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သံလြင္အိပ္မက္ (www.thanlwin.com) ကိုလည္း အဆင္ေျပရင္ စာမူေပးပို႔ဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ editor@thanlwin.com ကို ေပးပို႔ႏိုင္ပါတယ္။
ReplyDeleteခင္မင္ရင္းႏွီးစြာျဖင့္
ေအးခ်မ္း(သံလြင္)
လာဖတ္တဲ့အတြက္ေကာ ဖိတ္ေခၚတဲ့အတြက္ပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
Deleteစာမူပို႔ဖို႔ အပိုင္းကေတာ့ နည္းနည္း စဥ္းစားရတဲ့ အပိုင္းပါ ။
ပထမ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အခ်ိန္ အကန္႔အသတ္ေၾကာင့္ စာေတြ ျပည့္စံုေျပျပစ္ဖို႔ အဓိက သိပ္မထားေတာ့တာက တစ္ေၾကာင္း ၊ စာမူတစ္ခု ပို႔ျဖစ္ရင္ ကိုယ့္စာ သံုးမသံုး ဆိုတာကလည္း စိတ္ဒုကၡ ေပးတတ္တာက တစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အျခား စံုစီနဖာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ၊ ယတိျပတ္ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ပို႔ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ခက္ခဲႏိုင္ပါတယ္ ။
သို႔ေသာ္ က်ေနာ့္စာေတြဟာ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပရိသတ္ဆီ မေရာက္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ၊ ပိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ပရိသတ္ ေနာက္ခံရွိတဲ့ သံလြင္အိပ္မက္အတြက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာေတြ႕ရင္ အပုဒ္လိုက္ျဖစ္ေစ အပိုင္းလိုက္ျဖစ္ေစ ၊ မူရင္းျဖစ္ေစ ျပင္ဆင္ၿပီးျဖစ္ေစ ၊ က်ေနာ့္အမည္ ေဖၚျပသည္ျဖစ္ေစ မေဖၚျပသည္ျဖစ္ေစ ယူငင္သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္ မသိသူေတြအတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေသာ္၄င္း ၊ ဗဟုသုတေသာ္၄င္း ရသြားႏိုင္ရင္ပဲ ေက်နပ္ပါတယ္ ။