ေခါင္းစဥ္ၾကမ္းေတာ့ လန္႔သြားၾကမလား မသိဘူး ။
အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ဖင္ကိုယ္လွန္ျပရတာ သိပ္ေကာင္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္
။ အထူးသျဖင့္
ကရင္လို ေရးဖို႔အဆင္မေျပလို႔ လူလယ္ေခါင္ထြက္ၿပီး လွန္ရတာ ပိုမေကာင္းတာေတာ့
အေသ
ခ်ာ ။ ဒါေပမယ့္ ဆိုေရးက ရွိလာခဲ့ၿပီကိုး ။
◊ တစ္ေလာကေတာ့ မန္းေရာဘတ္ဇံတစ္ေယာက္
ကလို႔ထူးေဘာ ဥကၠဌရာထူးကေန ေရြ႕
ေလ်ာသြားတယ္ ။ (လင့္)
ကရင့္အဖြဲ႕စည္းေတြ ခုလိုျဖစ္ေနၾကတာကို ႏြားကြဲရင္က်ားကိုက္မယ္တို႔ ၊ ဟသၤာကိုးေသာင္း
ဇာတ္ခင္းတာတို႔ ၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြက ေသြးထိုးခြဲထုတ္တာတို႔ဆိုတဲ့ ဖန္တစ္ရာ
ရိုးအီေနတဲ့
စကားေတြနဲ႔ မခိုင္းႏိႈင္းခ်င္ဘူး ။
အရွင္းဆံုးနဲ႔ အတိုဆံုးေျပာရရင္ - လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး
အဖြဲ႕စည္းတစ္ခုမွာ ႏိုင္ငံေရး
ဦးေဆာင္သူနဲ႔ စစ္ေရးအေကာင္ထည္ေဖၚသူေတြဆိုတာ တြဲလ်က္ရွိတဲ့
အမႊာပူးေတြေခၚေခၚ ၊
ခ်က္ႀကိဳးဆက္ေနတယ္ ေျပာေျပာ ၊ ပိုင္းျခားလို႔ မရစေကာင္းဘူးဆိုဆို
အတူတူပါပဲ ။
ဒီေတာ့ ကြဲၾကမယ္ ခြဲၾကမယ္ဆိုရင္ ဘာနဲ႔တူမလဲ ….
က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအရေတာ့ ဒီလိုကြဲတာဟာ ရုပ္နဲ႔ နာမ္ (ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ ဝိညာဥ္) ႏွစ္ခု
ကို ခြဲထုတ္လိုက္တာနဲ႔ သြားတူပါတယ္ ။
အေငြ႕သေဘာေဆာင္တဲ့ နာမ္ဟာ ဦးေဆာင္မႈေတြ ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ထိေရာက္တဲ့
လက္ေတြ႕
လုပ္ငန္းေတြ ဖက္မွာေတာ့ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္လွသလို ၊ တစ္ဖက္က ရုပ္ခႏၶာဟာလည္း နာမ္ကို
ထုတ္လိုက္တဲ့အခါ
ရုပ္ရွင္ထဲက Zombie တို႔ Vampire တို႔လိုပဲ စြမ္းအားအင္မတန္ျမင့္ၿပီး လြယ္
လြယ္နဲ႔ ဖ်က္ဆီးလို႔မရေပမယ့္
၊ အသိမဲ့ အေတြးေခၚမဲ့တာေၾကာင့္ သူတို႔အတြက္လမ္းဆံုးဟာ
တိုတတ္ပါတယ္ ။
တိုတတ္ပါတယ္ ။
မခြဲျခားေကာင္းတာကို ခြဲျခားလိုက္တာနဲ႔ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးရဲ့
ပ်က္စီးရာလမ္းဟာ အာမခံခ်က္ေတြ
ရွိသြားပါၿပီ ။
"ျပႆနာက သူတို႔ကို
ေလးစား မွီခို ေမွ်ာ္လင့္ေနသူေတြ ၊ သူတို႔ကိုယ္စားျပဳတယ္ ဆိုသူ
ေတြနဲ႔ သူတို႔အေပၚ တည္မွီေနတဲ့
အနာဂါတ္ေတြပါ ။"
ဒါေတြကို အျပည့္အစံုထည့္မတြက္ပဲ ထင္ရာစိုင္းၾကရင္ေတာ့ က်ေနာ့္ေခါင္းစဥ္လို
ေစာက္ရမ္း
ပဒဲေကာ အရိပ္အေယာင္ေတြ ျမင္ရတယ္ဆိုတယ္ လြန္မလား ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခုလံုးကိုျခံဳၿပီး ေစတနာေရွ႕ထား
ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ လူႀကီးသူမနဲ႔ လက္လွမ္းမီသူေတြက အဖြဲ႕စည္းမွာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ
ဗလပြနဲ႔မို႔
ဘယ္ကစေျပာရမွန္း မသိဘူးလို႔ ဆိုသူေတြက မ်ားပါတယ္ ။ ဒါကိုေထာက္ၿပီး ေျပာခ်င္တိုင္း
ေျပာလို႔လည္း မေကာင္းျပန္ေလေတာ့ အေပၚယံလွ်ပ္ၿပီးပဲ ေျပာပါ့မယ္ ။
ပထမ ကြဲကြာခြဲခြာတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ခင္ကပဲ ပိုကာကြယ္ဖို႔ လြယ္ပါတယ္
။ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခု
အတြင္း တစ္က႑နဲ႔တစ္က႑ ေလးစားနားလည္ ေဖးမကူညီမႈေတြ အျပန္လွန္ထားတဲ့
အေလ့
အထ ထန္းသိမ္းႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ။ “လူကိုဖယ္ၿပီး မူကိုတည္”ရင္ ကြာဟမႈေတြ
မေစ့စပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ တစ္ေနရာမွာေတာ့ အခ်င္းခ်င္း တြဲဆက္ေနႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။
ခုမေတာ့ မ်ားမၾကာခင္က အဖြဲ႕စည္းကို ခပ္ၾကပ္ၾကပ္ဆုပ္ကိုင္မယ့္သူ
မရွိေတာ့တာေၾကာင့္
ပြင့္လင္းၿပီး အမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္တစ္ခုကို
ဖန္တီးေလွ်ာက္
လွမ္းဖို႔ အခြင့္လမ္း ပြင့္ခဲ့တယ္ ။ တစ္ကယ္တန္းက် ဒီအခြင့္လမ္းကို လက္လႊတ္လိုက္ၾကၿပီး
ကိုယ္ပိုင္အစြဲေတြကို ေရွ႕တန္းတင္ လာၾကသလား ။ တစ္မိသားစု ၊ တစ္ရြာ ၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕အ
ေရးေတြမ်ား
လုပ္ေနၾကသလား ေမးခြန္းထုတ္ခ်င္စရာေတြ ျဖစ္လာၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို
ယိုးမယ္ဖြဲ႕ၿပီး
ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မႈေတြကို စြန္႔ပစ္လိုသူေတြရွိရင္ေတာ့ ကိုယ့္လည္ပင္းကိုယ္
ႀကိဳးကြင္းစြပ္မိသလို
မိုက္မဲရာက်ပါလိမ့္မယ္ ။
တစ္ဖက္မွာကလည္း စစ္ေရးမွာ တာဝန္ထမ္းသူေတြဟာ ေပးဆပ္မႈအမ်ားဆံုး
ရွိခဲ့ၾကတဲ့အပိုင္း
ကို အသိမွတ္ျပဳဖို႔ လိုေပမယ့္ ၊ ငါတို႔သာ အေရးအပါဆံုး ငါတို႔လုပ္ရင္
အားလံုးျဖစ္တယ္လို႔ စိတ္
ထားေတြမ်ား ဝင္လာၾကသလားလို႔ သံသယျဖစ္ေစတဲ့ အျပဳမူေတြက ျမင္လာရျပန္တယ္
။
ဒီေနရာမွာ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ျပည္မက စစ္အာဏာရွင္ေတြ
လုပ္ခဲ့သလိုပဲ “ငါတို႔မွ
ငါတို႔”ဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္ျပႆနာရွိလာၿပီ ။ ကိုယ္ ကိုယ္စားျပဳဖို႔
ႀကိဳးပမ္းေနသူေတြ ဒုကၡေရာက္
ခဲ့ၾကရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိုလ်စ္လ်ဴၿပီး ၊ ကိုယ့္ကို ဒီအေျခေနေရာက္ေအာင္
ပို႔ေပးခဲ့တဲ့သူေတြကို
အတုခိုးသလို ျဖစ္ေနမွာေသခ်ာတယ္ ။ လက္နက္နဲ႔ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရည္ခ်င္း
ရွိရံုနဲ႔လည္း အားလံုး
ကို ကိုယ္စားမျပဳပါ ။ ဒီၾကားထဲ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီးမွ လုပ္တာပါလို႔ ဆင္ေျခေပးသူမ်ားပါ
ရွိလာရင္ေတာ့ အေတာ့္ကို လြဲေနၿပီလို႔ ေျပာရမယ္ ။
အရင္ေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္ ။ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ အေျခခ်ရာ ေနရာေတြဟာ
အမ်ားႀကီးကြဲေနပါတယ္။
ျပည္တြင္းျပည္ပနဲ႔ နယ္စပ္ဆိုၿပီ အၾကမ္းဖ်င္းခြဲလို႔ရရာမွာ ျပည္တြင္းမွာေတာင္
ေရေျမ ဆက္စပ္မႈ
အရ တနသၤာရီ ၊ မြန္ ၊ ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔ ပဲခူးတိုင္းမွာ ေနသူေတြနဲ႔ ရန္ကုန္
၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေနသူ
ေတြလို႔ ထပ္ခြဲႏိုင္တယ္ ။ ျပည္ပမွာလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းမွာတင္
ရွိေနတဲ့ သိန္းခ်ီတဲ့သူေတြနဲ႔ အ
ျခားႏိုင္ငံေပါင္းစံုကို ေရာက္ေနသူ ေတြဆိုၿပီး ခြဲႏိုင္ေသးတယ္
။
ေသခ်ာတာက အဲဒီထဲက ကရင္စကားတတ္တတ္ မတတ္တတ္ ၊ ဒံုးကလို႔တတ္တတ္
မတတ္
တတ္ ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကရင္လို႔ မသတ္မွတ္ပဲ အျခားလူမ်ိဳး အျခားႏိုင္ငံသားလို႔ပဲ
ခံယူယူ သူတို႔ရဲ့
အသားေရ ၊ အေလ့ထ ၊ ေမးရိုးကားကား ေျခသလံုးႀကီးႀကီးေတြကို ေျပာင္းလဲလို႔မရပါဘူး
။ သူတို႔
ကိုယ္ကိုသူတို႔ ကရင္လို႔မေျပာလဲ ကရင္ေတြပါပဲ ။
အဲဒီေတာ့ အဲသည္လူစုေတြထဲက ဘယ္အစုကို ဘယ္သူေတြက တိုင္ပင္ၿပီးၿပီလဲလို႔
ေမးစရာရွိ
လာတယ္ ။ အခ်ိဳ႕အဖြဲ႕စည္းေတြက သူတို႔ထိန္းခ်ဳပ္ရာေျမထဲမွာ လူထုကို
ေမးၿပီးၿပီ တိုင္ပင္ၿပီးၿပီ
လုိ႔ ဆိုႏိုင္ၾကတယ္ ။ ဟုတ္ၿပီ .. ဒါဆို က်န္တဲ့သူေတြကေကာ
ကရင္ေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး
လား ။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့အျမင္ ရဖို႔ခက္ေနတဲ့ နယ္ေျမတစ္ခုက နယ္ေျမခံလူထုကို
တိုင္ပင္ရံုနဲ႔ လူထု
တစ္ရပ္လံုး ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလံုးကို ကိုယ္စားျပဳမယ့္ စကားေတြ ေျပာဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ
အေထြ
ထူး ရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္ဘူး ။ ဒါေတြဟာ ပကတိ သဘာဝေတြနဲ႔ အရွိတရားေတြပဲ ။ ဒါေတြ
ကေန ေသြဖည္ခ်င္ရင္ေတာ့
ဗိုလ္ေစာက္ရမ္းေတြလို႔ပဲ ရွင္းရွင္း နာမည္တပ္ရေတာ့မယ္ ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
လုပ္ခ်င္ရာကို အရမ္းအရမ္းလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေလးႏွစ္ခုကို
နမူနာေျပာခ်င္တယ္ ။
ပထမက ေစာဘဦးႀကီးရဲ့ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ ။
သူ႕ကို ရန္သူက က်ားကုတ္က်ားခဲ လိုက္ခဲ့သလို ၊ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း
ေနာက္ဆံုးက်ည္ဆံ
တစ္ေတာင့္အထိ အကာကြယ္မယူပဲ မတ္တပ္ရပ္ရင္ဆိုင္ၿပီး သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ပီသစြာ
စံ
နမူနာျပသြားခဲ့တယ္ ။
ဒီလိုေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ အလဟႆျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူေတြ လုပ္ခဲ့သလဲ
။ အေတာ္
မ်ားမ်ားက သစၥာေဖါက္ ကရင္တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ဆိုၿပီး အျပစ္ဖို႔ၾကတယ္ ။ ေမးစရာက အဲသည္
သစၥာေဖါက္ဆိုသူဟာ ေစာဘဦးႀကီးကိုေတာင္မွ သိခဲ့ရဲ့လား ။ ေနာက္တစ္ခုက အဲသည္လူက
ကရင္အခ်င္းခ်င္းကိုစိတ္နာၿပီး
ရန္သူတပ္ကို သတင္းသြားေပးရေလာက္ေအာင္ ဘယ္သူ ဘာ
အေၾကာင္းေတြက ဘယ္လိုတြန္းပို႔ခဲ့သလဲ ။
အေသးစိတ္ကို ေနာင္ထြက္လာမယ့္ မွတ္တမ္းစာ
အုပ္ေတြမွာ ပါလာေကာင္း ပါလာမွာမို႔ အက်ယ္မခ်ဲ႕ခ်င္ေပမယ့္
လိုရင္းကေတာ့ ေစာဘဦးႀကီးနဲ႔
အတူလိုက္လာခဲ့သူေတြရဲ့ မဆင္မျခင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ပါ
။
ဒုတိယတစ္ခု ။
ကရင္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ ။ သူ႕ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အခ်င္းခ်င္းေတြရဲ့
ရက္ရက္စက္
စက္ စြပ္စြဲသတ္ျဖတ္တာကို ခံခဲ့ရတယ္ ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေက်ာင္းကျပန္လာတဲ့
သူရဲ့သား
က အကြယ္အကာေတြေနာက္ကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ၿပီး ေတြ႕သြားခဲ့တယ္ ။ အက်ိဳးဆက္က လက္
နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ဒီေက်ာင္းသားေလး ၿမိဳ႕ေပၚတက္သြားခဲ့တယ္ ။ အရြယ္
ေရာက္ေတာ့
ရန္သူ႕တပ္ထဲဝင္ၿပီး တစ္သက္လံုး တာဝန္ေက်ေက် စစ္မႈထမ္းေပးခဲ့ေတာ့တယ္ ။
သူ႕ရဲ့ သားသမီးေတြလက္ထက္မွာ
ဒီအမုန္းမီး တန္႔သြားခဲ့ၿပီး ဘားအံ မဲေဆာက္ေတြမွာ က်င္
လည္ေနၾကေပမယ့္ ေမ့ေပ်ာက္ဖို႔ေတာ့
မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ။ ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆံုး ဒီအသိကို
သယ္သြားၾကမွာပဲ ။
ဒီျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုလံုးမွာ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့တာလို႔ လုပ္ရပ္အတိက်ေတြကို
ဇာတ္ရွိန္
ျမင့္ေအာင္ စာမဖြဲ႕ခ်င္ေပမယ့္ ထင္ရာစိုင္းခဲ့ၾကတဲ့ ကရင္ေတြရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ
အရိပ္အမြက္ေတာ့
ပံုေပၚလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ။
ဒီေတာ့ ခုေကာ .. ဒီလိုစရိုက္မ်ိဳးေတြ ေနာက္မွာက်န္ခဲ့ၿပီလား
… ဖက္တြယ္ၿပီး ဆက္သယ္လာ
တုန္းလား ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဖက္တြယ္ထားသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနေသးတာပဲ ။ ထစ္
ကနဲဆို သစၥာေဖါက္လို႔ စြပ္စြဲခ်င္ၾကတယ္ ။ ဒီေလာက္နဲ႔မၿပီးပဲ အဲဒီလို အလြယ္သတ္မွတ္လိုက္
သူေတြအေပၚ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြလည္း လုပ္တတ္ၾကေသးတယ္ ။ ဒီၾကားထဲ ေခ်ာင္းေနတဲ့ ဒလန္
ေတြက အဆင္းမွာ ဘီးတပ္ေပးလိုက္ရင္ ရႉးရႉးရွားရွားနဲ႔ အသိစိတ္ေတြက ေပ်ာက္ခ်င္ၾကတယ္ ။
ဒီေတာ့ ဒါေတြကို ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ေအးေအးမေနႏိုင္တဲ့ကိုယ္ပါ
ထင္ရာ
စိုင္းသမားေတြထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္ရၿပီ ။
ကရင္ရယ္လို႔မွေတာ့မဟုတ္ ၊ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာကိုမွ မထိခိုက္
မပ်က္စီးေစခ်င္ေပမယ့္ ၊
ကိုယ့္အရင္းခ်ာမို႔ နာနာေထာင္းေတာ့ ခံရခက္သူေတြလည္း ရွိလိမ့္မယ္
။ ဒါေပမယ့္ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ၊
အားနည္းခ်က္နဲ႔ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဆင္ စရာေတြရွိရင္ ျမင္ရင္
အခ်င္းခ်င္းေျပာတာက ပိုသင့္ေတာ္
တယ္လို႔ ထင္တယ္ ။ ရွမ္းေတြရဲ့အားနည္းခ်က္ကို ကရင္ကသြားေျပာရခက္သလို
၊ ဗုဒၶၶဘာသာေတြ
လြဲေခ်ာ္ေနတာေတြရွိရင္
ဟိႏၵဴေတြက ဝင္ေျပာေပးဖို႔ မသင့္သလိုပါပဲ ။ ဒီလိုအယူအဆေတြကို အ
ေျခခံၿပီး ကိုယ့္ကရင္အဖြဲ႕စည္းေတြအေပၚ
တတ္ႏိုင္သမွ် ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေထာင္းထုတာကို နား
လည္ေပးႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ။
=========================
ဒီေနရာမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ပို႔စ္က မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို ျပန္တင္ျပခ်င္တယ္
။
သိလာၾကံဳလာခဲ့သမွ်ကို မူတည္ၿပီး ျခံဳငံုေျပာရရင္ -
“ကရင္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ဆင့္မွာ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြျဖစ္ခဲ့တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းေတြ မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး ။ စစ္တိုက္ေကာင္းသူေတြျဖစ္တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ စစ္ႏိုင္ေအာင္တိုက္တတ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္မလာခဲ့ၾကဘူး”
လို႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရပါလိမ့္မယ္ ။
*************************************
ဘယ္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အားလံုး ကုန္ဆံုးေနသလားဆိုရင္ေတာ့
… မကုန္ေသး မဆံုး
ေသးပါဘူးလို႔ ဆိုရမယ္ ။ ကံ ဥာဏ္ ဝိရိယေတြအေပၚမူတည္ၿပီး သမိုင္းကို
ျပင္ဆင္ဖို႔ လမ္းေၾကာင္း
ေပးႏိုင္တာေလးေတြ ရွိတယ္ ။ သေဘာထားေသာ္၄င္း လက္ေတြ႕ေသာ္၄င္း
ကြဲကြာခြဲခြာတယ္ဆို
တာကို ေပါင္းစုစည္းရံုးဖို႔ အခြင့္လမ္းတစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထားႏိုင္ အေကာင္ထည္ေဖၚလို႔
ရႏိုင္
တယ္ ။
အဲဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သီအိုရီ(ပံုေသနည္း)တစ္ခု ေျပာျပခ်င္တယ္ ။
“စနစ္တက် ကစဥ့္
ကလ်ားျဖစ္ျခင္း”
လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္ ။ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္နဲ႔ ဆက္စပ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ ကြဲျပား
ျဖစ္တည္ လုပ္ကိုင္ေနၾကေပမယ့္
အေသခ်ာ ျခံဳငံုသံုးသပ္ျမင္ႏိုင္ရင္ အရာရာဟာ သူ႕အစုနဲ႔သူ စ
နစ္တက် ေဘာင္အတိုင္းတာ တစ္ခုအတြင္းမွာသာ
ပရမ္းပတာျဖစ္ေနၿပီး အားလံုးရဲ့ ဦးတည္ရာ
လမ္းေၾကာင္း ၊ သေဘာသဘာဝနဲ႔ ရလဒ္ေတြမွာ တစ္ထပ္ထဲနီးပါး
ရွိေနတတ္တဲ့ အေျခေနတစ္
ခုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပံုေသနည္း အဆိုျပဳခ်က္တစ္ခုပါ ။ တစ္စုတစ္စည္းထဲ
ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ၾကတဲ့
အေနထားမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အေနထားျဖစ္စဥ္တစ္ခု လို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္
။
ဆက္စပ္ေျပာလို႔ရတာက ေသခ်ာၿပီး တူညီတဲ့တဲ့ ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုဆီကို
တစ္ညီတစ္ညြတ္
တည္း မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းအားျဖင့္
အ
ဆံုးမွာ ပန္းတိုင္ဆီ အတူေရာက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားပါ ။
ဒီလိုပဲ လက္ရွိ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအပါဝင္ အဖြဲ႕စည္းေတြဟာ
ကြဲတန္ကြဲ ခြဲတန္ခြဲ ၊
တစ္ခါတစ္ရံလည္း ေပါင္းတန္ေပါင္း စုတန္စုၿပီး အင္အားစုကေလးေတြအေနနဲ႔
အားႀကိဳးမာန္
တက္ ရပ္တည္လုပ္ကိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေသြးခြဲသပ္ရိႈသူေတြ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ရႈပ္ေထြးခက္ခဲတဲ့ အေနထားတစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ၊ အမ်ားနဲ႔ အသင့္ေတာ္ အဆင္ေျပဆံုး
ပန္း
တိုင္တစ္ခုဆီကို ေရာက္ႏိုင္မွာပါ ။ ခေနာ္ခနဲ႔ အိေယာင္ဝါး ၊ အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီသူေတြလည္း
နည္းႏိုင္သမွ်နည္းဖို႔ေတာ့ လိုမွာေပါ့ ။
လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေျပာၾကည့္တာပါ ။ မွားႏိုင္သလို မျပည့္စံုတာလည္း
အမ်ားႀကီး ရွိမွာပါ ။
ခုလို အခ်ိန္ကုန္ခံ လာဖတ္တာကိုပဲ ေက်းဇူးပါ ။
မန္းကိုကို
၀၂ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၁၂
ႏြားကြဲၿပီ။က်ားဆြဲေတာ႕မည္။
ReplyDeleteဆက္ေရးမယ့္ဟာကို စိတ္၀င္တစားဖတ္ဖို႔ ေစာင့္ေနပါတယ္။
ReplyDeleteဖူ႕တာမိုက္ ဘေလာ့က ဗမာတစ္ေယာက္ ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ စာတိုတစ္စပါ ~
ReplyDeleteခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္ေတြမွာ ထင္ရွားတဲ့အားနည္းခ်က္တခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ တဖြဲ႔နဲ႔တဖြဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ၾကၿပီဆိုလ်င္ အေခၚအေျပာ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။
မ်က္ႏွာခ်င္းမဆိုင္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။
ဟိုလူလုပ္တဲ့အလုပ္ဆို ငါမပါဘူး။
ငါလုပ္တဲ့အလုပ္ဆိုလ်င္ ဒီလူကိုမထည့္နဲ႔။
လူမ်ိဳးျခားေတြ မသိေအာင္ေနရတယ္။
အထူးသျဖင့္ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ဘုံရန္သူျဖစ္တဲ့စစ္အစိုးရကို တိုက္တဲ့အခါ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းဘယ္ေလာက္ပဲ သေဘာထားကြဲကြဲ သူတို႔ေရွ႕မွာ ညီအစ္ကိုရင္းခ်ာေတြလို ေနျပတတ္ရတယ္။
တေယာက္ကိုတေယာက္ ဖက္နမ္းျပႏိုင္ရမယ္။
အဲဒါ လိုတယ္ေနာ္၊ သိပ္လိုေနတယ္။
(http://phutarmite.blogspot.com.au/2012/10/by-october-1-2012-25-2010-from.html)
----------------------------------------------------
ဒီကေန႔ ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥမွာေတာ့ ေရႊဟသၤာသတင္း႒ာနက ဒီလိုေျပာထားတယ္ ~
ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU) ၏ ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္ (၃) ဦးအား တာဝန္မွ ရပ္စဲ လိုက္ရျခင္းသည္ KNU ႏွင့္ အစိုးရ တို႔၏ အပစ္ခတ္ ရပ္စဲေရး အႏွစ္ သာရကို စတင္ ခံစားလိုက္ရျပီး ျဖစ္သည္ဟု ဗဟို ေကာ္၀င္လည္းျဖစ္ ခရိုင္ အတြင္း ေရးမွဴး တဦး ျဖစ္သူက ဆိုပါသည္။
“ ဒါကမ ျဖစ္သင့္ တာကို လုပ္လိုက္တာပါ။ KNU ဗဟို အေထြေထြ အတြင္း ေရးမွဴးမွာ တာ၀န္ ရွိပါတယ္။ ဒီလို လုပ္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္သြား မလဲ ဆိုတာ စဥ္းစား မတတ္လို႔သာ ျဖစ္တာပါ။ ဒါဟာ KNU အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္တဲ့ သေဘာ ပါဘဲ။ က်ေနာ္ သိသေလာက္ ဆိုရင္ အမ်ား ဆႏၵနဲ႔ ဆံုးျဖတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ မလုပ္တတ္ရင္ကြဲ မထိုင္တတ္ရင္ၿပဲ ဆိုသလိုပါဘဲ” ဟု ဆိုပါသည္။
(http://www.phophtaw.org/burmese/index.php/news/local-news/2191----knu-.html)
နြားကြဲရင္ က်ားဆြဲမယ္ ?
Deletehttp://burmese.dvb.no/archives/31594
ခုပဲ ေသာသီးခိုစီေဘာမွာ သြားေျပာလိုက္တယ္.
Deleteေၾကာ္ျငာပါဝင္ေပးထားတယ္. ေကာ္မရွင္ေပးေတာ့. ;)
*******************************************************
===: ခ်ီးတဲ့မွပဲ အခ်င္းခ်င္း ေဆာ္ကုန္ၾကတာကို မွန္တယ္ မွားတယ္ လာလုပ္ေနၾကေသးတယ္. မွတ္ထား. ဘယ္ဟာမွ မမွန္ဘူး. ဟိုးဖက္လွည့္ကုန္းလည္း မင္းတို႔ပဲ ဖင္ခံရမယ္. ဒီဖက္လွည့္ကုန္းလည္း မင္းတို႔ပဲ ဖင္ခံရမွာ.
===: ႏိုင္ငံေရး. အဖြဲ႕စည္း စီမံခန္႔ခြဲေရး. စီးပြားေရး လုပ္မတတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြ သူမ်ားက တကူးတက ေသြးလာခြဲစရာေတာင္ မလိုဘူး.
5 Oct 12, 11:25 AM
===: ကိုယ့္အဖြဲ႕စည္း ၿပိဳကြဲရင္ ဘယ္သူ႕ကို အေဖေခၚရမွန္း မသိေတာ့မယ့္သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားပဲ. ပုဂၢိဳလ္ေရးကို ေရွ႕တန္းတင္ခ်င္ၾကတဲ့ ဘယ္သူမွ မတင္ေျမွာက္ထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြေၾကာင့္ ေစာက္ရွက္လဲကြဲ
5 Oct 12, 11:30 AM
===: ဒုကၡလည္း ေရာက္ၾကရေတာ့မယ္. ထိုင္းႏိုင္ငံမွာၾကည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြမွ ရိုက္သတ္လို႔ မကုန္ဘူး. ဘယ္ေတာ့မွ ရာထူးမျပဳတ္ၾကဘူး. အမွားရွိရင္ inactive position ဆိုၿပီး ကိုယ္ပိုင္စစ္သား မရွိတဲ့ေနရာ ေရာက္သြားတယ္.
5 Oct 12, 11:34 AM
===: ၿပီးရင္ ကိုယ့္ဆီမွာ တပ္ရွိတယ္. လက္နက္ရွိတယ္ဆိုၿပီး အဖြဲ႕စည္းထဲမွာ ဘာမွ ေစာက္ဂရု မစိုက္ဘူးဆိုတဲ့ စစ္ဘုရင္ ေပါက္စေလးေတြလည္း သတိထားၾက. အဲဒါ မ်ိဳးခ်စ္မဟုတ္ဘူး. မ်ိဳးျဖဳတ္လို႔ေခၚတယ္.
5 Oct 12, 11:36 AM
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးဟာ ပထမပဲ. ႏိုင္ငံေရးလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အားလံုးနီးပါးပါတယ္. အခုျဖစ္တဲ့ ကိစၥေတြကို သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ ကိုင္တြယ္တာဟာလည္း ႏိုင္ငံေရးပဲ ေဟ့. . . မေသမခ်င္း သတိရၾက
5 Oct 12, 11:40 AM
ေအး ေကာင္းတယ္ ၊
Deleteဒါေပမယ့္ သိပ္မဆဲနဲ႔ကြ ၊
သိပ္ဆိုးရင္ ငါဖ်က္ေနရဦးမယ္ ။
ေကာ္မရွင္ကေတာ့ ေၾကာ္ျငာကို ေၾကာ္ျငာနဲ႔ပဲ ျပန္ဆပ္ေတာ့မယ္ကြာ :)
ေျခမမေကာင္း ေျခမျဖတ္ ၊ လက္မမေကာင္း လက္မျဖတ္ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္ ။
ReplyDeleteအဲဒီလို မေကာင္းဘူးထင္တိုင္းျဖတ္ရင္ ေျခလက္အဂၤါ ဘယ္ႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္ က်န္ႏိုင္ၾကမလဲ ။
ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္နီးပါး ရွိခဲ့တဲ့ အျဖစ္တစ္ခုကို ၾကည့္ရေအာင္ ။
ခရစ္ယာန္နဲ႔ မြတ္ဆလင္ေတြ တိုက္ေနခဲ့ၾကတဲ့ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲထဲမွာပါ ။
မြတ္ဆလင္ေဆးဆရာတစ္ေယာက္ ခရစ္ယာန္တပ္စခန္းတစ္ခုထဲ ေရာက္ေနတယ္ ။
အခန္႔သင့္ေလတာေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ေဆးဆရာတစ္ေယာက္ ဒဏ္ရာရသူေတြကို ေဆးလိုက္ကုေနတာ ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့တယ္ ။
ခရစ္ယာန္ေဆးဆရာဟာ ေဆးဆရာနဲ႔မတူပဲ အာဏာပါးကြက္သားနဲ႔ တူေနတယ္ ။
ဒဏ္ရာရလာသူေတြကို စစ္ေဆးၿပီး သူကုဖို႔ မတတ္ႏီုင္တဲ့ ေျခလက္ဒဏ္ရာေတြကို သူ႕ေနာက္က လိုက္လာတဲ့လက္ေထာက္ကို ျဖတ္ပစ္ခိုင္းေနတယ္ ။ သူ႕လက္ေထာက္ကလည္း ပုဆိန္ႀကီးတစ္ေခ်ာင္းထမ္းၿပီး တာဝန္ေၾကေၾက ခုတ္ထစ္ျဖတ္ေတာက္ေနတယ္ ။ ေဆးဆရာ သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တဒုတ္ဒုတ္ျဖတ္သံ တအားအားေအာ္သံေတြနဲ႔ေပါ့ ။
စာရင္းခ်ဳပ္ေတာ့ ခရူးဆိတ္စစ္ပြဲအတြင္းမွာ ခရစ္ယာန္စစ္သားေတြ တိုက္ပြဲထဲ က်ဆံုးတာထက္ ရလာတဲ့ဒဏ္ရာေတြေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ေသေၾကၾကရတာက ပိုမ်ားတယ္လို႔ သမိုင္းဆရာေတြက ဆိုတာ မဆန္းပါဘူး ။
မြတ္ဆလင္ ေဆးဆရာကေတာ့ မျပန္ခင္ သူ႕မိတ္ေဆြကို ေျပာသြားတယ္ ။ ငါတို႔ကေတာ့ ေတာ္ရံုဒဏ္ရာေတြကို ေဆးျမစ္ေဆးရြက္ေတြနဲ႔ ၾကပ္ထုတ္ထိုးတန္ထိုး ၊ ေဆးတိုက္တန္တိုက္ ၊ ခြဲတန္ခြဲၿပီး ကုၾကတယ္ ။ မင္းတို႔ဆီမွာ လူ႕ခႏၶာအစိတ္အပိုင္းေတြကို ခုလိုျဖဳန္းတီးေနၾကတာ စိတ္မေကာင္းစရာပဲ တဲ့ ။
သခၤန္းစာယူခ်င္ရင္ ယူလို႔ရတာေပါ့ေနာ ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မူးတူးေစးကို ထုတ္ပယ္ရၿခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍.........
ReplyDeletehttp://www.9dblood.com/2012/10/blog-post_3043.html
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ ။
Delete"အျပင္းထန္ဆံုးစြပ္စြဲရလွ်င္ အပစ္ခတ္ ရပ္စဲေရးကို နာရီအနည္းငယ္သာ ေဆြးေႏြးၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းကို ေထာက္ရႈၿခင္းအားျဖင့္ ရန္သူႏွင့္ လ်ဴိ႕၀ွက္စြာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိႏိုင္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ရပါသည္။" - ဆိုတဲ့ အထင္မ်ိဳးကိုေတာ့ သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္ ။
ေလာေလာဆယ္ မ်ားမ်ားစားစား ေျပာစရာမရွိေပမယ့္ အေတြ႕ၾကံဳမ်ားတဲ့ လူေဟာင္းႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ထိေရာက္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပဲ လက္ဆင့္ကမ္းခ်င္ပါတယ္ ။
"ျဖဳတ္တာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ ၊ ဒီေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားမလား" တဲ့ ။
ဆက္ေတြးစရာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ကိုေတာ့ ဖတ္သူကိုယ္တိုင္က အေျဖထုတ္ရပါလိမ့္မယ္ ။
လြန္ခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြ ၀၇၊၁၀၊၂၀၁၂ ေန႔မွာ မိတ္ေဆြတစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ စကားစျမည္ေျပာျဖစ္လို႔ ေကအန္ယူ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း အခက္အခဲကိစၥကို နည္းနည္း ထပ္ျဖည့္ခ်င္ပါတယ္ ။
ReplyDeleteခုျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အပစ္ရပ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးကတည္းက ေန႔တစ္ဝက္ထဲေဆြးေႏြးၿပီး အမ်ားဆႏၵမဟုတ္ပဲ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့တာကအစ အစပ္ဟပ္ အဆီေငၚမတည့္ခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့ရာမွာ ၊ ဘယ္လိုမွ ျပန္ဆြဲေစ့လို႔ မရတဲ့အေနထားေၾကာင့္ ျဖစ္သြားခဲ့ရတာလို႔ ေယဘုယ် နားလည္မိပါတယ္ ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အဖြဲ႕စည္းႀကီးတစ္ခုအေနနဲ႔ ျမင္သာထင္သာ ရွင္းလင္းခ်ျပမႈေတြမရွိပဲ ၊ မ်က္လွည့္ဆရာလို ဘာမွမရွိတဲ့ ေလထဲကေန ဟပ္ခ်ေလာင္းဆိုၿပီး လုပ္လို႔မရေၾကာင္းပဲ အတိုခ်ဳပ္ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုက္ရပါတယ္ ။
မွတ္မွတ္ရရ ေနာက္တစ္ခုအေနနဲ႔ ၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕ေတြဟာ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ထားၾကသလို ကြဲေနျပဲေန တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆိုတာေတြဟာ ထင္သေလာက္ မမွန္ဘူးဆိုတာပါ ။ သက္ေသျပစရာ မရွိတာေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္သေဘာထား မွတ္ခ်က္တစ္ခုသာလို႔လည္း သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ။
“ကရင္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ဆင့္မွာ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြျဖစ္ခဲ့တယ္ ၊ ဒါေပမယ့္
ReplyDeleteႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းေတြ မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး ။ စစ္တိုက္ေကာင္းသူေတြျဖစ္တယ္ ၊ ဒါေပ
မယ့္ စစ္ႏိုင္ေအာင္တိုက္တတ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္မလာခဲ့ၾကဘူး”
Karen can survive difficulties and pooreness but can not resist richness.
ခုလို ထပ္ျဖည့္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
ReplyDelete