ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Wednesday, May 16, 2012

တစ္ေယာက္ထဲ စကား



     ေအးေအးလူလူ မေနႏိုင္ေတာ့ သစ္ထူးလြင္ဝက္ဘ္ဆိုက္မွာ သြားဖတ္ၿပီး မွတ္ခ်က္နည္းနည္း
ေပးျဖစ္တယ္ ။ အဲဒီက မွတ္ခ်က္အတိုခ်ဳပ္နဲ႔ ထပ္ေပါင္းအနည္းက်ဥ္းကို ပို႔စ္တစ္ခု လုပ္တင္လိုက္
ပါတယ္ ။ နည္းနည္းတိုေအာင္လုပ္ၿပီး ျပင္ထားတာေတြလည္းပါလို႔ အျပည့္ဖတ္ခ်င္ရင္ လင့္အတိုင္း
လိုက္သြားၿပီး ဖတ္ၾကလို႔ ရပါတယ္ ။ ေနာက္ေန႔ေတြမွာလည္း စိတ္ထဲေပၚလာတာအခ်ိဳ႕ကို ထပ္
ျဖည့္ဦးမွာမို႔ နားနားေနေန လာဖတ္လို႔ ရပါေသးတယ္ ။


 *  တရာေရး  (သတင္းလင့္) 

     အေပၚက မွတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕မွာ ျပည္သူေတြ ထိတ္လန္႔ေအာင္ ထိခိုက္ေအာင္လုပ္သူမို႔ ေသ
ဒဏ္ေပးဖို႔ ေျပာတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ ျမင္တာကေတာ့ ဒီလို သူတစ္ပါးအေၾကာင္း ဂဃ
နဏမသိပဲ ဒုကၡေရာက္ ေစခ်င္သူေတြနဲ႔ အာဏာရွိသူေတြရဲ့ လူေတြအေပၚ ဒုကၡေပးခ်င္တဲ့
စိတ္အေျခခံေတြဟာ မတိမ္းမယိမ္းပါပဲ ။ သူမေကာင္းလို႔ ကိုယ္မေကာင္း ၊ စနစ္မေကာင္းလို႔
လူမေကာင္း ၊ လူမေကာင္းလို႔ စနစ္မေကာင္းဆိုသလို ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ျဖစ္စဥ္ႀကီးမွာ
က်ေနာ္တို႔ေတြ ေမ်ာပါေနၾကတာပါ ။ ဒါေတြကို မျမင္ႏိုင္ရင္ ဒံုရင္းဒံုရင္း ဘဝကေန တက္ဖို႔
မလြယ္ပါဘူး ။ ခုကိစၥမွာ “တရားေရး”ဟာ “တရာေရး”ဆိုၿပီး တင္စားရမလို ျဖစ္ေနတယ္ ။

     “တရာေရး” လို႔ ေျပာရတာက - အမႈအခင္းျဖစ္ရင္ သက္သာဖို႔ လြတ္ဖို႔ ေဒၚလာတစ္ရာ
ေလာက္ရွိမွ အဆင္ေျပၿပီး ၊ ျပစ္ဒဏ္က်ဖို႔မွာလည္း လူ ၁၀၀ ေလာက္ရဲ့အျမင္နဲ႔ ၿပီးျပတ္သြား
ရတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို႔ တင္စားတာပါ ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေငြမ်ားတရားႏိုင္ ၊ ဓါးစာခံ
ရွာတဲ့အက်င့္ ၊ မတရားစြပ္စြဲၿပီး အျပစ္ပံုခ် တတ္တဲ့ အေလ့ေတြ ေရွ႕တန္းေရာက္လာႏိုင္တာ
ကို ေျပာတာပါ ။ အမွန္ေတာ့ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ ။

     ဥပေဒပညာရွင္မဟုတ္လို႔ အေသးစိတ္ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ၊ ေသခ်ာတာက ဥပေဒနဲ႔ တရား
စီရင္ေရး က႑မွာ အေျခခံက်တဲ့ အယူအဆ(concept)ေတြ ရွိၾကပါတယ္ ။ သံသယ အရွိခံရ
သူတစ္ေယာက္ကို အျပစ္ရွိတယ္ လို႔ သက္ေသမျပႏိုင္မခ်င္း အျပစ္မဲ့သူလို႔ သေဘာထားရ
မယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ၊ လူတိုင္းရဲ့ ေမြးရာပါ အခြင့္ေရးေတြကို အစိုးရကေန အေၾကာင္းမဲ့ တားဆီး
ဖယ္ရွားပစ္တာမ်ိဳး မလုပ္ရေလေအာင္ တရားရံုးကေန ကာကြယ္ေပးရမယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။

     ဒါေပမယ့္ အနည္းဆံုး ျမန္မာျပည္အပါဝင္ အိမ္နီးခ်င္းေတြမွာေတာ့ “သံသယ အရွိခံရသူ
ဟာ ၊ တရားခံ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္သြားၿပီး ၊ သူ႔မွာ အျပစ္မရွိေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္မွ
သက္သာမယ့္ သေဘာ” ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေရွ႕ခရီး အေဝးႀကီး ေလွ်ာက္ၾကရဖို႔ ရွိေနတုန္း
ပါ ။ တေလာက စိုင္းေနာ္ခမ္းကို လာအိုက တရုတ္လက္ထဲ လြဲေပးတဲ့ ဓါတ္ပံုေတြကိုၾကည့္ပါ ၊
အျပစ္ မစီရင္ရေသးတဲ့လူကို ဒူးေထာက္ခိုင္းထားၿပီး လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ သိကၡာ
ေတြကို ရိုက္ခ်ိဳးတဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳးလုပ္ေနတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ ။

     ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံေတြက အတုယူစရာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ ဥပမာ တရားသူႀကီးဆိုရင္ ဝါရင့္
ေရွ႕ေနႀကီးေတြထဲက သိကၡာသမာဓိ ရွိသူေတြကို တရားေရးဌာနက လခေကာင္းေကာင္းနဲ႔
တရားသူႀကီးလုပ္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတာမ်ိဳးပါ ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ အရည္ေသြးျမွင့္ဖို႔ ၊ သိကၡာသမာဓိ
ျမင့္လာဖို႔ ၊ စားေလာက္ ေသာက္ေလာက္ဖို႔နဲ႔ အခြင့္လမ္းေတြ ဖန္တီးေပးဖို႔ေရာ အမ်ားႀကီး လို
ေနပါေသးတယ္ ။ အေရးႀကီးတာတစ္ခုက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တရားစီရင္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ၊ ရဲေတြလို
လံုျခံဳေရး ဝန္ထမ္းေတြက ဥပေဒေဘာင္အတြင္း မွ်မွ်တတလုပ္ႏိုင္ဖို႔ အေနထားေတြပါပဲ ။

     အခ်ဳပ္က ဥပေဒနဲ႔ တရားေရးက႑ဟာ လူေတြကို အလုပ္ေကၽြးျပဳ ကာကြယ္ဖို႔အတြက္
ရွိေနရတာပါ ။ လက္နက္စၾကၤာလို သံုးရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။ လူေတြကိုမုန္းလို႔ အျပစ္ရွာ
စီရင္ေနတာ မဟုတ္တာေၾကာင့္ အသက္သတ္ဖို႔ဆိုတာ ေရြးစရာလမ္း မရွိေတာ့မွ သံုးရတာ
ပါ ။ ကေန႔ ကမၻာမွာ “လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အသက္ကို အဆံုးသတ္ဖို႔ရာ ဘယ္သူ ဘယ္အစိုးရက
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိရမွာလဲ”လို႔ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ေနၾကပါၿပီ ။ လူ႕က်င့္ဝတ္
နဲ႔ ဆိုင္တယ္ဆိုပါစို႔ ။ ဒီေနရာမွာ ဟေနတာတစ္ခုက - ျမန္မာ ျပည္မွာ လူ႔က်င့္ဝတ္လို႔ေျပာရင္
ေလာကနီတိေလာက္ပဲ ေျပးျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္ ။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔
သင္ေနၾကတာမို႔ ဘယ္ေလာက္က်ယ္ျပန္႔လဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ ရမွာပါ ။ (ေတြ႕ခဲ့တဲ့ က်င့္
ဝတ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္တစ္အုပ္တင္ တစ္ထြာေလာက္ထူပါတယ္) ။

     တြဲေျပာခ်င္တာတစ္ခုက မင္းမဲ့စရိုက္ ဆိုတဲ့စကားပါ ။ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားစုကေတာ့ ဒါ
ကို ေခြးေခ်းတံုးထက္ ရြံစရာေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ၾကတာမ်ားပါတယ္ ။ သုိ႔ေသာ္ ကမၻာေပၚမွာ
မင္းမဲ့ဝါဒီ(anarchism) ဆိုတာ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ရွိေနၿပီး  ယံုၾကည္သက္ဝင္သူေတြ အမ်ား
ႀကီးရွိပါတယ္ ။ အခ်ိဳ႕ဆိုရင္ တကယ့္ပညာတတ္ေတြပါ ။ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ ညီမွ်ျခင္းေတြကို
အေျခခံၿပီး ႏိုင္ငံဆိုတာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအာဏာေတြကို လက္မခံသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဆန္႔က်င္
ဖက္ကိုေတြးၾကည့္ရင္ မင္းမဲ့ဝါဒကို မႀကိဳက္သူေတြက မင္းရွိဝါဒီေတြေပါ့ ။ မင္း=ဘုရင္=အစိုး
ရရွိမႈကို ယံုၾကည္သူေတြဟာ ကိုယ့္ေျခေပၚ ကိုယ္မရပ္ႏိုင္သူေတြလား ၊ လြတ္လပ္မႈကို ျမတ္
သူေတြ မဟုတ္လို႔လား ၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူေတြလား ၊ အကၽြမ္းတဝင္
မရွိသူေတြအတြက္ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္ ။

     ဒါကို လက္ခံယံုၾကည္ဖို႔ တိုက္တြန္းတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒီဝါဒမွာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ အ
မ်ားႀကီးရွိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက - ျမန္မာျပည္မွာ တစ္သက္လံုး တစ္ဖက္သတ္
ေခါင္းထဲ ရိုက္သြင္းခံလာခဲ့ရတဲ့ အေတြးအျမင္ေတြဟာ အကန္႔အသတ္ရွိၿပီး ေလ့လာျဖည့္စြက္
စရာ အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတယ္ ဆိုတာကိုပါ ။ ဒါက လူမႈသိပၸံ ပညာပိုင္းေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါ
တယ္ ။ ခုထိေတာ့ အာဏာပိုင္ အစိတ္ပိုင္းအေတာ္မ်ားမ်ားက လူေတြသိမွာစိုးေနတဲ့ က႑
ျဖစ္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္ တစ္ေယာက္ထဲသေဘာကေတာ့ မသိေသးသူေတြအေန နဲ႔ ပိုသိလာ
ေအာင္ ပညာနယ္ပယ္ ခ်ဲ႕သင့္ၾကပါတယ္ ။ အားလံုးအက်ိဳးအတြက္ပါ ။ (မွတ္ခ်က္အဆံုး)

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      အေပၚက ကိုယ္က်င့္တရား (ethic)ဆိုတာကို ျပန္ေကာက္ၿပီး ေျပာခ်င္တယ္ ။
      က်ေနာ္ကေတာ့ ေဒါက္တာဇာနည္နဲ႔ သြားၿပီးတြဲျမင္မိတယ္ ။ သူဟာ (ပညာတတ္ေတြရဲ့)
က်င့္ဝတ္ပိုင္းကို အင္မတန္ ေစာင့္ထိန္းေနသူေတြထဲက တစ္ေယာက္လို႔ နားလည္တယ္ ။
Academics လို႔ေခၚတဲ့ ပညာရွင္ေတြ အသိုင္းဝိုင္းမွာ (အထူးသျဖင့္ လူမႈသိပၸံဖက္မွာ) ဒီလို
စံျပက်င့္ဝတ္ ေစာင့္စည္းတာေတြဟာ ဒီအသိုင္းအဝိုင္းရဲ့ ဓေလ့ ၊ တန္ဖိုး ၊ လမ္းစဥ္ေတြပါပဲ ။
ဒါေတြကို သုေတသနပိုင္း အေတြးေခၚပိုင္းေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ပညာသိကၡာ ၊ အမ်ားကေန
ဒီဘာသာရပ္မွာ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳလာဖို႔ရာေတြကို
တည္ေဆာက္ယူရပါတယ္ ။ ဒါကို နားမလည္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေဒါက္တာဇာ နည္ကေန
လူမ်ိဳးဘာသာ ခြဲျခားသူေတြကို ရႈတ္ခ်လိုက္တာနဲ႔ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေခါင္းေထာင္လာၿပီး ဝိုင္းေဆာ္
ၾကေတာ့တာပါပဲ ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သူတို႔သားသမီးေခတ္မွာ ပညာတတ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေဒါက္
တာဇာနည္ဆီမွာ မ်က္ႏွာခ်ိဳ သြားေသြးရမွာေတြ ၊ အာဏာပိုင္ဆိုသူေတြ သူ႔ဆီမသြားေမးရင္
ေတာင္ သူေျပာတာေတြကို တေလးတစားနဲ႔ ထည့္စဥ္းစားရမွာေတြ ရွိလာမယ္ဆိုတာ ေတြးမိ
ၾကပံု မရပါဘူး ။

     တစ္ဆက္ထဲ ဆက္စပ္စရာတစ္ခုက - မေန႔က ေဖ့ဘြတ္မွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ေျပာ
သလို “ႏိုင္ငံျခားက ေအာ္ေနသူေတြကို အထင္ေသးတယ္” ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳးပါ ။ ႏိႈင္းျပရင္ေတာ့
လြန္ကာက်ေကာင္း က်ေနပါမယ္ ၊ ဘာကို သြားသတိရမိလဲဆိုေတာ့ ဘာသာေရးမွာ ဘုရား
ကေန လူေတြကို “ၾကင္နာသနားတယ္” ဆိုတာကိုပါ ။ တစ္ထြာတစ္မိုက္ သိတာေလးေတြနဲ႔
ေျပာခ်င္ရာေျပာ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနသူေတြကို အတုမရွိဘူးလို႔ ယံုၾကည္ရတဲ့ ဘုရားက ၾကင္
နာသနားတယ္ဆိုတာ တကယ့္ကို သဘာဝက်တယ္လို႔ ခံစားမိတယ္ ။ ျပည္တြင္းမွာ မေတြ႕
ဖူးတဲ့ မရႏိုင္တဲ့ အသိပညာေတြကို သင္ခဲ့ရသူေတြ ၊ အထူးသျဖင့္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ့လာခဲ့ရ
သူေတြလည္း ျပည္တြင္းက မ်က္ေစ့မွိတ္ေျပာေနသူေတြကို ဒီလိုပဲ သေဘာထားၾကမွာပါပဲ ။
ဒါကိုသိတဲ့ ဦးသိန္းစိန္တို႔လည္း ဦးျမင့္လိုလူေတြကို ႏိုင္ငံျခားကေနျပန္ေခၚ ၊ အနည္းဆံုး ႏိုင္
ငံျခားအေတြ႕ၾကံဳရွိသူ အမ်ားစုကို အၾကံေပးဆိုၿပီး ဆြဲေစ့ရတာေပါ့ ။ ျမင္တာကို ေျပာတာပါ ၊
အမွန္မွာ အခ်ိဳ႕လူေတြရဲ့ မာနကို ထိခိုက္မယ့္ စကားေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္ခ်င္ပါ
တယ္ ။ မေျပာရင္လည္း မၿပီးျပန္ေတာ့ ..... ။

ေတာ္ေသးၿပီ ၊
၁၆ ၊ ၀၅ ၊၂၀၁၂



* ခ်ီးက်ဳးစကားနဲ႔ သတင္းတစ္ခုအေပၚအျမင္ (သတင္းလင့္) 

     သစ္ထူးလြင္ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ဟာ ႏွစ္တိုအတြင္းေလးမွာ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ခဲ့တာ ခ်ီးက်ဴး
ခ်င္ပါတယ္ ။ တည္ေထာင္လုပ္ကိုင္သူ(ေတြ)ဟာ ဘယ္သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ကူးနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့
ႀကိဳးပမ္းမႈေတြပါမွ ခုလို ေအာင္ျမင္မယ္ဆိုတာယံုလို႔ ခ်ီးက်ဴးတာပါ ။ လက္ရွိ ဝက္ဘ္ဆိုက္ေပၚမွာ
စာတစ္ၿပိဳင္ထဲ ဖတ္ေနသူ ၁၀၀၀ ေက်ာ္တာဆိုလို႔ မဇၥၽိမတစ္ခုထဲ သတိထားမိလို႔ ျမင္တဲ့အတိုင္း
ေျပာတာပါ ။ အနာဂါတ္ကို မသိေပမဲ့ လက္ရွိ ေအာင္ျမင္မႈမွတ္တိုင္ စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဒီဝက္ဘ္ဆိုဒ္
ဟာ သိကၡာရွိရွိနဲ႔ ေရရွည္ေအာင္ျမင္ တည္တံ့သြားဖို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္ ။

     အေပၚကသတင္းနဲ႔ ဆိုင္တာေလး နည္းနည္းဆက္ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
     က်ေနာ္တို႔ဟာ ငယ္စဥ္ထဲက ကိုယ္က်င့္ေကာင္းဖို႔ ၊ သူတပါးကို ကူညီေစာင္မဖို႔ ၊ ရိုေသသင့္
တာ ေစာင့္ထိန္းအပ္တာေတြကို ရိုေသ ေစာင့္ထိန္းဖို႔ ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ပြားမ်ားၾကဖို႔ ၊ မတရား
မႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ ပံုျပင္ေတြ ၊ သာဓက ဥပမာေတြ ၊ အသြန္အသင္ေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ ၾကရသူ
ေတြက အမ်ားစုပါ ။ ဒါေတြကပဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ လူေနမႈ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေျခခံ တည္ေဆာက္
ထားတယ္ ။ ဒါေတြကတဆင့္ ကိုယ္က်င့္အသိနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ျဖစ္တည္ ထိန္းသိမ္းတာေတြ
ထပ္ဆင့္ျဖစ္လာတယ္ ။ အခ်ိဳ႕က ဂုဏ္ယူသလို ၊ အခ်ိဳ႕မေတာ့ မျမင္မိတာ ရွိၾကေပမယ့္ ကုန္ဆံုး
ေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္မသြားပါဘူး ။ ရင္ထဲ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း အျမစ္တြယ္ေနၿပီး တလြဲေတြျမင္လာရင္
ႏႈတ္ကမေျပာျဖစ္ေပမဲ့ အတြင္းစိတ္က လက္သင့္မခံသလို ခံစားမိၾကတာပါပဲ ။

     ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ မတရားမႈေတြကို မ်က္ႏွာလြဲ ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ေတြ ေခါင္းပါး ၊
ကိုယ္ပဲမွန္ၿပီး သူမ်ားခံစားရတာက် အသိမွတ္မျပဳတာမ်ိဳးလို လူသားမဆန္တဲ့ အျပဳမူေတြဟာ
က်ေနာ္တို႔ေတြ သိလ်က္နဲ႔ လက္ခံအားေပးသင့္လား ၊ ဆိတ္ဆိတ္ေနသင့္လား ၊ ကိုယ့္အလွည့္
ပန္မေရာက္ေတာ့ဘူးလား ။ ေပါ့ေပါ့ေနဘဝမ်ိဳးအတြက္ မေထာင္းတာေပမယ့္ ေလးနက္တဲ့ဘဝ
လိုလားသူ ၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ တန္ဖိုးရွိလိုသူေတြအတြက္ေတာ့ ႏွစ္ခါျပန္ေတြးဖို႔ လိုပါမယ္ ။ အ
ထူးသျဖင့္ ဘာသာတရားရဲ့ အဆံုးမကို နာယူသံုးစြဲလိုခ်င္သူေတြအတြက္ ပိုေတြးသင့္ပါတယ္ ။

     လိုရင္းကို ဆက္ေျပာပါရေစ ။
     အေပၚက သတင္းေခါင္းစီးကိုၾကည့္ပါ ၊ တကယ့္ရွင္းရွင္းေလးပါ ၊ တိုင္းရင္းသားေတြကေန
ဗမာေတြကို ဘယ္လိုထင္မလဲ ။ ဒီလိုေျပာေတာ့ က်ေနာ္က တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဗမာကို ခြဲေျပာ
သူလို႔ စြပ္စြဲၾကမွာပါ ။ က်ေနာ့္အေျဖက ရွင္းပါတယ္ ၊ က်ေနာ့္ကို မေျပာပါနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေဒသ
ေတြမွာသြားၿပီး ႀကိဳးစားရွင္းျပၾကပါ ။ က်ေနာ္တစ္ေယာက္ထဲ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး ။ တိုင္းရင္းသား
စည္းလံုးညီညြတ္ေရးဆိုတာ ေရႊမႈန္မၾကဲပဲ လက္ေတြ႕အက်ိဳးရွိမွ မွန္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါမယ္ ၊
အလုပ္နဲ႔ သက္ေသျပရပါမယ္ ။ 

စဥ္းစားၾကည့္ရင္  -              ျမန္မာျပည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာင္ ေရာက္သြားစဥ္က
ဘယ္လာက္ၾကာၾကာ ခုခံတိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသလဲ ။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းက်မွ ဘာေၾကာင့္
ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ေနၾကရသလဲ ။ အရင္နယ္ခ်ဲ႕ေတြက လက္ရွိ ညီအစ္
ကိုဆိုသူေတြထက္ ပိုေကာင္းေနသလား ။
     ဘယ္ေလာက္တိုက္ခဲ့တိုက္ခဲ့ ျပည္မက နည္းနည္းေလွ်ာ့လိုက္ရံုနဲ႔ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးေတြ
၁၉၉၀ ေက်ာ္ေတြမွာ ခ်က္ခ်င္းရခဲ့တာေတြကိုၾကည့္ရင္ အေျဖက သိပ္မေဝးလွပါဘူး ။ ေသခ်ာ
တာက ဘယ္သူမွေတာ့ အျပန္ျပန္ အလိမ္မခံခ်င္ၾကပါဘူး ။ ေျဖေဆးအေနနဲ႔ စိတ္ေတြကို ဖြင့္
ထားၾကဖို႔ ၊ နားလည္မႈ ေပးႏိုင္ၾကဖို႔ ၊ ဦးေဆာင္သူေတြက ေစတနာမွန္မွန္နဲ႔ လုပ္ၾကဖို႔ေတာ့ လို
ပါတယ္ ။ သူမ်ားကို လည္ပင္းညွစ္ၿပီး ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္လို႔ မရသလို ဒါကိုသိရင္ သိတဲ့
အတိုင္းလည္း လက္ေတြ႕က်င့္ၾကံရပါမယ္ ။

     ေျပာတာလည္း ရွည္ၿပီ ။ နားလည္လက္ခံထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သေဘာထား အက်ဥး္ေလးပါ ။
စိတ္ပါရင္ က်ေနာ့္ကို သူပုန္လို႔ ေခၚခ်င္လည္း ေခၚၾကပါ ။

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 ဒလန္ေတြၾကားမွာ (သတင္းလင့္)

     ျပည္တြင္းစစ္သတင္းေတြဖတ္တိုင္း ရင္ေမာရပါတယ္ ။
     ထပ္ဆင့္ေမာရတာကေတာ့ စကားႏိုင္လိုစိတ္ တစ္ခုထဲနဲ႔ မွန္မမွန္ ၊ သင့္မသင့္ဆိုတာေတြ
ေဘးခ်ိတ္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ရင္းမွန္ေတြကို (ကိုယ့္ကိုေတာ့ လူသိမခံဝံ့ပဲ) ဖြင့္ျပေနၾကတာကိုပါ ။

     တစ္ခါခါလည္း ခိုင္လံုတဲ့ အခ်က္လက္ေတြ (သို႔) က်ိဳးေၾကာင္းသင့္တဲ့ အျပန္အလွန္ ေဆြး
ေႏြးေျပာဆိုတာေတြကို ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ။

     တကယ္ေတာ့ စကားအေၾကာရတာ အႏိုင္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး ။
ကိုယ့္နဲ႔ သေဘာသဘာဝ မတူသူေတြတခ်ိဳ႕ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ သတ္ျဖတ္ႏိုင္တာဟာ
လည္း က်န္တဲ့သူေတြရဲ့ စိတ္ထဲက အႀကိတ္ခဲကို မေဖ်ာက္ႏိုင္ပါဘူး ။ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ခိုင္
မာလာၿပီး ၊ အႏိုင္က်င့္ခဲ့သူ အေနနဲ႔လည္း ငါ့အလွည့္အတြက္ မလံုလဲ ကာလရွည္ၾကာ ခံစား
ရမယ့္ အျဖစ္ပါ ။

     ဗူးေလးရာ ဖရံုဆင့္ေစတာက တမင္အျမင္မွားေအာင္ ေရးတဲ့မွတ္ခ်က္နဲ႔ မခိုင္လံုပဲ တီထြင္
ထားတဲ့ သတင္းေတြကို စုျပံဳၿပီး လာထည့္တဲ့လူေတြပါ ။ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာ မစြပ္စြဲလိုပါဘူး ၊
ဒါေပမယ့္ ဖတ္သူေတြရဲ့အျမင္ကို မသိမသာ အဆိပ္ခတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ ျမင္ပါတယ္ ။ ရာစုႏွစ္
တစ္ဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ သမိုင္းကို လိုရာေကြးၿပီး ျဖန္႔ေဝေနခဲ့ၾကတာေတာင္ မေတာ္ႏိုင္ၾကေသး
တာေတာ့ တိုင္းျပည္ အင္မတန္နာပါတယ္ ။

     ဝင္ေျပာျပန္ေတာ့ ကိုယ္လည္း မေကာင္းမေကာင္း ျဖစ္တယ္ ။ အေျပာကၽြံရင္လည္း ဆရာ
လုပ္တယ္ ျဖစ္ျပန္တယ္ ။ တစ္ဖက္မွာက အေတြးအဆိပ္ခပ္တဲ့ စာေတြကို လက္လြတ္စပယ္
ထားရင္ သတိမရွိသူေတြ ေရရွည္မွာ အျမင္ေကြးၿပီး သြယ္ဝိုက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ေပးႏိုင္လို႔ မေနႏိုင္
ပဲ ဝင္ရွည္တာပါ ။

     နမူနာ တစ္ခု ျပပါမယ္ ။ အေပၚက maungmin ဆိုသူရဲ့ မွတ္ခ်က္မ်ိဳးကို ၾကည့္လိုက္ပါ ။

   "... ျဖစ္မွာပဲ .."
   "... သိမယ့္ပံုမေပၚဘူး .."
   "... ေလာက္ပဲရွိမွာပဲ .."
   "... မထင္ပါဘူး .."
   "... ျဖစ္သြားမွာပါ .." စသည္ျဖင့္ မွတ္ခ်က္ တစ္ခုထဲမွာတင္ မေရမရာ အတြန္းစကားေတြ ပြစာ
                             က်ဲေနတာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္ ။

     သာမန္ ေတြးေခၚႏိုင္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပဲ ေတြးၾကည့္ပါ ၊ အထင္ အတြန္းေတြနဲ႔ ေရးတဲ့
စာကို အတည္ယူလို႔ ရႏိုင္မလား ။ စာလာဖတ္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေတြးတတ္တဲ့အရြယ္ ၊
စိတ္အလို မလိုက္တတ္ေတာ့တဲ့အရြယ္နဲ႔ ပညာတတ္သူေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါတာေၾကာင့္ အလြယ္
တကူ လက္ခံမယ္မထင္ေပမယ့္ ႏုနယ္ၿပီး သတိလြတ္တတ္သူ တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္
ရွိတတ္တာေၾကာင့္ ၊ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြကေန ဘက္စံု သတင္းစံုကို ဖတ္ၿပီးမွ ခ်င့္ခ်ိန္ဖို႔
သတိတရ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။

     ခုလို မွတ္ခ်က္ေရးၿပီး အေတြးအျမင္ အသိနဲ႔ ဗဟုသုတေတြ ဖလွယ္လို႔ ရတဲ့ေနရာမွာ ၊ ရတဲ့
အခြင့္ေရးကို သံုးႏိုင္ၾကဖို႔ကိုလည္း အားေပးခ်င္ပါတယ္ ။ အမ်ားအားနဲ႔က ခရီးပိုတြင္ႏိုင္ပါတယ္ ။

(အခ်ိဳ႕အတြက္လည္း ဖတ္ရတာ ပ်င္းစရာေကာင္းမယ္ ၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္တာေတြ ပါမယ္ ၊ တစ္ဖက္မွာကလည္း
လူဖတ္မ်ားတဲ့ဆိုက္ဒ္မွာ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေတာ့ ဝင္ေထာက္သင့္တယ္ ထင္လို႔ပါဗ်ိဳ႕) ။

[သတိထားမိတာက ေက်ာ္ထူးတစ္ေယာက္လည္း ဗလိုင္းႀကီး အခြပ္ခံရသကိုး ၊ ဗကပေအာက္
ဆြဲ ကခ်င္သူပုန္ဆိုပဲ ။ ေတာ္ၾကာေန မုပပ္ပလပ္နဂဲ (မပု ပုလဲနားကပ္) လို႔ေျပာမိရင္ မြန္သူပုန္ ၊ 
အန္းတယ္ထီလန္းနယ္ (ထၼင္းစားၿပီးပလား) ဆိုရင္ ပအို႔သူပုန္ ဆိုၿပီးလုပ္မလားပဲ  :-)  ]


မန္းကိုကို
၁၅ ၊ ၀၅ ၊ ၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment