ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Sunday, April 1, 2012

ငါ ငါတို႔ သည္ကား ...



     မနက္အိပ္ယာထတာနဲ႔ ေနာက္ေန႔ပို႔ခ်မယ့္ သခၤန္းစာေတြနားေထာင္ဖို႔ရာ စာနည္းနည္း ႀကိဳ
ဖတ္ျဖစ္တယ္ ။ အျမင္အာရံုကို ဖမ္းစားလိုက္တာက အာဆီယံအဖြဲ႕ပါ ။ ဆက္စပ္ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕
မိျပန္တယ္ ။

     အာဆီယံ ဘာလုပ္သလဲဆိုတာထက္ အဖြဲ႕ျဖစ္တည္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေခါင္းထဲဝင္
လာတယ္။ အတိုဆံုး အေျဖကေတာ့ “ငါတို႔” ဆိုတဲ့ စိတ္အျမင္ကို တည္ေဆာက္လိုက္တာပဲလို႔
ျမင္လာတယ္ ။

     ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံက ဘာေၾကာင့္မ်ား “ငါတို႔” ဆိုၿပီး စိတ္ထဲျဖစ္လာရံုတင္ေလးအတြက္ အေလး
ႀကီးနဲ႔ အဖြဲ႕စည္း ေထာင္ရေရာလား ၊ ေမးစရာရွိလာတယ္ ။

     ႏိုင္ငံအဆင့္မွာတင္ ၾကည့္ရေအာင္ ။ ၂၀ ရာစုမွာ ကိုလိုနီေတြၿပိဳကြဲၿပီး နယ္နိမိတ္အတိက်နဲ႔
ႏိုင္ငံေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကတယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ။ အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့ “ငါတို႔” ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္
႑ာန္ (identity) ၊ ကိုယ့္နဲ႔ တစ္သားထဲရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆတဲ့ အဝန္းအဝိုင္းေတြကို စု
စည္း တည္ေဆာက္လာခဲ့ၾကလို႔ပါ ။ က်ေနာ္ ေျပာတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔ ၊ ပညာရွင္ေတြ ေလ့လာသူ
ေတြစကားကို တစ္ဆင့္ခံေျပာတာပါ ။

     ငါ ၊ ငါ့လူမ်ိဳး ၊ ငါ့ယဥ္ေက်းမႈ ၊ ငါ့နယ္ပယ္ ၊ ငါစိုးမိုးပိုင္ဆိုင္တဲ့ ... စသည္ျဖင့္ကေန ကိုယ့္တူရာ
တူရာေတြ ဆြဲစုၿပီး ႏိုင္ငံေတြ ျဖစ္လာခဲ့တယ္ ဆိုၾကပါစို႔ ။ ဒါဟာ လူသားတစ္ႏြယ္လံုး လုပ္ေနၾက
တာပါ ၊ တစ္ကမၻာလံုး ျဖစ္ေနတာပါ ။ တားဆီးလို႔ မရပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ငါတို႔မွ ငါတို႔ ၊ ငါတို႔က ပို
ျမတ္ပိုသာတယ္ ၊ ရွိသမွ် ငါတို႔ပိုင္တယ္ ငါတို႔ အကုန္ယူမယ္ ဆိုတဲ့အခါမေတာ့ ျပႆနာ ရွိလာ
တတ္ပါတယ္ ။ လူတိုင္း ဆက္စပ္ေတြးလို႔ရတာမို႔ အက်ယ္မခ်ဲ႕ေတာ့ပါ ။

     ဆက္စပ္ေတြးရင္ ... ငါနဲ႔ ငါ့ေဆြမ်ိဳးေတြဆို ေသြးစကားေျပာတယ္ဆိုၿပီး (စိတ္ထဲက ထင္တာ
ျဖစ္ေပမယ့္) ေစတနာ အၾကင္နာ ပိုတတ္ပါတယ္ ။ ငါ့သူငယ္ခ်င္း ၊ ငါ့လမ္းထဲကလူ ၊ ငါ့ရပ္ကြက္
သားဆိုရင္လည္း အျမင္မၾကည္တာေတြ ရွိႏိုင္ေပမယ့္ စိတ္ေနကေတာ့ နီးတယ္လို႔ ထင္တတ္ၾက
ပန္ပါတယ္ ။ ငါ့ေပါက္တူးေလး ခဏဌားလိုက္ရမလား ၊ သူ႕ဆိုင္က အေကြးေလး နည္းနည္း
ေလာက္ ယူစားလိုက္ရမလား ၊ အိမ္ကပိုေနတဲ့ဟင္းေတြ ေဝမွ်စားမလား ... “မလား” ေပါင္းက
ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ ။

     ဒီေတာ့ အာဆီယံကေကာ ။
     သူတို႔လည္း အမွန္ေတာ့ အိမ္ခ်င္းကပ္လ်က္ တစ္ရပ္ကြက္သားေတြလိုပါပဲ ။ မတူေပမယ့္ နီး
ၾကပါတယ္ ။ နီးစပ္တာကို အခြင့္အလမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔က “ငါတို႔ ၊ ငါတို႔အဖြဲ႕ဆိုၿပီး အ
ေကာင္ထည္ေဖၚလိုက္ရင္ အေပၚက “မလား” ေပါင္းမ်ားစြာကို သံုးစြဲလာႏိုင္ၾကမွာမို႔ ဒီအဖြဲ႕ျဖစ္
လာေပၚလာတယ္လို႔ ေယဘုယ် ေျပာႏိုင္တယ္ ။ အမွန္ကေတာ့ ယထာဘူတက်တဲ့ စိတ္ထား ၊
ရိုးသားပြင့္လင္းမႈနဲ႔ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးတူေစတနာေတြ ထားႏိုင္ၾကရင္ ဘာအဖြဲ႕မွ မလိုဘူးလို႔
လဲ ေျပာလို႔ရတယ္ ။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ လူ႕သဘာဝအရ တစ္လႊာတက္ၿပီး အဖြဲ႕ဖြဲ႕တာကို အျပစ္ျမင္
တာ မဟုတ္ေပမယ့္ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာကို ျမင္သလိုေျပာတာပါ ။

     ကဲ အာဆီယံျဖစ္ၿပီ ၊ ဗမာလည္း ပါလာၿပီ ၊ ဆယ္ႏွစ္လည္း ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ ဗမာက ခု
ထိ အျခား အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ေတြနဲ႔ စိတ္ေနလည္း မနီး ၊ “ငါတို႔” ဆိုတဲ့ အေနထားလည္း ျဖစ္မ
လာ ။ ဘာ မွားေနသလဲ ။

     ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ လူ႕အဖြဲ႕စည္းအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူမႈအစိတ္အပိုင္းကေလးေတြ
ရွိပါတယ္ ။ စစ္တပ္ဟာလည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါ ။ အဲဒီ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းထဲက အားလံုးကို (အ
စစ္အမွန္မဟုတ္ပဲ) ကိုယ္စားျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားေလေတာ့ အျခားႏိုင္ငံေတြရဲ့ လူမႈအဖြဲ႕စည္းတစ္စံုလံုးကို
အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ ကိုယ္စားျပဳထားသူေတြနဲ႔ အလြမ္းမသင့္တာ သိပ္ေတာ့မဆန္း ။

     ဘယ္ေနရာမွာ သတိထားမိႏိုင္မလဲဆိုေတာ့ ... တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ စစ္
တပ္အခ်င္းခ်င္းပဲ ေဆြးေႏြးဖို႔ ကမ္းလွမ္းတာမ်ိဳး ၊ အျခားနိုင္ငံက စစ္အႀကီးကဲေတြနဲ႔က် အေတာ္
တန္ အလြမ္းသင့္တာေတြဟာ “ငါတို႔”ဆိုတာနဲ႔ မကင္းပါ ။ လက္တစ္ဖက္ထဲနဲ႔ “ငါ” တစ္ကိုယ္လံုး
ကို ကိုယ္စားျပဳလို႔ မရသလို ၊ ႏိုင္ငံရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုက “ငါတို႔”ဆိုၿပီး လုပ္လို႔မရတဲ့သေဘာ
ကို ငါတေကာေကာခဲ့သူ အေတာ္မ်ားမ်ား လစ္လ်ဴ ရႈခဲ့ၾကတာေတာ့ ေသခ်ာပါ ။

     ထားေတာ့ ။ စစ္ေအးေခတ္မွာ ကြန္ျမဴနစ္နဲ႔ အရင္းရွင္ ၊ ခုေခတ္မွာ မြတ္ဆလင္ အဖြဲ႕ေတြအ
ပါဝင္ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႕ေတြကေန အၾကမ္းနည္းနဲ႔ လုပ္ကိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံတည္ေထာင္ဖို႔ေတြအထိ
ႀကိဳးစားလာခဲ့ၾကတာကို သိၾကမွာပါ ။ သူတို႔လည္း “ငါတို႔” နဲ႔ “သူတို႔” ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြကို တည္
ေဆာက္သံုးစြဲခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ျပႆနာ ဝဲကယက္ေတြထဲမွာ တဝဲလည္လည္ပါပဲ ။ ဒါေတြရဲ့ အ
ရင္းခံကေတာ့ ဘာသာအယူဝါဒေတြကို ဥပေဒျပဳတာနဲ႔ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြကေန ခြဲထုတ္ဖို႔ႀကိဳး
စားတဲ့ secularism လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္လို႔ ေထာက္ျပၾကပါတယ္ ။ ဒီျဖစ္စဥ္ကေန သခၤန္းစာယူလို႔
ရတာက အရာတိုင္းလိုလိုမွာ တန္ျပန္ဆန္႔က်င္တဲ့ အင္အားစုေတြ ရွိေနတာနဲ႔ ၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕က
ေန အားလံုးကို အုပ္စီးဖို႔ ႀကိဳးပမ္းတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြမွာ ဆန္႔က်င္မႈေတြ ရွိလာႏိုင္ၿပီး လုပ္ပံုကိုင္နည္း
လြဲေခ်ာ္ရင္ အားလံုးပဲ နစ္နာႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုပါ ။

     ဒါနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ျပည္မ(ဗမာေတြ)ရဲ့ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြ
ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုရဲ့ တြန္းကန္မႈကို အက်ိဳးတူ ျပန္ရေနတာဆိုရင္ လက္ခံႏိုင္ၾကမ
လား ။

     ခုေနမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ဦးတည္ေနၿပီ ၊ မၾကာခင္မွာ ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ေတာ့
စိတ္ကူး မယဥ္ေစခ်င္ပါ ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျပလည္စရာ လမ္းစေတြနဲ႔ ပိုနီး
လာေစတာ မွန္ေပမယ့္ ၊ ႏိုင္ငံေရးေျပလည္တာဟာ လူမ်ိဳးေရး ေျပလည္တာလို႔ တစ္ဖက္သတ္
ရားေသမွတ္ယူလို႔ မရပါဘူး ။ တဆက္ထဲမွာ ဗမာ အမ်ားစုနဲ႔ ၿမိဳ႕ေန တိုင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕က
ကြဲျပားခြဲျခားမႈေတြ မခံစားမိဘူး ၊ အားလံုးကို ေသြးခ်င္းေတြလို မွတ္ယူတယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာ
ႏိုင္ၾကပါတယ္ ။ ဒါကို ဆန္႔က်င္မေျပာခ်င္ပါဘူး ၊ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕ဘဝကို ငဲ့ၾကည့္ရေအာင္ ။

     ျမစ္ဆံုကိစၥမွာ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲခဲ့သမွ် ကခ်င္ေတြအေတြက္ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ေျပာ
ၾကသလဲ ၊ ႏႈတ္အားျဖင့္ ကိုယ္အားျဖင့္ ေစာင္မမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိခဲ့သလဲ ။ ကိုေက်ာ္သူနဲ႔ တစ္
ဖြဲ႕ထဲကသာ ဒီကြက္လပ္ကိုျဖည့္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ ။ မၾကာခင္က ေလာပိတ ဓါတ္
အားတိုင္ေအာက္မွာ အာဏာပိုင္ေတြ ေထာင္ထားတဲ့ မိုင္းနင္းမိၿပီး ကေလးႏွစ္ေယာက္ ေသသြား
တဲ့အျဖစ္ကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း မွတ္ခ်က္ေပးသူ အမ်ားစုရဲ့ “ငါတို႔” နဲ႔ “သူတို႔” ဆိုတဲ့ သ႑ာန္
ခြဲျခားမႈကို အထင္းသား ျမင္ၾကည့္လို႔ ရပါတယ္ ။ (လင့္)

     ဆီယိုေပါက္ရွာသလို အေသးစိတ္ အျပစ္နာဆာရွာၿပီး ေျပာတာမ်ိဳးဟာ မွားတာေတြ မဟုတ္ေပ
မယ့္ အက်ိဳးမျဖစ္တာၾကာင့္ ခ်န္ထားခဲ့ပါ့မယ္ ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ငါတို႔ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ရွိ
ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳးေရးအႀကိတ္အခဲေတြ မေျပလည္ႏိုင္ပါ ။

   အားလံုးကို “ငါတို႔”ဆိုၿပီး စိတ္ထဲထားႏိုင္ၾကတဲ့ ကာလမွာမွ အားလံုးေခ်ာေမြ႕တဲ့
           အက်ိဳးျဖစ္မယ့္ လမ္းတစ္ခုကို အတူေလွ်ာက္ႏိုင္ၾကမွာပါ

     က်ေနာ္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ။ ဒီလို ေမွ်ာ္လင့္သူေတြ မ်ားလာၿပီး လက္ေတြ႕မွာလည္း
အေကာင္ထည္ေဖၚဖို႔ ႀကိဳးစားသူေတြ အင္အားေကာင္းလာတဲ့ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ....


မန္းကိုကို
၀၁ ၊ ၀၄ ၊ ၂၀၁၂

3 comments:

  1. စာလာဖတ္သူမ်ား မပ်င္းေစေရး .... တို႔အေရး :-)
    (ကိုဝတုတ္ရဲ့ ေဖ့ဘြတ္က ကူးလာတယ္ဗ်ိဳ႕) ။


    Ko Watote

    အမ်ိဳးသားေရးဝါဒဟာ အေလာက္မဆိုးေၾကာင္းနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ကိုကာကြယ္ေပးေၾကာင္းဝါဒျပန္ျဖန္​႕တယ္။ အဒီမွာ ဟိုလိုေကာက္ ကိုျငင္းတဲ႔စာေပ နာဇီဝါဒကို ကာကြယ္တဲ႔အေတြးအေခၚထြက္လာတယ္။
    အကယ္၍ဝါဒ ၁ ခုက လူ ေတြကိုေသေစတယ္ ဆိုရင္ စတာလင္ ၊ ေမာ္စီတုံး နဲ႔ ခမာနီ ေလာက္ေျပာယုံ နဲ႔မလုံေလာက္ဘူး ။ ၁၉၁၈ က ၂၀၁၂ အထိ အရင္းရွင္ဝါဒေၾကာင့္ စကန္႕ တိုင္း စားစရာမရွိလို႕ လူမသိပဲ ေသေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆိုတာကို လဲ ေျပာသင့္တယ္ ။


    Amara Thiha

    ႏိုင္ငံတခုမွာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ရဲ႔လႈပ္ရွားမႉ႕မရွိပဲ အနီေၾကာက္ေ​ရာဂါရွိေနတာ အဒီႏိုင္ငံမွာရွိတဲ႔ အေျခခံလူတန္းစား ရဲ႔ ဘဝအေျခအေနကို တိုက္႐ိုက္ထင္ဟတ္ေန​တယ္။ အေျခခံလူတန္းစားဟာ အရမ္းနိမ့္က်ေနတဲ႔အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ နဲ႔ လူနဲစုအေပါင္းအပါတစုဟာ အေျခခံလူတန္းစား ထႂကြမွာကိုေၾကာက္တဲ႔အတြက္ ျဖစ္တယ​္ ။ အေျခခံလူတန္းစားရဲ ဘဝ အေျခအေနကိုေကာင္းေအာင္မလုပ္ပဲ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို လမ္းေၾကာင္းေပးတယ္ ။ ျပီးတို႕အမ်ိဳးသားေရးဝါဒဟာ အေလာက္မဆိုးေၾကာင္းနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး ကိုကာကြယ္ေပးေၾကာင္းဝါဒျပန္ျဖန္​႕တယ္။ အဒီမွာ ဟိုလိုေကာက္ ကိုျငင္းတဲ႔စာေပ နာဇီဝါဒကို ကာကြယ္တဲ႔အေတြးအေခၚထြက္လာတယ္။
    အကယ္၍ဝါဒ ၁ ခုက လူ ေတြကိုေသေစတယ္ ဆိုရင္ စတာလင္ ၊ ေမာ္စီတုံး နဲ႔ ခမာနီ ေလာက္ေျပာယုံ နဲ႔မလုံေလာက္ဘူး ။ ၁၉၁၈ က ၂၀၁၂ အထိ အရင္းရွင္ဝါဒေၾကာင့္ စကန္႕ တိုင္း စားစရာမရွိလို႕ လူမသိပဲ ေသေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆိုတာကို လဲ ေျပာသင့္တယ္ ။ စပိန္ ၊ ေပါတူဂီ ၊ ခ်ီလီ ၊ အဖရိကအရင္းရွင္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ အာရွအရင္းရွင္ႏိုင္ငံေတြ ၊ အေရွအလယ္ပိုင္း အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေတြအေၾကာင္းမေျပာတာ မ႐ိုးသားတာေပါ့ ။ အခုေရးေနသူေတြက ေမာ္ဒန္ျမင့္ဝါဒ နဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေရးဝါဒကို ေရာခ်ေနတာပဲ ။လူထုကိုမ်က္ကြယ္ျပဳတဲ႔ ေမာ္ဒန္ျမင့္ဝါဒ ကိုအေျခခံတဲ႔ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးမွ လက္ခံစရာမရွိဘူး​ ။ လက္ရွိ နီယိုလစ္ဘရယ္က တတ္ကႏိုအရတ္ကို အေျခခံတဲ႔ ေမာ္ဒန္ျမင္႔ဝါဒဆိုတာလဲ မေမ႔သင္႔​ဘူး ။

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahn Koko

      ေမာ္ဒန္ျမင့္ ဆိုတာကို ေခတ္လြန္လို႔ ဘာသာျပန္လို႔ရမယ္ ထင္ပါတယ္ ။

      ကိုယ္ပဲ နားမလည္ေသးလို႔လား မေျပာတတ္ဘူး အရင္းရွင္ ၊ လစ္ဘရယ္နဲ႔ ေရွးရိုးစြဲဝါဒေတြကို သီးျခားခြဲ မျမင္တတ္ေသးဘူး ။ ေရွးရိုးစြဲဝါဒဟာ တကယ္ေတာ့ ဝါဒတစ္ခု မဟုတ္ပဲ အျခားစနစ္ေတြနဲ႔ တြဲကပ္ေနတတ္တဲ့ သဘာဝရွိတယ္လို႔လည္း ဆိုၾကတယ္ ။ အဲဒီ ေရွးရိုးစြဲဝါဒရဲ့ အေျခခံ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေအာက္ေျခလူတန္းစားအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ စားဝတ္ေနေရး ဖူလံုေနေစဖို႔ ျဖစ္ပါသတဲ့ ။

      အရင္းရွင္စနစ္ရဲ့ အားသာခ်က္က ၾကံဳလာတဲ့ အေနထားအေပၚ အလိုက္သင့္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ေမြးျမဴညွိႏႈိင္း သံုးစြဲႏိုင္တာလို႔ ျမင္ပါတယ္ ။ ၂၀ ရာစု ပထမပိုင္း အထိေတာ့ အရင္းရွင္ စနစ္ရဲ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ကာကြယ္ေရး လုပ္ရပ္ေတြက အိႏိၵယ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈလို ၊ ၁၉၃၀ ကာလ ကမၻာ့ စီးပြားပ်က္ကပ္ေတြလို မျဖစ္သင့္တာေတြရဲ့ အေၾကာင္းရင္းခံေတြပါ ။

      ကြန္ျမဴနစ္/ဆိုရွယ္လစ္မွာ ဆုတ္သာ တက္သာနဲ႔ အလိုက္သင့္ ညွိႏႈိင္းမႈေတြ နည္းပါးခဲ့တာေၾကာင့္ က်ဆံုးသြားတယ္လို႔ ေယဘုယ် ေျပာလို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အလိုက္သင့္ ပံုေဖၚဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာေတြထဲ ဆိုရွယ္ဒီမိုကေရစီ စနစ္ဆိုရင္ အလယ္လတ္ လစ္ဘရယ္နဲ႔က လမ္းတစ္လမ္းထဲက လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းမွာ အတူသြားေန ၾကသလိုပါပဲ ။ ၾသစေၾတးလ်မွာလို အလုပ္သမားပါတီနဲ႔ လစ္ဘရယ္ပါတီ ဘာကြာသလဲေမးရင္ ကုလားႀကီးနဲ႔ အရာႀကီးေလာက္တင္ ကြာတာပါ ။ (ကြန္ျမဴနစ္ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏြဲမွ ရမယ္ဆိုတဲ့ လူနည္းစုလည္း ရွိေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္ ) ။

      အေပၚကတစ္ေယာက္ ေျပာသလို လူမေကာင္းလို႔ဆိုတာ ဟုတ္လည္းဟုတ္သလို ဘယ္ဝါဒမဆို သတိထားရတဲ့ အခ်က္ပါ ။ တစ္ဖက္မွာလည္း ဘယ္စနစ္မဆို လူမေကာင္းတာခ်ည္း အျပစ္တင္ေနရင္လည္း ေကာင္းတာေတြ အလိုလို ျဖစ္လာႏိုင္စရာ မရွိတာေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ တစ္ခုခုလုပ္မွ ရပါမယ္ ။ ဒါက လူသားေတြရဲ့ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ စိတ္အေျခခံကို လစ္လ်ဴရႈလို႔ မရပါဘူး ။ လစ္လ်ဴခဲ့တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ က်ဆံုးၿပီးခဲ့ၿပီ ။ ခုလည္း ေလာင္းကစား တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Wall Street လို ကိစၥမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတုန္းပဲ ။ အေျခခံ အက်ဆံုး လူ႔ေလာဘကို ထိန္းကြပ္ဖို႔ လိုေနပါတယ္ ။

      အထိန္းကြပ္မဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္ကို ယံုၾကည္ခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ သူေ႒းႀကီး ေပါလ္ဆန္တစ္ေယာက္ ကိုယ္တိုင္ ဘ႑ေရးဝန္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ အေမရိကန္ စီးပြားပ်က္လုလုကို ၾကံဳလိုက္ရမွ သူ႕စိတ္ထားေတြကို ျပဴတင္းေပါက္ကေန လြင့္ပစ္ထုတ္ခဲ့ရတယ္ ။ သူ႕လို ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ေဟာဒီမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ လိုက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြပဲ ၊ လက္မွတ္ထိုး ဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္ ။

      ဒါေၾကာင့္ "ေဝါစတရိကိုသိမ္းၾက" ဆိုတဲ့ လႈပ္ရွားမႈဟာ အေၾကာင္းမဲ့ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။ လုပ္သင့္တဲ့ အစိတ္ပိုင္း တစ္ရပ္ပါ ။

      အျခား အေၾကာင္းရင္းခံနဲ႔ အေျခေနေတြကို ခုန္ေက်ာ္ေျပာရရင္ (ျမန္မာေရာ ကမၻာ အတြက္ပါ) ပညာေရးဟာ အေျဖ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းလို႔ ယံုၾကည္မိတယ္ ။

      အဲ ... ဒီေလာက္ပါပဲ ၊ အိမ္မွာ ဘူးသီးေၾကာ္ ေၾကာ္စားဖို႔ လူေတြလည္း လာေနၾကၿပီမို႔ အာရံုလည္း ပ်က္သြားၿပီ ။ သိၿပီးသားေတြကိုမ်ား ဆရာလာလုပ္ ေနေသးတယ္ဆိုၿပီး ဝိုင္းသာထုၾကပါ .... :-)

      Delete
    2. Amara Thiha

      ေမာ္ဒန္ျမင့္က High Modernism ဆိုလိုတာပါ



      Mahn Koko

      Pot Modernism နဲ႔ အယူမွားသြားတာပါ ။ ေခတ္ျမင့္ ဆိုၿပီး ခပ္တည္တည္ ထပ္ရႊီးရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ ။ ဘုမသိ ဘမသိ ဝင္လာတဲ့ ေခတ္ေဆြး အဖိုးႀကီးကို ခြင့္လႊတ္ၾကပါ :-)

      Delete