ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Saturday, May 21, 2011

မွတ္ခ်က္ ~ ဗမာေတြဆီမွာ ျပႆနာနည္းနည္းေလးရွိေနတယ္ ။


     ကိုယ့္ေပါင္ ကိုယ္လွန္ေထာင္းလာတာလည္း မ်ားၿပီဗ်ာ ၊ က်ိန္းမ်ားလည္း က်ိန္းေနၿပီ ။
     ဒီေတာ့ ဗမာေတြအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာမယ္ဗ်ား ၊ ခြင့္လြတ္ ။
     ကိုယ့္ဆန္ရင္းတုန္းက နာနာေထာင္းလို႔ ငါတို႔ဖက္ေတာ့ လွည့္ႀကိတ္ၿပီကြလို႔ေတာ့ မထင္လိုက္
ပါနဲ႔ဦး ၊ သာသာေလးပါ ...

                                   -------------------------------------

     ငယ္စဥ္ဘဝ ကာလတစ္ေလွ်ာက္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ သူငယ္ခ်င္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြထဲမွာ မြတ္
ဆလင္ဘာသာဝင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ ဒီကေန႔မွာ သူတို႔ထဲက အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္
ပိုင္လုပ္ငန္းကိုယ္စီနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကပါၿပီ ။ ျပႆနာ အင္မတန္နည္းတဲ့သူေတြပါ ။

     တစစ ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ကမၻာ့တစ္စိတ္တေဒသ ေျခဆန္႔ၿပီး ၊ သတင္းနဲ႔ ဗဟုသုတေတြေနာက္
ရည္ရြယ္ရြယ္ မရည္ရြယ္ရြယ္ လိုက္လာမိတဲ့အခါမွာေတာ့ ကိုယ္သိခဲ့တဲသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဘာသာ
တူေပမယ့္ အမူအက်င့္ အင္မတန္ျခားနားၿပီး ဆိုးရြားတဲ့သာဓကေတြနဲ႔ လူေတြကို ေတြ႕လာမိပါတယ္ ။

     ရလဒ္တစ္ခုအေနနဲ႔ မႏွစ္က အတန္းေဖၚ အာဖရိကန္မြတ္ဆလင္ေလးကို စကားတစ္ခြန္း ေျပာမိ
ခဲ့ပါတယ္ ။ “မင္းတို႔ မြတ္ဆလင္ေတြဆီမွာ ျပႆနာနည္းနည္းေလးရွိေနတယ္” ။
     အဲဒီေကာင္ေလး ျပံဳးေနခဲ့တယ္ ။

                                           ---------------------------------

     ငယ္စဥ္က ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ စကားပံုတစ္ခုရွိပါတယ္ ။
     “ကိုယ္ထင္ရင္ ကုတင္ေရႊနန္း” ပါ ။
     ဒါနဲ႔ မကေသးပါဘူး ၊ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြၾကားမွာ ေနာက္ေျပာင္ၿပီး ေျပာျဖစ္တာက “ကိုယ္
ထင္ရင္ ကုတင္ေျခေလးေခ်ာင္းပဲ” ပါ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ကုတင္ဆိုတာ ေျခေျခာက္ေခ်ာင္း ၊ ရွစ္
ေခ်ာင္း စသည္ျဖင့္ ႀကိဳက္သလို ရွိႏိုင္တာပဲေလ ။

     ဒီလိုနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့တယ္ ။
     ပရိေဘာဂဆိုင္ႀကီးေတြ ေရာက္ဖူးလာတယ္ ။
     ကုတင္ေတြကိုၾကည့္ေတာ့ ေျခေထာက္ေတြမပါဘူး ၊ ေသတၱာႀကီးေတြလိုပါပဲ ။

     က်ေနာ္ မွားသြားခဲ့လား ။
     မမွားပါဘူး ၊ ကိုယ္သိသေလာက္ ေဘာင္ထဲက ေတြးခဲ့ ေျပာခဲ့တာပဲေလ ။
     ရွက္ေကာ မရွက္ဖူးလား လို႔ေမးရင္ေတာ့ ..
     ပထမေတာ့ ရွက္သလိုလိုပါပဲ ၊ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္ခဲ့ဖူးဆိုတာ စဥ္းစားမိလို႔ သခၤန္းစာ
ယူစရာအေနနဲ႔ပဲ အမွတ္ထားခဲ့ပါေတာ့တယ္ ။

                               ===========================

     ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာေတာ့ Aung.info ဘေလာ့ (ဆိုဒ္) မွာ သြားဖတ္ရင္း မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္
မျပည့္မစံု မွတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို သြားေပးမိျပန္ပါတယ္ ။ က်ိဳးေၾကာင္းမက်တဲ့ ကြန္မန္႔ရွည္အခ်ိဳ႕
ေၾကာင့္ပါ ။ တိုင္းရင္းသားေတြအေပၚ အေပၚေလစီးေၾကာင္းေတြ စီးဆင္းသြားသလိုပဲလို႔ ေျပာရ
ေလာက္ပါတယ္ ။

     အင္အားႀကီးတဲ့ဘက္ ၊ အသာရေနတဲ့ဘက္က အေပၚေလရိုက္တာ မဆန္းပါဘူး ၊ လူ႔သဘာ
ဝပါ ။ မွားတယ္တို႔ ၊ ေစာ္ကားတယ္တို႔လို႔ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုသေဘာထားေတြ
ရဲ့ ဆန္႔က်င္တဲ့အေနအထားဖက္မွာ အခ်ိဳ႕တိုင္းရင္းသားေတြကေန “မဟာဗမာ” ေတြလို႔ သံုးႏႈန္း
တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဘာျဖစ္လို႔မ်ားပါလိမ့္လို႔ အံၾသေနရင္ေတာ့ မွန္ထဲၾကည့္ၿပီး ျမင္ခ်င္တာကိုပဲ ျမင္တဲ့
သူနဲ႔ တူေနပါလိမ့္မယ္လို႔ လက္တို႔ထားပါရေစ ။

     ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အထင္ႀကီးေအာင္ ေျပာခ်င္ရင္ အဂၤလိပ္လို the law of reciprocity လို႔
သံုးတတ္ၾကပါတယ္ ။ ဗမာလိုေတာ့ “အညမည” သေဘာပါတဲ့ ။ အမွန္က ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ၊
အလြယ္ေျပာေတာ့ တူညီတဲ့ တန္ျပန္အက်ိဳးပါပဲ ။

     ဒါနဲ႔ မၿပီးပါဘူး ။
     ဒီလိုေရးထားတဲ့မွတ္ခ်က္ကို (like/dislike) နဲ႔ ေထာက္ခံလိုက္ၾကတာမ်ား ျပစ္မ်ိဳးမွဲ႔မထင္ဆို
ရေလာက္ေအာင္ တဖက္သတ္ အံုလိုက္က်င္းလိုက္ပါ ။ ဒါကိုက ဗမာေတြရဲ့ ေယဘုယ်သေဘာကို
ထင္ဟပ္ျပတယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ သြားျမင္တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဖတ္ၿပီး အၾကမ္း
ဖ်င္းေထာက္ခံၾကတာလို႔ေတာ့ သံသယရဲ့အက်ိဳးအေနနဲ႔ အေကာင္းဖက္က ျမင္ေပးတာက ပိုေကာင္း
မလားလို႔ေတာ့ ေတြးမိပါတယ္ ။ (အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ေျပာသြားသူနဲ႔ မဆင္မျခင္ေထာက္ခံမိ
သူေတြ အသင့္အတင့္မ်ားတာမို႔ “ဘုန္းႀကီးရူးနဲ႔ ေလွအလူး” လို႔ နာမည္တပ္ရမွာကလည္း အႏၱရာယ္
ႀကီးလြန္းမယ္ ထင္ပါတယ္) ။

     ဒီေနရာမွာ သတိရမိတာက “မတရားမႈကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရင္ ၊ မတရားမႈကို အားေပးတာနဲ႔
အတူတူပဲ” ဆိုလား ေျပာၾကပါတယ္ ။ မလုပ္ ၊ မရႈပ္ ၊ မျပဳတ္ ဆိုတဲ့ အျပဳအမူကို တခါတရံ က်င့္သံုး
တတ္တဲ့က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီစကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးလာရင္ ၊ မေျဖခ်င္ေပမယ့္ သေဘာတူ လက္
ခံတဲ့ဖက္က ေနရေတာ့တာပါပဲ ။ မွန္တာကို လက္ခံသင့္တယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ယူဆပါတယ္ ။
တစ္လက္စထဲဆက္စပ္ၿပီး အေတြးေပါက္တာက က်ေနာ္တို႔ တစ္ေလွထဲစီး တစ္ခရီးထဲ သြားေနၾက
ရသူေတြအဖို႔ ၊ လူတစ္ဝက္ပဲ လိုရာခရီးေရာက္သြားၾကတယ္ ဆိုတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေတြး
မိပါတယ္ ။

     ဒီေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ဗ်ာ ၊ ခင္ဗ်ား ဆိုင္တယ္ထင္ထင္ ၊ မဆိုင္ဘူးထင္ထင္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္
စကားေလးတစ္ခြန္းေတာ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာပါရေစ ...

                      “ဗမာေတြဆီမွာ ျပႆနာနည္းနည္းေလးရွိေနတယ္ ” ။


မန္းကိုကို
၁၂၊ ၀၅၊ ၂၀၁၁


- မွတ္ခ်က္ အက်ယ္ကို ဖတ္ဖို႔ http://www.aung.info/?p=1979 မွာ အေရာက္သြားဖို႔ လိုပါမယ္ ။
- က်ေနာ္ သြားေပးမိတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ ေအာက္မွာ ျပန္ထည့္ထားေပးပါ့မယ္ ။
- ထပ္ဆင့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ေအာက္မွာပဲ (ကိုယ့္ဘေလာ့နဲ႔ကိုယ္) စိတ္လက္ခ်မ္းသာ ေဆြးေႏြး
  ေပးသြားပါ့မယ္ ... :-)

11 comments:

  1. Not a little. Too Much.

    ReplyDelete
  2. ကုိမန္ေရးက်ေနာ္ကုိမန္စီအလည္လားရင္အမွတ္မထင္ေမာင္ေအာင္စီေရာက္သြားတယ္က်ေနာ္ကြန္မတ္၂ခုေရးတခုကုိျဖတ္ေတာက္ျပီတင္ေပးပါတယ္က်န္းတခုကေတာတင္ကုိမတင္ေပးပါဘူးဒီအတုိင္ဆုိရင္ေတာက်ေနာ္တုိတုိင္းရင္းသားေတြနဲဒီလူေတြနဲေတာေရွဆက္ဖုိသိမ္ကုိမလြယ္ေသးဘူးလုိက်ေနာ္ထင္တယ္

    ReplyDelete
  3. ကြန္မန္႔ သြားေပးတာ ေတြ႕မိပါတယ္ ။

    ဘယ္လို ၾကံဳရသလဲ ၊ ခံစားလာရသလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို နားလည္ေပးလို႔ ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ တဖက္မွာလည္း ဘေလာ့ပိုင္ရွင္ဖက္က ျမင္ၾကည့္ဖို႔ လိုေကာင္း လိုပါမယ္ ။ အဲဒီကမွ ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ ကိုယ္ဘာထင္ထင္ ဘာေျပာေျပာ သူတပါး အလြယ္တကူ လက္ခံမယ္ ၊ လက္ခံရမယ္လို႔ တထစ္ခ် ယူဆထား ၊ ေမွ်ာ္လင့္ထားလို႔ မရဘူးဆိုတာကို စိတ္ထဲထားႏိုင္ရင္ ထားထားဖို႔ပါ ။

    ျမင္မိတာကေတာ့ အဲဒီဘေလာ့ ပိုင္ရွင္မွာ ေထာက္ျပစရာ သိပ္မရွိလွပါဘူး ။ ျဖစ္ေနတာက pyae phyo kyaw ဆိုတဲ့ အဂၤလန္က ကြန္မန္႔လာေရးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ပါ ။ ဒီပို႔စ္မွာ ရည္ရြယ္တာလည္း သူ႕ကိုပဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။ ေအာက္မွာလည္း ကြန္မန္႔အခ်ိဳ႕ ေရြးထုတ္ျပ ထားပါဦးမယ္ ။

    ေနာက္တစ္ခုက ျမန္မာျပည္မွာ ဗမာအပါအဝင္ တိုင္းရင္းသား အားလံုးဟာ ၊ အတူ ဆက္ေနသြားၾကရဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သင့္တင့္ေအာင္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ေထာက္ျပ ညွိႏိႈင္းသြားဖို႔သာ တစ္ခုတည္းေသာ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းလို႔ ယူဆပါတယ္ ။ အျခားနည္းလမ္းေတြက ေဘးကေန ရံေပးရမယ့္ အရာေတြပါ ။

    ဒီေတာ့ ေျပာခ်င္တာက ၊ ဒီဘေလာ့ဟာ အားလံုးအတြက္ ေပါင္းကူးတံတား တစ္ခုလို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက လုပ္ေပးေနတာပါ ။ အခြင့္အလမ္းေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ေဖၚထုတ္ေပးသြားဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ျပႆနာျဖစ္လာ ႀကီးလာေအာင္ မရည္ရြယ္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေျပာခ်င္တာ ၊ သိေစခ်င္တာေတြကို သြယ္ဝိုက္ၿပီးျဖစ္ေစ ၊ အရိပ္အမြက္ေလာက္ျဖစ္ေစ ၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖစ္ေစ အားလံုး ေပါင္းဆံုစံုလင္ေအာင္ ေတြးရ ေရးရ ေျပာရပါတယ္ ။ ဒါကို နားလည္ေပးႏိုင္ၾကဖို႔ အျပည့္အဝ မေမွ်ာ္လင့္ေပမယ့္ ၊ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ နားလည္ၾကဖို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။

    ဒီလိုပဲ တစ္ဖက္မွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ ၊ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ စတာေတြ တစ္ခုခုကို ေထာင္ၿပီး လုပ္ကိုင္ၾကည့္ ၊ လႈပ္ရွားၾကည့္ပါ ။ လူမ်ားမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ ၊ ၾကံဳ ၊ ဆံုၿပီး ေျပာဆို ၊ ေဆြးေႏြးတာေတြ လုပ္မိလာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအျမင္ အသိေတြဟာလည္း ေျပာင္းလဲလာတတ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး ဆဲဆို ရန္ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း ကိုယ့္ဆိုဒ္မွာ ႀကိဳက္သလို လုပ္လိုက္ပါ ၊ အနည္းဆံုးေတာ့ စိတ္ေပါ့သြားပါလိမ့္မယ္ ။ ေနာက္ေတာ့မွ ရလာတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ အသိေတြနဲ႔ အေကာင္းဆံုး ထင္တဲ့လမ္းကိုေရြးၿပီး ေလွ်ာက္လိုက္ဖို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  4. ေအာက္မွာက ပထမ သြားေပးထားမိတဲ့ ကြန္မန္႔ပါ ။
    ---------------------------------------------------

    #20 written by မန္းကိုကို
    about 2 day ago


    pyae phyo kyaw အတြက္ ..

    ကြန္မန္႔ေရးဖို႔ စိတ္ကူးမရွိေပမယ့္ အေပၚကကြန္မန္႔ အရွည္ႀကီးကိုဖတ္ရင္း အေတာ္ေလး ခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ စာေၾကာင္းေလး အခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕မိလို႔ ေရြးထုတ္ၾကည့္လိုက္ ပါတယ္ ။ ဘေလာ့ပိုင္ရွင္ကေတာ့ တင္ေပးေကာင္းပါရဲ့ ။

    လိုရင္းကေတာ့ ..

    - စစ္ျဖစ္ပါျပီ ဆိုမွေတာ့ ရန္သူ ရွိတယ္ ထင္တဲ့ေနရာကို ၾကိဳက္တဲ့ လက္နက္နဲ႕ ၾကိဳက္သလို ျပစ္ခြင့္ရွိတာပဲ။

    - တိုင္းရင္းသား တပ္ေပါင္းစုကို ေခါင္းေဆာင္မဲ့ သူကလဲ ဗုဒၶဘာသာ ဗမာ လူမ်ိဳး ျဖစ္မွရမယ္။

    - ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက မင္းေလာင္းေမွ်ာ္တဲ့ အက်င့္ အတိုင္း က်ေနာ္လဲ က်ေနာ္ေတြးသလို ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္မဲ့ ေခါင္းေ ဆာင ္ျမန္ျမန္ေပၚပါေစလို႕သာ ဆုေတာင္းေနရပါ ေတာ့သည္။

    စာတစ္ပိုဒ္မွာ ေမာ္ေတာ္ကား မကၠနစ္လို ၊ တစ္စစီ ဆြဲျဖဳတ္ ပိုင္းျခားၾကည့္လို႔ေတာ့ ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဘာမွ ေဝဖန္ခ်က္ မေပးလိုပါဘူး ။ အျခား စိတ္ပါဝင္စားၿပီး ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးခ်င္သူေတြ ရွိရင္သာ ေပးႏိုင္ဖို႔ ေရြး ထုတ္ျပထား တာပါ ။ စကားပလႅင္ တစ္ခုပဲ ခံခ်င္ပါတယ္ ။ အခု ဒီမွတ္ခ်က္ဟာ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး ။ အားလံုး အတြက္ပါ ။

    This comment comes from: Australia
    Like 1 Dislike: 4.
    -------------------------------------------

    သတိျပဳစရာက ဒီကြန္မန္႔ဟာ ဆိုဒ္ပိုင္ရွင္ကို ေျပာထားတာ မဟုတ္ပဲ အဲဒီပို႔စ္ (http://www.aung.info/?p=1979 ) ေအာက္မွာ pyae phyo kyaw ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ကြန္မန္႔ရွည္ လာေရးသြားသူကို ဦးတည္ထားတာပါ ။

    ReplyDelete
  5. ဒါ့ျပင္ ကိုယ့္ဘာသာ အားမရတာနဲ႔ အျခားသူေတြရဲ့ တံု႔ျပန္မႈေတြကို ၾကည့္မိၿပီး ေနာက္ထပ္ ေပးမိတဲ့ကြန္မန္႔ကေတာ့ ေအာက္ကအတိုင္းပါ ။
    -----------------------------

    #24 written by မန္းကိုကို
    about 2 day ago

    ဘေလာ့ရွင္ကေန ဆြဲထုတ္ထားေပးတဲ့ ပထမစာေၾကာင္းရဲ့ တဝက္ကို ထင္ျမင္ခ်က္ေပးသြားတာ ဝမ္းသာပါတယ္ ။

    အခု ဒုတိယအႀကိမ္ ကြန္မန္႔ထပ္ေပးရတာက က်ေနာ္ ထုတ္ေပးထားခဲ့တဲ့ စာေၾကာင္းေတြဟာ raw data ေတြလိုျဖစ္ၿပီး လိုရာဆြဲ အဓိပၸါယ္ေကာက္လို႔ ရႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့သလို ျဖစ္ေနရင္ တာဝန္မကင္းမွာ စိုးလို႔ပါ ။

    က်ေနာ့္ တစ္ေယာက္ထဲအျမင္နဲ႔ စကားလံုးေတြကို ခြဲထုတ္ၾကည့္ပါမယ္ ။

    ** ပထမစာေၾကာင္းမွာ ပထမအဆင့္ အေနနဲ႔ အနည္းဆံုး –

    - “ရန္သူ ရွိတယ္ ထင္တဲ့ေနရာ” နဲ႔
    - “ၾကိဳက္တဲ့ လက္နက္နဲ႕ ၾကိဳက္သလို ျပစ္ခြင့္” ဆိုၿပီး စကားႏွစ္စု ခြဲျမင္မိပါတယ္ ။

    ဒါေတြနဲ႔ တြဲဖက္စဥ္းစားရာမွာ
    - “လူ႔က်င့္ဝတ္” နဲ႔ “ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဥပေဒ” ေတြ ရွိသလား ၊ ထိန္းသိမ္းသင့္သလား ၊ ဘယ္သူေတြ ထိန္းသိမ္းသလဲ ၊ စာဖတ္တဲ့သူရဲ့ ပင္ကိုယ္သေဘာထား ဆိုတာေတြ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္ ။

    ** ဒုတိယစာေၾကာင္းမွာေတာ့ -

    - “တိုင္းရင္းသား တပ္ေပါင္းစု” နဲ႔
    - “ဗုဒၶဘာသာ ဗမာ လူမ်ိဳး ေခါင္းေဆာင္” ဆိုၿပီး ခြဲျခား ျမင္မိပါတယ္ ။
    ဒီစာေၾကာင္းအတြက္ ဘာမွ ဆြဲထုတ္မျပခ်င္ပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဆႏၵ ရွိရင္ေတာ့ “တိုင္းရင္းသား” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုပဲ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ သံုးသပ္ၾကဖို႔ အဆိုျပဳခ်င္ပါတယ္ ။

    ** တတိယ စာေၾကာင္းဟာ မွတ္ခ်က္ေပးသူရဲ့ ျခံဳငံုေျပာဆိုခ်က္ တစ္ခ်က္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္ ။ ဘေလာ့ပိုင္ရွင္လိုပဲ က်ေနာ္လည္း ထင္ျမင္ခ်က္ မေပးခ်င္ပါဘူး ။

    တစ္ခုပဲရွိတာက ဖတ္တဲ့သူ ၊ ၾကည့္တဲ့ရႈေထာင့္နဲ႔ အေတြးအလႊာအေပၚ မူတည္ၿပီး အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေကာက္ခ်က္ အေတာ္မ်ားမ်ား ဆြဲလို႔ရတယ္လို႔ပဲ မွတ္ခ်က္ျပဳလိုပါတယ္ ။

    ** ဒီမွတ္ခ်က္မွာ တစ္ခုတိုးၿပီးေျပာစရာ ရွိလာပါတယ္ ။

    “အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ စစ္ဥပေဒ အရ တားျမစ္ထားတဲ့ လက္နက္ေတြလဲ စစ္တပ္မွာမရွိ ေသးပါဘူးဗ်ာ။” ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ပါ ။

    လူတစ္ေယာက္ ကားတိုက္ခံရတာကို ေတြ႕လိုက္တဲ့ လူေတြကို ေမးျမန္းစံုစမ္းတဲ့အခါ ၃ ေယာက္က ၃ မ်ိဳး ေျပာတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။ ၾကည့္တဲ့ေနရာ ၊ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္း ၊ ယာဥ္စည္းကမ္း နားလည္မႈ စတာေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ေတြပါ ထည့္လာၾကတဲ့အခါမွာ ကြဲျပား သြားတတ္တာမ်ိဳးပါ ။ တစ္ဆင့္ခံ ၊ ႏွစ္ဆင့္ခံ ၾကားရတဲ့ သူေတြဆီမွာ ဘယ္လို ကြဲျပားလာမယ္ဆိုတာ ကိုယ့္စီအေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ႏိႈင္းခ်ိန္ၾကည့္ၾကလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္ ။

    အဲဒီမွတ္ခ်က္ကို မွန္တယ္ ၊ မွားတယ္ မေျပာလိုေပမယ့္ ၊ ျပည္မ ေနသူ ၊ ျပည္နယ္ ေနသူ ၊ နယ္စပ္ေနသူ ၊ စစ္မ်က္ႏွာျပင္မွာ တိုက္ေနၾကသူ ၊ နားေထာင္တဲ့ သတင္း႒ာန ၊ ၾကားရတဲ့ (first hand or secondary) စကား ၊ ကိုယ္မွီတင္း ရွင္သန္ေနတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္း ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ မူတည္ၿပီး အဆိုတစ္ခုကို လက္ခံတယ္ ၊ လက္မခံဖူးဆိုၿပီး ကြာျခားတတ္တာကိုေတာ့ လက္နည္းနည္း တို႔လိုပါတယ္ ။

    ဒါနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ အရွည္ႀကီး ေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ ဆိုၿပီး ေျပာစရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ ။

    က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့ ခုလို ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ိဳးေၾကာင္းက်တဲ့ စကားေတြဟာ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္ ။ လူေတြအတြက္ စကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ေနတာေတြကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား လက္ခံဖို႔ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ၾကပါတယ္ ။

    ဒီေတာ့ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ေျပာဆိုတာဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုးလို႔ ယူဆလို႔ ေျပာျပၾကည့္တာပါ ။ တိုင္းေရးျပည္ေရး မၿငိမ္သက္တဲ့ အခါမ်ိဳးေတြက်မွ ဘာစကားမွ သြားေျပာလို႔ မတိုးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ အခ်ိန္ရတုန္းက ေတြးခဲ့တာေတြသာ အုတ္ျမစ္အျဖစ္ အျမစ္တြယ္ၿပီး လႈပ္ရွား လုပ္ကိုင္သမွ်ကို လမ္းညႊန္သြားႏိုင္ ပါေတာ့မယ္ ။

    ေနာက္ဆံုး မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္တာေလး အခ်ိဳ႕ကေတာ့ လူမ်ိဳးေရး ၊ ဘာသာေရးေတြမွာ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ၾကတာ ဘယ္သူ႕ကိုမွ အက်ိဳးအျမတ္ မေပးႏိုင္ပါဘူး ။ ဒါ့ျပင္ အေပၚမွာ like / dislike ေတြရဲ့ pattern ေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့လည္း ၊ အမ်ားစုဟာ average အားျဖင့္သာ ေတြးေတာၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားၾကတယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။

    လူတစ္ေယာက္အတြက္ critical thinker, semiologist ျဖစ္စရာ မလိုပါဘူး ၊ ကုလားထိုင္မွာ ေက်ာေလးမီွထိုင္ၿပီး စိတ္ေအးလက္ေအး ေတြးလိုက္ရံုနဲ႔ ပိုၿပီးတိက် ရွင္းလင္းတာေတြကို ျမင္လာႏိုင္ပါတယ္ ။ ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႔ လက္ခံဖို႔နဲ႔ က်င့္သံုးဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ့မယ္ ။

    ခ်မ္းသာ ကိုယ္စိတ္ ျမဲႏိုင္ၾကပါေစဗ်ာ ။

    This comment comes from: Australia
    Like 1 Dislike: 1.
    ------------------------------------------

    ** သူမ်ား ဆိုဒ္မွာ သြားေဆြးေႏြးထားတာမို႔လို႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေရးထားခဲ့တာပါ ။
    ေျပာသင့္တာအခ်ိဳ႕ကို ေအာက္မွာ ဆက္ေဆြးေႏြးသြားပါဦးမယ္ ။

    တစ္ခုရွိတာက က်ေနာ္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာေနတဲ့လူ(ငယ္)ဟာ အျမဲတမ္း တသမတ္တည္း ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔လည္း မယူဆပါဘူး ။ သူ႕အသိအျမင္ေတြဟာ အေတြ႕အၾကံဳေတြ ရလာတာနဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ေျခ ရွိတယ္လို႔လည္း နားလည္ထားပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  6. ကုိမန္းေရ... က်ေနာ့္ အတင္း ေျပာေနသံၾကားလုိ႔ ဝင္လာတာ (ဟဲဟဲ ေနာက္တာပါ) ပထမ တစ္ခုက James ဆုိတဲ႔ ကြန္မင့္ကုိ မတင္ ေပးဖူးဆုိတာ မဟုတ္ပါဖူး၊ အကုန္တင္ေပးပါတယ္။ ေရာက္မလာတာ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ တစ္ခုကေတာ့ ျဖတ္ေတာက္တာ ဟုတ္ပါတယ္ ဘဲ့နယ္ ၾကက္ဖင္-ၾကက္ေxာက္ပတ္ အဲသည္လုိ ဥပမာ သုံးလုိ႔ မရဖူးေလ (ခုေတာ့ သူမ်ား ဆုိဒ္မုိ႔လုိ႔ ဝင္သုံးတာ) ေနာက္တစ္ခုက ခေလးေတြ (အသက္ ၂၀ ဝန္းက်င္ လူငယ္မ်ား) ဆုိတာ ခုမွ လူရာဝင္ခါစ ေတြ ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ ကလုိပါဘဲ၊ သူတုိ႔မွာ သန္မာတဲ႔ ေတြးေခၚအားေတာ့ နည္းပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိးေဖာက္တဲ႔ ေတြးေခၚအား ေကာင္းတာေတာ့ ေတြ႔ရပါတယ္။

    ReplyDelete
  7. အေပၚက ကြန္မင့္က ခေလးေတြ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ ဝန္းက်င္ ဆုိတာ PPKyaw ကုိ ကုိမန္း ေျပာထားတာကုိ ေျပာျပတာပါ။

    ReplyDelete
  8. အဲ... ေနာက္တစ္ခုလဲ ေျပာခ်င္ေသးတယ္ ဗမာေတြဆီမွာ ျပႆနာနည္းနည္းေလးရွိေနတယ္ ဆုိတာ အားနာပါးနာ ေျပာတာ ထင္တယ္ :)
    ဗမာေတြဆီမွာ အႏၱရာယ္ ႀကီးေလာက္ေအာင္ ျပႆနာႀကီး အႀကီးႀကီး ရွိေနတာလုိ႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုိ တုိင္းရင္းသားေတြ ကုိ ျမင္တဲ႔ အျမင္ကုိက ေတာ္ေတာ့္ကုိ အမွားႀကီး ျဖစ္ေနတာပါ။ ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ တုိင္းရင္းသားေတြ ဝင္ၿပီး မက်င္းပ သင့္ဖူး က်ေနာ္ ေျပာမလုိ႔။ အဲဒီေန႔က ဗမာေတြက တုိင္းရင္းသားေတြကုိ ညာလုိက္တဲ႔ ေန႔ဘဲလုိ႔ (ဒါမ်ဳိး ေရးဦးမွာဗ်ဳိ႕- ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေစာင့္ေနတာ)

    ReplyDelete
  9. “ၾဆာႀကီးကိုေအာင္” လာလည္တာ ဝမ္းသာပါတယ္ဗ်ာ ။

    လူအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ေတြးေခၚတင္ျပပံု ၊ ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔ ဘေလာ့ဂါ ၊ က်ေနာ္ထက္ အသက္ နည္းနည္းႀကီးမယ္လို႔ ထင္ရတာေတြေၾကာင့္ ဒီနာမည္ တပ္လိုက္တာပါ ... အမေလး .. ရွင္းျပတာနဲ႔တင္ ေမာလည္းေမာ ၊ အခ်ိန္လည္း တယ္ကုန္ပါလား ၊ စာေမးပြဲက ဖင္နားကပ္ေနတာေတာင္ ျပန္ေရးေနမိၿပီ .. :-)

    ကြန္မန္႔ကိစၥကေတာ့ ျဖစ္တတ္တာေတြကို သေဘာေပါက္ပါတယ္ ၊ အထင္လြဲတာေတြ ခဏခဏလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။ ဒီမွာ လာဆဲျပတာလည္း ရပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ သြားရွင္းျပခဲ့သလိုပဲ ဒီကတစ္ဆင့္ သြားၾကသူေတြကို အသင့္အတင့္ နားလည္ေပးတယ္လို႔ ယူဆမိလို႔ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါတယ္ ။ သူတို႔မွာလည္း ဘာသာစကား တံတိုင္းေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ေလ ဆဲခ်င္တာေတာင္ မနည္းႀကီးကို ႀကိဳးစားၿပီး “ဆဲ” ထားၾကရတာပါ ... :-)

    ေနာက္ၿပီး PPKyaw လို ေကာင္ေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၊ ကိုေအာင္နဲ႔ က်ေနာ္ သေဘာတူပါတယ္ ။ သူေျပာသြားတဲ့အထဲ သင့္ေတာ္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဘာသာ သတိမထားမိပဲ ပစ္ထဲ့ထားမိတဲ့ “သဲတစ္ဆုပ္” ထဲက တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေလာက္ကို ေကာင္းက်ိဳးရွိေကာင္းရဲ့ဆိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ထုတ္ျပခဲ့တာပါ ။ ဒီအထဲက သဲေရာတဲ့ (ေပၚဆန္းေမႊး)ထၼင္းကို ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ဝင္စားသြားသူေတြ အေရအတြက္ကလည္း ေထာက္ျပခ်င္စရာ ျဖစ္ေနတာမို႔ပါ ။

    ျပႆနာ ႀကီးတယ္ ေသးတယ္ဆိုတာကေတာ့ ၾကည့္တဲ့လူ ၊ ျမင္တဲ့အျမင္ ၊ ရွိတဲ့ ေနတဲ့ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳးက လြမ္းမိုးပါလိမ့္မယ္ ။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ကို ဝင္ပါတဲ့ကိစၥကို (ကရင္ေတြကို ကိုယ္စားမျပဳေပမယ့္) ေျပာရရင္ေတာ့ (က) မလုပ္ မေနရ ၊ အခိုင္းခံရလို႔ မလြန္ဆန္ႏိုင္သူ (ခ) အိေယာင္ဝါး မ်ိဳးကြဲမ်ားစြာ နဲ႔ (င) ေရရွည္အတြက္ကို အျမင္က်ယ္သူ ေတြလို႔ အနည္းဆံုးေတာ့ ခြဲျခားလို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္ ။

    ေသခ်ာတာကေတာ့ က်ေနာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံမွာ politically correct အသံုးအႏႈန္းေတြ ၊ diplomacy အသံုးအႏႈန္းေတြသံုးၿပီး တစ္ဖက္သား (အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ) ျပန္မလွန္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကြက္ေစ့ ေရးမိတာေတြကိုပဲ စိတ္ထဲ သိပ္မလံုမိသလိုပါပဲ ။ ကိုယ့္အတြက္က်ေတာ့ ထြက္ေပါက္ရွိေအာင္ “အစ”ေတြ ေဖၚထားၿပီး ၊ သူမ်ားက်ေတာ့ ယွဥ္ဖို႔ခက္ေအာင္ “အပိတ္”သေဘာ ျပန္ေရးမိတာေတြဟာ အျပစ္ရွိ သလိုပါပဲ ။

    ထားပါေတာ့ဗ်ာ ၊ က်ေနာ္လည္း အခု စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကေလးတန္းက ျပန္စတက္ေနပါတယ္ ။ ေနာက္ေနာင္မ်ားလည္း ၾကံဳၾကိဳက္ၾကဦးမယ္ ထင္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  10. ေရးရင္းနဲ႔ ေမ့သြားလို႔ ခင္ဗ် ။
    “အတင္း” ကို ေအာက္ကလင့္မွာ ေျပာထားပါတယ္ဗ်ာ ၊ သြားဖတ္ၿပီးမွသာ စိတ္ဆိုးပါ ။
    http://mahnkoko.blogspot.com/2011/02/blog-post_25.html

    ReplyDelete
  11. အျပန္အလွန္ ding-dong ေဆြးေႏြး/ေဆာ္ပေလာ္တီး ၾကၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ၊ (ဒီပို႔စ္ရဲ့ အဓိက ဦးတည္ထားခဲ့တဲ့) မဆင္မျခင္ မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့မိတဲ့သူက မွားသြားေၾကာင္း ဝန္ခံလိုက္တဲ့အတြက္ ဇာတ္လမ္းက နတ္သမီးပံုျပင္ (fairytale) လို အဆံုးသတ္သြား ပါၿပီဆိုတာ မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား :-)

    အဲဒီ ကာယကံရွင္ေရာ ၊ သူ႕ကို အဲဒီလိုေရးဖို႔ ဆြေပးခဲ့သူေရာ ၊ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပါ ဒီအတုကိုယူၿပီး တစံုတခု မလုပ္ခင္ ဆင္ျခင္ၾကဖို႔လည္း ဆႏၵျပဳမိပါတယ္ ။

    ေတြ႕ၾကံဳလာရတဲ့ စိန္ေခၚမႈ (ျပႆနာ)ေတြကို အႀကိတ္အနယ္ က်ိဳးေၾကာင္းက် ေဆြးေႏြးတာ ၊ သူတစ္ပါးကို ေျပာဖို႔ထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆင္ျခင္တာ ၊ အျပစ္ျမင္တာထက္ ေကာင္းကြက္ေလးေတြ ရွာေျပာတာ ၊ အခက္အခဲ ဒုကၡေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ သူမ်ားကို ပံုခ်တာထက္ ကိုယ့္ဘာသာ ႀကိဳးစားတာ စတာေတြက အက်ိဳးပိုရွိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။

    ဘယ္သူမွ မျပည့္စံုတာမို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သတိေပး ၊ ေထာက္ျပ ၊ လမ္းညႊန္ ၊ ကူညီ လက္တြဲသြားေပး ႏိုင္ၾကရင္ေတာ့ ေကာင္းမွာပါပဲ ။ ရဖို႔မလြယ္တဲ့ အရာပါ ၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒါကို အိပ္မက္မက္ေနတုန္းပါပဲ ။

    ReplyDelete