ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Sunday, July 7, 2013

မဆံုးႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ



  ေရးသမွ်ေတြကို မွန္မွန္ဖတ္မိသူေတြေတာ့ သတိထားမိမယ္ ။
  ေခါင္းစဥ္ငယ္ေလးေတြ တပ္ရင္းတပ္ရင္းနဲ႔ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္တစ္ပုဒ္ဟာ အပိုင္းဆက္ ဝတၳဳရွည္ေတြနဲ႔
တူတူလာတယ္ ။ အခ်ိဳ႕က် အာရံုမရေတာ့လို႔ ၊ အခ်ိဳမွာလည္း ရွည္လြန္းသြားလို႔ ဖတ္တဲ့လူေတြ
ေခါင္းမမူးေအာင္ ျဖတ္ခ်လိုက္ရတာေတြ ရွိခဲ့တယ္ ။ အခုေရးမွာေတြဟာ အဲသည္အဲသည္ေသာ
ဆတ္တငံ့ငံ့မ်ားရဲ့ အဆက္တစ္ခုလို႔ သေဘာထားၿပီး မ်က္စိဒုကၡာစရိယာ ဆက္က်င့္ၾကံၾကပါေလ
ကုန္  :-)
..........................................................................

(၁)  ဒိႆာပါေမါကၡႀကီးေတြအတြက္ ဖါတစ္လံုးေခါင္းက်ားရဲ့ အေတြး

   လက္ရွိျဖစ္ေနတာတခ်ိဳ႕ကို ငယ္ငယ္တုန္းက အျဖစ္တစ္ခုနဲ႔တြဲၿပီး သတိရတယ္ ။

   ဘားအံၿမိဳ႕ကမ္းနားဖက္မွာ ဇီးပင္ေတြရွိတယ္ ။
   အခ်ိန္က်ရင္ ကေလးေတြက ဇီးသီးမွည့္ေလးေတြကို တုတ္နဲ႔ပစ္ခ်ၿပီး စားၾကတာေပါ့ ။
   ကိုယ္က ၇-၈ ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီဆိုေတာ့ ကေလးဗိုလ္ကေလးအရြယ္ ေရာက္ေနၿပီ ။

   တုတ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းပစ္ႏိုင္တာက ကိုယ္တစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္ ။
   ဒီလိုနဲ႔ ကိုယ္ကတုတ္နဲ႔ပစ္လိုက္ နည္းနည္းေႂကြလို႔ ဝိုင္းလုေကာက္စားလိုက္နဲ႔ေပါ့ ။

   တစ္ႀကိမ္မွာ ဆီးသီးေတြ အငမ္းမရ ေကာက္စားေနၾကတာကို စိတ္မရွည္ေတာ့ဘူး ။
   ဒါေပမယ့္ ကေလးဗိုလ္ဆိုေတာ့လည္း ေရွာင္ႏိုင္ၾကေအာင္ ၁-၂-၃ ေအာ္ေပးရတာေပါ့ ။
   ဒါေပမယ့္ ကေလးဆိုတာက ဘာနားလည္မွာလည္း ၊ ၃ အထိေရာက္လည္း မေရြ႕ၾကေသးဘူး ။

   ကုိယ္လုပ္တာကလည္း သင္းတယ္ ၊ ၃ အထိေအာ္ၿပီးတာနဲ႔ လက္ထဲကတုတ္နဲ႔ သစ္ပင္ေပၚကို ပစ္
ထည့္လိုက္တယ္ ။ တုတ္ကျပန္အက်မွာ ေအာက္က ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ေခါင္းနဲ႔ ကြက္တိပဲ ။

   လူႀကီးေတြလည္း မရွိတဲ့ေနရာမွာ ဘာတတ္ႏို္င္မွာလည္း ၊ ကေလးေလးမွာ ငိုရံုေပါ့ ။
   ကိုယ္လည္း လုပ္ၿပီးမွ မွားသြားမွန္း နားလည္မိတယ္ ။
   အခ်ိန္ခဏေလး ေစာင့္လိုက္ရင္ ၿပီးတဲ့ကိစၥ ၊ လြယ္တာမွ လြယ္လြန္းလို႔ ။



   ခုေတာ့ အသက္ေတြလည္း ရလာၿပီ ။
   အဲ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ဘူး ။ ရာထူးဌာနေတြမွာ တာဝန္ရွိသူေတြ အားလံုးလည္း အတူတူပဲ ။
မသိပါဘူး နားမလည္ပါဘူးလို႔ ဆင္ေျခေပးရမယ့္ အရြယ္ေတြလည္း မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူး ။

   သို႔ေသာ္ ျဖစ္ပံုေတြက ကိုယ္ငယ္ငယ္တုန္းကထက္ေတာင္ ဆိုးေသးတယ္ ။
   ေျမကိစၥ ၊ ဆႏၵျပတဲ့ကိစၥ ၊ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ကိစၥေတြ လက္ညွိဳးထိုးျပလို႔ မကုန္ဘူး ။
   ၁-၂-၃ ေအာ္ၿပီးရင္ မီးခိုးဗံုးနဲ႔ပစ္တာ ယူမလား ၊ လူတစ္ေယာက္ကို ၁၀ ေယာက္နဲ႔ ဝိုင္းဖမ္းတာ ယူမ
လား ၊ ေလယာဥ္နဲ႔ပါ ဗံုးၾကဲတာယူမလား ၊ ေျပာရတာေတာင္ စိတ္ေလတယ္ ။

   အဂၤလိပ္လိုေျပာေတာ့ conflict resolution ေတြဘာေတြနဲ႔ စကားလံုးႀကီးေတြ သံုးၾကတယ္ ။
   အမွန္က ဘာမွမဟုတ္ဘူး ၊ ႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းေလးရွာ ၊ ေၾကေအးလိုက္ၾကရံုပဲ ။
   ဒါကို မခက္ခက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတယ္ ။
   တစ္ခါခါ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဖေနာင့္နဲ႔ ေျပးေပါက္လိုက္ခ်င္တယ္ ။

   လူတိုင္း (သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဖက္လံုး)ဟာ ျပႆနာရဲ့ အစိတ္ပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္ ။
   ဒါ လူတိုင္းလိုလို ေျပာေနတဲ့ စကား ။
   တကယ့္ျပႆနာက -
တစ္ဖက္လူသာလွ်င္ ျပႆနာရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ျမင္တတ္ၾကတဲ့ကိစၥပဲ

   ဒီေနရာမွာ အထူးျပဳေျပာစရာ တစ္ခုရွိတယ္ ။
   အင္အား (သို႔) ထုထည္ႀကီးသူဟာ ျပႆနာထဲမွာ ပိုႀကီးမားတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္
ဆိုတာပဲ ။
   ဒါ ျမန္မာျပည္မွာ အဓိက ျဖစ္ေနတဲ့ ပကတိ အေနထားပဲ ။

   အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ၊ စည္ပင္အရာရွိ ၊ ဘာညာဌာနက ဘာညာအရာရွိ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကစလို႔ ေနာက္ဆံုး
စစ္တပ္ကိုပဲၾကည့္ၾကည့္ - က်ဳပ္တို႔က အႀကိမ္ႀကိမ္ သတိေပးထားၿပီးသား ၊ ဒါ ဥပေဒေၾကာင္းအရလုပ္
တာ ၊ သနားလို႔ ေလ်ာ္ေၾကးေပးထားၿပီးသား ၊ ဒါ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြက မၾကားခ်င္မွအ
ဆံုး ။

   ဥပေဒကိုက ဘယ္ကျမစ္ဖ်ားခံသလဲ ၊ ဘယ္သူေတြက ျပ႒ာန္းထားသလဲ ၊ တရားရဲ့လား ၊ ေနရာနဲ႔လူ
မေရြး အတူတူ သက္ေရာက္မႈ ရွိသလား ၊ တစ္ဖက္သားရဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ငဲ့ညွာစရာေတြကေကာ
ဘာေတြရွိသလဲ ၊ အျခား ေရြးခ်ယ္စရာလမ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းစရာနည္းေတြ မရွိေတာ့ဘူးလား - ေမးခြန္းေတြက
အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာေတာင္ - ႏိုင္ငံေတာ္က ခင္ဗ်ားလား ၊ က်ဳပ္တို႔
ကဘာလဲလို႔ ေမးလို႔ရတယ္ ။

   အခ်ိဳ႕ေသာ အေျဖေတြဟာ လက္တစ္ကမ္းမွာပဲ ရွိေနတယ္ ။
   အခ်ိဳ႕ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ အေတြ႕ၾကံဳရွိသူေတြဆီက ကူးပြား လက္ဆင့္ကမ္းလို႔ ရႏိုင္တယ္ ။
   ပညာ ဗဟုသုတေတြကလည္း ဒါေတြကို လမ္းဖြင့္ေပးႏိုင္တယ္ ။
   စိတ္ကို ဖြင့္ထားႏိုင္ၾကဖို႔လိုသလို ၊ အကူညီေပးႏိုင္သူေတြလည္း လိုေကာင္းလိုမယ္ ။

   ဘယ္သူေတြ အဆင္သင့္ ရွိေနၾကၿပီလဲ ။
   အဆင္သင့္ မရွိေသးသူေတြ ၊ လက္ထဲထည့္ေပးတာေတာင္မွ လက္မခံႏိုင္သူေတြ မ်ားေနသမွ်ေတာ့ -
'ေနေလဦးေတာ့ မစပယ္ရယ္' ေပါ့ေနာ ။
   ဘယ္ငရဲသားမွ ငရဲက ပူလွခ်ည္ရဲ့လို႔ မညည္းၾကဘူးေလ ။

၁၅ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၃

===========================================

* (ၾကားျဖတ္သတင္း)

    ဒီကေန႔ပဲထြက္လာတဲ့ ထိုင္းမ္မဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုးပံုပါ ။
    ေသဟဲ့ နႏၵိယလို႔ကလြဲရင္ ဘာေျပာႏိုင္ဦးမွာလဲ ။

    ေလာေလာလတ္လတ္ ဒီမဂၢဇင္းက ေဖၚျပထားတာ ျမန္မာျပည္က ၃ ေယာက္ အထင္အရွားရွိတယ္ ။
    The good, the bad and the ugly ေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ ။

    ႏူရာလဲ ဝဲရာသူခိုးမေထာင္းေစခ်င္ပါ ။ ဘာမွတ္ခ်က္မွ အေထြထူး မေပးလိုပါ ။ (၂၁ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၃)




(၂)  မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒလား သင္းခြဲအားထုတ္မႈလား

   ပြဲတဆူဆူျဖစ္ေနတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအမည္ရ အဆိုျပဳမူၾကမ္းအေၾကာင္းကို က်ေနာ္ ဘယ္လိုျမင္မလဲ
သိခ်င္သူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိမယ္ ။ မေမးလည္း ေျပာမွာပါပဲ ၊ သို႔ေသာ္ စာဖတ္သူႀကီး ၾကားခ်င္တဲ့ပံု
စံမ်ိဳးေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာေပါ့ဗ်ာ ။

   ပထမ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ လူနည္းစုေတြကိုပါ ယွဥ္တြဲၿပီး အခ်ိဳးအစားအလိုက္ ၾကည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ ။
 ဗမာ% : တိုင္းရင္းသား% = ၆၅% : ၃၅%
(သို႔ေသာ္ ၅၅% : ၄၅% လို႔ အဆိုျပဳခ်က္ေတြ ရွိတာကိုလည္း သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္) ။
ဗုဒၶဘာသာ% : အျခားဘာသာမ်ား% = ၈၉% : ၁၁%
(ဒီေနရာမွာလည္း အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြကေန ျမန္မာျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္သူ ၂၀% အထိ ရွိႏိုင္တယ္လို႔ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆ ေျပာသြားခဲ့တာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါ) ။

ေနာက္ဆံုုးတစ္ဆင့္ ျမန္မာျပည္က အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳးကို ၾကည့္ရေအာင္ ။
အမ်ိဳးသား% : အမ်ိဳးသမီး% = ၄၉.၅% : ၅၀.၅% (စီအိုင္ေအ အစီရင္ခံစာရဲ့ အဆိုပါ)
   ဒါကိုမွီၿပီးေျပာရရင္ - တိုင္းရင္းသားနဲ႔ ဘာသာျခားေတြဖယ္ၿပီး က်န္ရစ္တဲ့ ဗမာစစ္စစ္လို႔ ခံယူသူ
ေတြၾကားမွာ ၊ အေရတြက္ ထက္ဝက္ေက်ာ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးထုကို မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုတာႀကီးနဲ႔ ထက္
ျခမ္းခြဲထုတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ ၊ ဘယ္လိုလမ္းနဲ႔ ဘယ္လိုစခန္း ဆက္သြားၾကမလဲလို႔
ေမးခြန္းထုတ္ ေထာက္ျပခ်င္ပါတယ္ ။

   တစ္ခါ တိုင္းရင္းသားေတြထဲမယ္ ဗုဒၶဘာသာေတြ ရွိပါေသးတယ္လို႔ ဆင္ေျခေပးႏိုင္ပါတယ္ ။ မမွား
ပါ ၊ သို႔ေသာ္ အရင္ကတည္းက ရင္ဝအကန္ခံထားရတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ အားတက္သေရာ
လက္တြဲလာၾကမွာလား ။ က်ေနာ္ကေတာ့ သိပ္မထင္ပါ ။ ေရွ႕ဆက္တိုးလို႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ေမးခြန္း
ေတြဝင္လာရင္ ၊ ေတာ္ရံုလူလည္း ေျဖေတာင္ေျဖခ်င္ၾကမယ္ မထင္ပါ ။

   ေနာက္ၿပီး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္
လို႔ ထပ္ကြန္႔လို႔ရပါေသးတယ္ ။ ဒါကလည္း ေယာက္်ားသားေတြထဲတင္ သေဘာမမွ်သူေတြနဲ႔ ဘဲစား
ဘဲေျခ လုပ္လို႔ရႏိုင္တဲ့ အေနထားမွာ ရွိေနတာေၾကာင့္ ထိေရာက္တဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္လို႔ လက္ခံဖို႔ ခက္ပါ
တယ္ ။

   ျခံဳငံုၿပီး နမူနာနဲ႔ေျပာရရင္ - ေဂၚဖီထုပ္တစ္ထုပ္မွာ အေပၚက ညစ္ပတ္ေနလို႔ ၊ အခ်ိဳ႕အဖတ္ေတြက
ပုပ္ေနလို႔ ၊ အခ်ိဳ႕အလႊာေတြက ႏြမ္းေန မလွမပျဖစ္ေနလို႔ဆိုၿပီး တစ္ထပ္ၿပီးတစ္ထပ္ ႏႊာထုတ္လႊင့္ပစ္
ရင္း ေနာက္ဆံုးမေတာ့ အလယ္က ႏုႏုထြတ္ထြတ္နဲ႔ ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္အရသာပဲရွိတဲ့ အဖူးအငံုေလးတစ္စု
သာ က်န္ရစ္သလိုအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ သြားၿပီးဆင္တူေနပါလိမ့္မယ္ ။

   ဒီေနရာမွာ ဘာျဖစ္ေနျဖစ္ေန ဒါမွဒါပဲလို႔ ဆိုခ်င္သူေတြလည္း ရွိမယ္ ။
   အဲဒါကလည္း သရက္သီးကို နမူနာလုပ္ၾကည့္မယ္ဗ်ာ ။ အျခားဟာေတြ မစဥ္းစားပဲ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔
ပြားဖို႔တစ္ခုထဲ စဥ္းစားရေအာင္ ။ ဒီေတာ့ ဘယ္က အပင္ေပါက္လဲ ။ အေစ့ကေပါ့ ။ ဒါဆို အသံုးမဝင္
အေရးမပါတဲ့ သရက္ခြံ ၊ အသားနဲ႔ အေစ့ခြံေတြကို နဂို စသီးကတည္းက ဖယ္ထားလိုက္ပါ့လား ၊ မပါ
ေစနဲ႔ပါလားလို႔ ဆႏၵရွိတာနဲ႔ သြားတူေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္ ။ အဲဒါေတြမရွိရင္ နဂိုကတည္းကလည္း အ
ေစ့ဆိုတာလည္း ရွိကိုရွိမလာႏိုင္တာ ျမင္ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္ ။ လိုရင္းေျပာခ်င္တာက ဘာမွမေရာတဲ့
သီးသန္႔စစ္စစ္ကေလး ျဖစ္ခ်င္တာဟာ လက္ေတြ႕မက်ဘူး ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းတဲ့ လူမႈအဖြဲ႕စည္းမ်ိဳး
မရွိသလို ၊ အတင္းအၾကပ္ ကင္းကြာေအာင္လုပ္တဲ့ လုပ္ရပ္မွန္သမွ်ဟာလည္း အေပါက္ႀကီးကိုပိတ္
ရင္း ေဘးအေပါက္ေသးေသးေတြက ေနရာအႏွံ႔ ယိုစိမ့္ထြက္ေအာင္လုပ္မိတဲ့ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ေတြသာ
ျဖစ္သြားတတ္တယ္ လို႔ပါ ။

   က်ေနာ့္အျမင္ မွားေနတယ္ထင္ရင္လည္း ကိစၥေတာ့မရွိပါ ။ ကမာၻေပၚမယ္ အဲသည္လိုေတြ ႀကိဳး
ပမ္းသြားရင္း ဘယ္တုန္းကမွ ျဖစ္မလာပဲ ၊ ႀကိဳးပမ္းလူေတြသာ ေျမႀကီးထဲ ဝင္ဝင္သြားခဲ့ၾကတာ ျငင္း
လို႔မရပါ ။ တစ္ခုပဲရွိတာက သူတို႔ေၾကာင့္ မူလထက္ ပိုဆိုးရြားသြားတဲ့ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီးသြား
ႏိုင္တာမ်ိဳးေတာ့ ရွိတာေပါ့ ။

   အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာက - မည္သူမဆို ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရာ လုပ္ခြင့္ရွိၾကပါတယ္ ။
သို႔ေသာ္ လမ္းဆိုးဖက္ ဦးတည္ေနတာဆိုရင္ေတာ့ ၊ လမ္းခုလတ္မွာ ကန္႔လန္ခံေနသူေတြထဲ က်
ေနာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ ျဖစ္ေနႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ ။ တတ္ႏိုင္ဘူးေလ ၊ ဇြတ္မွဇြတ္ဆိုသူေတြ
ရွိေနမွေတာ့လည္း ကိုယ္လည္း တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ေပါ့ေနာ ။

(မွတ္ခ်က္တစ္ခု ျပဳလိုတာက - က်ေနာ္ေရးသမွ်ေတြထဲ အမ်ိုးသမီးအခြင့္အေရး ၊ လူ႕အခြင့္အေရး
ေတြ တစ္ခုမွ ထည့္မထားပါဘူး ။ ေထာက္ခံတယ္ ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာထက္ ၊ သူသူကိုယ္ကိုယ္
နားလည္လြယ္တဲ့ အေျခခံက်တဲ့ အျမင္ေတြအေပၚမွာ ပိုအားသန္လို႔ပါ) ။ 
=================================

(၃)  ခုတ္တလြဲ ရွတျခား - ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ စိန္ေအာင္မင္းဇတ္ပြဲ


  ကဲ ဒီတစ္ခါေတာ့ စာဖတ္သူလည္း က်ေနာ့္နဲ႔ သေဘာထားကြဲဖို႔ ျပင္ထားဗ်ာ ။
  က်ေနာ္ သူမ်ားေျပာတာေနာက္ လိုက္မေယာင္သလို ၊ စာဖတ္သူအႀကိဳက္လည္း လိုက္ေျပာဖို႔ ျပင္
မထားပါ ။ သေဘာတူခ်င္လည္းတူ မတူခ်င္လည္း မတတ္ႏိုင္ ၊ ကိုယ္က ဒီလိုပဲျမင္ၿပီး မွန္ဖို႔နီးစပ္တယ္
လို႔လည္း ယူဆေနတယ္ ။

   ခုေျပာမွာေတြထဲ - ေယဘုယ် အေျချပဳ ပႏၷက္တည္ထားတာက လက္ရွိအစိုးရ ။
   အဓိက ဇတ္ဆရာက ဦးသိန္းစိန္ ။
   အဓိက ေရွ႕ထြက္မင္းသားက ၊ သမၼတရဲ့ သူ႕ရံုးကို ဆြဲစိၿပီးသံုးထားတဲ့ ဦးေအာင္မင္း ။
   ကတဲ့ဇာတ္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ။

(ဒီေနရာမွာ အမာအဖြဲ႕ ၊ ေနာက္ကြယ္လက္မည္းႀကီး ၊ အျခားဝန္မင္းေတြနဲ႔ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္း
လဲေရး ဇာတ္လမ္းႀကီးဟာ လန္ၾကဳတ္ႀကီးပါလို႔ အဆိုျပဳထားတာေတြကို ထည့္တြက္မထားဘူးေနာ္) ။

   က်ေနာ္ ေျပာျပခ်င္တဲ့အျမင္က - အစိုးရအဖြဲ႕ထဲက ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ သူ႔ရဲ့ အနီးကပ္လူတစ္စုတို႔ရဲ့  ျပည္
သူလူထုဆီကို ဘာသတင္းစကားမ်ိဳးေတြ ပို႔ခ်င္ (သို႔မဟုတ္) ပံုေဖၚဖို႔ ႀကိဳးစားေနသလဲ ဆုိတာတစ္ခုထဲ
ကို ကြက္ကြက္ေလး သံုးသပ္ခန္႔မွန္းၾကည့္တာပါ ။

   ပထမတစ္ခု ။
   လူေျပာအင္မတန္မ်ားတဲ့ ဦးေအာင္မင္းရဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ သပိတ္စခန္းမွာ ေျပာသြားတဲ့ စ
ကားေတြ ။ မွတ္မိသမွ် မမွားဘူးဆိုရင္ေတာ့ - “တပည့္ေတာ္တို႔က တရုတ္လည္းေၾကာက္ရပါတယ္
ဘုရား” တဲ့ ။

   က်ေနာ္ ၊ လူေတြရဲ့ ခံစားခ်က္ကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး ႀကိဳးစားျမင္ၾကည့္တယ္ ။

(၁)  တရုတ္ကို တကယ္မေၾကာက္ရဘူးလား
      အမွန္က တကယ္ကိုေၾကာက္ရတယ္ ၊ ဒီေတာ့ လုပ္ခ်င္သလို အရမ္းလုပ္လို႔ မရဘူး ။
      ဒါ အမွန္တရား ၊ အရွိသေဘာ ။ ဒါကိုသူက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာသြားတယ္ ။
(၂)  ကာလံ ေဒသံ
      ဦးေအာင္မင္း စကားေျပာေနခဲ့တာ ဘယ္သူေတြနဲ႔လဲ ။
      သံတမန္ေတြနဲ႔လား ၊ ေအာက္ေျခလူတန္းစားအလႊာနဲ႔လား ။
      “ခုျဖစ္ေနတဲ့ အေရးအရာနဲ႔ အခင္းအက်င္းမွာ ၊ သားတပည့္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ့ လူးလြန္႔
လို႔ရတဲ့ အတိုင္းအထြာနဲ႔ သက္ေရာက္မႈ အက်ိဳးတာေတြကို ခ်င့္တြက္ရာမွာ ၊ စိနျပည္ႀကီးရဲ့ သေဘာ
လိုအင္ေတြကို လ်စ္လ်ဴရႈဖို႔ရာ အကန္႔အေႏွာင္မ်ားက အခြင့္အလန္းမ်က္ႏွာသာ မေပးလွဘူးဆိုတာကို
အရွင္ဘုရားတို႔ထံ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ ဘုရား” လို႔ သံခင္းတမန္ခင္းလိုေျပာမလား ၊ သို႔တည္းမ
ဟုတ္ အေပၚကလိုပဲ လိုရင္းကို ေျပာမလား ။

   အေျဖေတြက ရွင္းပါတယ္လို႔ေတာ့ ထင္တာပါပဲ ။
   ဦးေအာင္မင္းအေနနဲ႔ လူေတြကို သိေစခ်င္တာ ေျပာျပခ်င္တာေတြ ရွိေနတယ္ ။

   ခၽြတ္ယြင္းမႈ တစ္ခုကေတာ့ - ဦးေအာင္မင္းအေနနဲ႔ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ စီစဥ္မႈေတြ
လုပ္ခဲ့ပံု မရတာပဲ ။ ကိုင္တြယ္မႈနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ အႏုပညာကို ေကာင္းေကာင္းအသံုးမခ်ႏိုင္ပဲ ၊
သတင္းစာနယ္ဇင္းေတြေရွ႕မွာ စကားလံုး တံုးတိႀကီးနဲ႔ လုပ္လိုက္မိေတာ့ ဂြိသြားတာေပါ့ ။ ဒါ့ျပင္ တရုတ္
ေက်းဇူးဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကို ထပ္ဆင့္မွားလိုက္တာက အပိုဆုေပါ့ ။
   သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုဂြိဂြိ အေျခေနမွန္ အရွိတရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳဖို႔ မသင့္ဘူး ။ ဒါက တစ္ခု ။

   ေနာက္ထပ္ ဦးေအာင္မင္းရဲ့ လူသိရွင္ၾကား ေျပာခဲ့ သတင္းပါးခဲ့တာေလးအခ်ိဳ႕ကို ထပ္ၾကည့္ရေအာင္ ။

(က)  အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးေတြအတြက္ အစိုးရမွာ ဘာအသံုးစရိတ္မွ မရွိဘူး ။ (လႊတ္ေတာ္က ခ်မေပးဘူး) ။
(ခ)  ‘က်ေနာ္တို႔တေတြ ဘာမွမသိ မတတ္ေသးဘူးဆိုတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္’လို႔ ေျပာသြားခ်က္ ။
(ဂ)  ခိုလႈံသူ (ဒုကၡသည္) ေတြ ရွိေၾကာင္းကအစ မ်ားစြာေသာ ပြင့္လင္းဝန္ခံစကားေတြ ။

   ဒါေတြကိုျခံဳငံုၿပီးၾကည့္ရင္ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔သူ႕အစုဟာ လူထုကို ဘာေျပာခ်င္ေနတာလဲ။
   က်ေနာ့္အယူအဆအရေတာ့ - “က်ေနာ္တို႔ အစိုးရသစ္ဟာ ဘာမွမသိ မတတ္ပါဘူး ။ လုပ္ရကိုင္ရ
တဲ့ ေနရာေတြမွာလည္း အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိေနပါတယ္ ။ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္တာေတြအတြက္လည္း
ေငြေၾကးခ်ိဳ႕တဲ့ေနပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ အရွိကိုအရွိအတိုင္း အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း ေျပာျပ
ေနပါတယ္ ။ လုပ္လို႔ရသမွ် ေဘာင္အတြင္းကလည္း လုပ္ေနပါတယ္ ။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔
အခက္အခဲကို နားလည္ေပးပါ ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ရထားတဲ့အခြင့္အေရးေတြကို အေကာင္ထည္ေဖၚႏိုင္ဖို႔
ဝန္းရံေပးၾကပါ” လို႔ ေျပာခ်င္ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါကို ျပည္သူေတြသိေအာင္ အေျခေနအေပၚမူ
တည္ၿပီး သြယ္ဝိုက္ေဖၚျပ သတင္းပို႔ေပးေနတာလို႔ ယူဆလို႔ရႏိုင္ပါတယ္ ။

   သို႔ေသာ္ လူမ်ားစုက တရုတ္ကို မုန္းတဲ့စိတ္ ၊ စစ္တပ္က လာသူဆိုရင္ မယံုသကၤာ လက္မခံခ်င္တဲ့
စိတ္ ၊ အျခားအျခားေသာ စိတ္အစြဲေတြကို လက္မလႊတ္ခ်င္တာေတြအေပၚ အေျခခံၿပီး ၊ မ်က္ႏွာသာ
မေပးတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ ၾကည့္ျမင္ေဝဖန္ တြန္းထုတ္လႊတ္ေနၾကတာ မ်ားေနတယ္လို႔ ေထာက္ျပခ်င္ပါ
တယ္ ။

   က်ေနာ့္အျမင္ အယူအဆသာ မွန္ေနမယ္ဆိုရင္ ၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေအာင္မင္းတို႔တစ္သိုက္ ၊
ဘာျဖစ္ေနၾကမယ္ ထင္ပါသလဲ ။

   သူတို႔ေတြ ကုလားထိုင္ကိုယ္စီမွာ ေျခပစ္လက္ပစ္ထိုင္ေနၾကရင္း ၊ “အင္း .. ေသလိုက္ပါေတာ့ ၊ ငါ
တို႔တေတြ ဒီမိုးဒီေလ ဒီလူေတြနဲ႔ ခက္ေနပါၿပီ ၊ ဒီငပိန္းေတြဆီ ငါတို႔ဘယ္လိုမ်ား စကားေပါက္ သတင္း
ေရာက္ေအာင္ လုပ္လို႔ရႏိုင္ဦးမွာပါလိမ့္” လို႔ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနေကာင္း ျဖစ္ေနႏိုင္ၾကပါတယ္ ။

   က်ေနာ့္ရဲ့ ကြက္က်ားမိုး အျမင္ေလးပါ ။
   မွားရင္လည္း တာဝန္ေတာ့ မယူႏိုင္ပါဘူးလို႔ ႀကိဳေျပာထားခ်င္ပါတယ္ ။


 မန္းကိုကို
၂၄ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၃
 ===================================


(၄)  အခ်ိဳ႕သူမ်ားအတြက္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ ပကတိအခြင့္အလမ္းတစ္ခု


   မိမိ၏ ဘာသာတရားသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ၍ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေနတဲ့အျပင္ ၊
ဘာသာတရားကို ကိုယ့္အသက္ထက္ပင္ တန္ဖိုးထားၿပီး အျခားသူမ်ားကိုလည္း တရားထူးတရားျမတ္
ေတြ ရယူလက္ခံလိုက္ေလွ်ာက္ေစလိုသူ သာသနာ့အာဇာနည္မ်ားအတြက္ လက္ေတြ႕အသံုးဝင္ႏိုင္မယ့္
အခြင့္အလမ္းတစ္ခုကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
ပထမတစ္ဆင့္အေနနဲ႔ -
မိမိဘာသာမွလြဲၿပီး အျခားဘာသာေတြဟာ မွားယြင္းေၾကာင္း တစ္ကမာၻလံုး
သိေလာက္ေအာင္ သက္ေသျပလိုက္ပါ ။
ဒုတိယအဆင့္အေနနဲ႔ -
မိမိဘာသာဟာ ေဝဖန္ေထာက္ျပစရာ မရွိေလာက္ေအာင္ကို လံုးဝမွန္ကန္ေၾကာင္း
တစ္ကမာၻလံုးသိေစေအာင္ သက္ေသျပလိုက္ပါ ။
   ဒီလုပ္ရပ္ႏွစ္ခုရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ ကမာၻ႕အဝွမ္းကလူေတြဟာ မိမိရဲ့ဘာသာထဲကို အလံုးအ
ရင္းနဲ႔ ဝင္ေရာက္လာၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၊ လက္ကမ္းႀကိဳဆိုဖို႔ အသင့္ျပင္ဆင္ထားရန္လည္း
လိုအပ္ပါမယ္ ။

   တစ္ကမာၻလံုးမွာ စူနာမီထက္ေတာင္ အင္အားႀကီးစြာ ျဖစ္တည္လာမယ့္ သာသနိက အေဆာက္အ
ဦေတြ ၊ သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြအတြက္လည္း ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္ ။

   လူေတြအားလံုး ဘာသာတစ္ခုထဲရဲ့ အသြန္အသင္ေအာက္မွာ ရွိၾကရေတာ့မွာမို႔ ၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး
မုန္းတီးစရာေတြလည္း အလြန္တရာနည္းပါးသြားၿပီး စစ္ပြဲေတြကအစ ျပႆနာေတြနည္းပါးသြားမွာ
ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၊ ေမတၱာရိပ္ေအာက္မ်ာ ေအးခ်မ္းၿပီး လူတိုင္းလာဟ္လာဘရႊင္တဲ့ ပေဒသာပင္ေခတ္
ႀကီးဆီကို မေႏွးအျမန္ ေရာက္ၾကရမွာ အေသခ်ာပါ ။

   ဒီလို လူတိုင္းအတြက္ အက်ိဳးရွိေကာင္းမြန္ၿပီး ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳၾကမယ့္ အနာဂါတ္သစ္ႀကီးအ
တြက္ ၊ အထူးထူးေသာ သာသနာ့အာဇာနည္ႀကီးမ်ားဟာလည္း ခုေနခါမွာ အသင့္အေနထားမွာ ရွိ
ေနၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ။ မေႏွးအျမန္သာ ရင္ေကာ့ၿပီး ပြဲလယ္တင့္မယ့္ သက္ေသျပခ်က္
ေတြကို ခ်ျပၾကဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးနဲ႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ ။

(အေရးႀကီးတဲ့ မွတ္ခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာက အေပၚကစာဟာ ဘာသာအားလံုးက လူေတြ
ကို ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။ ဘာသာအားလံုးလို႔ဆိုရာမွာ ဘာသာမဲ့ကိုလည္း ဘာသာတစ္ခုအျဖစ္ ထည့္
တြက္ထားတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ သူတို႔တေတြဟာလည္း ႏွစ္စဥ္လိုလို စုရံုးေတြ႕ဆံုၾကတာ ၊ အ
ျခားဘာသာေတြ ဘယ္လိုအားနည္းခ်က္ရွိၿပီး ဘယ္လိုမွားေၾကာင္း အခ်င္းခ်င္း ထုတ္ေဖၚေျပာဆို ေဟာ
ေျပာၾကတာ ၊ သူတို႔ထဲမယ္ အနည္းဆံုး အုပ္စုသံုးစုေလာက္ ခြဲျခမ္းသတ္မွတ္လို႔ ရတာေတြကစလို႔
စိတ္ဝင္စားသူေတြရွိရင္ေတာ့ ၊ အင္တာနက္မွာတင္ အလြယ္တကူရွာလို႔ရေၾကာင္းလည္း အသိေပး
လိုပါတယ္) ။
……………………………………………………………………………………

   အဲ .. က်ေနာ္လား … ၊
   က်ေနာ္ကေတာ့ - အားကိုးရာရွာတတ္တဲ့ လူသားရဲ့သဘာဝအတိုင္း ၊ ႏႈတ္ကထုတ္မေျပာေသာ္မွ
ကိုုယ့္ထက္သာသူေတြကို မွီခိုအားထားလိုစိတ္ ရွိပါတယ္ ။ ရြာထိပ္ကနတ္ကြန္းကေနစလို႔ ရြာလယ္က
ကြက္စိပ္ဆရာလို လူေတြကိုေတာင္ အားကိုးခ်င္စိတ္ ေပၚမိတတ္ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ ဘာသာတရားေတြ
ဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ေပါ့ဗ်ာ ။ အျပစ္ေျပာဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ ၊ အားလံုးဟာ သူ႕ေနရာနဲ႔သူ သူ႕
ျမင္တဲ့ဖက္ကေနသူ အသီးသီးအသက မွန္ၾကတယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆပါတယ္ ။ အေလးထား ဦးညႊတ္
ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ မွားေၾကာင္းသက္ေသျပဖို႔ရာမေတာ့ က်ေနာ္မပါရဲတာ ေသခ်ာပါတယ္ ။

   ဒီေတာ့ (ဘာသာဝင္ေတြကို ကလြဲရင္) ဘာသာအားလံုးကို မကိုးကြယ္ေသာ္ျငားလည္း ၊ အားလံုးအ
ေပၚ ဆည္းကပ္အားကိုးတဲ့က်ေနာ့္ကို မွားယြင္းတယ္လို႔ စြပ္စြဲသူေတြလည္း ရွိမယ္လို႔ မယံုၾကည္ပါဘူး ။
အထူးသျဖင့္ က်ေနာ့္ကို မွားတယ္လို႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ ၊ ေျပာသူရဲ့ဘာသာဟာ မွားေနသေယာင္ေယာင္
ဆိုလိုရာေရာက္ႏိုင္တာေၾကာင့္လည္း ၊ အနည္းဆံုးေတာ့ က်ေနာ့္အေပၚ ဘာမွမေျပာပဲ ထိန္းသိမ္းၾက
လိမ့္မယ္လို႔လည္း ယူဆမိပါတယ္ ။

   သူမ်ားဘာသာမွားၿပီး ကိုယ့္ဘာသာသာမွန္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုင္တဲ့ သာသနာ့အာဇာနည္ေတြ
မေပၚလာမခ်င္းေတာ့ ၊ က်ေနာ့္သေဘာထားဟာ ဒီလိုပဲ ရွိေနဦးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္ ။ အဲ .. ဒါ
ကို လက္မခံႏိုင္ဘူး ၊ သတ္မယ္ ျဖတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးစဥ္းစားပါ့မယ္ ။

အားလံုးကို အစဥ္အေလးထားလ်က္ ၊
မန္းကိုကို
၂၉ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၃
========================================

 (၅)  စီးပြားစီမံ
 
   မ်ားမၾကာခင္က ရွမ္းအမ်ိဳးသားမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆီမွာ ေပးျဖစ္ခဲ့တဲ့ မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို အခ်ိဳ႕
လူေတြကို ေျပာျပခ်င္လို႔ ၊ ကူးလာၿပီး ထည့္ထားလိုက္ပါတယ္ ။ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အဓိက
ထား ရည္ရြယ္ေပမယ့္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား အက်ံဳးဝင္မယ္လို႔ နားလည္မိတယ္ ။

   ဒီလိုေရးရာမွာ အျမဲတန္းေတာ့ စီရရီ ထြက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး ။
   တြန္းအား (သို႔မဟုတ္) ဆြဲအားရွိမွသာ အေတြးေတြလည္ပတ္အလုပ္လုပ္ၿပီး ခ်ေရးျဖစ္တာမ်ိဳးပါ ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီစာတိုေလးအတြက္ ဆြဲအားဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ ကိုစိုင္းခမ္းထြန္းကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။

ရွမ္းျပည္ကို မူးယစ္ေဆးဝါးစိုက္ပ်ိဳးေျမအျဖစ္ အသံုးခ်ခံေနရတာ ရင္နာစရာေကာင္းတယ္။ ဘယ္လို ေျဖရွင္းၾကမလဲ ဆိုတာ ဝိုင္းစဥ္းစား အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကပါစို႔ ရွမ္းလူငယ္အေပါင္းတို႔။
  • Mahn Koko - က်ေနာ္ တစ္ခုေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္ ။

    ပထမ လူနဲ႔ နယ္ေျမရွိတယ္ ။
    ေျမကေတာ့ သက္မဲ့မို႔လို႔ လူ႕အရင္းအျမစ္ကို တိုးတက္ျမွင့္တင္ရင္ ပိုလက္ေတြ႕က်
    မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
    လူမွာ လူမႈေရး ၊ ႏိုင္ငံေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၊ စစ္ေရး စသည္ျဖင့္ ရွိၾကမယ္ ။
    အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတာကို ႏိုင္ငံေရး စစ္ေရး စတာေတြနဲ႔တစ္ဆင့္ တည္ေဆာက္ယူလို႔ ရ
    ေကာင္း ရႏိုင္မယ္ ။

    ဒါေတြကိုတစ္ခါ ပိုအေျခခံက်တဲ့ စီးပြားေရး လူမႈေရး (ယဥ္ေက်းမႈ အပါဝင္) ေတြနဲ႔ 
    အေျချပဳ စုစည္း ေထာက္ခံ တည္ေဆာက္ၾကရတယ္ ။

    စီးပြားေရးအပိုင္းကို ထပ္ပိုင္းျခားလိုက္ရင္ -
    - စိုက္ပ်ိဳးေရး ၊
    - ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ နဲ႔
    - ဝန္ေဆာင္မႈ (ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး အပါအဝင္) တို႔တေတြ ရွိၾကမယ္ ။

    ပထမ စိုက္ပ်ိဳးေရးက အကန္႔အသတ္ရွိပါတယ္ ။
    ဆိုခ်င္တာက လူနဲ႔လုပ္အား ပိုမ်ားလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး ။
    စိုက္ပ်ိဳးေရးပညာနဲ႔ စက္ကရိယာ အကူညီေတြ တည္ေဆာက္ယူရမယ္ ။

    ဒုတိယ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈမွာ လုပ္လို႔ရႏိုင္တာက - ကိုယ္ထူကိုယ္ထ လုပ္ငန္းေတြ
    ေထာင္ၾကဖို႔ ၊ အျပင္လူေတြ ဖိတ္ေခၚဖို႔ ၊ ျပင္ပကေန တတ္ေျမာက္လာတဲ့ လုပ္ငန္း
    ေတြကို ျပန္သယ္ယူလာၿပီး စုေပါင္း လုပ္ကိုင္ၾကဖို႔ေတြ ရွိမယ္ ။

    တတိယ ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတာက ေရွ႕က ေျပာခဲ့တဲ့ႏွစ္မ်ိဳး ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္
    ျဖစ္ေစ လုပ္လို႔ ရႏိုင္တဲ့ က႑ ။ အထူးသျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဆီ
    မွာ ဒီက႑ဟာ ပိုႀကီးမားေလ့ ရွိပါတယ္ ။ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ၊ ခရီးသြားလုပ္
    ငန္း ၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြ စသည္ျဖင့္ ပါပါတယ္ ။

    ဒါေတြအားလံုး (အထူးသျဖင့္ လက္ေတြ႕က်မယ့္ တတိယက႑) ကို အတိုင္းတာ
    တစ္ခုအထိ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ ၊ မူးယစ္ေဆးဝါးအပါအဝင္ အျခား မျဖစ္
    သင့္တာေတြအေပၚ မီွခိုမႈေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားေစႏိုင္ပါတယ္ ။

    ေနာက္တစ္ဆင့္က ဒါေတြကို ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲဆိုတာ ေမးစရာ ျဖစ္လာတယ္ ။

    လုပ္လို႔ရမွာက (၁) ကိုယ္တိုင္ (၂) အျခားသူရဲ့ စြမ္းအားအကူညီေတြနဲ႔လို႔ ျပန္ခြဲလို႔
    ရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။

    အျခားသူေတြကို အသံုးခ်ဖို႔ရာ ၊ ကိုယ္ကလည္း ျပန္ေပးဆပ္ရတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္ ။
    ဥပမာ - ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြကို ဖိတ္ေခၚတာမ်ိဳးပါ ။ ေငြရင္းနဲ႔ အတတ္ အသိပညာေတြ
    ဝင္လာၿပီး ၊ ကိုယ္ဆီကလည္း အလုပ္အကိုင္ေတြ ရလာႏိုင္တာမ်ိဳးပါ ။ (သဘာဝဝန္း
    က်င္ ပ်က္စီးတာ ၊ လူမႈဘဝ အေျပာင္းအလဲေတြက ေပးဆပ္စရာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ပါ) ။

    ကိုယ္တိုင္က်ျပန္ေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔ အားထုတ္မႈေတာ့ ရင္းရပါလိမ့္မယ္ ။
    ပညာနဲ႔ ဥစၥာကို ကိုယ့္ဘာသာ ရေအာင္ရွာၿပီး ၊ လက္ဆင့္ကမ္းေပးတာေတြ ကိုယ္
    လိုခ်င္တဲ့ေနရာမွာ တည္ေဆာက္မႈေတြျပန္လုပ္တာ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။

    က်ေနာ္ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ရတာမ်ိဳးကို သေဘာက်ပါတယ္ ။
    ဒီအတြက္ အခြင့္ေရးရခိုက္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ပညာေလးေတြကို တစ္ႏိုင္စာ သင္ယူ
    ဖို႔ႀကိဳးစားေနပါတယ္ ။ ေနာင္မွာ entrepreneurship လို႔ေခၚတဲ့ စြန္႔ဦးစီးပြားလုပ္ငန္း
    ဆိုင္ရာဘြဲ႕ကို ယူၿပီး ၊ ကို္ယ္တိုင္ ရပ္တည္ဖို႔နဲ႔ အျခားသူေတြကိုလည္း ေဖးမႏိုင္ဖို႔
    ရည္ရြယ္ထားပါတယ္ ။

    ကိုယ္ပိုင္ အေတြ႕ၾကံဳေပၚမူတည္ၿပီး ေတြးလို႔ရသမွ်ေလးပါ ။
    ကိုယ္ပိုင္အေတြး အေတြ႕ၾကံဳေတြနဲ႔ ထပ္ဆင့္ပြားမ်ား အသံုးခ်ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔
    ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


(၆)  လံုျခံဳေရးနဲ႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး

   တျမန္ေန႔ေလာက္ကတက္လာတဲ့ သတင္းတစ္ခုနဲ႔ အတိအလင္းရွိၿပီးသား ကိစၥတစ္ခုကိုတြဲၿပီး
ေျပာခ်င္တယ္ ။ ပထမသတင္းက ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမယ္ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ လံုျခံဳေရး
တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ဒဏ္ရာအနာတရ ရသြားခဲ့ၿပီး ၊ ကင္မရာလည္း ပ်က္စီးမႈေလးေတြ ရွိသြားခဲ့
တာပါ ။ ဒုတိယကေတာ့ ေဒၚစုကေန အတိအလင္း မၾကာခဏေျပာလို႔ လူတိုင္းလိုလို သိေနၿပီး
ျဖစ္တဲ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကိစၥပါ ။ သိၾကားခဲ့ရသမွ်နဲ႔ တြဲဆက္စပ္ၾကည့္ပါမယ္ ။

   ဘုရားေပၚကကိစၥကို ျခံဳငံုၾကည့္ရင္ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ ရဲစခန္းက အမႈဖြင့္မေပးခဲ့
တာကိုၾကည့္ရင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈအပိုင္းမွာ လစ္ဟာမႈတခ်ိဳ႕ ရွိေနၿပီလို႔ မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါတယ္ ။
အထူးသျဖင့္ လူလူခ်င္း တန္းတူဆက္ဆံမႈ ၊ လံုျခံဳမႈရွိတဲ့ လူ႕အသိုင္းဝန္းနဲ႔ အခြင့္ေရး ညီမွ်ဖို႔ေရွးရႈ
တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တည္ေဆာက္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ၊ တကယ္ကို “တရား
ၿပီး “မွ်တ”တဲ့ ဥပေဒေတြ စိုးမိုးဖို႔ရာ လိုအပ္ပါတယ္ ။ သတိထား ဆင္ျခင္စရာျဖစ္ၿပီး ၊ ေထာက္ျပ
ျပင္ဆင္ၾကဖို႔လည္း အခြင့္လမ္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္ ။ 

   ဒါနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ၾသစေၾတးလ်က သခၤန္းစာယူလို႔ရႏိုင္မယ့္ နမူနာႏွစ္ခုကို ေျပာျပပါမယ္ ။
   ပထမတစ္ခုက လံုျခံဳေရးဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ ။
   မႏွစ္က က်ေနာ့္အတန္းေဖၚ Serbian တစ္ေယာက္ဟာ လံုျခံဳေရးကုပၼဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္သြား
ေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္ ။ လံုျခံဳေရးဝန္ထမ္းဆိုတာဟာ ပြဲလမ္းအခမ္းနားေတြသာမက ၊ bar ေတြ club
ေတြ ကာစီႏိုေတြ စသည္ျဖင့္ ေနရာစံုမွာ လုပ္ကိုင္ရႏိုင္ၿပီး ၊ အရင္ကေတာ့ အေပါက္ေစာင့္လူမိုက္
(bouncer) လို လူမ်ိဳးေတြေပါ့ ။

   က်ေနာ့္အတန္းေဖၚဟာ ေမးခြန္းေပါင္း ၅၀၀ ေလာက္ကို ေျဖဆိုခဲ့ရၿပီး ၊ အမ်ားစုကေတာ့ စိတ္
ေနစိတ္ထားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြပါ ။ လံုျခံဳေရးဝန္ထမ္းလုပ္မယ့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘယ္
ေလာက္အထိ စိတ္ထားတတ္ သည္းခံႏိုင္သလဲ ၊ အၾကမ္းမဖက္ပဲ ႏႈတ္နဲ႔ေျဖရွင္းႏိုင္သလဲ ၊ က်ိဳး
သင့္ေၾကာင္းသင့္ ေတြးေခၚႏိုင္သလဲ ၊ ကုပၼဏီက ခ်မွတ္ထားတဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္
သလဲ ဆိုတာေတြကို စာေတြ႕နဲ႔ စစ္ေဆးတာလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒါဟာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ပါ ၊
လက္ေတြ႕မွာလည္း ၿမိဳ႕လည္ကဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ၊ လာရစ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဥေပကၡာျပဳ
တန္ျပဳ ၊ ျပန္ေျပာတန္ေျပာေလာက္ပဲလုပ္ေနတဲ့ အေစာင့္တစ္ေယာက္ကို ျမင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္ ။

   ဒါတင္မက ရဲတပ္ဖြဲ႕မွာလည္း ျပႆနာလုပ္ေနသူေတြကို ရင္ဆိုင္ရာမယ္ ၊ စကားနဲ႔ အရင္ဆံုး
ရင္ဆိုင္ဖို႔ကို ညႊန္ၾကားထားရံုမက ၊ သင္တန္းပို႔ခ်မႈေတြအထိ လုပ္ေနတာကို သတင္းေတြထဲမွာ
ေတြ႕ေနရပါတယ္ ။ ခုေနခါ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႕အသိုင္းဝိုင္းေတြကို ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တည္ေဆာက္
လာခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလဲလာေနတဲ့ ျပယုဂ္ေတြလို႔ဆိုရင္ မွားမယ္မထင္ပါဘူး ။ ေရႊတိဂံုလံုျခံဳေရးေတြ
ကို ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္လို႔မရတာ သိပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ကမာၻရဲ့ အျခားတစ္ဖက္မွာ ျဖစ္ေန
တာေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲသိႏိုင္ရင္ ၊ ဘယ္လိုျဖစ္သင့္သလဲ လုပ္လို႔ရႏိုင္မလဲဆိုတာ လမ္းစေရးေရးေလး
ျမင္ေကာင္းျမင္ႏိုင္ေအာင္ရယ္ပါ ။

   ေနာက္တစ္ခုက တရားဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ ။
   ဒီမွာ ခိုးမႈ မူးယစ္ေဆးမႈတို႔လို အမႈေတြမွာ အားလံုးလိုလိုကို အာမခံနဲ႔လႊတ္ေပးေပမယ့္ ၊ လူ
တစ္ေယာက္ကို နာက်င္ေစမႈကေတာ့ အလြယ္တကူ ခြင့္လႊတ္ေပးတဲ့အျပဳအမူမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။
ဥပေဒဟာလည္း တေျပးညီသက္ေရာက္ပါတယ္ ။

   ဒါကို ၂၀၀၈ မွာ အတိအလင္း ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္ ။ အဲဒီႏွစ္မွာ ပီကင္းအိုလံပစ္ကို သတိရ
ၾကမွာပါ ။ ဥေရာပဖက္မွာ အိုလံပစ္ဆီမီးတိုင္ကို ဝင္လုသူေတြေပၚလာၿပီးေနာက္ ၊ တရုတ္လံုျခံဳ
ေရးေတြက ဆီမီးတိုင္ကိုင္သူကို ဝိုင္းရံထားေပးခဲ့ၾကၿပီး ၊ ဝင္လုဖို႔ႀကိဳးစားသူေတြကို အတင္းတြန္း
ထိုးလႊတ္တာကို သတင္းၾကည့္သူေတြ ျမင္ခဲ့ဖူးမွာပါ ။ တရုတ္ဖက္က မွန္တာမမွန္တာအပထား ၊
ဘယ္သူမွ ထိပ္တိုက္မေဝဖန္ခဲ့ၾကပါဘူး ။

   သို႔ေသာ္ ၾသစေၾတးလ်ကို ေရာက္မလာခင္မွာေတာ့ ၊ ဒီကရဲခ်ဳပ္ကေန သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ
တစ္ခုမွာ အတိအလင္းေျပာလိုက္တာ ရွိပါတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ “မီးရႉးတိုင္ေတြနဲ႔ အတူလိုက္ေျပး
တဲ့ တရုတ္လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕ဝင္ေတြအေနနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကို လက္နဲ႔ကိုင္လိုက္တာနဲ႔ ကိုယ္ထိ
လက္ေရာက္မႈနဲ႔ ထိန္းသိမ္းခံရမယ္” ဆိုတာပါပဲ ။ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ ဒီ
ႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းအေပၚ တူညီတဲ့သက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ တရားဥပေဒေတြကို ေဖၚေဆာင္ေနတယ္ဆို
တာ ၊ လူဦးေရ သန္း ၂၀ ေက်ာ္ပဲရွိတဲ့ႏိုင္ငံကေန အနာဂါတ္အင္အားႀကီးႏိုင္ငံတစ္ခုကို ကမာၻသိ
ေအာင္ေျပာခဲ့တဲ့ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခုအေနနဲ႔ ကဗ်ည္းတင္ရစ္ပါတယ္ ။

   ဒီလို တရားဥပေဒကို တစ္ေျပးညီက်င့္သံုးဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြရဲ့ အေတြ႕ၾကံဳေတြရွိခဲ့တဲ့ ေဒၚစု
အေနနဲ႔ ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးဖို႔ ေျပာေနတာဟာ အလဟႆမဟုတ္ဘူးလို႔ ၊ သခၤန္းစာယူစရာေလး
ေတြနဲ႔အတူ လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ပါရေစ ။

၀၇ ၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၃


No comments:

Post a Comment