ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Friday, February 22, 2013

တို႔ေျမမွာ ငရဲမီးေတြ ကြက္ၾကားရြာေနခဲ့တယ္


   ဒီစာကို မတင္ခ်င္ဘူး ။
   ထို႔နည္းတူ ၊ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းရာေတြဟာလည္း ဘယ္တုန္းကမွ မျဖစ္သင့္ခဲ့တာ အေသခ်ာ ။

   လွ်ံက်ေနတဲ့ နာက်ည္းမႈေတြကို ဘယ္သူအေတြးထဲကိုမွ မစီးဆင္းေစခ်င္ဘူး ။
   ဒါေပမယ့္ ၊ မျမင္ရာမွာ ရြာသြန္းေနတဲ့ ငရဲမီးမိုးေတြအတြက္လည္း ၊ စာနာမႈ အမိုးအကာေတြ လစ္
ဟာ လိုအပ္ေနတယ္ ။

   ဆိုးရြားလြန္းတဲ့ သံသရာေတြကို ထပ္ထပ္ၿပီး လည္မပတ္ေစခ်င္ဘူး ။
   သို႔ေသာ္ ၊ နတ္ဆိုးဝိဥာဥ္ေတြကလည္း ၊ ေျမျပင္အႏွံ႔မွာ ကခုန္ေနၾကတာမို႔ ၊ ပူေလာင္သံစဥ္ေတြ
ထာဝရ မဖံုးလြမ္းရေအာင္ ၊ ႏႈတ္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ၊ အိပ္မက္ႏိႈး မိုးႀကိဳးပစ္သံေတြ လက္ဆင့္ကမ္းေကာင္း
ကမ္းရမယ္  ။

   ျဖစ္ႏိုင္ရင္ .. မနက္ျဖန္ ေနအပြင့္မွာ ၊ ႏွလံုးသား ၾကမ္းရင့္ေနသူေတြကို ၊ ေမတၱာလက္လွမ္း ကမ္း
ေပးလိုက္ခ်င္တယ္ ။
   ဒီလို ကမ္းေပးႏိုင္ေအာင္လည္း ၊ တင္းတင္းကုပ္ထားတဲ့ သူ႕ရဲ့လက္ဆုပ္ေတြကို ျဖည္ျဖဳတ္ဖို႔ နဲ႔ ၊
ေပေနတဲ့ ေသြးေတြကို ဝိုင္းကူသုတ္ေပးဖို႔ေတာ့ လိုေကာင္းလိုလိမ့္မယ္ ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~           

(ေအာက္မွာ တင္ထားတဲ့စာဟာ ၊ Facebook ေပၚက Shwe Kshee Wah ဆီကေန share ထားတာ
ျဖစ္ၿပီး ၊ မူရင္းကေတာ့ "ဝင္းခက္ အြန္လိုင္းဂ်ာနယ္" က ျဖစ္ပါတယ္) ။


  • အရိုးပါရင္လည္း ဖယ္ၿပီးေတာ့သာ စားသြားၾကပါ ။
    ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္ ။
  • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ျပည္တြင္းစစ္ေတြ ရပ္ပါေတာ့
====================
  လူတခ်ဳိ႕က က်ေနာ္မ်က္ရည္က်တာကို အံ႔ၾသတယ္။ စစ္ဗိုလ္စစ္သား ေတြလည္း ႏွလံုးသားနဲ႔လူပါ။
ငိုတတ္ရယ္တတ္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲ တတ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ငိုစရာ မ်က္ရည္ေတြ ခမ္းေန
ပါၿပီ။ ေၾကကြဲရလြန္းလို႔လည္း က်ေနာ့္ ႏွလံုးသားဟာ ထံုက်င္ေယာင္ကိုင္း လို႔ေနပါၿပီ။

  က်ေနာ္ဟာ ေကာ္သူေလးက စစ္ဗိုလ္တဦးပါ။ ဒါေပမယ့္ စစ္ကို က်ေနာ္မုန္းပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြ ရွိေန
သ၍ အျပစ္မဲ့ျပည္ေတြ ေသၾကပ်က္စီး ေနၾကဦးမ်ာပဲဆိုတာ က်ေနာ္လက္ခံပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္
သူေတြ ဒုကၡ သုကၡေတြ ခံစားရတာကိုျမင္တိုင္း စစ္ကိုနာက်ည္း မုန္းတီးမိတယ္။ က်ေနာ့္နည္းတူ က်
ေနာ့္တို႔ျပည္သူေတြ မငိုတတ္မရယ္တတ္ၾကေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႕။ က်ေနာ္နဲ႔ ဆံုခဲ့ရတဲ့မိန္းခေလး တဦး
ကေတာ့ သူ႕ဘဝမွာ ငိုလို႔ဝသြားၿပီတဲ့။ သူမငိုနိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႕အေမနဲ႔ ညီမေလးေတြ
ရဲ႕ အေလာင္းကို ျမွဳတ္တဲ့ ေန႔က ေခါင္ရည္ေတြမူးေအာင္ေသာက္ၿပီး အစီအစဥ္ မက်တဲ့ ဓမၼသီခ်င္း
ေတြကို သူညည္းေနခဲ့တယ္။သူေသာက္ေနတဲ့ ေခ္င္ရည္ေတြဟာ သူတို႔ေတာင္ယာသိမ္းဖို႔အတြက္
သူ႔အေမ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေခါင္ရည္ေတြပါ။

  သူဟာ မိသားစု (၇) ေယာက္အနက္က ကံေကာင္းလြန္းလို႔ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူပါ။ သူတို႔ရြာထဲကို
နဝတ တပ္ေတြဝင္ပစ္ေတာ့ ပထမဆံုး သူ႕အေဖဆံုးခဲ့ရတယ္။ သူတို႔ ရြာသားအားလံုးလည္း ထြက္ေျပး
ခဲ့ရတယ္။ ေနရာသစ္ေတာင္ယာတဲမွာေတာ့ သူ႔အကိုနဲ႔ ေမာင္ေလးအသတ္ခံရျပန္တယ္။ နဝတ တပ္
ေတြ ေတာင္ယာတဲမွာ ေနသူေတြကို သူပုန္ေတြလို႔ သတ္မွတ္ထားေတာ့ သူ႕အကိုေမာင္ေလးဟာ အ
ေမးျမန္းမရွိ ပစ္သတ္ ခံခဲ့ရတာပါ။ အခုေနရာ မွာေတာ့ သူ႕အေမနဲ႔ ညီမေလးႏွစ္ေယာက္ ဆံုးခဲ့ရျပန္
ပါတယ္။

  အဲ့ဒီေန႔က သူတို႔တဲပုန္းေလးမွာ သူမရွိေနခဲ့ဘူး။ သူဟင္းရြက္ရွာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေသနတ္သံေတြ

ၾကားရေတာ့ အေမနဲ႔ ညီမေလးႏွစ္ေယာက္အတြက္ သူစိတ္ပူခဲ့ရတယ္။ သူတို႔ေနတဲ့ တဲပုန္းေလးဆီ
သူျပန္မလာရဲဘူး။ (၂) ရက္တိတိ ေတာထဲမွာဘဲ အိပ္ခဲ့ရတယ္။ စစ္သားေတြ ထြက္သြားေလာက္ၿပီ
ထင္တဲ့အခ်ိန္မွ သူျပန္လာခဲ့တယ္။ သူေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔ပုန္းေအာင္းေနထိုင္တဲ့
တဲ(၅)လံုးမွာ လူေတြတစ္ေယာက္မွ အသက္ရွင္ၿပီး က်န္မေနေတာ့ဘူး။ ထိတ္လန္႔ၿပီး ေျခဦးတည္ရာ
ထြက္ေျပးရင္းက်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ သူ႕အေမ အေလာင္းရွိရာ သူေရာက္သြားေတာ့ သူငိုဖို႔

ေမ့ေနခဲ့တယ္။

  ရန္သူဟာ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးအေပၚ ရက္စက္လြန္းတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္လိုမွ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခြင့္ မရ
ေအာင္ ကိုဖ်က္ဆီးၾကတယ္။ လူမ်ဳိးျပဳန္းသုတ္သင္မႈ လုပ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ စနစ္တက်
ကို ေျမလွန္ဖ်က္ဆီး ေနခဲ့တာပါ။ ရြာေတြထဲမွာ မေနနိုင္ေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္တယ္။ ရြာေတြ
ပ်က္ၿပီးေတာေတာင္ေတြထဲ ကစဥ့္ကလ်ား ေနထိုင္ၾကျပန္ေတာ့လည္း အေမးအျမန္းမရွိ အကုန္
ပစ္သတ္တယ္။စားပင္ေသာက္ပင္ေတြကိုလည္း အျမစ္ကအစ ခုတ္လွဲတယ္။ စားမကုန္ေသာက္
မကုန္တဲ့ ၾကက္ဝက္ေတြကိုလည္း ဟိုတေကာင္ဒီတေကာင္ ပစ္သတ္ၿပီး ထားခဲ့ၾကတယ္။

  က်ေနာ္တို႔ ေတာင္ေပၚရြာက ၾကက္ေတြဟာ သိပ္ယဥ္ပါးတယ္။ စပါးတဆုပ္ေလာက္ ပက္ေကြ်းလိုက္
ရင္ လူရွိရာကို အားလံုးဝိုင္းလာၾကတာ။ ဒီအထာနပ္ေနတဲ့ စစ္သားေတြက စပါးတဆုပ္ေလာက္ ပက္
ေကြ်းၿပီး ၾကက္ေတြကိုဖမ္း လည္လိမ္ခ်ဳိးၿပီး ေျမေပၚမွာ ဒီအတိုင္းပဲထားခဲ့ၾကတာ။ ရြာသားေတြ ရြာနား
ျပန္ကပ္ခ်ိန္ မွာေတာ့ ပုပ္ပြၿပီးေလာက္ေတြ တက္ေနၿပီ။ ရြာသားေတြကို အသက္ရွင္ခြင့္ မရေအာင္ကို
သူတို႔လုပ္ေနၾကတယ္။ စက္သတင္းေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ၾကားရတာပဲ။ ရြာတရြာကို သူတို႔ဝင္ၿပီး
ရင္ အထက္ကို သတင္းပို႔တယ္။ ရြာထဲကို ဝင္ၿပီးၿပီ။ အားၿငိမ္ကုန္ၿပီ။ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲလို႔ ေမးရင္
ဟိုကေန ျပန္အမိန္႔ေပးတာက ‘အားလံုးကို အေရာင္ေျပာင္းပစ္လိုက္’ တဲ့။ ဒီေတာ့တရြာလံုးကို မီးတင္
ရႈိ႕ေတာ့တာပဲ။

  မေျပးမလႊားနိုင္လို႔ က်န္ခဲ့တဲ့လူကိုလည္း လူလိုမသတ္ဘူး။ တဲတလံုးမွာ အသက္(၇၀)ေက်ာ္ မ်က္

မျမင္အဖြားႀကီးတေယာက္ မေျပးနိုင္လို႔ က်န္ခဲ့တယ္။ ဒါကို က်ည္ဆံအကုန္ခံၿပီး မပစ္သတ္ဘူး။ တဲ
ေအာက္ကေန အသာေလး မီးတင္ရႈိ႕လိုက္ေတာ့ လူဟာ မီးတင္ရႈိ႕ၿပိီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ က်ေနာ္
တို႔ ေရာက္သြားေတာ့ လူကေတာင့္ၿပိီး မခ်ိမဆန္႔ အသက္ထြက္ေနတာကိုေတြရတယ္။

  ဝက္ေတြစားပံုကလည္း တကယ္စံနစ္က်တယ္။ ဝက္တေကာင္လံုးကို တံစို႔ထိုးကင္ၿပီး သားေရေျမ

မွာခင္းၿပိး အတြင္းသားေတြကိုပဲ ႏႈိက္စားၾကတယ္။ မစားခ်င္တဲ့ ေခါင္းနဲ႔သားေရကိုေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ
ထားခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ျပန္ျမင္ရတဲ့ ပိုင္ရွင္ရြာသားေတြ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ ဆိုတာေတြး ၾကည့္ၾက
ပါေတာ့။

  ေတာင္ယာစပါးခင္း ေတြကို ဖ်က္ဆီးကလည္း တကယ့္ကို စံနစ္က်ပါတယ္။ မီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးတာမ်ဳိး
မလုပ္ဘူး ေျမက အစိုဓါတ္ရွိေတာ့ မီးရႈိ႕ရင္လည္း တပင္နဲ႔တပင္ မီးကူးဖို႔လည္း သိပ္မလြယ္ဘူး။ ဒီ
ေတာ့ စစ္ေၾကာင္း(၂) ေၾကာင္း (၃) ေၾကာင္းေလာက္နဲ႔ စပါးခင္းထဲဝင္ၿပီး သစ္ခက္ေတြနဲ႔ လိုက္ရမ္း
ပစ္တယ္။ စပါးေစ့ေတြ အကုန္ေႂကြက်ကုန္တာေပါ့။ အေဝးကၾကည့္ရင္ အိမ္ေတြ တိရ စ ၦာန္ေတြ မ
ရွိေတာ့ေပမယ့္ စပါးခင္း ေတြက်န္ေသးတယ္ လို႔ထင္ရတယ္။ အနီးေရာက္သြားေတာ့မွ စပါးေစ့မရွိ
ေတာ့ပင္ေထာင္ေတြကိုပဲ ေတြ႕ရ တယ္။ စစ္တပ္ထြက္သြားရင္ ထြက္သြားရင္ ထြက္ေျပးၾကတဲ့ ရြာ
သားေတြဘယ္နည္းနဲ႔မဆို သူတို႔တဲေတြဆီ ျပန္ကပ္မွာ ဘဲဆိုတာ ရန္သူက တြက္လို႔ထိတယ္။ ဒီ
ေတာ့ တဲေတြနားမွာ ေတာင္ယာစပါးခင္းေတြထဲမွာ မိုင္းေထာင္ထား ခဲ့တယ္။ ပြဲခ်င္းၿပီးေသတဲ့သူနဲ႔
မေသမရွင္ ဒုကၡိတျဖစ္ရသူနဲ႔ ဘဝေတြပ်က္ရတာလည္း မ်ားလွပါၿပီ။

  လူ႕အခြင့္အေရးအဖြဲ႔ေတြ NGO ေတြ သတင္းသမားကိုလည္း က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုအေျခ
အေနေတြျဖစ္သြားၿပီး ေလးငါးရက္ေလာက္ၾကာရင္ ဒီအဖြဲ႕ေတြေရာက္လာၾကၿပီး၊ ဗီဒီယိုေတြ ဓါတ္ပံု
ေတြ အျဖတ္ျဖတ္ရိုက္ၾက၊ အင္တာဗ်ဴးေတြ အမ်ဳိးအမ်ဳိးလုပ္ၾက၊ ၿပီးေတာ့လည္း သူတို႔ျပန္သြားၾက
တာပဲ။ က်ေနာ္တိ႔ု႔ျပည္သူေတြက လူ႕အခြင့္အေရးဆိုတာ မသိဘူး။ သတင္းဆိုတာကို နားမလည္ဘူး။
က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြ လိုေနတာက ထမင္း၊ ျပည္သူေတြငတ္ေနတာကလည္း ထမင္းဘဲ။ ဒါေၾကာင့္
ထမင္းစားရဖို႔ကို သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ဒီလိုေမွ်ာ္လင့္တာလည္း သူတို႔အတြက္ သဘာဝက်တယ္လို႔
ထင္တယ္။

  သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္တာျပန္မရေတာလည္း သူတို႔ခံစားခ်က္ေတြ သူတို႔ဘဝအေၾကာင္းေတြကို မေျပာ

ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဘဝရဲ႕အျဖစ္ဆိုးေတြ ေၾကကြဲဖြယ္ရာေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာျပေနရတဲ့ကိစၥကလည္း
သူတို႔ရင္ကို ဓါးနဲ႔မႊန္းသလို သူတို႔ခံစားရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္အေပၚ စာနာနား
လည္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

  ေနာက္ထပ္ သတင္းဆိုးတခုလည္း မၾကားခ်င္ပဲ ၾကားခဲ့ရတယ္၊ သားသမီး(၄)ဦး နဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္္
ဇနီးသည္ ပစ္သတ္ခံလိုက္ရတဲ့ ရြာသားတဦး ။ သူဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္ေတာ့ သတင္းသမားေတြ
နိုင္ငံျခားသားေတြက သူ႕က္ို ေမးခြန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေမးၾကတယ္။ ၾကာေတာ့ အဲ့ဒီလူ စခန္းကေန ေပ်ာက္
သြားတယ္။ ဘဝေတြနဲ႔ရင္းခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ထပ္ထပ္ခါခါ ေျပာျပေနရေတာ့ သူတို႔ဘယ္လို
ခံစားေနရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တြက္လို႔ထိပါတယ္။ လူတေယာက္မွာ ႏွလံုးသားအပိုမပါဘူး ဆိုတာ အဲ့
ဒီလူေတြ နားလည္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။

  က်ေနာ္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြဟာ သူတို႔အသက္ကို သူတို႔အတတ္နိုင္ဆံုး ရွာႀကံၿပီးေတာ့
ဆက္ေနၾကရတဲ့ ဘဝပါ။ ေတာင္ယာ ခုတ္လို႔မရေတာ့တဲ့အဆံုးမွာ မႈိတို႔ မွ်စ္တို႔ အသီးအရြက္တို႔ ဖုတ္
တလွည့္ ျပဳတ္တလွည့္ စားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာအသီးအႏွံမွ မရနိုင္ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ ရာ
သီမွာေတာ့ သူတို႔ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ၾကတယ္။

  က်ေနာ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ ဒီနွစ္အတြင္းမွာ ဆန္ေတာင္းစားတာ (၂) ခါေလာက္ႀကံဳဘူးတယ္ ခရီး

သြားရင္းနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးတဦး က်ေနာ္တို႔နဲ႔ လမ္းမွာလာဆံုတယ္။ သူ႕ကေလးေတြ ထမင္းမစားရတာ
(၁၀)ရက္ ရွိၿပီ။ ဖ်ားလည္းဖ်ားေနၾကတယ္။ သူတို႔ပုန္းတဲ့ အနိီးတဝိုက္မွာလည္း မႈိတို႔မွ်စ္တို႔ ေတာ
ငွက္ေပ်ာပင္တို႔ရွာလို႔မရေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာျပတယ္။ ဆန္သြားရွာမယ္လို႔ေျပာၿပီး ထြက္သြားတဲ့ သူ႔
ေယာက္်ားလည္း ျပန္မလာေတာ့ဘူးတဲ့။ လမ္းမိုင္းပဲ နင္းမိသလား။ နအဖတပ္နဲ႔တိုးလို႔ အဖမ္းခံရသ
လားဆိုတာ သူလည္းေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာနိုင္ဘူးတဲ့။ က်ေနာ္နဲ႔ ရဲေဘာ္တေယာက္မွာ ဆန္တႀကိဳး
စီပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔ကို ဆန္ႀကိဳးတႀကိဳးပဲ က်ေနာ္တို႔ေပးနိုင္ခဲ့တယ္။

  အဲ့ဒီေန႔က ခရီးဆက္ထြက္ခဲ့ရေပမယ္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ႏွလံုးေတြ ေလးလံအုပ္ဆိုင္း လို႔ေနခဲ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔ စိတ္ရွိလက္ရွိေအာ္ၿပီး ငိုပစ္လိုက္ခ်င္တယ္။ ေသနတ္ထမ္းေနတဲ့ က်ေနာ္ကိုယ္ က်ေနာ္
လည္းရွက္ေနမိတယ္။ က်ေနာ္ေသနတ္က က်ေနာ္ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမွအေထာက္အကူ မ
ျဖစ္ခဲ့ဘူး။အသံုးလည္း မဝင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြလိုေနတာက ထမင္း။ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္
ေလး ေၾကကြဲခဲ့ရတယ္။ ဒီလိုသာ ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို ႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝဟာ မေတြး
ဝံ့စရာပါပဲ။

  က်ေနာ္တို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကားရပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး၊ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရး၊ ဒီမိုက

ေရစီအေရး၊ အမ်ဳိးသားတန္းတူေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရး၊ စတာေတြေပါ့ေလ။ဒါေတြက ဘယ္ေတာ့လာ
မွာလဲ။အေျခခံျပည္သူေတြဟာ နိုင္ငံေရးဆိုတာကို နားမလည္ၾကဘူး။ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း လုပ္ကိုင္
စားေသာက္ဖို႔ေလာက္ပဲ သူတို႕သိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ အျပစ္မဲ့ပါတယ္။ ကြ်ဲႏွစ္
ေကာင္ခတ္တဲ့ၾကားက ေျမဇာပင္ေတြကို သနားၾကပါလို႔ပဲ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

  စစ္ပြဲေတြကို က်ေနာ္မုန္းလွၿပီ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကာကြယ္ဖို႔ မတတ္သာလို႔ ကိုင္ထားရတဲ့ ေသနတ္

ကို နာက်ည္းမုန္းတီးလွပါၿပီ။ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ ရပ္ပါေတာ့လို႔ပဲ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

းးးးးးးးးငါ့ေသြးတစက္
ငါ့အသက္ တေခ်ာင္း
ငါ့အေလာင္းမွ
ေထာင္ေသာင္းေျမာက္မ်ား
ေသြးသစ္ပြားအံ့
ငါကားဘယ္မွာ ေသမည္နည္း။

ကိုေလးေမာင္ (ကိုကိုးကြ်န္းအာဇာနည္သူရဲေကာင္းတဦး)

Top of Form
25Like · · Unfollow Post · Share · Promote
------------------------------------------------------

Adam Htoosay - အားလံုး၀တ္လည္ၾကလိမ့္မယ္.... ဒီဒုကၡသံသရာထဲမွ လြတ္ႏိုင္ဖို႔ အား
လံုးမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ကိုယ့္တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ကိုယ္လုပ္ၾကရင္ ဒီသံသရာထဲကေန
လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကမွာပါ။

Nay Chi - like ႏွိပ္ခ်င္စိတ္မရွိေတာ့လို႕ ဖတ္သြားေၾကာင္း အသံေပးခဲ့တယ္ဗ်ာ...။

Mahn Koko - @ Adam Htoosay - "ဒီဒုကၡသံသရာထဲမွ လြတ္ႏိုင္ဖို႔ အားလံုးမွာတာ၀န္ရွိတယ္။ ကိုယ့္တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ကိုယ္လုပ္ၾကရင္ ဒီသံသရာထဲ
ကေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကမွာပါ။" - Like

@ Nay Chi - "Like" မလုပ္တာ စိတ္ထဲ ဘာမွမထားပါနဲ႔ ။ အသိအျမင္ တစ္ခုခု ရဖို႔နဲ႔ ၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္
လက္ဆင့္ကမ္းေပး ႏိုင္ဖို႔မ်ိဳးေတြက ပိုအေရးႀကီးပါတယ္ ။ ေနာက္တစ္ဆင့္ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ၊
ဒီစာထဲမွာပါတဲ့ "အမုန္းနဲ႔ နာက်ည္းမႈ"ဆိုတဲ့ အရိုးေတြကိုဖယ္ၿပီး ၊ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြကို
အသားေတြခ်ည္း ခ်ေကၽြးႏိုင္ေအာင္ ၊ သခၤန္းစာယူဖို႔နဲ႔ သံသရာကို လက္ေတြ႕ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ တ
ႏိုင္တပိုင္ ဝိုင္းႀကိဳးစားဖို႔ပါ ။

ဒါက စာေတြ႕ ေျပာတာပါ ။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ - ဘယ္ စိတ္မဝင္စားသူေတြကိုမွ အျပစ္တင္ေနလို႔
မထူးပါ ၊ ဖိုးသူေတာ္က သူ႕ဘာသာ ထရပ္ရမွာပဲ ၊ ေတာင္ေဝွးက လာဝိုင္းထူေပးလိမ့္မယ္လို႔ သြား
ေမွ်ာ္လို႔ မရပါဘူး ။

Mahn Koko - စာျပန္ေရးၿပီးမွ ထပ္စဥ္းစားမိတယ္ ။
ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္မခံရလို႔ ေရႊျပည္ေအးတရား ေဟာႏိုင္တယ္ ။ ကိုယ္တိုင္ ခံရသူေတြ ေနရာ
ကေန ခံစားၾကည့္ရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ လို႔ပါ ။

ဒါေပမယ့္ ၾကားက ျဖန္ေျဖေပးသူ ၊ ညွိႏိႈင္းေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပးခ်င္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၊ ခံစား
ခ်က္ေတြ မကူးစက္ဖို႔လည္း သတိက ျပန္ရွိရျပန္တယ္ ။ ကိုယ္မပါပဲေတာင္ သံသရာ မရပ္ႏိုင္ပဲ ျဖစ္
ေနတာ ၊ ကိုယ္ပါ ထပ္ေရာပါဖို႔က ေတာ္ေတာ္ မသင့္တဲ့ ကိစၥပဲ ။

ခက္တာကလည္း ၊ ဒီအသိုင္းဝိုင္းေတြၾကားက ထြက္လာတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီအသိုင္းဝိုင္း
ေတြကိုပဲ ျဖန္ေျဖေပးဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္ဆိုရင္ ရႏိုင္ပါ့မလား ။ ဒါကလည္း မလြယ္တဲ့ အလုပ္တစ္ခု
ပဲ ။ အထူးသျဖင့္ ၾကားေနဖို႔ ႀကိဳးစားရတာဟာ ၊ ပင္ပန္းၿပီး ခက္လည္း ခက္ခဲတတ္တယ္ ။ (ဒါေၾကာင့္
လည္း တတိယ အင္အားစုတို႔ ၊ အားႀကီးသူက တစ္ခ်က္လႊတ္ စကားနဲ႔ ရပ္ခိုင္းရတာေတြ ကမာၻမွာ
ျဖစ္ေနတာလို႔ ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္) ။

ဆိုပါစို႔ ၊ ဝရုန္းသုန္းကားေတြၾကားမွာ "ေတာ္ၾကပါေတာ့ဗ်ာ" လို႔ေျပာရင္ ၊ ဘယ္သူေတြက နားေထာင္
မလဲ ။ တကယ္ ရန္ျဖစ္ေနသူေတြ အတြက္ေတာ့ အံႀကိတ္သံေတြကိုေက်ာ္ၿပီး ဘယ္လိုမွ ၾကားေအာင္
မလုပ္ႏိုင္ဖို႔က ပိုမ်ားတယ္ ။

ဒါဆိုလည္း ရန္ျဖစ္ေနတဲ့သူေတြရဲ့ ၾကားထဲဝင္ၿပီး ၊ အသံျမင့္ျမင့္နဲ႔ "ေဟ့ ၊ ေတာ္ၾကေတာ့ကြာ ၊ မင္းတို႔
ေတြ လြန္ေနၿပီ" လို႔ေျပာမိရင္ေကာ ဘာျဖစ္မလဲ ။

ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အမ်ားဆံုးက "ေတာ္ၾကေတာ့ကြာ" ဆိုတဲ့စကားကို အေရးလုပ္သူက ေတာ္ေတာ္နည္းမယ္ ။
"ေဟ့" ဆိုတဲ့စကားကိုက် "ဟာ ဒီေကာင္ ဒို႔ကို အသံမာမာနဲ႔ ေအာ္တယ္ ၊ လာေၾကာတယ္ ၊ လူပါးဝ
တဲ့ေကာင္" လို႔ထင္တတ္ၿပီး ၊ "မင္းတို႔ေတြ လြန္ေနၿပီ" ဆိုတာကိုက်ေတာ့လည္း "ဒါ ငါတို႔ကို တစ္ဖက္
သတ္ လာေျပာတာ ၊ ဒီေကာင္ ဟိုဖက္ကလူ ၊ ဒီေကာင့္ကိုပါ ခ်ကြာ" စသည္ျဖင့္ အနည္းဆံုး သေဘာ
ထား တတ္ၾကျပန္တယ္ ။

ဒီေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၊ ျဖန္ေျဖေရး စကားေျပာခ်င္ သူေတြအတြက္ေတာ့ ဆုပ္လည္းစူး ၊ စားလည္း
ရူး ၊ ရႉလည္းမူးရတဲ့ ၊ ႀကီးေတာ္ႏြားကို အလကားမတ္တင္း ေက်ာင္းေပးရသူေတြလိုပါပဲ ။

ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္တာပါ ။ အေျခေနတိုင္း ၊ လူတိုင္းအတြက္ေတာ့ အံဝင္ခ်င္မွ ဝင္ပါလိမ့္မယ္ ။

Blossom Blessing - သားသမီး(၄)ဦး နဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္္ ဇနီးသည္ ပစ္သတ္ခံလိုက္ရတဲ့
ရြာသားတဦး ။ သူဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္ေတာ့ သတင္ူသမားေတြ နိုင္ငံျခားသားေတြ
က သူ႕က္ိုေမးခြန္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေမးၾကတယ္။ ၾကာေတာ့အဲ့ဒီလူ စခန္းကေန ေပ်ာက္သြားတယ္။
ဘဝေတြနဲ႔ရင္းခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ထပ္ထပ္ခါခါ ေျပာျပေနရေတာ့ သူတို႔ဘယ္လိုခံစားေနရ
မယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တြက္လို႔ထိပါတယ္။ လူတေယာက္မွာ ႏွလံုးသား အပိုမပါဘူးဆိုတာ အဲ့ဒီလူေတြ
နားလည္ဖို႔ေကာင္းပါ တယ္။



5 comments:

  1. ေကာ္သူးေလစစ္တပ္တို႔ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းၿပီး လက္နက္ခ်ေအာင္ ႀကံၿပီးေရးထားတာကို ဆင့္ပြါးၿပီး ဖတ္သမွ်လူေတြ ငရဲမိုးမိေအာင္ ဆက္ႀကိဳးစားပါ။
    (က်ေနာ္ေသနတ္က က်ေနာ္ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမွအေထာက္အကူ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ အ
    သံုးလည္ူမဝင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြလိုေနတာက ထမင္း။ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကကြဲခဲ့ရ
    တယ္။ ဒီလိုသာ ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို ႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝဟာ မေတြးဝံ့စရာပါပဲ။)

    ဒီစာသားေလးဟာ ဘယ္လိုလူကေရးၿပီး ဘာကိုဆိုလိုလို႔ ဘယ္လိုျဖစ္ေစလိုတယ္ဆိုတာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ ဆရာမန္းကိုကိုတို႔ သေဘာေပါက္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေျဖေပးပါ့မယ္ ။

      ပထမဆံုး Anonymous အေနနဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ေရးလိုက္တာလို႔ နားလည္ရပါတယ္ ။ ကရင္ေတြထဲမွာ ၿမိဳ႕ေန ၊ နယ္ေနသူ ၊ ေရွးကတည္းကလို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနလိုသူ ၊ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္သူေတြကစလို႔ ၊ နယ္ေျမေဒသ အသိုင္းအဝိုင္းကိုလိုက္ၿပီး မတူတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ရယ္ ၊ နီးမလိုနဲ႔ ေဝးေနတဲ့ အျမင္ေတြ စိတ္ထားေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာကို သေဘာက္ေပါက္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း Anonymous ရဲ့အျမင္ဟာ ၊ အခ်ိဳ႕လူေတြအတြက္ အစြန္းဖက္ ယိမ္းေနသလို ျဖစ္ေနႏိုင္ေပမယ့္ ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ခုလုိ ေျပာထုတ္တာကိုပဲ ႀကိဳဆိုပါတယ္ ။ မေျပာရင္ ဘယ္လိုမွ အျမင္ေတြ မဖလွယ္ႏိုင္သလို ၊ ပိုေကာင္းေအာင္ သတိနဲ႔ ျပင္ဆင္ဖို႔လည္း အခြင့္ေရးေတြ လက္လႊတ္သြားရႏိုင္ပါတယ္ ။

      ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာက အေပၚကေဆာင္းပါးဟာ ၊ က်ေနာ္ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး ။
      ဒီေတာ့ နမူနာ ေျပာရရင္ ၊ က်ေနာ္က သူမ်ားခ်က္ထားတဲ့ တာလေပါ့ဟင္း သိပ္ေကာင္းလို႔ ၊ ေဝဌစားဖို႔ ျပန္သယ္လာၿပီး ၊ ကိုယ့္ဆီက ငပိေထာင္းေလးနဲ႔အတူ ခ်ေကၽြးသလိုပါပဲ ။ အၿငိမ့္သား ထိုင္ေစာင့္ၿပီးစားတဲ့သူက - တာလေပါ့က ေကာင္းေတာ့ေကာင္းတယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ သဲေတြ နည္းနည္းပါေနတယ္ ၊ မွ်စ္ကို ေရနဲ႔ အေသခ်ာ မေဆးဘူးလား ၊ ငါးပိကလည္း အနံ႔ပုတ္လိုက္တာလို႔ အျပစ္တင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ၊ ေျဖရွင္းရတာ နည္းနည္းခက္ပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ တာလေပါ့က သူမ်ားခ်က္ထားတာကို ယူလာတာမို႔ ၊ ပိုၿပီးေတာင္ ခက္ေနပါတယ္ ။

      ေနာက္တစ္ခု ေဆာင္းပါးမွာပါတဲ့ ဆိုလိုခ်က္ေတြကို ပံုေဆာင္ၿပီး ထပ္ေျပာရရင္ - အိမ္မွာ စပါးလံုးေတြ ခဲေတြ ဆန္ကြဲေတြ ေရာေနတဲ့ ဆန္ပဲရွိတာကို ၊ သန္႔သန္႔ကေလး စားရေအာင္ဆိုၿပီး ၊ ထမင္းကိုေတာင္ ခပ္မစားေတာ့ပဲ ဝါးစရာမလိုတဲ့ ထၼင္းရည္ခ်ည္း ခပ္ေသာက္ၾကမွာလား ။ ထၼင္းကို စပါးလံုးေတြ ခဲလံုးေတြ ေရြးမစားႏိုင္ရင္ေတာ့ ၊ ပါးစပ္မေညာင္း သြားမပဲ့ေပမယ့္ ၊ မၾကာခင္ အားနည္းၿပီး လံုးပါးပါးရမယ့္ကိန္းကို ဆိုက္လာပါလိမ့္မယ္ ။

      ဒါမွမဟုတ္ပဲ ၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ တို႔စရာေလးခူးလာ ဟင္းေတြဝိုင္းခ်က္ၿပီး ၊ စပါးလံုးေကာက္ ခဲလံုးေတြေရြးရင္းနဲ႔ ထၼင္းဝိုင္းဆံု စားႏိုင္ၾကရင္ ပိုမေကာင္းဘူးလား ။ စိတ္ကူးေပၚတာကို ေျပာတာပါ ။ ကရင္ေတြၾကားမွာ ဒါေတြက ျဖစ္ႏိုင္ခဲတယ္ဆိုတာ လက္ခံထားၿပီးသားပါ ။

      ေနာက္ဆံုးပိတ္အေနနဲ႔ က်ေနာ့္ကို အေတြးအေခၚပညာရွင္လို႔ ဝိေသသ တပ္ထားတာကေတာ့ ၊ ေနာက္ေျပာတာလား တကယ္ေျပာတာလား မသိေပမယ့္ ၊ တကယ္ေျပာတာဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာနည္းနည္း ရွိပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္ဟာ ကိုယ္ေတြးမိသမွ် စိတ္ကူးထဲ ေပၚလာသမွ်ေတြကို မွ်ေဝဖလွယ္တဲ့ သာမန္လူတစ္ေယာက္အဆင့္သာ ရွိတယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္လို လူတစ္ေယာက္ကို အေတြးေခၚ ပညာရွင္အဆင့္အထိ ယံုၾကည္လက္ခံသူေတြ ကရင္ေတြထဲမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားသာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၊ ကရင္ေတြအတြက္ ဘာေရွ႕ေရးမွ မရွိေတာ့သေလာက္ပဲလို႔ အာမခံခ်က္ ရထားသလိုျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္ ။ ေသခ်ာတာမွ ၁၁၀% ေလာက္ကို ေသခ်ာတာပါ ။

      Delete
    2. သူမ်ားခ်က္ထားတဲ့ တာလေပါက အဆင့္မီတဲ့ တာလေပါပါ။

      ဆိုလိုတာက ေဖၚျပထားတဲ့ လူထုေတြရဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ဒုကၡအခက္အခဲေတြဟာ မွန္ကန္ပါတယ္။ ယိုးမယ္ဖြဲ႔ ကြန္႔ကားေရးထားတာ မရိွပါဘူး။
      သတင္းသမားေတြရဲ့ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္စရာ အျပဳအမူေတြလည္း အမွန္ပါ။ သတင္းသမားရဲ့ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ခံစားရသူေတြရဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႏွစ္ခုတို႔ရဲ့ ကြာျခားခ်က္ စပ္ဟပ္လို႔မရတဲ့ အေနအထားဟာလည္း တကယ္ျဖစ္ေနတာပါဘဲ။
      မ်ဳိးခ်စ္ရဲေဘာ္အမ်ားစုတို႔ရဲ့ ျပည္သူလူထုအေပၚထားရိွတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကလည္း မွန္ပါတယ္။ ေဆာင္ပါးရဲ့ ေဖၚျပခ်က္ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ စစ္မွန္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

      ဒါေပမယ့္ တာလေပါဟင္းမွာ အဆိပ္ခပ္ထားတယ္။
      ဆိုလိုတာက ေဆာင္းပါးရဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ( အဲ့ဒီေန႔က ခရီးဆက္ထြက္ခဲ့ရေပမယ္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ႏွလံုးေတြ......ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကေန ေနာက္ပိုင္း) ေကာ္သူးေလးစစ္ဗိုလ္ဆိုတဲ့သူရဲ့ စဥ္းစားခန္းေတြက်ေတာ့ အဆိပ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေကာ္သူးေလးက လက္နက္ကိုင္ စစ္တိုက္လို႔ ျပည္သူေတြ ခုလို ဒုကၡေရာက္ေနရတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပါယ္မ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးမလုပ္ခဲ့ရင္ ျပည္သူေတြ ဒီလို ဒုကၡေရာက္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုေနသလုိျဖစ္ေနပါတယ္။ ဟုတ္မလိုလိုနဲ႔ လက္ခံလို႔မရႏိုင္တာမ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္။

      ျပည္သူေတြဟာ ႏွစ္ဖက္တိုက္ေနတဲ႔ စစ္ပြဲေတြအၾကားမွာ မေတာ္တဆ ေျမဇာပင္ျဖစ္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ့ စစ္ေရးဗ်ဴဟာအရ ေျမလွန္ေခ်မႈန္းဖို႔ ရည္ရြယ္ထားခံရတဲ့ အနက္ေရာင္နယ္ေျမက အဓိကပစ္မွတ္ေတြထဲက တခုျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါဟာ ယုတ္မာတဲ့ ဗ်ဴဟာတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီယုတ္မာတဲ့ ဗ်ဴဟာကို ေကာ္သူးေလးဖက္က ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ထိေရာက္တဲ့နည္းလမ္းေတြ မရိွေသးတာေၾကာင့္ ရန္သူရဲ့ ထိေရာက္တဲ့ဗ်ဴဟာလို႔ဘဲ ၀န္ခံထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
      ေဆာင္းပါးမွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ဒုကၡေတြဟာလဲ အဲဒီျမန္မာ့တပ္မေတာ္က လုပ္လို႔ ျဖစ္လာရတဲ့ ဒုကၡေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာလဲ ထင္ရွားပါတယ္။

      ကိုင္း အဲဒီျပႆနာကိုေျပလည္ေစႏိုင္မယ့္အေျဖကို ရွာရေအာင္ဆိုေတာ့ စာေရးသူရဲ့ အေျဖရွာပံုႀကီးက ေျမအိုးထဲေခါင္း၀င္စြတ္ေနတဲ့ ဆိတ္သိုးျပႆနာအေျဖထုတ္သလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ပထမ မခ်ိမဆန္႔ရုန္းေနတဲ့ ဆိတ္ႀကီးၿငိမ္သြားေအာင္ ဆိတ္ေခါင္းကိုျဖတ္၊ ျပတ္သြားၿပီးေတာ့လဲ ဆိတ္ေခါင္းကို ထုတ္လို႔မရလို႔ ေျမအိုးကုိ ရိုက္ခြဲ သလိုမ်ဳိး ဆိတ္လဲေသ ေျမအိုးလဲကြဲ ဆိုတဲ့ အေျဖမ်ဳိးပါဘဲ။

      ကိုယ္ကိုင္ထားတဲ့လက္နက္ အေပၚ အဓိပါယ္ဖြင့္ထားတာကလဲ ေတာ္လွန္ေရးရဲ့ လက္နက္ (ေသနတ္) သေဘာတရားေရးကို လံုး၀နားမလည္ သို႔မဟုတ္ တလြဲအဓိပါယ္ဖြင့္ ထားတဲ့ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ စစ္ဗိုလ္ တစ္ဦးလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ကာကြယ္ဖို႔ မတတ္သာလို႔ ကိုင္ထားရတဲ့ ေသနတ္..... တဲ့)

      ဖိႏိွပ္ခံရလို႔ ေတာ္လွန္၊ ေတာ္လွန္လို႔ အဖိႏွိပ္ခံရ၊ ဖိႏွိပ္မႈကို သက္သာေအာင္ မေတာ္လွန္၊ မေတာ္လွန္လို႔ ဆက္ၿပီး အဖိႏွိပ္ခံရ.. မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္ ေနတာမ်ဳိးေပါ့။ ဖိႏွိပ္မႈနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ဆိုတဲ့ႏွစ္ခုမွာ ဖိႏွိပ္မႈဆိုတဲ့အရာကို မရွင္းဘဲ ေတာ္လွန္တဲ့ အရာကို သြားရွင္းေနလို႔ ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့အေျဖထြက္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။

      ဖိႏိွပ္သူဖက္က ေသနတ္ကို မသိမသာဖံုးထားၿပီး ေတာ္လွန္တဲ့သူဖက္ကေသနတ္ကို အပစ္ျမင္ၿပီး စိတ္ပ်က္သလိုလို ညည္းျပေနတာကေတာ့ ရိုးသားတဲ့ သေဘာထားလုပ္ရပ္မဟုတ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ တာလေပါဟင္းမွာ အဆိပ္ပါတယ္လို႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

      ဆိုက္ကားနင္းတဲ့သူကို ဆိုက္ကားဆရာ။ ကားေမာင္းသူကားမေမာင္းရင္ ကားေမာင္းတတ္မတတ္ မေသျခာေပမယ့္ ကားေပၚကခရီးသည္ေတြကိုေငြသိမ္းသူကို စပယ္ယာလို႔ ေခၚေနတဲ့ ထံုးစံေတြအရ အေတြးအေခၚစာစုေတြကို ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ဖြင့္ေရးေနသူကို အေတြးအေခၚပညာရွင္လို႔ ၀ိေသသတတ္မိတာဟာလည္း ကရင္ေတြရဲ့ ေရွ႔ေရးေတြဘာေတြနဲ႔ ေတြးမပူသင့္ပါဘူးေလကြယ္။

      ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေဆြးေႏြးရတဲ့ အခြင့္အေရးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔ မွန္ကန္ရိုးသားစြာ ေျပာပါရေစ။

      မၿပီးေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးက
      Anonymous

      Delete
    3. ခုလို အေသးစိတ္ ျပန္ရွင္းျပတာ ဝမ္းသာပါတယ္ ။ ကရင္ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ လိုေနတာေတြထဲမွာ ၊ Anonymous လုပ္သလို ကိုယ့္စကား (သို႔မဟုတ္) မွတ္ခ်က္ကို အေၾကာင္းရင္းခံေတြနဲ႔ ရွင္းျပေဆြးေႏြးတာမ်ိဳးဟာ အင္မတန္ လိုအပ္ေနတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးပါ ။ အမ်ားစုက Anonymous အေပၚက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သလိုပဲ ၊ အရင္းမရွိ အဖ်ားမရွိနဲ႔ ၊ ကုိယ့္ခံစားခ်က္ကို တည့္တည့္ေျပာၿပီး ၿပီးသြားၾကတာ မ်ားပါတယ္ ။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ - ျပႆနာ အခက္အခဲေတႊအတြက္ ဘာအေျဖမွ ထြက္မလာပဲ ၊ မေက်နပ္မႈေတြ အေနနဲ႔ပဲ စိတ္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းသြား တတ္ၾကပါတယ္ ။ နမူနာ ေပးရရင္ ၊ ဒါဟာ အနာနဲ႔ တူပါတယ္ ။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေပါက္ထြက္ၿပီး ၊ ျပည္ေတြ ကုန္သြားမွ အနာက်က္ပါတယ္ ။ အဲဒီလို မဟုတ္ပဲ ၊ ျမံဳသြားရင္ အက်ိဳးဆက္မေကာင္းတာ ခန္႔မွန္းလို႔ ရမွာပါ ။

      ဒါေပမယ့္တစ္ခါ ၊ ခုလို ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတယ္ ၊ ကရင္ေတြထဲမွာ စာဖတ္သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိသလဲလို႔ေမးလိုက္ျပန္ရင္ ၊ အင္မတန္ အားမရစရာပါ ။ စာဖတ္ဖို႔ စိတ္ရွိၿပီး ဗမာလိုလည္း ဖတ္တတ္ပါဦးမွ ။ ၿပီးရင္လည္း ကိုယ့္ဆီလာဖတ္တာေတာင္ ၊ သူတို႔စိတ္ထဲက မေနႏိုင္လြန္းလို႔ မွတ္ခ်က္တိုတစ္ခု ေရးဖို႔ဆိုတာ ၊ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ေတာင္ မလြယ္တဲ့အရာ ။ ဒီေတာ့ ေရးသြားတယ္ ဆိုရင္ကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ေနရေတာ့တယ္ ။

      Anonymous ရဲ့ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ေျပာရရင္ေတာ့ - ပထမဦးဆံုး Anonymous ဟာ ေတာ္လွန္ေရးသမား (သို႔မဟုတ္) ေတာ္လွန္ေရးသမားအျဖစ္႔ ခံယူထားသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္လို႔ ၊ မွတ္ခ်က္အဆံုးသတ္မွာ တပ္ထားတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ခန္႔မွန္းမိတယ္ ။

      ဒီေနရာမွာတင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ျမင္ၾကတဲ့ ရႈေထာင့္ေတြက ကြာသြားပါၿပီ ။
      Anonymous က အဆိပ္လို႔ ျမင္တာကို ၊ က်ေနာ္က ခဲလံုး သဲလံုးေလးေတြလို႔ ပံုေဖၚတယ္ ။
      Anonymous ရဲ့ ညံ့ဖ်င္းၿပီး မရိုးမသား အဆိပ္ခပ္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့ စစ္ဗိုလ္မ်ိဳးကို ၊ က်ေနာ္ကလည္း ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြလည္း ရိုးသားစြာ ရွိေန(existed) ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္လို႔ ေတြးပါတယ္ ။
      Anonymous ကေန ေတာ္လွန္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ လက္ခံထားခ်ိန္မွာ ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေတာ္လွန္တယ္လို႔ နာမည္တပ္မထားတဲ့ အျခားနည္းလမ္းေတြ မရွိႏိုင္ဘူးလားလို႔ စဥ္းစားေနပါတယ္ ။

      တစ္ဖက္မွာကလည္း ၊ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ မရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ ၊ ခုလို ေရးၿပီး ေဆြးေႏြးတာကိုကပဲ ၊ တာလေပါ့ဟင္းအျပင္ လိုက္ပြဲ (အဆိပ္ေျပ) ကန္ဇြန္းရြက္ျပဳတ္တစ္ပြဲ ျပင္ဆင္ေပးၿပီးသား ျဖစ္သြားေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ ဖတ္တဲ့လူေတြအေပၚေတာ့ မူတည္မွာေပါ့ေလ ။

      ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ - Anonymous ေျပာတဲ့ ျပည္မစစ္တပ္ရဲ့ လူထုကို တမင္ဦးတည္ၿပီး ပစ္မွတ္ထားတယ္ဆိုတာ လက္ခံပါတယ္ ။ အျခားတစ္ဖက္ကလည္း သူတို႔ဗ်ဴဟာ ထိေရာက္တယ္လို႔ ဝန္ခံရံုနဲ႔မၿပီးပဲ ၊ ဘယ္လို ေျဖရွင္းရမလဲ နည္းလမ္းရွာဖို႔လိုမွာကို လက္ခံမယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ။ ေဆာင္းပါးေရးတဲ့ စစ္ဗိုလ္ဆိုသူရဲ့ အေတြးေတြဟာ ေတာ္လွန္သူတစ္ေယာက္ရဲ့ ေပ်ာ့ညံ့မႈေတြ (သို႔မဟုတ္) တစ္စံုတ္ရာ ေသြးထိုးတာမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ၊ ကိုယ့္လူေတြအတြက္ ထြက္လမ္း ရွာမေပးတတ္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီလိုပဲ စိတ္ဓါတ္က်တဲ့ အေတြးေတြ ေပါက္လာႏိုင္တာကိုလည္း နားလည္ေပးၿပီး ကုစားေပးႏိုင္ဖို႔ ဝိုင္းႀကိဳးပမ္းသင့္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကိုလည္း လက္ခံဖို႔ လိုပါမယ္ ။

      က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တစ္စစီ အေသးစိတ္ ျပန္ေရးဖို႔ရာ အကန္႔အသတ္ေတြေၾကာင့္ ဒီေလာက္ပဲ ေတာ္ထားပါရေစ ။
      =====================================

      [က်ေနာ့္ကို အေတြးေခၚ ပညာရွင္လို႔ နာမည္တပ္တာေၾကာင့္ ၊ ကရင္ေတြ ေရွ႕ေရးအတြက္ ရင္ေလးေၾကာင္း ျပန္ေရးရတာဟာ - ေယဘုယ် မွတ္ခ်က္ဆန္တဲ့ မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို ၊ ဟာကြက္ အနည္းဆံုးျဖစ္မယ့္ ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ မွတ္ခ်က္မ်ိဳးကို ေရြးေရးလိုက္တာပါ ။ ခုေတာ့ Anonymous ရဲ့ က်ိဳးေၾကာင္းန႔ဲ ျပန္ေရးေရးတဲ့စာေၾကာင့္ ၊ မူလ ၁၁၀% ကေန ၉၅% အထိ ျပန္ေလွ်ာ့ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ :-) ]

      Delete
    4. lee ma kway sis tat tway

      Delete