ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Tuesday, March 12, 2013

Common Sense စပါးလံုး တစ္ေထာက္စာ



   အင္တာနက္ေပၚၾကည့္ေတာ့ အခ်ိဳ႕လူေတြရဲ့ ျမင္ပံုေတြးပံုေတြက စိတ္မွပံုမွန္ပါေလစလို႔ ထင္
ခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနပံုရတာ ေတြ႕ရတယ္ ။ တကယ္တန္းမွာ စိတ္အ
ေျခေနက သိပ္မဆိုးလွၾကေပမယ့္ ၊ အစြဲေတြနဲ႔ ျမင္ၾကေျပာျပတာေၾကာင့္သာ ဟန္ခ်က္လြဲေန
တာေတြလို႔ နားလည္ေပးလို႔ ရပါတယ္ ။ သုိ႔ေသာ္ ခုမွ ဘဝကို ကႀကီးေရးက စေနတဲ့ လူငယ္
အခ်ိဳ႕မ်ား အတုယူ လြဲျခင္းမက လြဲသြားေလမလားဆိုၿပီး ၾကံဳဖူးသမွ်ေလး ျခစ္ခ်ဳပ္ထုတ္ၿပီး
common sense ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စပါးလံုး တစ္ေထာက္စာေလာက္မ်ား နက္နဲေကာင္းရဲ့လို႔
ေရးၾကည့္တာပါ ။

   ပထမ အလြယ္ဆံုး ျမန္မာစာအဖြဲ႕ထုတ္ အဘိဓါန္ကိုၾကည့္ေတာ့ “ဘဝေပး သာမန္အသိ ၊ လူ
ၿပိန္းအသိ” လို႔ အေျဖထြက္လာတယ္ ။ အင္း .. လြယ္လြယ္ကူကူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သည္လိုပဲ
ယူလိုက္တာ ေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္ ။ မဟုတ္ရင္ ရွည္ေၾကာထၿပီး ၾကည့္မိတဲ့ Merriam-
-Webster Online Dictionary မွာက - “sound and prudent judgment based on a simple
perception of the situation or facts” [အေျခေန (သို႔) အခ်က္လက္ေတြအေပၚ ရိုးရွင္းတဲ့
အသိအျမင္ကို အေျခခံတဲ့ ယုတၱိတန္ၿပီး ႏိႈင္းခ်င့္ေမွ်ာ္ေခၚေသာ ဆင္ျခင္တံုတရား] လို႔ဆိုထား
ေတာ့ ဆက္ေရးဖို႔ေတြကို ေခၽြးျပန္ေအာင္ ေတြးေနရဦးမွာစိုးလို႔ လြယ္တာေတြကိုပဲ ေရးသြားပါ့
မယ္ ။ သို႔ေသာ္ သူ႕နဲ႔ တစ္ဆက္ထဲပါတဲ့ နမူနာေလးကေတာ့ ရိုးရွင္းလွတာေၾကာင့္ ယူသံုးလိုက္
ပါ့မယ္ ။
ကုတ္ရင္း လက္သည္းနဲ႔ နည္းနည္းေလး ပြန္းသြားတာဟာ အိမ္မွာေဆာင္ထားတဲ့
ေဆးဝါရည္ေလာက္နဲ႔ ၿပီးရမွာ ျဖစ္သလို ၊ အသားခုတ္ရင္း လက္ေခ်ာ္လို႔ ဒါးဒဏ္ရာ
ဟက္တက္ႀကီးနဲ႔ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ေဆးခန္းသြားဖို႔ သိနားလည္ ဆံုုးျဖတ္ႏိုင္တာမ်ိဳး
ဟာ common sense ပါပဲတဲ့ ။ အင္း .. အလြယ္ေတာ့ အလြယ္သား ။
   ကဲ က်ေနာ့္ အေတြ႕ၾကံဳေတြဖက္ လွည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ ။  နမူနာအခ်ိဳ႕ကို နံပါတ္စဥ္တပ္ ခ်ေရး
သြားပါ့မယ္ ။ သို႔ေပမင့္ အေပၚက နမူနာထက္ ပိုရႈပ္တာေၾကာင့္ အားလံုး ဝိုင္းစဥ္းစားၾကတာေပါ့ ။
ၿပီးမွ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ရပ္ေတြရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြကို အဆံုးသတ္မွာ ျပန္ေဖၚျပေပးပါ့မယ္ ။

(၁)  စာေရးမတစ္ေယာက္ရွိတယ္ ။ ပ်င္းတယ္ ။ သူ႕ကို ၾကည့္မရသူေတြ ရွိတယ္ ။ တစ္ေန႔မွာ
      သူ႕ကို ၾကည့္မရသူတစ္ေယာက္က အျခားလူတစ္ေယာက္ကို သူၾကည့္မရေၾကာင္း ေျပာ
လိုက္တယ္ ။ ေျပာတဲ့အခါမွာလည္း အဲသည္စာေရးမရဲ့ လူမ်ိဳးနာမည္ကိုပါ ထည့္ေျပာလိုက္တယ္ ။
တစ္ခုရွိတာက ေျပာျပခံရတဲ့သူနဲ႔ စာေရးမနဲ႔ဟာ လူမ်ိဳးတူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ ။ ေျပာသူကလည္း
ဒါကိုသိလ်က္နဲ႔ ေျပာတယ္ ။ ဒီေတာ့ နားေထာင္ရသူမွာ အားလံုးေရွ႕မွာ ဘာမွမျဖစ္သလို ႀကိဳး
စားေနေသာ္လည္း ကိုယ့္အခန္းနဲ႔ကိုယ္ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေပါက္ကြဲေတာ့တယ္ ။ ဒါဟာ ျဖစ္သင့္
သလား ။ ဘယ္ေနရာ မွားသြားသလဲ ။

(၂)  အလုပ္သမား ရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ စက္ရံုတစ္ရံုမွာ ၊ လစာကို ေငြစာရင္းဌာနမွာလုပ္တဲ့ စာေရးမက
      ဘဏ္ကေန ထုတ္လာေပးေလ့ ရွိၿပီး ၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းလစာကို စက္ရံုမွာပဲ လက္လီထုတ္
ေပးတယ္ ။

   တစ္ေန႔မွာေတာ အဲသည္စာေရးမဟာ လမ္းခုလတ္မွာ ေငြအလုခံလိုက္ရတယ္ ။ ႀကိဳသိလို႔
ေစာင့္လုတယ္လို႔ ယံုၾကည္ရတယ္ ။ ဒီေနာက္ပိုင္း အလုပ္သမားေတြကို ေငြထုတ္လက္မွတ္
(ခ်က္လက္မွတ္) ေတြနဲ႔ပဲ လစာရွင္းေပးေတာ့တယ္ ။ အႏၱရာယ္ကို လက္လႊဲေပးလိုက္တဲ့ သ
ေဘာ ။

  သည့္ေနာက္မွာ အလုပ္သမားေတြထဲက ဆိုင္ကယ္ရွိသူ တစ္ေယာက္က လစာခ်က္လက္မွတ္
ေတြကို စုစည္းၿပီး ဘဏ္မွာ သြားထုတ္ေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈတစ္ခု ေပၚလာတယ္ ။ လမ္းစရိတ္
နည္းနည္းယူၿပီး ေငြသားရေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ ဒီလူေတြကို အလုပ္သမား အမ်ားစုက သူတို႔ရဲ့
ခ်က္လက္မွတ္ေတြကို ဝိုင္းအပ္ၾကတယ္ ။ သူ႕အရပ္နဲ႔ သူ႕ဇတ္ အဆင္ေျပေနၾကတယ္ ။

   သို႔ေသာ္ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ အႏၱရယ္မ်ားတယ္ဆိုၿပီး အျခားနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေငြသားျဖစ္
ေအာင္ လုပ္သူေတြလည္း ရွိၾကတယ္ ။ ကိုယ့္ခ်က္လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ထဲကို ေနာက္ေန႔ေတြမွ
ဘဏ္စာရင္းထဲ သြားထည့္သူ ၊ အျခား ေငြသားလက္ဝယ္ ရွိသူေတြဆီက လဲလွယ္သူ စသည္
ျဖင့္ေပါ့ ။

   ဒီေနရာမွာ ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိတဲ့သူဆီမွာ ကိုယ့္ခ်က္လက္မွတ္ကို ပံုအပ္လိုက္တဲ့သူေတြနဲ႔ ၊
ေဘးအကင္းဆံုး နည္းလမ္းေတြကို ရွာၾကံသူေတြ ၊ ဘယ္သူေတြက common sense ရွိသလဲ ။

(၃)  မေလးရွားမွာ တရားမဝင္ အလုပ္သမားတစ္စုဟာ စက္မႈဇံုတစ္ခုက သူတို႔စက္ရံုေနာက္မွာ
      စုေနၾကတယ္ ။ သူတို႔ထဲမွာ သီခ်င္းဆို ဝါသနာပါသူေတြ ရွိတယ္ ။ အဲသဟာနဲ႔ ဘာလုပ္ၾက
လဲဆိုေတာ့ - ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးႀကီးနဲ႔ မိုက္ခြက္ကိုဝယ္တယ္ ။ ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ေနတဲ့
စက္ရံုအေပၚထပ္မွာ စက္ေတြဆင္ ၊ ညေရာက္ရင္ အသံခ်ဲ႕ၿပီး သီခ်င္းေတြ ဟဲၾကေတာ့တယ္ ။

   သီခ်င္း ဝါသနာ မပါသူေတြထဲ ၊ အုပ္စု ႏွစ္စုရွိတယ္ ။
   တစ္စုက - “ဟာ ၊ ဒီလူေတြ သီခ်င္းဆို ေတာ္ေတာ္ဝါသနာ ပါၾကတာပဲ”လို႔ ေထာပနာ ဝိုင္းျပဳ
ၾကတယ္ ။
  ေနာက္တစ္စုက - “ေဟ့ ေဟ့ ၊ တိုးတိုးလုပ္ၾကပါကြ ၊ တရားမဝင္ေနတဲ့ ငါတို႔အားလံုး ဒုကၡ
ေတြ ေရာက္ကုန္ၾကပါလိမ့္မယ္” လို႔ဆိုၾကပါတယ္ ။ သီခ်င္းဆိုသူ ၊ ေထာပနာျပဳသူ ၊ သတိေပး
သူေတြထဲမွာ ဘယ္သူေတြဆီမွာ common sense ကပ္သလဲ ေျပာစရာ လိုပါေသးသလား ။

(၄)  စကားဝိုင္းတစ္ခုမွာ သူငယ္တစ္ပိုင္းျပန္ၿပီျဖစ္တဲ့ အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ အဖြားႀကီးတစ္ေယာက္
      က သူထင္တာ သူေျပာလိုက္မိတယ္ ။ မမွန္ေသာ္လည္း တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို အရွက္ကြဲ
ထိခိုက္သြားေစမိတယ္ ။ သို႔ေသာ္ အျပင္လူေတြ မသိၾက ။ သို႔ေသာ္ ဒီတင္မျပတ္ပဲ စကားဝိုင္းထဲ
က လူတစ္ေယာက္က ထိခိုက္သြားသူရဲ့ မိခင္ဆီကို ဖုန္းနဲ႔ သံေတာ္ဦးတင္ပါေလတယ္ ။  သည္မွာ
တင္ မိခင္လုပ္သူက မခံမရပ္ႏိုင္တာနဲ႔ သူသိသမွ် လူအားလံုးကို သူ႕ကေလး ဘယ္လို အရွက္ကြဲ
ထိခိုက္သြားေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္တစ္မ်ိဳး ၊ ဖုန္းနဲ႔တစ္ဖံု လိုက္ေျပာေတာ့တယ္ ။ သူလိုက္ေျပာတာ
ကို ၾကားရသမွ် လူအားလံုးဟာ ဒီအရွက္ကြဲစရာကို အရင္က မသိခဲ့ၾကပဲ သူေျပာမွပဲ သိၾကရေတာ့
တယ္ ။ သူဒီလို လုပ္သင့္သလား ။ ဒီျဖစ္ရပ္မွာ ဘယ္သူေတြ တာဝန္ရွိသလဲ ။ common sense
လစ္ဟာသြားတာ သူငယ္ျပန္ေနတဲ့ အဖြားႀကီးလား ၊ သို႔မဟုတ္ …. ။

(၅)   တစ္ခါက ရြာအျပန္မွာ သတိထားမိတာတစ္ခု ရွိတယ္ ။
       ေစတီသစ္တစ္ဆူ လမ္းေဘးမွာ ရွိလာတာကိုပါ ။ သာသနာအတြက္ ေကာင္းပါတယ္ ။ သို႔
ေသာ္ -
-  ေစတီက လယ္ကြင္း ေျမနိမ့္မွာ ရွိေနတယ္ ။
-  အာရွလမ္းမႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ လမ္းပိုင္းေပၚမွာ ကပ္လ်က္ ရွိေနတယ္ ။
-  ေစတီဟာ ေတာင္ၾကားလမ္းတစ္ခုနဲ႔ ေဘးကရြာရဲ့ အလယ္တည့္တည့္မွာ ရွိေနၿပီး လမ္းမႀကီး
   က ေစတီကို ေကြ႕ဝိုက္ၿပီး ပတ္သြားရတယ္ ။
-  ေစတီကို တည္ထားတာက လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕စည္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတယ္ ။
   ဒီေတာ့ common sense သံုးၿပီး ေတြးမယ္ဆိုရင္ အနာဂါတ္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ ။

(၆)  လူအေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကမယ့္ ဘားအံေဘးက က်ိဳက္ကလပ္ေရလယ္ဘုရားေဘးမွာ ျမင္ခဲ့
      မိတာ တစ္ခုရွိတယ္ ။
- အဲသည္နားက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕က ဘုရားေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ တည္ၾကတယ္ ။ သူ႕
   တို႕ပိုင္ေျမ ၊ သူတို႔ပိုင္ ေငြေတြနဲ႔ပါပဲ ။
- ခက္တာက ေရလယ္ဘုရားဆီသြားတဲ့ မုဒ္ဦးဝနဲ႔ ေရလယ္ဘုရားကို တည့္တည့္တန္းၾကည့္လိုက္
  ေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းသစ္က အလယ္တည့္တည့္မွာ ျဖစ္ေနတယ္ ။
  ဒီေနရာမွာ ဘာသာေရး ေဘးဖယ္ၿပီး ၊ common sense သံုးရင္ ဘယ္လို အေျဖထြက္လာမလဲ ။

   ေျပာခဲ့တဲ့ အျဖစ္ပ်က္ အားလံုးမွာ ဖတ္တဲ့သူအေပၚ မူတည္ၿပီး အေျဖေတြ ကြဲလြဲသြားႏိုင္ပါတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ မကြဲလြဲႏိုင္တာက အက်ိဳးဆက္ေတြပါ ။ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ - နံပါတ္ (၂) ျဖစ္
ရပ္မွာ - ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေငြသြားသြားထုတ္သူ အလုပ္သမားဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ အလုခံလိုက္ရပါ
တယ္ ။ ေငြထုတ္ခ ၁%ေတာင္ မရတဲ့သူ႕မွာ ၊ ေလွ်ာ္လိုက္ရတဲ့ေငြေတြက ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာပါတယ္ ။ ဒါ
ေတာင္ လူတိုင္း မေလွ်ာ္ခိုင္းလို႔ သက္သာတာပါ ။ - နံပါတ္ (၆) အျဖစ္ပ်က္မွာေတာ့ ၊ ဆိုခဲ့တဲ့ ဘု
ရားေက်ာင္းကေလးဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ ဦၸဇင္းတစ္ပါးကေန ဘူဒိုဇာႀကီးတစ္စီး ေမာင္းလာၿပီး တြန္းၿဖိဳ
ခ်တာ ခံလိုက္ရပါတယ္ ။ လုပ္ၿပီးေတာ့ အဲသည္ ဦၸဇင္းဟာ ေရွာင္ထြက္သြားပါတယ္ ။ common
sense မရွိသူေတြမွာေတာ့ အုတ္နဲ႔သစ္ပံုတစ္ပံုကိုသာ အေဖၚျပဳၿပီး ဆံုးရႉံးမႈေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ က်န္
ရစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္ ။

   ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတယ္ ၊ က်ေနာ္တို႔တစ္ေတြဟာ အတၱ မာနနဲ႔ ေလာဘေတြဖံုး ၊ အစြဲေတြ
ကပ္ပါလာတဲ့အခါ ၊ သာမန္အခ်ိန္မွာ မျဖစ္သင့္ဖူးလို႔ ထင္ျမင္ယူဆတာေတြကို ၊ ကိုယ္တိုင္ အခါ
ခါ က်ဴးလြန္မိတတ္ၾကျပန္ပါတယ္ ။

   ဆက္စပ္ၿပီး မ်ားမၾကာခင္က ျဖစ္ခဲ့တာေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကို ေယဘုယ် ၾကည့္ၾကရေအာင္ဗ်ာ ။

(က)  ကိုယ္ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့လူရဲ့ ဓါတ္ပံုကို လူသြားလမ္းေပၚ ပိတ္ၿပီး တင္ထားသင့္သလား ၊
        တင္ထားရင္ေကာ ဘာျဖစ္ႏိုင္သလဲ ။
(ခ)  ကမ္းနားမွာ လက္ခ်ည္းဗလာ ေျပးေရွာင္ေနၾကသူေတြရဲ့ ဓါတ္ပံုကိုျပၿပီး ၊ ဒီလူေတြဟာ ဟိုး
      ေနာက္က သူတို႔အိမ္ေတြကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မီးရိႉ႕ၿပီး ထြက္ေျပးလာတာပါလို႔ေျပာရင္
      ဟုတ္ႏိုင္သလား ။
(ဂ)  ကခ်င္မွာ ပန္ခ်ာပီ တစ္ေယာက္ပါတဲ့ ဓါတ္ပံုကို ျပၿပီး ၊ ဟိုးေနာက္က ျမင္ေနရတဲ့“တဲ”ေတြ
       ဟာ ဘဂၤ ါလီ အၾကမ္းဖက္သမားေတြရဲ့ စခန္းပါဆိုရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ။
(ဃ)  သူတစ္ပါးကို ပုတ္ခတ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြကိုပဲတင္တဲ့ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ငယ္တစ္ခုက ၊ တိုက္ပြဲ
        တစ္ခုမွာ သိမ္းမိတဲ့ လက္နက္ကေလး ၄-၅ လက္ကိုျပၿပီး ၊ တစ္ဖက္ရန္သူ ၄-၅၀ က်ဆံုး
        တယ္လို႔ေျပာရင္ လက္ခံသင့္သလား ။
(င)  ဘာအမွတ္အသားမွ မပါတဲ့ အိမ္တစ္လံုးကိုျပၿပီး ၊ ဒါကေတာ့ျဖင့္ ဟိုအာဏာရွင္ ၊ ဒီခရိုနီရဲ့
       စံအိမ္ႀကီးပါဆိုရင္ မ်က္ေစ့မွိတ္ ယံုသင့္သလား ။ - စာရင္းေတြ လုပ္ျပရင္ေတာ့ ကုန္ႏိုင္ဘြယ္
       ရာ မရွိပါ ။ ကိုယ္က ဒီဖက္ ၊ သူက ဟိုးဖက္ ဘက္လိုက္သူမို႔ သာသာထိုးထိုး ေျပာရတာ ၊
       ဆန္႔က်င္ဖက္လို႔ ယူဆထားသူေတြနဲ႔ ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေအာင္ တမင္ ရွာၾကံေရးတာမ်ိဳးေတြက
       မေတြ႕ခ်င္မွ အဆံုးဆိုတာ သတိထားမိၾကမွာပါ ။

   က်ေနာ္ နားလည္မိသမွ် common sense နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာကေတာ့ လူတစ္ဦးစီရဲ့ အေတြး
အျမင္ အရင္းခံေတြသာမက ပတ္ဝန္းက်င္က ဓေလ့ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ အေနအထားေတြပါ ပါပါ
တယ္ ။ အသက္အရြယ္ ၊ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ဗဟုသုေတြဟာလည္း အေထာက္ကူျပဳတာေတာ့
ေသခ်ာပါတယ္ ။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ အဓိက အက်ဆံုး တစ္ခ်က္ကေတာ့ အမ်ားစုေသာ အခ်ိန္ေတြ
မွာ “သတိ”က အခရာက်ပါတယ္ ။ “အသိရွိသူေတြအေနနဲ႔ “သတိ”ကပ္ရင္ ၊ ခ်င့္ခ်ိန္မႈဝင္လာၿပီး
အမွားနည္းသြားတာ သဘာဝ ။ ဒါကိုကပဲ  common sense ရဲ့ အဓိက အစိတ္ပိုင္း တစ္ပိုင္းပါ 
ဒါဆိုရင္ တရားစခန္းေတြ ဝင္ေနၾကၿပီး “သတိ သတိ”နဲ႔ မွတ္သားေရရြတ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ
ဘာမွားေနသလဲ ။ အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီသတိေတြကို လက္ေတြ႕ဘဝထဲ ယူမလာတာလို႔ ျမင္မိ
တယ္ ။ (စာအုပ္တစ္အုပ္ သိပ္ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ၊ မဖတ္ပဲ သိမ္းထားသလိုပါပဲ) ။ က်ေနာ္တို႔တ
ေတြ လြဲေနတာက ဒါမ်ားပဲလား ။ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္လည္း ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ယူဆပါသလဲ ။


မန္းကိုကို
၂၅ ၊ ၀၁ ၊ ၂၀၁၃

=========================================



  Common Sense နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေတြ႕ၾကံဳတစ္ခု ျပန္အမွတ္ရလာလို႔ ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္ ။
  တစ္ခါမွား မဟုတ္ပဲ ၊ အျပံဳလိုက္ မွားတတ္တဲ့ သေဘာကို ပံုေဆာင္ျပႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆတယ္ ။

  ၂၀၁၁ အတြင္းမွာပါ ။ ေက်ာင္းစာေတြကို အစုအဖြဲ႕နဲ႔လုပ္ဖို႔ ဆရာကခိုင္းတာနဲ႔ က်ေနာ့္အဖြဲ႕မွာ ကို
ရီးယားနဲ႔ ထိုင္းက ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္ လာေပါင္းျဖစ္တယ္ ။ ဒါနဲ႔ ၾကားရက္တစ္ရက္မွာ ဆံုၾက
ရေအာင္ဆိုၿပီး ဗစ္တိုးရီးယားျပည္နယ္ စာၾကည့္တိုက္ေရွ႕ကို ခ်ိန္းျဖစ္ၾကေရာ ။

  ဒီလိုနဲ႔ အခ်ိန္က်ေတာ့ က်ေနာ္က ေစာင့္သေပါ့ ။ ႏွစ္ေယာက္လံုး ေနာက္က်ၾကတာကို အသာထား
ၿပီး စာၾကည့္တိုက္ေရွ႕က ျမက္ခင္းျပင္ေပၚမွာ အျခားအစုအဖြဲ႕ေတြလိုပဲ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့
ဆိုၿပီး က်ေနာ္က ကမကထ စလုပ္လိုက္တယ္ ။ သို႔ေသာ္ “ေဒၚတတ္ပ”ႏွစ္ေယာက္က မလုပ္ပါဘူး
တဲ့ ။ စာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ ေနရာေတြရွိတယ္ ၊ အဲသည္မွာ သြားလုပ္ၾကရေအာင္တဲ့ ။

  ဒီမွာ စစဥ္းစားစရာ ေပၚလာၿပီ ။
  စာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ စကားမေျပာရတာဟာ လူတိုင္းနီးပါး နားလည္ထားရတဲ့ အေထြေထြ စည္းမ်ဥ္း
တစ္ခုပါ ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္က ေစာဒက တက္ရတာေပါ့ ။ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္ ၊ အထဲမွာ စကားေျပာ
လို႔ မရဘူး ၊ အျပင္မွာပဲ လုပ္ၾကရေအာင္ ။ နာရီဝက္ေလာက္ဆို ၿပီးပါၿပီ ဆိုတာလည္း မရဘူး ။ အထဲ
သြားမယ္ခ်ည္း လုပ္ေနၾကတယ္ ။ ဒါနဲ႔ ေကာင္းၿပီေလ ၊ သြားၾကည့္ၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး ႏွစ္ေယာက္သ
ေဘာကို အလိုလိုက္ေပးလိုက္တယ္ ။


  အထဲေရာက္ေတာ့ သီးျခားလႊတ္ေနတဲ့ ခံုဝိုင္းမ်ိဳးကလည္း ခပ္ရွားရွား ။ ဒါနဲ႔ မ်က္ႏွာျဖဴ အသက္ခပ္
လတ္လတ္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ပဲရွိတဲ့ ခံုဝိုင္းတစ္ခုကို ေရြးလိုက္ၾကတယ္ ။ ဒီအခ်ိန္မွာလည္း
ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ၊ ဘယ္သူမွ စကားမေျပာၾကတာကို သတိထားမိတယ္ ။ ဒါနဲ႔
ခပ္တိုးတိုးေလးနဲ႔ “ေဟ့ ၾကည့္ၾကဦး ၊ ဘယ္သူမွ စကားမေျပာၾကဘူး”လို႔ သတိေပးလိုက္တယ္ ။ ဒါ
လည္း ဆရာမႏွစ္ေယာက္က မရဘူး ၊ ရတယ္ခ်ည္း ဆက္လုပ္ေနတယ္ ။ က်ေနာ္ကလည္း မေလွ်ာ့
ေသးပဲ ၊ ထပ္ေျပာျပန္တယ္ ၊ သူတို႔ကလည္း ရကိုရတယ္ လုပ္ေနျပန္လို႔ လက္ေလွ်ာ့လိုက္တယ္ ။
က်ေနာ့္စိတ္ေတြ ေလးလံလာတယ္ ။ အရွက္ကြဲဖို႔ လမ္းစကို ေရးေရးေလး ျမင္ေနရၿပီေလ ။

  ဒီလိုနဲ႔ အလုပ္ စလုပ္ၾကတယ္ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ခပ္တိုးတိုး ေျပာတာေပါ့ ။ စကား
ေလးငါးဆယ္ခြန္းေလာက္မွာ ေဘးက အမ်ိဳးသမီးက (နားၾကပ္တပ္ထားလို႔ သိပ္မၾကားရေလာက္ဘူး
လို႔ ယူဆရေပမယ့္) မ်က္ႏွာနည္းနည္း ရႈံ႕သြားပါတယ္ ။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း မေနႏိုင္ပဲ ၊ “တို႔ ဒီလိုလုပ္
လို႔ မျဖစ္ဖူးထင္တယ္”လို႔ ေျပာလိုက္ျပန္တယ္ ။ ဆရာမႏွစ္ေယာက္က “ဟာ ရပါတယ္” လုပ္ေနျပန္
တယ္ ။ ဒါနဲ႔ ေနာက္ခဏအတြင္းမွာပဲ ၊ ဟိုအမ်ိဳးသမီးဆီက “ကၽြတ္ .. က်က္ ..” အသံေတြ ထြက္လာ
ပါေလေရာ ။ ဒီတစ္ခါလည္း က်ေနာ့္ ဆရာမေလးေတြက မၾကားတာလား ၊ လစ္လ်ဴရႈတာလားေတာ့
မေျပာတတ္ဘူး ၊ က်ေနာ္ေျပာတာကို လက္မခံျပန္ပါဘူး ။

  က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ကိုယ့္အတန္းေဖၚမိတ္ေဆြ ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္ကို လူမႈေရးပိုင္းမွာ မ်က္ႏွာ
ပ်က္ရေလာက္ေအာင္ မာမာထန္ထန္ ျပတ္ျပတ္သားသား မဆက္ဆံျပခ်င္ပါဘူး ။ ဒီေတာ့ အျခား
တစ္ဖက္မွာက ကၽြံထြက္လာမယ္ အေျခေနကို ရင္ေလးေလးနဲ႔ ေစာင့္ေနရံုပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ ။

  မၾကာပါဘူး ၊ က်ေနာ္တို႔ေဘးက အမ်ိဳးသမီးဟာ စိတ္မရွည္ေတာ့ဟန္နဲ႔ သူ႕နားၾကပ္ကိုခၽြတ္ ၊
Excuse me နဲ႔ အစျပဳၿပီး စာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ စကားမေျပာဖို႔ ေျပာလာပါေတာ့တယ္ ။ ဒီေတာ့မွ
ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္မေလးႏွစ္ေယာက္မွာ “အိုး .. ေဆာရီး ေဆာရီး ..” ဆိုၿပီး ပစၥည္းပစၥယေလးေတြ
ကို ကမန္းကတန္းသိမ္းကာ အျပင္ဖက္ ထြက္လာၾကရပါေတာ့တယ္ ။ က်ေနာ္လည္း ငါမေျပာလား
လို႔ ညည္းျပရံုကလြဲၿပီး ဘာမွေျပာမေနေတာ့ပါဘူး ။

  ဒီအျဖစ္မွာ အမွားယြင္းေတြ လုပ္ခဲ့သူ ကေလးမႏွစ္ေယာက္ဟာ ၊ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္း အရွက္ကင္း
သူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး ။ သို႔ေသာ္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မေလ့လာ ၊ ေပါ့ေပါ့ေတြးၿပီး ၊ သာမန္လူေတြ သိ
ျမင္သင့္တဲ့ common sense ကို အလႊာလႊာ အထပ္ထပ္ လစ္လ်ဴရႈ ခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့လို႔ ခုလို အရွက္ကြဲရ
တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီအထဲမွာ ထိေရာက္တဲ့ တာဆီးႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းအၾကံဥာဏ္ကို ၊ တဒဂၤအတြင္း
မွာ ထြက္လာေအာင္ မၾကံေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာလည္း ဘာဆင္ေျခမွ ေပးလို႔မရပဲ ၊ အဖြဲ႕လိုက္
ေျမာင္းထဲထိုးအဆင္းမွာ လိုက္ပါခဲ့ရပါတယ္ ။

  ဒီအျဖစ္ကိုၾကည့္ရင္ ၊ ဒါေလးမ်ားဆိုၿပီး ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေတြ ပြင့္လင္းမိသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္ပါ
တယ္ ။ မွန္ပါတယ္ ၊ က်ေနာ္ ျဖစ္ေစခ်င္တာကေတာ့ ၊ အဲသည္ အျဖစ္ေလးမ်ား ၾကံဳႀကိဳက္မိလာခဲ့
ရင္ တည့္မတ္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းၿပီး ေျပာဆိုအၾကံေပးႏိုင္ၾကဖို႔ပါ ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ အသိုင္းဝိုင္း
ထဲမွာလည္း တစ္ခါတစ္ရံ ျမင္လ်က္နဲ႔ မ်က္လံုးမွိတ္ထားၾကတာမ်ိဳးေတြ မ်ားလြန္းလို႔ပါ ။

၁၂ ၊ ၀၃ ၊ ၂၀၁၃

2 comments:

  1. စဥ္းစားမိတိုင္း မ်က္ရည္ရယ္ဝိုင္းပါဆရာမန္း။ ေသာႏုႆထိုရ္ဟာ ငါမ်ားလားလို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေတြးမိ။ မ်ားလွစြာေသာ ငါနဲ႔ငါေတြ အမ်ားအမ်ားႀကီးပဲ။ မ်ားလိုက္တဲ့ေသာႏုႆထိုရ္ေတြ။ မ်ားလိုက္တဲ့ သုဘဒၵါေတြ။ မင္းဆဒၵန္ေတြကလည္း မ်ားမွမ်ားကိုး။ ဆရာမန္းေရ၊။၊။၊ တိတ္တိတ္ေလးသာ ငိုပါရေစေတာ့။

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဒီေန႔မွ ဒီမွတ္ခ်က္ကို ေတြ႕မိလို႔ ျပန္ေရးလိုက္တာပါ ။

      မွားယြင္းမႈ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေတြကို ျမင္မိ သတိထားမိၿပီဆိုရင္ ၊ ဒါဟာ common sense ကပ္လာၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ဖို႔ မ်ားပါတယ္ ။

      ေနာက္တစ္ဆင့္ ၊
      ျပင္ဆင္ႏိုင္သူမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ ၊ သတၱိရွိသူ အမွန္တရားကိုျမတ္ႏိုးသူ စသည္ျဖင့္ ၊ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီး ေခၚလို႔ရသူေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ ။

      တိတ္တိတ္ေလးငိုခ်င္တာကို က်ေနာ့္အေနနဲ႔ တားဆီးလို႔ မရႏိုင္သလို ၊
      သခၤန္းစာယူဖို႔နဲ႔ အျခားသူေတြကိုလည္း လက္ဆင့္ကမ္း မွ်ေဝေပးတာေလးေတြ ၊ လုပ္လို႔ရရင္ လုပ္ဖို႔လည္း အားေပးခ်င္ပါတယ္ ။

      Delete