ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Wednesday, November 16, 2011

ေတာင္ခုန္ ေျမာက္ေျပး စိတ္အေတြး


     အခ်ိန္ေတြက ကိုယ့္ကိုျဖတ္ေက်ာ္သြားၾကသလား ။
     ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ကပဲ အခ်ိန္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားမိသလား သိပ္ေတာ့မေသခ်ာ ။
     ေသခ်ာတာကေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ ၾကာလြန္းတယ္လို႔ ထင္မိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ႏိုးတစ္ဝက္အေနထားနဲ႔
ကုန္လြန္ေနေစခဲ့တာပဲ ။

     တေန႔က အသစ္ၾကံဳရတဲ့ ဆရာေၾကာင့္ အခ်ိန္ဆိုတာကို ျပန္သတိထားမိတယ္ ။ ကိုယ္ေတြက သတိ
မရွိေပမဲ့ သူသတိေပးလို႔ ၁၁ နာရီ ၊ ၁၁ မိနစ္ကို သတိထားမိသြားတယ္ ။ ၁၀ ရက္ ၊ ၁၀ လ ၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ။
ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲေပမဲ့ ေမ့ေနခဲ့တာ ။

     ကိုယ္စိတ္ဝင္စားတာက အျခားဟာေတြ ။
     ေရွ႕ေလွ်ာက္ ကိုယ့္အခ်ိန္ကို ဘယ္လို စီမံခန္႔ခြဲရမလဲ ဆိုတာပဲ ။

     အဲဒီေန႔က ဆရာအသစ္ရဲ့အတန္းကို စိတ္ဝင္စားတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ဆရာ မလာလို႔ သူ႕
အတန္းမွာ သြားတက္ရင္း ႀကိဳက္လို႔ ဘာသာရပ္တာဝန္ခံကို အကူညီေတာင္းၿပီး ေျပာင္းခဲ့တယ္ ။ သူ
ေျပာတဲ့ “ကိုယ့္ သင္ဆရာဟာ ကိုယ့္ဘဝကို လမ္းေၾကာင္းေပးတတ္တယ္” ဆိုတာကို သေဘာက်
တယ္ ။ သူကိုယ္တိုင္လည္း စီးပြားေရး ဘြဲ႕လြန္ယူဖို႔ လုပ္ေနသူတစ္ေယာက္ ၊ ဘဏ္မွာ ေဒၚလာ ၂ ဘီ
လီယံေလာက္ ကိုင္တြယ္စီမံရသူရဲ့ ပို႔ခ်မႈေတြကို သင္ခဲ့ရဖူးတယ္ဆိုတာ စိတ္ဝင္စားတယ္ ။ စီးပြားေရး
လုပ္ရင္း စာရင္းကိုင္လုပ္သူရဲ့ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေထာင္လည္းက်ဖူးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ သူ႕အေမ
အၾကံေပးတဲ့ hedge fund အေရာင္းအဝယ္ကို မလုပ္ပဲ ၊ လူငါးေယာက္ေလာက္ခန္႔ထားတဲ့ စီးပြားေရး
ကိုလုပ္ ၊ ေက်ာင္းတက္ ၊ မစို႔မပို႔ လစာေလးနဲ႔ ေကာလိပ္အဆင့္မွာ ဆရာလုပ္ ၊ အင္တာနက္ကေန စီး
ပြားေရးမဟာဘြဲ႕ စာေပးစာယူသမားေတြ အတြက္ပါ ပို႔ခ်ေပးေနတယ္ဆိုေတာ့ စိတ္ေတာ့ စိတ္ဝင္စား
စရာေတြခ်ည္းပါပဲ ။ ဘာေတြမ်ား ေလ့လာသင္ယူစရာ အသစ္ေတြ ရလာႏိုင္မလဲဆိုတာေတာ့ ေစာင့္
ၾကည့္ရေတာ့မွာေပါ့ ။


ငယ္ဘဝနဲ႔ တြဲလ်က္အရိပ္

     အခ်ိန္အေၾကာင္းေျပာရင္း ႏိုဝဘၤာ ၇ ရက္ကေန ၁၀ အထိ က်င္းပတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ေန႔အေၾကာင္း
ေရးမလို႔က အခ်ိန္မရတဲ့ၾကားက ေမ့သြားတာနဲ႔ေပါင္းေတာ့ ခုမွ သတိျပန္ဝင္တယ္ ။

     ငယ္ငယ္က ပြဲက်င္းပတဲ့ ျပည္နယ္ကြင္းလို႔ေခၚတဲ့ သီရိကြင္းကို ေဆာင္းတြင္းဝင္လာရင္ ေန႔လည္
ေက်ာင္းဆင္း ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ခဏခဏ သြားေခ်ာင္းၾကည့္ရတာ အေမာ ။
     အသက္ ၅ ႏွစ္ေလာက္မွာ ဘားအံအိမ္ သိပ္မကပ္တဲ့ အဖြားနဲ႔ ဒံုးၿပိဳင္ပြဲကျပန္လာေတာ့ ၊ အဖြားက
သူ႕အိမ္ရွိတဲ့လမ္းကို ေမ့ေနလို႔ သတိေပးရတာလည္း အမွတ္ရတယ္ ။
     ၆-၇ ႏွစ္ေလာက္မွာေတာ့ အတူလာတဲ့ အေဖနဲ႔ကြဲသြားလို႔ သရဲေျခာက္တယ္လို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ
ေျပာတဲ့ ေညာင္ပင္ငုတ္တစ္ပင္ရွိတဲ့ လမ္းၾကားကေန တစ္ေယာက္ထဲ အားခဲျပန္လာခဲ့ဖူးတယ္ ။
     ၆ ရက္ေန႔မွာစၿပီး ၁၁ ရက္ေန႔မွၿပီးတဲ့ လက္ေဝွ႕ပြဲကိုေတာ့ ၾကည့္ခ်င္ေပမဲ့ ႀကီးလာမွ သံုးေလးခါ
ေလာက္ပဲ ၾကည့္ျဖစ္တယ္ ။ တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ႀကိဳးဝိုင္းေပၚ တက္သြားၿပီးမွ အေရြးမခံရလို႔ ျပန္ဆင္းခဲ့
တာလည္း သခၤန္းစာတစ္ခုအျဖစ္ က်န္ခဲ့တယ္ ။

     ငယ္ဘဝနဲ႔ တြဲလ်က္အမွတ္တရ ျပည္နယ္ပြဲကို ခုေနာက္ပိုင္း မေရာက္ျဖစ္တာေတာ့ ၾကာခဲ့ၿပီ ။ သိပ္
မစည္လွေတာ့တာ ၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အခင္းအက်င္းနဲ႔ ဓေလ့ေတြ အင္မတန္ နည္းလာတာေတာ့ ေသ
ခ်ာတယ္ ။ ၁၉၈၇ မွာမွ ေမာင္းမကန္မွာ စေတြ႕ခဲ့ဖူးေပမဲ့ ခုေနာက္ပိုင္း ကရင္ျပည္နယ္တခြင္မွာ တိုးတက္
မႈအေနနဲ႔ ပ်ံ႕ပြားလာခဲ့တဲ့ အန္ဂလံု ေလာင္းကစားဝိုင္းေတြနဲ႔ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုး ျပည့္ေနမလားေတာ့ မသိပါ ။
ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရရဲ့ ေစတနာေတြပါလို႔ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေအာင္ ေျပာေနသူမ်ားကလည္း ဘယ္လိုမ်ား ေျပာ
ခ်င္သလဲလို႔ ေမးရရင္ ေကာင္းမလား ၊ မသိသလိုပဲ လုပ္ေနရင္ ေကာင္းမလား ။

မွန္ေနတဲ့ ယံုတမ္းစကား

     ျမန္မာျပည္ အခင္းအက်င္းေတြကိုၾကည့္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲေနတယ္ ။ အေပၚယံအျမင္ကို
ေျပာတာပါ ။ အတြင္းပိုင္း ေျပာင္းမေျပာင္းကေတာ့ လက္ေတြ႕အဆင့္ မျမင္သာေသးလို႔ တပ္အပ္ မေျပာ
ႏိုင္ေသးပါဘူး ။ အေပ်ာ့ဂိုဏ္း အမာဂိုဏ္း ကြဲမကြဲကေတာ့ သာလို႔ေတာင္ ေျပာဖို႔ ခက္ေနပါေသးတယ္ ။

     အခု ကခ်င္ဖက္မွာ ဓါတုလက္နက္ သံုးတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥမ်ိဳးကေတာ့ စစ္တပ္ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္
ေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ပံုေဖၚျပေနပါတယ္ ။ ဓါတုလက္နက္ မသံုးဖူးလို႔ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းသူေတြရွိမွာ
ပါ ။ ခက္တာက မၾကာမတင္ကေလးကမွ ရွမ္းတပ္ေတြအေပၚ သံုးခဲ့တာရယ္ ၊ ကရင္နီတပ္ေတြကို သံုး
ခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ေခါင္းၿမီးခ်ံဳ လံုသလိုထင္ရေပမဲ့ အနံ႔က တေထာင္းေထာင္းထေနပါတယ္ ။
(လင့္) 


ဖင္ခုထိုင္ထားတဲ့ ဒါးသြား

     တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး တစ္ခုခ်င္းၿမိဳဖို႔ ႀကိဳးစားေနရာမွာ DKBA နဲ႔ အပစ္ခတ္
ရပ္ဖို႔ တက္သုတ္ရိုက္လုပ္တာကို ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္ ။ ဘာလို႔ လုပ္ရသလဲ ေမးစရာျဖစ္လာတယ္ ။
နည္းဆံုး ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္ ။ (၁) အျခားအဖြဲ႕ေတြလို အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြကေနတဆင့္ ဖိအားေပးလို႔
ရတဲ့ အဖြဲစည္း မဟုတ္တာရယ္ ၊ (၂) အရင္က ၿမိဳ႕လူထုရဲ့ အျမင္မွာ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ေပၚေနေအာင္
ျပထားခ်င္တာနဲ႔ စီးပြားေရးအေပၚ သာယာသြားေအာင္ ဦးတည္လုပ္ခဲ့ေပမဲ့ ၊ ျပည္မတပ္အေနနဲ႔ ေပးဆပ္
လိုက္ရတာက DKBA ေတြ ၿမိဳ႕ေပၚတင္မက စစ္တပ္စခန္းေတြထဲကို နားေပါက္ကဝင္ဝင္ ၊ ခ်က္ေပါက္
ကဝင္ဝင္ ဝင္တတ္သြားေစတဲ့ နယ္ေျမကၽြမ္းက်င္မႈပါပဲ ။ ဒီေတာ့ ဒီတစ္မီးၿငိမ္းေအာင္ တက္သုတ္ရိုက္
တာ မဆန္းပါဘူး ။ ေနာက္ပိုင္း အားျပန္ျဖည့္ၿပီးမွ အနီးကပ္ ေကာက္စားလိုက္မယ္ဆိုၿပီး ရည္ရြယ္
ထားပံုရပါတယ္ ။

     အာဏာပိုင္ေတြဟာ တဆက္ထဲမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးမွာ တရားဝင္ျဖစ္ေအာင္ အျပင္းအထန္ အား
ထုတ္ေနပါတယ္ ။ ကမၻာတစ္လႊားမွာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရေတြဟာ တရားဝင္တယ္လို႔ တိုင္းသူျပည္သား
အမ်ားစုက လက္ခံၾကပါတယ္ ။ တရားဝင္တယ္လို႔ ထင္မွ ၊ လက္ခံယူဆၾကမွ အစိုးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔
ေရွ႕ေျခလွမ္းေတြ သိကၡာရွိရွိ ဆက္တိုးႏိုင္ႏိုင္မွာမို႔ ဒါကို အသည္းအသန္ လုပ္ေနတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္ ။
ဒါကို သတိလြတ္တဲ့ အဖြဲ႕ဆိုရင္ ဘာသာေရးအေပၚ အေျခခံခံ ၊ လူမ်ိဳးေရးျဖစ္ေစ ၊ ဝါဒေရးပဲ အေျခခံခံ
အခုျဖစ္ေနတဲ့ သမိုင္းတစ္ေကြ႕မွာ က်န္ရစ္ေနခဲ့ႏိုင္ပါတယ္ ။ ခါေတာ္မီမဟုတ္ပဲ ေရရွည္အက်ိဳးမ်ားမယ့္
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ကိုယ္စီလုပ္သင့္ၾကပါၿပီ ။

ေျပာင္းျပန္လွန္ရမယ့္ ဆုတ္ယုတ္မႈ

     ဟိုလိုေတြ ဒီလိုေတြေျပာရင္ စိတ္ဆိုးၾကဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားပါတယ္ ။ မေျပာရင္လည္း မၿပီးသလို ၊ ေျပာ
ခဲ့တာလည္း မ်ားၿပီမို႔ မတူတာတစ္ခ်ိဳ႕ကို စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္ ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္ေလာက္က က်ေနာ့္
ကေလးေတြကို သြားႀကိဳတဲ့ မဒမ္မန္းကိုကိုဟာ ရပ္ကြက္ထဲကို အသစ္ေျပာင္းလာပံုရတဲ့ (စေကာ) ကရင္
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ၾကံဳရပါတယ္ ။ ကေလးမက “စားၿပီးၿပီလား”လို႔ ေမးရာမွာ ၊ မဒမ္က သူတတ္
တဲ့ (ပိုး) ကရင္စကားနဲ႔ “စားၿပီးၿပီ”လို႔ေျဖေတာ့ နားမလည္ရွာပါဘူး ။ အတိုဆံုးကေတာ့ ကေလးမက “အဲ
ဒါ ကယ့္ ကရင္စကား မဟုတ္ဖူး”လို႔ ေျပာပါတယ္ ။ မဒမ္ကေတာ့ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ “အားလံုးဟာ ကရင္
ေတြပါပဲ”လို႔ ျပန္ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္ ။

     မေန႔တေန႔ကေတာ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ရင္း အဲဒီလို အလားတူ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု
သူ႕သားလည္းၾကံဳရေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္ ။ ဘာေတြမွားေနၿပီလဲ ၊ မိဘေတြ လိုသလား ၊ အေတြးဝင္
မိပါတယ္ ။

     က်ေနာ့္အေတြးက မိဘဆီမွာတင္ ရပ္မသြားပါဘူး ။
     လူမႈအဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေတြးမိသလို ၊ သက္ဆိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ့
ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖၚေနတဲ့ မူဝါဒေတြလည္း လိုေန ခၽြတ္ယြင္းေနမလားလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္ ။
ေသးစိတ္ေျပာရင္ေတာ့ ေဒါသထြက္ႏိုင္ၾကတာမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ ရပ္ထားပါမယ္ ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္
ကို ေခါင္းေဆာင္လို႔ ထင္သူမ်ားကေတာ့ အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ကိုယ္ ကိုယ္စားျပဳေနသူေတြကို စကား
ေျပာၾကည့္ၾကပါလို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္ ။

ကိုယ့္ေျခေပၚ မားမားမတ္မတ္ ရပ္လိုက္ၾကပါ

     ခုေလာက နည္းနည္းျပန္ၿငိမ္သြားတဲ့ မြတ္ဆလင္ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာခ်င္တာ တစ္ခု
ရွိပါတယ္ ။

     ဒီရက္ပိုင္းမွာ မိတ္ေဆြ ခ်င္းမိသားစုတစ္စုနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္ ။ သူ႕တို႔ၾကံဳခဲ့ရတာ တစ္ခုက
အစိုးရေဆးခန္းမွာ သြားျပစဥ္ကပါ ။ သူတို႔ကို စစ္ေဆးတဲ့ ဆရာဝန္က ေမးပါတယ္ ။ ကရင္မွာ “ကရင္
မဲ” ေတြဆိုတာ ရွိသလားတဲ့ ။ ေျဖဖို႔ မသင့္ေတာ္တာမို႔ “သူတို႔ကို တိုက္ရိုက္ေမးၾကည့္ပါလား”လို႔ပဲ ျပန္
ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္ ။

     ဒီကိစၥဟာ ျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ ။ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြကေန “ကေညာသူး/ကရင္မဲ”လို႔ သံုးႏႈန္း
ၿပီး တတိယႏိုင္ငံကို လာေနခဲ့ၾကတာဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာဖံုးကြာၿပီး ဒုကၡေရာက္ႏိုင္ၾကတာေၾကာင့္
မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ မြတ္ဆလင္ေတြဟာ ျမန္မာျပည္မွာ အႏွိမ္အခံရဆံုးဆိုတာ က်ေနာ္
နားလည္ပါတယ္ ။ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ဖိႏွိပ္ခံရမႈေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ အေၾကာင္း
ျပခ်က္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ လမ္းထြင္ ထြက္ေပါက္ရွာၾကဖို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္ ။ က်
ေနာ္ ၾသစေၾတးလ်ေရာက္စက Queensland ျပည္နယ္ရဲ့ က်န္းမာေရးဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေပၚမွာ ကရင္လူမ်ိဳး
ေတြထဲမွာ ဘာသာကိုးကြယ္မႈဟာ ခရစ္ယာန္ ၆၅% ၊ ဗုဒၶဘာသာ ၂၈% ၊ မြတ္ဆလင္ ၁၁% နဲ႔ နတ္
ကိုးကြယ္သူ % မပါပဲ ေဖၚျပထားတာကို ဖတ္မိလို႔ အေတာ္အံ့ၾသသြားၿပီး စာေရးေျပာခဲ့ဖူးေပမဲ့ ခုထိေတာ့
ဆက္ရွိေနဆဲပါ ။ ဘယ္သူ႔ဆီကလာတဲ့ ကိန္းကဏန္းလဲ ၊ ဒီ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းဟာ ဘယ္
ေလာက္အထိ ခံမလဲဆိုတာ မေျပာတတ္ပါ ၊ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ ေနထိုင္ေနရမွာမ်ိဳးကို က်ေနာ္ကေတာ့ မလို
လားသလို အျခားမိတ္ေဆြေတြကိုလည္း ဒီဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုးႀကီးကို မထမ္းေစခ်င္ပါဘူး ။ (လင့္) 

(ၿပီးေတာ့လည္း စုစုေပါင္း % က နတ္ကိုးကြယ္သူ မပါရင္ေတာင္ ၁၀၄% ျဖစ္ေနတာဟာ အစိုး
ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တစ္ခုအတြက္ သိပ္ၿပီးေကာင္းလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။)


စကားၾကံဳခဲတဲ့ ညီအစ္ကိုေတြ

     ေျပာမိမွေတာ့ ရခိုင္ညီအစ္ကိုမ်ားကိုလည္း နည္းနည္းေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
     ကရင္နဲ႔ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြဟာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးေရာ ၊ ႏိုင္ငံေရးအပိုင္းေတြမွာပါ လက္
တြဲ လုပ္ေနၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ စူးရွျပင္းထန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႔ အမိန္႔နာခံမႈမွာလည္း အင္မတန္
ေကာင္းသူေတြပါ ။ လုပ္ပံုကိုင္နည္း လမ္းတည့္သြားရင္ “ဝလူမ်ိဳး”ေတြထက္ေတာင္ ျပည္မအာဏာပိုင္
ေတြက အေလးထားရမယ့္ သူမ်ိဳးေတြပါ ။ မၾကာခင္က ရခိုင္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေျပာျပခ်က္အရလည္း
ကာ မွီဝဲတဲ့ဖက္မွာ က်ေနာ္တို႔ ကရင္တိုင္းရင္းသားေတြ လက္ေျမွာက္ရေလာက္ေအာင္ ျမင့္မားတာ
ကေတာ့ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခု ျဖစ္သလို ၊ ဆင္ျခင္စရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။

     စကားမ်ားရင္ အမွားပါႏိုင္တာမို႔ အရွည္ မေရးေတာ့ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားအေနနဲ႔ ကေန႔
ေတြ႕ၾကံဳ လႈပ္ရွားေနၾကတာေတြမွာ အဓိကပန္းတိုင္ဆီ မေရာက္ႏိုင္ေအာင္ လမ္းလြဲေပးတာေတြ ရွိမရွိ
ကိုေတာ့ ဆန္းစစ္ၾကဖို႔ ေစတနာနဲ႔ လက္တို႔ခ်င္ပါတယ္ ။ ရခိုင္စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြကိုေတာင္ လြတ
လြတ္လပ္လပ္ ေလ့လာသင္ယူခြင့္ မရွိတာကို ဘာမွမေျပာမဆို စိတ္မဝင္စားပဲ ၊ လိုခ်င္တာေတြက်မွ
ဝင္စြက္သူေတြကိုလည္း သတိေတာ့ ျပဳေစခ်င္ပါတယ္ ။ ဧရာဝတီကိစၥအတြက္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနသူ
ေတြဟာ သံလြင္ျမစ္နဲ႔ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းလို အျခားကိစၥေတြမွာေတာ့ လံုးဝစိတ္မဝင္စားၾက
တာ သတိထားမိ ႏိုင္ၾကပါတယ္ ။ ရခိုင္မွာလည္း သဘာဝဓါတ္ေငြ႕နဲ႔ သမိုင္းဝင္ေနရာ ဖ်က္ဆီးမႈေတြ
ကစၿပီး ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာ နားလည္ပါတယ္ ။ အဓိကက်တာေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ၾကဖို႔နဲ႔
ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းၿပီး တရားဥပေဒနဲ႔ သြားသင့္တာေတြကိုလည္း ထည့္ေတြးၾကဖို႔ပါ ။

ဒီမိုေတြဆိုရင္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ျပစ္ခ်က္ရွာေနရသူ ျပည္ခ်စ္သားေကာင္းအခ်ိဳ႕ စိတ္ခ်မ္းသာေစဖို႔

     က်ေနာ္ ဝန္ခံခ်င္တာတစ္ခု ရွိပါတယ္ ။ က်ေနာ္ဟာ ေဒၚလာစားတစ္ေယာက္ပါ ၊ ဘုရားပစ္ မိုးႀကိဳး
စူးပါ ။ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမွာ Centerlink လို႔ေခၚတဲ့ လူမႈဖူလံုေရး႒ာနက ေဒၚလာေတြေပးေနပါတယ္ ။
က်ေနာ္က ငါေက်ာင္းတက္ေနတယ္လို႔ အေၾကာင္းျပပါတယ္ ။ အဲဒီက ဝန္ထမ္းကလည္း လက္ခံလိုက္
ၿပီး ေဒၚလာေတြ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ မွန္မွန္ေပးေတာ့တာပါပဲ ။ က်ေနာ့္လိုပဲ ေက်ာင္းတက္လို႔ ၊ အသက္ႀကီး
လို႔ ၊ မသန္မစြမ္းလို႔ ၊ ေနမေကာင္းလို႔ ၊ အလုပ္မရွိလို႔ဆိုၿပီး ဒီ႒ာနမွာ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ လာေတာင္း
ၾကပါတယ္ ။ စုစုေပါင္းလိုက္ရင္ အေယာက္ေပါင္း သိန္းနဲ႔ခ်ီရွိပါတယ္ ၊ သန္းကဏန္း ေက်ာ္ခ်င္လည္း
ေက်ာ္ ႏိုင္ပါတယ္ ။ သူတို႔ကိုလည္း ေဒၚလာေတြခ်ည္း ေပးတာပါပဲ ။ တစ္ခါတစ္ရံလည္း ေတြးမိတယ္ ၊
ေဒၚလာ စားခ်င္းအတူတူ သူတို႔က ဘာလို႔ ျမန္မာအစိုးရ မေကာင္းေၾကာင္း ထိုင္ေျပာမေနၾကပါလိမ့္လို႔ ။
[(လင့္ ၁)  (လင့္ ၂) ]

     ေလာကႀကီးကပဲ ဆန္းက်ယ္ေလသလား ၊ က်ေနာ္ပဲ ဥာဏ္မမီေလသလား ၊ အခ်ိဳ႕လူေတြကပဲ တီ
ေကာင္ကို နဂါးလုပ္ခ်င္ေနၾကသလား မေဝခြဲတတ္ေတာ့ပါဘူး ။

ဒရာကူလာ the impaler

     ေဖ့ဘြတ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဟန္ ေပၚသူတစ္ဦးက ေျပာတာကို ဖတ္မိပါတယ္ ။
     “ျမန္မာျပည္မွာ ေသာင္းက်န္းသူေတြ စုစုေပါင္းလိုက္မွ ၇ ေသာင္းေလာက္ပဲ ရွိတာပါ ။ အားလံုးကို
အျမစ္ျဖတ္ ေခ်မႈန္းပစ္ရမယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ သူပုန္ေတြကို ဆိုလိုဟန္ ရွိပါတယ္ ။

     က်ေနာ္ မ်က္လံုး နည္းနည္းျပဴးသြားပါတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ဘားအံၿမိဳ႕ဆိုရင္ ငယ္စဥ္က စုစုေပါင္း
လူဦးေရဟာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွ ၆ ေသာင္းေက်ာ္ပဲ ရွိပါတယ္ ။ စိတ္ကူးၾကည့္တယ္ ၊ က်ေနာ္တို႔ တစ္ၿမိဳ႕လံုး
ဟာ စစ္တိုက္ႏိုင္တဲ့အရြယ္ ေယာက္်ားခ်ည္းရွိၿပီး အားလံုးဟာလည္း လက္နက္ကိုင္ထားၾကတယ္ ဆို
ပါေတာ့ ။ “တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို တစ္ေယာက္မက်န္သတ္ပစ္”လို႔ ေျပာထြက္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ အသည္း
ႏွလံုး ေအးစက္မာေက်ာဖို႔ လိုလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီလို မေတြးပဲ ၊ လက္လြတ္စပယ္
ေျပာလိုက္တာဆိုရင္ေတာ့လည္း အေတာ္ေလးကို တာဝန္မဲ့သူတစ္ေယာက္လို႔ ဆိုရင္ ရႏိုင္မလား ။
အဲဒီလိုလူမ်ိဳးမွာ သူ႕မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္ေလာက္ သူ႕ေရွ႕မွာ ရက္ရက္စက္စက္ အလုပ္ခံရတာကို
ျပံဳးၿပီးၾကည့္ေနႏိုင္မလား ၊ အေတြးနယ္ ခ်ဲ႕မိတာပါ ။

အေမ့ခံ

     စိတ္ေတြက ဟိုခုန္သည္ေျပး ၊ ပူပန္မႈေတြကလည္း ထူထပ္ေနခ်ိန္မွာ မေျပာျဖစ္ခဲ့တာ ၊ ေမ့သလို
ျဖစ္ေနခဲ့တာ တစ္ခု ရွိပါတယ္ ။ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ ။

     ဘန္ေကာက္မွာ လုပ္ေနသူ မိတ္ေဆြေတြကို က်ေနာ္ ေနာက္ေနက်စကားတစ္ခု ရွိပါတယ္ ။ ဘန္
ေကာက္ကို “က်ိန္စာသင့္တဲ့ၿမိဳ႕”လို႔ နာမည္ေျပာင္ေပးခဲ့တာပါ ။ ၿမိဳ႕ပတ္ပတ္လည္မွာ မိုးရြာေနေပမဲ့
ဒယ္အိုးလိုျဖစ္ေနလို႔ ပူေလာင္ေနပံုရတဲ့ ၿမိဳ႕လယ္ပိုင္းမွာေတာ့ မိုးအံု႔ရံုေလာက္ပဲ ရွိေနတတ္တာက အဲ
ဒီလို နာမည္ေျပာင္ ေပးရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္း တစ္ရပ္ေပါ့ ။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေလာဘေနာက္လိုက္ၾက
ရင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ အျခားအက်ိဳးဆက္ေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကတာေတြ ၊ အက်င့္ပ်က္
ခ်စားမႈေတြ ၊ တာဝန္မယူမႈေတြကို စာရင္းလုပ္ရင္ ကုန္ႏိုင္စရာ မရွိဘူးထင္ပါတယ္ ။ (လင့္) 

     ထားပါေတာ့ ။ ခုေတာ့ အဲဒါေတြရဲ့ အက်ိုဳးဆက္တစ္ခုလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ ေရလြမ္းမႈဟာ ဘန္ေကာက
ၿမိဳ႕နဲ႔ အခ်ိဳ႕နယ္ေတြမွာ သက္ေရာက္မႈ အေတာ္ရွိေနပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္က သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ အလုပ္သ
မားေတြထဲက ဒုကၡေရာက္ရသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ ။ သူတို႔အတြက္ ဒီကေန႔အထိ ဘာမွ မေျပာ
ျဖစ္ခဲ့တာ စိတ္ထဲမွာ မလံုမလဲ ျဖစ္မိတယ္ ။ မနက္ျဖန္ ေရႊ႕လို႔ရတဲ့ ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့ၾကားမွာ
ေတာထဲမွာ ေျပးလႊားေနရသူေတြ ၊ တစ္ေန႔စာ ဝမ္းစာရွာေနရသူေတြနဲ႔ အခုေရလႊမ္းခံရတဲ့ အက်ိဳးဆက္
ေတြကို ေရႊ႕လို႔မရဘူး မဟုတ္လား ။

     ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့မိတာကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္ ၊ ေတာင္းလည္း
ေတာင္းပန္ခ်င္တယ္ ။ ေနာင္ တတ္ႏိုင္တဲ့ အခါေတြမွာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ မိတ္ေဆြေတြဆီ မေမ့
မေလ်ာ့ အေရာက္လာခဲ့ပါ့မယ္ ။


မန္းကိုကို
၁၅ ၊ ၁၁ ၊၂၀၁၁

No comments:

Post a Comment