အဦးဆံုးေျပာခ်င္တာက - ဒီစာကို ကရင္ေတြအတြက္
ေရးပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ စာဖတ္သူေတြ
အတြက္ေပါ့ ။
ဖတ္မယ့္သူ နည္းမယ္ဆိုတာ သိတယ္ ။ ေရးထားတာေတြကို လက္ခံမယ့္သူက ပိုနည္းမယ္ဆို
တာလည္း
သိတယ္ ။ အဲဒီကမွ လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ကိုင္မယ့္သူက ပိုေတာင္နည္းေသးတယ္ဆို
တာလည္း သိတယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ကရင္ေတြ တကြဲတျပားနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနၾကတာ ၊
ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာ
၊ နိမ့္က်ေနတာ ၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနသူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာကို ျမင္တယ္ ။
ေနထြက္လို႔ ျမဴႏွင္းေတြေပ်ာက္ရသလိုမ်ိဳး
၊ လူမ်ိဳး ယဥ္ေက်းမႈအရ အမွန္တကယ္ကို ဝါးမ်ိဳခံေနရ
ၿပီး ၊ ကြယ္ေပ်ာက္သြားဖို႔ ဦးတည္ေနတာကိုလည္း
ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေနရတယ္ ။ ဒါကို နည္း
မွန္လမ္းမွန္ လူ႕က်င့္ဝတ္ေတြ မေဖါက္ပဲ ၊
နိမ့္က်ေေနာက္ေရာက္ေနတဲ့ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ လုပ္
ခ်င္ကိုင္ခ်င္ ရုန္းထြက္ခ်င္တဲ့ ကရင္ေတြအခ်ိဳ႕မ်ား ရွိေလမလားဆိုၿပီး ဒီစာကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ်
အပြင့္
လင္းဆံုး ေရးျဖစ္တာပါ ။
ဒီေနရာမွာ ဗမာလိုေရးလို႔ အခ်ိဳ႕ကရင္ေတြအေနနဲ႔
ရွက္စရာလို႔လည္း ယူဆႏိုင္တယ္ ။ က်ေနာ္
ကေတာ့ မရွက္ပါ ၊ ရွက္လို႔လည္း ဘာအက်ိဳးမွ ျဖစ္မလာပါ
။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္တာျဖစ္တာ
ေၾကာင့္ ၊ ကရင္လို ကၽြမ္းက်င္သူေတြကေန ကရင္လိုေရးဖို႔
သူတို႔အလုပ္ သူတို႔လုပ္သြားမယ္လို႔
ယံုတယ္ ။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္မလုပ္သူသာ ရွက္စရာလို႔ျမင္တယ္
။
အခုေရးတဲ့အခါမွာလည္း အျခားလူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း အနည္းက်ဥ္းေတာ့ပါမယ္ ။ မေကာင္းေျပာ
ဖို႔
ႀကိဳးစားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ သူမ်ားမေကာင္းေျပာၿပီး ကိုယ္ႀကီးပြားလာစရာလည္း မရွိ ။ ကိုယ္
မေကာင္းတာေတြကိုသာ
ကိုယ့္ဘာသာ သိမွ ၊ အခြင့္လမ္းျမင္မွ ၊ ႀကိဳးစားမွ ၊ ေအာင္ျမင္ ျဖစ္တည္
ေရြ႕လ်ားႏိုင္တယ္လို႔
ယံုတယ္ ။ ဒီၾကားထဲ ေရးတာေတြ လမ္းေခ်ာ္သြားတယ္ထင္ရင္လည္း ေထာက္
ျပၾကေပါ့ ။
(၁) ဘယ္ျပတိုက္ကို ေျပာတာလဲ
ေခါင္းစဥ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကရင္တခ်ိဳ႕ မ်က္စိလည္သြားႏိုင္တယ္
။
“ငါတို႔ကို ျပတိုက္ထဲကလူေတြလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာလား”ဆိုတဲ့ေမးခြန္းက
ထိပ္ဆံုးက ပါပါလိမ့္မယ္ ။
မွန္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ အမ်ားစုေသာ
ကရင္ေတြကို ျပတိုက္ထဲကလူေတြလို႔ တင္စားလိုက္
တာျဖစ္သလို ၊ အမွန္တကယ္လည္းျဖစ္ေနတဲ့ ပကတိအေျခေနလို႔
အေထာက္အထားေတြနဲ႔ တစ္
ထစ္ခ် ေျပာခ်င္တယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ လူတိုင္းသတိမထားမိတာလဲလို႔
ေမးရင္ ၊ ကရင္ေတြ
ကို ထည့္ထားတဲ့ျပတိုက္ေတြဟာ ႀကီးလြန္းလို႔ ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆာဖာရီကမာၻ(safari
world)
တို႔ open range zoo တို႔လို ျခံက်ယ္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပသထားတဲ့ တိရိစာၦန္ဥယ်ာဥ္မ်ိဳးေတြ
ျဖစ္ေနတာ
ေၾကာင့္ သတိမထားမိတာပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္ ။
ဒီကေန႔ အေနထားကို အသာထားလို႔ လြန္ခဲ့တဲ့
ႏွစ္ (၃၀) ေက်ာ္ ၊ မေတြးတတ္ မျမင္တတ္မီအ
ရြယ္က က်ေနာ္ၾကံဳေတြ႕ခံစားခဲ့ရတာေတြကို အရင္ေျပာျပခ်င္တယ္
။
ႏိုဝဘၤာလ (၇) ေန႔မွာက်တဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ေန႔
ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို က်ေနာ္ေရာက္သြားခဲ့တယ္ ။
ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနား တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ
“ေအာ့ဆြန္႔လားဆိုဒ္”ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားမ်ိဳးကလြဲရင္
ကရင္လို ဘာတစ္ခုမွေျပာတာ သတိမထားမိခဲ့ဘူး
။ တစ္ခါ အခမ္းအနား အဆံုးသတ္ေလာက္မွာ
ကရင့္အမ်ိဳးသားသီခ်င္းကို ဆိုၾကျပန္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္အတြက္
အထူးအဆန္းပါပဲ ။ အဲဒီ ကရင့္အ
မ်ိဳးသားသီခ်င္းကို ရွိမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ပါဘူး ။ ေနာက္ထပ္
ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကရင္ျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ၊
ဘာအံၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္တစ္ေလွ်ာက္လည္း ဘယ္တုန္းကမွ
ထပ္သတိမထားမိေတာ့ပါ ။ စာနဲ႔ေပ
နဲ႔ အကၡရာတင္ထားတာမ်ိဳး ၊ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြၾကား လက္ဆင့္ကမ္းသင္ေပးတာမ်ိဳးေတြလည္း
တစ္ခါမွကို မေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါဘူး ။
ေနာက္နမူနာတစ္ခုကေတာ့ မဲလခိုလံႈေရးစခန္းမွာပါ
။ အဲဒီမွာ ၾကံဳဆံုခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚကေနလာသူ
ကရင္အခ်ိဳ႕ဟာ ဗမာစကားကို ဗမာရံႉးေအာင္ ပီပီသသေျပာႏိုင္သူေတြ
အမ်ားႀကီးရွိတာ သတိထား
မိတယ္ ။ တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သက္ႀကီးတစ္ဦးကေန ျပန္ေျပာျပတာတစ္ခုကို
ကေန႔အထိ မေမ့ပါဘူး ။
ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ကရင္တစ္ေယာက္ရဲ့ ေျပာပံုေလးပါ ။ “ယယ္ေခ်ာ္လဲ ယယ္ဒူးျပဲ”
ပါတဲ့ ။ ။ “ယယ္”
ဆိုတဲ့ “ငါ”ကေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ့ ၊ "ေခ်ာ္လဲ"တို႔ "ဒူူးျပဲ"တို႔က်ေတာ့ ဗမာလိုခ်ည္း
ျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ ။
ဒါဟာ ရီစရာျဖစ္သလို ၊ ကရင္ေတြအတြက္လည္း စိတ္မေကာင္းခ်င္ရင္ တကယ့္စိတ္မေကာင္းစရာ
ပါ
။
ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အဲဒီဖက္ေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္ ။
ဘားအံေကာလိပ္ဒံုး'က'ေတာ့ က်ေနာ္က အညံ့ဆံုး (၃) ေယာက္ထဲမွာ အေတာ္ဆံုး
အႏူေတာက
လူေခ်ာပါ ၊ သူက ဒုတိယေပါ့ ။ ေနာက္ပိုင္း ကရင္စာေပအဖြဲ႕နဲ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚကို
သူပါသြားတယ္ ။
ဒံုးဆရာေတာင္ျဖစ္လို႔ ။ ဒါနဲ႔ပဲ သူဦးေဆာင္သင္ေပးတဲ့ဒံုးအဖြဲ႕ဟာ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ပါေလသတဲ့
။ တစ္
ခုပဲရွိတာက ၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ၊ ေနာက္ထပ္တစ္ႏွစ္နဲဲ႔ ဘယ္ႏွစ္သြားၾကည့္ၾကည့္ ဒီဒံုးဟာ
ဒီဒံုးပါပဲတဲ့ ။
ကရင္ျပည္နယ္က ကရင္စာေပအဖြဲ႕ေတြ ထပ္မလႊတ္ႏိုင္လို႔ ၊ အေျပာင္းအလဲမရွိ
ဒီဒံုးကိုပဲ ႏွစ္ေပါင္း
မ်ားစြာ '၏သည္မေရြး' ဆက္ထိန္းသိမ္းသြားၾကတယ္လို႔ သိခဲ့ရတယ္ ။
ဒါေတြဟာ ကေလးေတြကို "ေဒေဝါႀကီး" လို႔ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္ ေၾကာက္ေအာင္ ေခ်ာက္ေန
တာ မဟုတ္ပါ ။ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ သက္ေသနဲ႔ သာဓကနဲ႔ရွိေနတာပါ ။ လူတိုင္းျမင္ႏိုင္ သိႏိုင္တဲ့
အရာေတြပါ ။ ဘာသာစကားေပ်ာက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈလည္း အေဖ်ာက္ခံရတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးဟာ ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ဆက္ရပ္တည္ေနႏိုင္ဦးမွာလား ။
ဒီေလာက္ဆို အတန္သင့္ သေဘာေပါက္လာၾကေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္ ။
တာ မဟုတ္ပါ ။ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ သက္ေသနဲ႔ သာဓကနဲ႔ရွိေနတာပါ ။ လူတိုင္းျမင္ႏိုင္ သိႏိုင္တဲ့
အရာေတြပါ ။ ဘာသာစကားေပ်ာက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈလည္း အေဖ်ာက္ခံရတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးဟာ ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ဆက္ရပ္တည္ေနႏိုင္ဦးမွာလား ။
ဒီေလာက္ဆို အတန္သင့္ သေဘာေပါက္လာၾကေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္ ။
ျပတိုက္ႀကီးက က်ယ္လြန္းလို႔ ျပတိုက္ကိုျပတိုက္မွန္း မသိၾကတဲ့ ကိုယ္ေတြရဲ့အျဖစ္က
အေတာ္
ဆိုးပါတယ္ ။ အဲဒီထဲမွာမွ အႀကီးဆံုးျပတိုက္တစ္ခု ရွိပါေသးတယ္ ၊ “ကရင္ျပည္နယ္” လို႔ ေခၚပါ
သတဲ့ ။
ဆိုးပါတယ္ ။ အဲဒီထဲမွာမွ အႀကီးဆံုးျပတိုက္တစ္ခု ရွိပါေသးတယ္ ၊ “ကရင္ျပည္နယ္” လို႔ ေခၚပါ
သတဲ့ ။
ကဲ ခုသိၿပီဆိုေတာ့ ဘာလုပ္မလဲ ။
က်ေနာ္ကေတာ့ ခုလို စာေရးအသိေပးတာ ၊ တတ္ႏိုင္တဲ့အခါ အလႉအတန္း လုပ္တာေတြကလြဲရင္
ဘာမွမလုပ္ပါဘူး ။ သို႔ေသာ္
လုပ္ခ်င္သူမ်ားရွိရင္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း မထိမခိုက္ပဲ ၊ ကိုယ့္အ
မ်ိဳးသားလကၡဏာေတြကို
ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၿပီး အက်ိဳးလည္းရွိမွာမ်ိဳးေတြကို ေဆြးေႏြးတင္ျပမႈေလးေတြ
လိုလာမွာေပါ့ဗ်ာ
။ အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္က 'ၾကားကား'အေနနဲ႔ ဝင္လာတယ္ ဆိုၾကပါစို႔ ။ ၾကားကား
ဆိုတဲ့အတိုင္း ၊ လစ္ဟာေနတဲ့
ဝန္ေဆာင္မႈေနရာကို ခဏတာ ဝင္ျဖည့္ေပးေနတာသာျဖစ္ၿပီး ၊ ပံုမွန္
ဆြဲမယ့္ ကားေတြလာတဲ့အခါ ေနရာဖယ္ေပးသြားရမွာလည္း
ေသခ်ာပါတယ္ ။ တကယ္တန္းလည္း ၊
လိုင္းကားေတြကို ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ ။ ဘယ္လိုင္းကားမွ
လာမဆြဲရင္ေတာ့ ၊ ဒီ ၾကားကားကိုပဲ သည္းခံ
ၿပီး ဆက္စီးၾကေပေတာ့ေပါ့ဗ်ာ ။
၁၅ ၊ ၀၇ ၊ ၂၀၁၃
(ဆက္ေရးပါဦးမယ္ ။ ၾကာရင္လည္း ၾကာပါမယ္) ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(၂)
မန္းကိုကို၊နားလည္သလိုေၿပာရရင္-
ReplyDelete(ဘာသာစကားေပ်ာက္ၿပီးယဥ္ေက်းမႈလည္းအေဖ်ာက္ခံရတဲ့လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးဟာ၊လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ဆက္ ရပ္တည္ေနႏိုင္ဦးမွာလား။)၊
ဆိုတဲ ့ဒီအခ်က္မွာ၊ကိုယ္လူမ်ိဳးမညီညႊတ္ရင္အမ်ိဳးေပ်ာက္ၿပီး၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ဆက္ရပ္တည္ေနႏိုင္ဦးမွာမဟုတ္ဘူး။
(ကိုယ္အမ်ိဳးေပ်ာက္သြားေအာင္ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကမွမလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ကိုယ္လူမ်ိဳးမညီညႊတ္ရင္အမ်ိဳးေပ်ာက္မယ္၊ညီညႊတ္မႈမရိွဘူးရၿခင္းက၊ယဥ္ေက်းမႈ ့မရိွႀကေတာ ့လို ့ပဲ။)
ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာဘာေတြလဲ၊အမ်ားႀကီးထဲကတခုကိုဥမမာေၿပာရရင္-
(ဥမမာ)
က်ေနာ္ကကရင္လူမ်ိဳးလို ့ေၿပာၿပီး၊ဗမာစာ၊ဗမာစကားနဲ ့ႀကီးၿပင္းလာေတာ ့ကရင္စာ၊ကရင္စကားမေၿပာႏိုင္၊မေရးႏိုင္ရင္၊ကိုယ္ ့ကရင္ေတြႀကားမွာဘာအေရးဘဲလုပ္လုပ္၊နင္ကရင္မဟုတ္ဘူးလို ့၊ဆိုႀကရင္ညီညႊတ္ၿခင္းပ်က္ပါတယ္၊ဒီေတာ ့
ဒီကရင္ၿပည္နယ္ဆိုတဲ ့ၿပတိုက္ကေတာ္ပါေသးတယ္၊လို ့ဘဲေၿပာပါရေစ။
ဗမာေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ေနတဲ့ကရင္ေတြပာာ ဗမာစကားညွပ္မယ္ ထိုင္းနဲ့နီးရင္ ကရင္စကားပာာ ထိုင္းနဲ့ညွပ္မွာဘဲ အေမရိကန္မွာစာသင္တဲ့ကရင္ပာာ အဂ္လိပ္ညွပ္မယ္ ဘယ္မွာေနေန ဘာသံဘဲ ၀ဲ၀ဲ ကရင္စိတ္ရွိေနရင္ ဒီလူပာာ ကရင္ပါဘဲ အဓိက ကေတာ့ မဴိးရိုးဘဲ ငါက ကရင္စကားပီတယ္ ဗမာနဲ့ေတာ့ယူထားတယ္ ေၿပာေတာ့ငါက ကရင္စစ္တယ္လို့ေၿပာတဲ့ေကာင္မဴိးမွ ရွက္စရာေကာင္းတာပါ
Delete7 minutes ago · Like
Karen Lay ဒီပြတ္တင္တဲ့ေကာင္ကေခြးစိတ္၀င္ေနတာ ေခြးဆိုတာ ပာိုနယ္ကေခြး ဒီနယ္ကေခြးဆိုၿပီး ကိုက္တတ္ၿကတယ္ ကိုယ့္လူမဴိး ကိုယ္အၿမင္ေစာင္းတဲ့ကရင္တစ္ေယာက္ပာာ ကရင္အမဴိးမပာုတ္ေတာ့ပါဘူး ေခြးတစ္ေကာင္နဲ့တူေနပါၿပီး နင္လဲေခြးမၿဖစ္ခ်င္ရင္ ေခြးမဴိးေခြးႏြယ္မၿဖစ္ၿခင္ရင္ အဲ့ဒီေခြးစိတ္ဓါတ္ကိုအၿမန္ၿပင္
I can only read this status.. I really appreciate for your warning to aware big problem among our Karen.. Ought to think and react.Thanks.
ReplyDeleteဗမာေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ေနတဲ့ကရင္ေတြပာာ ဗမာစကားညွပ္မယ္ ထိုင္းနဲ့နီးရင္ ကရင္စကားပာာ ထိုင္းနဲ့ညွပ္မွာဘဲ အေမရိကန္မွာစာသင္တဲ့ကရင္ပာာ အဂ္လိပ္ညွပ္မယ္ ဘယ္မွာေနေန ဘာသံဘဲ ၀ဲ၀ဲ ကရင္စိတ္ရွိေနရင္ ဒီလူပာာ ကရင္ပါဘဲ အဓိက ကေတာ့ မဴိးရိုးဘဲ ငါက ကရင္စကားပီတယ္ ဗမာနဲ့ေတာ့ယူထားတယ္ ေၿပာေတာ့ငါက ကရင္စစ္တယ္လို့ေၿပာတဲ့ေကာင္မဴိးမွ ရွက္စရာေကာင္းတာပါ
ReplyDelete7 minutes ago · Like
Karen Lay ဒီပြတ္တင္တဲ့ေကာင္ကေခြးစိတ္၀င္ေနတာ ေခြးဆိုတာ ပာိုနယ္ကေခြး ဒီနယ္ကေခြးဆိုၿပီး ကိုက္တတ္ၿကတယ္ ကိုယ့္လူမဴိး ကိုယ္အၿမင္ေစာင္းတဲ့ကရင္တစ္ေယာက္ပာာ ကရင္အမဴိးမပာုတ္ေတာ့ပါဘူး ေခြးတစ္ေကာင္နဲ့တူေနပါၿပီး နင္လဲေခြးမၿဖစ္ခ်င္ရင္ ေခြးမဴိးေခြးႏြယ္မၿဖစ္ၿခင္ရင္ အဲ့ဒီေခြးစိတ္ဓါတ္ကိုအၿမန္ၿပင္
ကူးယူလာေပးတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ ။
Deleteမတူတဲ့လူေတြရဲ့အျမင္ကို ဘဝင္က်လွတယ္ မဟုတ္ေပမယ့္ ၊ အရမ္းႀကီးေတာ့လည္း အျပစ္တင္ရနည္းနည္းခက္ပါတယ္ ။
သူတို႔ၾကံဳခဲ့ရတာေတြကလည္း ကိုယ့္နဲ႔ တူခ်င္မွတူမွာကိုး ။
တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ္ၾကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ နယ္အႏွံ႔ကအေၾကာင္းေတြေျပာျပရင္ ၊ တအံ့တၾသျဖစ္ၾကတဲ့ ကရင္ေတြကိုေတြ႕ဖူးသလို ၊ ကိုယ့္အထင္နဲ႔ လက္ေတြ႕မွာ ကြားျခားေနတဲ့ ကရင္ေတြရဲ့ အေျခေနတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးတာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာျဖစ္တာပါ ။
ဘာသာစကားဟာ ဆက္သြယ္ေရးကရိယာ တခုပါ။ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးရဲ့ ဘာသာစကားကို တတ္ေျမာက္ထားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံဖို႔ လြယ္ကူတဲ့အက်ဳိးေက်းဇူးရိွတယ္ေပါ့။
ReplyDeleteလူမ်ဳိးတမ်ဳိးကို ေစတနာရိွတယ္၊ ဂရုနာေမတၱာထားတယ္ ဆိုတာဟာလဲ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္ပါဘဲ။
ဘာသာစကားတခုကို တတ္ေျမာက္ျခင္း၊ မတတ္ေျမာက္ျခင္း၊ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးကို ေမတၱာထားျခင္း မထားျခင္းဟာ အဲဒီလူဟာ ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ အေရးမႀကီးပါဘူး။
မိမိဟာ ကရင္လူမ်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကရင္စကားကိုတတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကီးမားတဲ့ အခြင့္အေရးတရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ မတတ္ဘူးဆိုရင္ အခြင့္အေရးတရပ္ကို လက္လြတ္ဆံုးရႈံးျခင္း၊ လက္လြတ္ဆံုးရႈံးခံျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာက.. ဘယ္လူမ်ဳိးကိုမဆို ေမတၱာထားဖို႔။ ဘယ္ဘာသာစကားကိုမဆို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလးစားသင္ယူဖို႔။ မိမိနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးနဲ႔ ေလ့လာသင္ယူဖို႔ အခြင့္အေရးအႀကီးမားဆံုးေသာ ဘာသာစကားကို တတ္ေျမာက္ၿပီး ဂုဏ္ယူၾကဖို႔ ဆိုတာပါဘဲ။
ခုလိုျဖည့္ေပးတာ ဝမ္းသာပါတယ္ ။
Deleteေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ Anonymous ေျပာတာကို လက္ခံပါတယ္ ။
တစ္ခုပဲရွိတာက ဂုဏ္ယူဖို႔ကေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ့ အေတြးေခၚနဲ႔ အျမင္ ၊ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ခံနဲ႔ ပညာေရးေတြအေပၚလည္း အေျခခံမယ္လို႔ နားလည္ထားပါတယ္ ။
အရွည္ႀကီး မရွင္းျပႏိုင္တာကိုေတာ့ သည္းခံေပးပါ ။
ကရင္ေတြအတြက္ ေစတာနာနဲ႔ ေရးတာဆိုေတာ့ ၀င္ေဆြးေႏြးသင့္တာေပါ့ေနာ္။ ျပတိုက္ထဲက ထြက္နိဳင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနတဲ့ ကရင္ေတြလည္းရွိပါတယ္လို႔။ ကိုယ္တိုင္မလဲေအာင္ မနည္းရုန္းေနၾကသူေတြမ်ားေတာ့ ျပတိုက္ထဲမွာက်န္ေနတဲ့ ကရင္ေတြကို လက္တြဲေခၚနိဳင္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။
ReplyDeleteရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းနဲ႔ သစၥာရွိျခင္းဆိုတဲ့ လကၡဏာေတြရွိျခင္းျဖင့္ ကရင္တစ္ေယာက္ပီသဖို႔က အေရးၾကီးဖံုးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကရင္စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမ်ဳကို ျမတ္နိဳးထိန္းသိမ္း ရမယ္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ကရင္စာတတ္ေအာင္ မသင္ခဲ့တာကို အလြန္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။
ကရင္လူမ်ိဴး မေပ်ာက္ဖို႔ဆိုရင္ ကရင္အခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္ ၾကဖို႔လည္းလိုပါတယ္။ ကရင္နဲ႔ ကရင္လက္ထပ္မွ ကရင္လူမ်ိဴးအစစ္ေတြ ေမြးလာမွာ။ ကၽြန္မေတာ့ စိတ္တူကိုယ္တူ ကရင္တစ္ေယာက္ကို ေမွ်ာ္ရင္း အခ်ိန္ေတြလြန္သြားျပီ။ ေနာင္တမရပါဘူး။
ကရင္မွကရင္ဆိုတဲ့ လူေတြသာမရွိခဲ့ရင္ လက္ရွိမ်ိဳးဆက္ေတြအားလံုး ကရင္ကျပားေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ အဲဒီမ်ိဳးဆက္ေတြက တခါ လူမ်ိဳးျခားနဲ႔ ယူၾကျပန္ေရာဆိုရင္ ကရင္ေသြးဘယ္ေလာက္က်န္ ေတာ့မလဲ။ မ်ိဳးဆက္ ေလးငါးခုလည္းေရာက္ေရာ ကရင္ေသြးေပ်ာက္ေရာ။
ကိုမန္းကို အားမနာတမ္း ေ၀ဖန္တယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ဘူး။ ခ်စ္သူ ၾကင္သူမရွိေသးတဲ့ ကရင္လူငယ္ေတြ စဥ္းစားမိေအာင္ ေျပာမိပါတယ္။
ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျပီး၊ သူမ်ားလူမ်ိဳးကို ေလးစားတတ္တဲ့ လူတိုင္းကို ေလးစားခ်စ္ခင္လွ်က္...
ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စာျပန္မေရးျဖစ္လို႔ စိတ္မရွိပါနဲ႔ ညီမေရ ။ အရင္ကေတာ့ လူတိုင္းနီးပါးကို အခ်ိန္ေပးၿပီး စာျပန္ေရးေပးႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ၊ အေျခေနက ေျပာင္းလဲလာခဲ့လို႔ပါ ။
Deleteပထမ ညီမအေနနဲ႔ အားမနာတမ္း ေဝဖန္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ စိတ္မဆိုးပါဘူး ။
လူတိုင္းမွာ မတူတဲ့ ဘဝလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ေရြးခ်ယ္မႈေတြရွိတတ္ၿပီး ၊ ကံတရားကလည္း အစိုးမရဘူးမဟုတ္လား ။ အထင္နဲ႔အျမင္ ၊ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔အေျဖေတြက ကြာျခားတတ္သလို ၊ ေျမွာ္ျမင္မႈမရွိပဲ ပရမ္းပတာဘဝမ်ိဳးကို ေလွ်ာက္မိလ်က္သားလည္း ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာေတြ ရွိတာကိုး ။
ၿပီးေတာ့ ညီမေျပာသလို မတူကြဲျပားတဲ့ စိတ္ထားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔လူေတြလည္း လိုအပ္တာပါပဲ ။
တစ္ခုရွိတာက - ၿပီးခဲ့ လြန္ခဲ့တာေတြကို ျပန္ျပင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး ။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာေတြကို သခၤန္းစာအေနနဲ႔ပဲ ေျပာင္းလဲအသံုးခ်လို႔ ရပါေတာ့မယ္ ။
ေနာက္ၿပီး ခရီးလမ္းတိုင္းမွာ ပထမေျခတစ္လွမ္းနဲ႔ စရသလိုပဲ ၊ ဘာလုပ္လုပ္ အားေလ်ာ့စရာေတာ့ မလိုပါဘူး ။
ခု ညီမ စာေရးတာဟာလည္း စိတ္ထဲကျဖစ္တာေတြကို လက္ေတြ႕ခ်ေရးၿပီး ပိုခိုင္မာေအာင္ တစစ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါပဲ ။
ၾကံဳတဲ့အခါ စာေတြလာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေရးသားတာေတြက ျပည့္စံုဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ၊ အေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္ ။ အားလည္းေပးပါတယ္ ။
အခ်ိန္ရ အခန္႔သင့္တဲ့အခါ အေပၚကပို႔စ္အဆက္တခ်ိဳ႕ ထပ္ဆက္ပါဦးမယ္ ။
ကရငျ္ အေၾကာင္းကုိ ျပည္႔ျပည္႔စုံသိမွာ ေရးရင္ပုိေကာင္းမယ္ ထင္တယ္ေနာ္
ReplyDeleteခုလိုအၾကံေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
Deleteဒါေပမယ့္ ကရင့္အေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိတဲ့သူေတာ့ မေတြ႕ဖူးေသးပါဘူး ။
ရွိခဲ့မယ္ သိခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း ေျပာျပေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ ။
သိခ်င္တာေတြေမးၿပီး ၊ အမ်ားအက်ိဳးရွိေအာင္လည္း လူေရွ႕ထြက္ၿပီး သိသမွ်ကို မွ်ေဝေပးဖို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္လို႔ပါ ။
Thank you so much, Mahn Ko Ko. Please , keep on writing many more , i love to read your style and innermost feeling for our people, in my view, Karen need many more educated generation, no body can overwhelm the educated person.
ReplyDeleteAs i want to say is that Karen love Karen from their heart not base on the linguistic diversity . Our people need to change the bad mentality as well.
Thank you and God bless you and guide you .