ဍဳဂ္ပါင္လာ.ဆာ္ - (ေဒါင္ပိုင္လားဆိုင္ဒ္) - ျပည့္စံုပါေစ

Sunday, June 19, 2011

အက်ိဳးစီးပြား စကားစျမည္ (၂)




   မၾကာမီေလးကဘဲ ဘာမွမသိဘဲ ဝင္ေထာက္ခံပါတယ္ဆိုတဲ့ ကိုကိုေမာင္ (ပန္းရနဲ႔) ေၾကာင့္ သူ႔ကို
ျပန္ၾကားစာေရးရင္း ရွည္လာတာနဲ႔ ပို႔စ္တစ္ခုလုပ္လိုက္ပါတယ္ ။

   ပထမပို႔စ္မွာ လိုတာနည္းနည္းကို ဒီမွာဘဲ ေရာျဖည့္လိုက္တယ္လို႔ သေဘာထားႏိုင္ပါတယ္ ။

#   ကခ်င္ကိစၥဟာ တရုတ္နဲ႔ေပါင္းလုပ္တဲ့ စီမံကိန္းေတြအပါအဝင္ အက်ိဳးစီးပြားေတြအတြက္လည္း
အပါအဝင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ တိုင္းျပည္ေငြအင္အား နည္းပါးေနတဲ့ၾကားက တိုင္းရင္းသားေတြအေပၚ
စစ္ဆင္ေရးႀကီးႀကီးေတြ လုပ္လာတာဟာလည္း စဥ္းစားစရာပါ ။

   တရုတ္က စီးပြားေရးအတြက္ ကခ်င္ေတြကို “ခ်နင္းမယ္” လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္ေန
ႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ တရုတ္အလုပ္သမားေတြကို စစ္တပ္က ျပန္ခြင့္မေပးပဲ ဇာတ္နာေအာင္လုပ္ ၊
ကခ်င္တပ္က ႀကိဳးစားပမ္းစား ေခၚထုတ္သြားၿပီး “ကိုယ့္ကိုျပဳစားမယ့္ ဦးရွင္ႀကီး” ဆီကို မလုပ္ခ်င္ခ်င္
လုပ္ခ်င္ခ်င္ ၊ သြားၿပီး “ပသ” ေပးရတဲ့ ဇာတ္ကြက္ကေလးေတြမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႔ ထင္မိတာပါပဲ ။
အေဝးက ထင္တာ ျမင္တာ ေတြးမိတာကို ေရးတာမို႔ တရားေသေတာ့ မမွတ္ေစခ်င္ပါ ။

#  ေနာက္တစ္ခုက က်ပ္ေငြမာေနတဲ့ကိစၥ ။

    ပထမပို႔စ္ထဲမွာ သံုးထားတဲ့ “ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈ တန္႔သြားတာဟာ” ဆိုတဲ့ စကားစုကိုျပန္ဖတ္ၿပီး
အေရးအသား လြဲသြားတယ္လို႔ ထင္မိတယ္ ။ အမွန္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြက ရပ္မေနပါဘူး ၊ တက္
ေနဆဲပါ ။ အျခားေငြေတြနဲ႔ လဲလွယ္ရာမွာသာ ျမန္မာေငြက ခိုင္မာ သို႔မဟုတ္ တန္႔ေနတာပါ ။

   အမွန္က ျမန္မာျပည္မွာ ေငြေၾကးလည္ပတ္တာကိုၾကည့္ရင္ ျပည္တြင္းအေရာင္းအဝယ္ တစ္မ်ိဳး
ထဲေတာ့ မကဘူးဗ် ။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကသူေတြက ျပန္ပို႔ေငြေတြ ၊ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ
ေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရာင္းဝယ္မႈေတြဟာ ျမန္မာျပည္ေငြေၾကးလည္ပတ္မႈမွာ အမ်ားႀကီး အေရးပါေန
ၿပီး ၊ သေဘၤာေတြနဲ႔ အခ်ီႀကီးတင္ပို႔ တင္သြင္းၾကတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြကလည္း လည္ပတ္မႈမွာ ရိုက္
ခတ္တာပါပဲ ။ ဒီၾကားထဲ တရားမဝင္နဲ႔ တရားမဝင့္တဝင္ သစ္ ၊ တြင္းထြက္ေက်ာက္မ်က္နဲ႔ မူးယစ္
ေဆးဝါးေတြကလည္း ၾကားညွပ္ဝင္တတ္ပါေသးတယ္ ။

   ေဒၚလာနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေငြ လက္ထဲထားသူေတြကို ဖမ္းတာကေတာ့ ေစ်းကြက္ကို ခဏေလာက္ပဲ
သက္ေရာက္တာ မ်ားတတ္ပါတယ္ ။ အဲ .. လကုန္ရက္လို ျမန္မာျပည္ကို ေငြပို႔သူေတြမ်ားတဲ့
အခါမ်ိဳးက်ေတာ့ ေငြ
ေခ်စရာ အရွာရခက္ၿပီး ျမန္မာေငြေစ်း ရက္ပိုင္းေလာက္ တက္တတ္ပါတယ္ ။ ၿပီးရင္ အရင္ပို႔စ္ထဲ
ေျပာခဲ့သလို လုပ္ငန္းႀကီးေတြ ေစ်းထြက္ဝယ္ရင္ ေဒၚလာေတြကို သိမ္းက်ံဳးဝယ္ေတာ့ ျမန္မာေငြျပတ္
ၿပီး ျမန္မာေငြ ခဏခိုင္လာျပန္ပါတယ္ ။ (ေငြက ျမန္မာျပည္မွာပါပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ ေဒၚလာေရာင္းလိုက္
တဲ့သူေတြက ေငြလည္ပတ္ၿပီးမွ ျမန္မာေငြေတြ ျပန္ထုတ္ရေတာ့ တျဖည္းျဖည္းမွ လည္ပတ္တဲ့ေစ်း
ကြက္ထဲ ျပန္ေရာက္လာတာေၾကာင့္ပါ) ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လိုရင္းကေတာ့ ေတာ္ရံုကိစၥေတြေလာက္
နဲ႔ ျမန္မာေငြ ၾကာၾကာမခိုင္ပါဘူး ။

   ဒါေပမယ့္ စာရင္းခ်ဳပ္ၾကည့္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက တက္ေနေပမယ့္ (ေငြေၾကးေဖါင္းပြေနေပမယ့္)
ျမန္မာေငြက မာေနတယ္ ။ အျခားႏိုင္ငံေတြလို အစိုးရဘဏ္တိုးႏႈန္းနဲ႔ ေငြေၾကးကိုထိန္းညွိတဲ့စနစ္ ၊
(တိက်တဲ့) အမ်ိဳးသားထုတ္ကုန္တန္ဖိုး တဟုန္ထိုး တိုးတက္တာမ်ိဳး ၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေငြတို႔ ၊
စေတာ့ေစ်းကြက္တို႔ေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ယံုၾကည္ခိုင္မာမႈအေပၚမူတည္တဲ့ ေငြေၾကးအတက္အက်
ပံုစံမ်ိဳးေတြလည္း မရွိပဲနဲ႔ကို မာေနတာပါ ။ ဒီေလာက္ဆို တစ္ခုခုထူးေနၿပီဆိုတာ ျမင္မိၾကမယ္ထင္
ပါတယ္ ။

   ျမန္မာေငြဟာ အိတ္နဲ႔က်ံဳးၿပီး ျပည္ပကို သယ္သြားလို႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။ အထူးသျဖင့္ အေရ
အတြက္မ်ားရင္ ႏိုင္ငံျခားေငြေတြနဲ႔ တစ္ဆင့္ခံလဲၿပီးမွ ယူထုတ္သြားလို႔ရတဲ့ကိစၥပါ ။ ဒီေတာ့ ေငြေၾကး
ခဝါခ်မႈ လုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ့ ။

   ဒါေပမယ့္ ေငြေၾကးခဝါခ်တယ္ဆိုတာဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ျပရပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမလုပ္ပဲ အိတ္ဝင္သပိတ္ဝင္ ေငြေၾကးစုမိသူေတြအဖို႔ အလြယ္လမ္းတစ္ခုကေတာ့ ႏိုင္ငံျခား
ေငြေတြ လိုက္ဝယ္စုၿပီး ျပည္ပကိုယူထုတ္သြားတာပါပဲ ။ အလြယ္လမ္းလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေခ်တစ္ခု
ကေတာ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈလုပ္ရင္လည္း တစ္ခ်ိန္မွာ (အသိမ္းခံရၿပီး) လံုးဝျပန္ဆံုးရံႉးႏိုင္ေခ်ကို ထည့္
တြက္ၿပီး ေငြသားခ်ည္းထုတ္သြားတာမ်ိဳးပါ ။ ဒီလိုလုပ္ရာမွာ ေငြေၾကးအလံုးအရင္း သိပ္မ်ားတဲ့အခါ
မ်ိဳးမွာ ေစ်းကြက္ကို ရပ္သြားေစႏိုင္ေလာက္တတ္ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ အလီလီခြဲၿပီး ထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့
အခါမ်ိဳးမွာ အခုျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ ေငြမာမႈအေျခအေနကို ဖန္တီးထားႏိုင္ပါ
တယ္ ။

   အထူးျပဳေျပာလိုတာကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္တာမွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထုတ္ယူေနတဲ့ေငြပမာဏဟာ
သိပ္ႀကီးလြန္းေနတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာကိုေတာ့
အျမဲသံသယျဖစ္စရာ လူေတြကိုပဲ လက္ညိွဳးထိုးတာမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး ။ တစ္ဖက္မွာေတာ့
ဒီလိုသာ ျဖစ္ရိုးမွန္ရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္အတြက္ နစ္နာမွာေတာ့ အမွန္ပါ ။

   ေနာက္တစ္ခုကလည္း ဒီလိုသာျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လြတ္မရုန္းႏိုင္တဲ့ လူေတြအတြက္
ရင္ေလးစရာလို႔လည္း ေတြးမိပါေသးတယ္ ။ ကိုယ့္ကိုခိုင္းတဲ့သူေတြအတြက္ အသက္ေတာင္ ပဓာန
မထား ၊ ယံုၾကည္မႈအျပည့္နဲ႔ လုပ္သူေတြဆိုရင္ေတာ့ ရင္နာစရာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ ။

   ခုလိုေတြေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္မရွိဘဲ ေျပာသလိုျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္ ။
ေရးတဲ့သူကိုၾကည့္ေတာ့လည္း သူပုန္လိုလို ၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို အေကာင္းမျမင္တတ္တဲ့သူ
လိုလို ၊ ဒါ့ျပင္ ပညာရွင္ကလည္း မဟုတ္ျပန္တဲ့အတြက္ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ့္မွာ
ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္း ရွိပါတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို ေလာဘသားအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္
မနစ္နာေစခ်င္ရံုပါ ။

   စာရင္းခ်ဳပ္ရရင္ က်ေနာ္ေျပာသြားတာေတြဟာ သိတာေတြနဲ႔ က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ ေတြးျပ ေဆြး
ေႏြးျပတာပါ ။ စီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ေယာက္မဟုတ္လို႔ အဲဒီအတိုင္းအတိအက် ေလွနံဒါးထစ္သလို
မမွတ္ေစခ်င္ပါ ။ က်ေနာ္တို႔ လက္လွမ္းမမွီတဲ့ သီးျခားကိစၥႀကီးေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါေသးတယ္ ။ ဒါ
ေပမယ့္ ေသျခာတာကေတာ့ ထူးျခားမႈတစ္ခုမို႔လို႔ ျပည္တြင္းျပည္ပက စိတ္ဝင္စားသူေတြ သတိထား
မိႏိုင္ၾကဖို႔ ေရးလိုက္တာပါဗ်ာ ။

(၁၉ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁)
*** အထင္အျမင္ လြဲမွားႏိုင္တဲ့တစ္ခ်က္ကို ထပ္ျဖည့္ေျပာပါရေစ ။
      ျမန္မာေငြမာတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ရာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃-၄ ႏွစ္ကတည္းက စၿပီးခိုင္မာေနခဲ့တာကို ဆိုလို
ပါတယ္ ။ အနည္းအက်ဥ္း တက္က်ေနခဲ့တာေတြကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလိုပဲ အျမဲရွိေနမွာပါ ။
အထူးသျဖင့္ ခုတေလာ ႏိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းေတြကို အေလာသံုးဆယ္ ထုခြဲေနတာေတြရွိေပမယ့္ ဒါက
လည္း ေရတိုမွာပဲ သက္ေရာက္မႈရွိပါလိမ့္မယ္ ။


မန္းကိုကို
၁၈၊ ၀၆၊ ၂၀၁၁

မွတ္ခ်က္ ။     ။  ေငြေၾကးအေၾကာင္းစိတ္ကူးကို ေဒါက္တာလႈိင္ျမင့္ရဲ့ စာကိုဖတ္မိလို႔ အေတြးေပၚလာတာပါ ။
                      သူ႕စာေတြကို ဘယ္ဆိုဒ္မွာမွ အတိအက်တင္ထားတာေတာ့ မေတြ႕မိလို႔ လင့္ေတာ့ ခ်ိတ္မျပႏိုင္
                      ေတာ့ပါဘူး ။

19 comments:

  1. ေရႊညဏ္ေတာ္စူးေရာက္ပါေပ့ ဆရာ့ဆရာၾကီးရယ္...စီးပြားေရးပညာရွင္လည္းမဟုတ္ဆိုေသး၊
    ေဆြးေႏြးေတာ့လည္း စီးပြားေရး၊ ေငြေၾကးအေၾကာင္း သိသလိုလိုနဲ ့...တလြဲခ်ည္းပဲ..။ ဟုတ္မလားဆုံးေအာင္ဖတ္မိပါတယ္...
    ဖြတ္ထြက္မွ ေတာင္ပို ့မွန္းသိေတာ့တယ္..။
    "little knowledge is dangerous". စီးပြားေရးေပၚလစီဆိုတာ ဒါးလိုပဲ ဟုိလိုလို ဒီလိုလို လူေတြ
    ၀င္ကိုင္ရင္ လက္ျပတ္တတ္တယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္ေတြ ဒီအေၾကာင္းေျပာထားေတြဖတ္လိုက္ဦး။ ခင္ဗ်ားေျပာခ်င္တဲ့ ေလာဘသားတစ္ဦးဦးဆိုတာ စစ္အာဏာရွင္တစ္ေယာက္ေယာက္လို ့သာ ေျပာင္ေျပာလိုက္။ ဘာလို ့ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ေလွ်ာက္ေရးေနတာလဲ။ ဂယနဏ မသိရင္လည္း တိတ္တိတ္ေနျခင္းျဖင့္ ကူညီပါ။

    ReplyDelete
  2. ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)June 19, 2011 at 10:24 AM

    နားမလည္ေပမဲ့လဲ ဆက္လက္ ေထာက္ခံပါတယ္။ း)))

    ခင္မင္လ်က္

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. ေဟ့ေရာင္ ေသာက္ရူး၊ ဘေလာ့တကာေလွ်ာက္လည္ၿပီး အာပုတ္ရည္ထုတ္တာ မဝေသးဘူးလား။
    အ့ံၾသသြားလားလဒ၊ သိခ်င္ရင္ ဘေလာ့ေအာက္ဆံုးက sitemeter ကိုၾကည့္လိုက္ေလ။ လာဖတ္၊ မေနႏိုင္လို႔ကြန္မန္႔ေရးၿပီး ဘာမ်ားတံု႔ျပန္မလဲဆိုၿပီး ျပန္လာၾကည့္တဲ့ Harrington City ကLeicestershire မွာေနတဲ့မင္းကို သိလိုက္တာမဆန္းပါဘူး။ သတိေတာ့ထားေပါ့ကြာ ေနရာအႏွံ႔ေလပုတ္ေလွ်ာက္ထုတ္ေနတဲ့မင္းကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသူေတြကအမ်ားသားကြ။
    ခက္တာကမင္းလာပြတာကို ပိုင္ရွင္ကေတာ့ျပန္ေျပာဖို႔လမ္းသိပ္မျမင္ဘူး။
    ငါ့လိုဘာမွမသိသူနဲ႔ပဲေျပာၾကတာေကာင္းမယ္ကြာ။

    မင္းေျပာတဲ့တလြဲေတြကဘာေတြတံုး။ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာေလကြာ။ ရူးသလိုႏွမ္းသလိုဆိုရင္ အျခားလူေတြကငါ့လိုပဲမင္းကို ေသာက္ေပါလို႔ေျပာမွာေပါ့။ မင္းေျပာသလိုဆိုရင္ ရည္ရြယ္ခံရသူကဦးသန္းေရႊေပါ့ဟုတ္လား။ ေနာက္ၿပီးတိတ္တိတ္ေနဆိုၿပီး မင္းကဘာလို႔လာဖတ္ေနေသးတာတံုး။ ဘေလာ့ဆိုတာကိုယ္ပိုင္စဥ္းစားထားတာေတြကို ေျပာျပၾကအျပန္အလွန္ဖလွယ္ၾကတာကြ။ မင္းဘေလာ့မွာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေတြေရးထားတာေတြ လူလာမဖတ္လို႔နာမည္မေဖၚပဲ ဒီမွာလာထပ္မေၾကာင္စမ္းပါနဲ႔။

    ၿပီးေတာ့မင္းေျပာသလို စီးပြားေရးေပၚလစီဆိုတာ ဒါးလိုပဲ ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုလူေတြ ဝင္ကိုင္ရင္ လက္ျပတ္တတ္တယ္ဆိုေတာ့ ငါတို႔ျမန္မာျပည္သားေတြက ဘယ္သူ႕ကုိအေဖသြားေခၚရမွာတံုး။ ျပည္တြင္းျပည္ပပညာရွင္ေတြကေကာ ဘယ္သူေတြလဲ။ cnn ကလား၊ economist ကလားကြ။ ဂ်ာနယ္လစ္လိုလို စီးပြားေရးပညာရွင္လိုလိုလုပ္ေနတဲ့ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳလို႔ေတာ့မေနာက္နဲ႔ကြ။ ညိဳတာခ်င္းတူရင္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ညိဳကိုသြားေမးတာကမွ ေကာင္းအံုးမယ္။ ေအးကြာ ငါလည္းမင္းနဲ႔ေရာၿပီးအေရမရ အဖတ္မရေတြေလွ်ာက္ေရးေနၿပီ။ စာလိုက္ရွာဖတ္အံုးလို႔ေတာ့ ထပ္မေၾကာင္နဲ႔ကြာ။ ဘာဖတ္ရမလဲေတာင္မေျပာတတ္ပဲနဲ႔ေတာ့ အခ်ိန္ကုန္တယ္။

    မင္းသိေအာင္လည္းေျပာထားအံုးမယ္။ ဘေလာ့ရွင္ကိုငါ 120mm အေျမာက္နဲ႔လွမ္းထုရံုနဲ႔ထိႏိုင္တယ္။ သိခ်င္ရင္ငါ့ကိုေမး။ ငါဖုန္းဆက္ၿပီးျပန္ေမးေပးမယ္ ဟ ဟ

    ReplyDelete
  5. @ Anonymous (၁)

    - Anonymous အေနနဲ႔ စီးပြားေရးေပၚလစီအေၾကာင္း သိတယ္ ၊ အေပၚကေျပာခဲ့တာနဲ႔ တိုက္ရိုက္လည္း သက္ဆိုင္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာလား ။
    - ျပည္တြင္းျပည္ပ စီးပြားေရးပညာရွင္ဆိုသူေတြ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရပါတယ္ ။ နာမည္နဲ႔ ေဆာင္းပါးရည္ညႊန္းေပးႏိုင္ရင္ ခုပဲဖတ္ၿပီး မွားရင္မွားေၾကာင္း ဝန္ခံပါ့မယ္ ။ မဟုတ္ရင္လည္း အနည္းဆံုး ဘေလာ့ဂါဦးမင္းဒင္ေလာက္ ထဲထဲဝင္ဝင္ သိခဲ့တဲ့သူမ်ိဳးက လာေထာက္ျပရင္လည္း လက္ခံရမွာေပါ့ ။
    - စစ္အာဏာရွင္ဆိုတာ အစုအဖြဲ႕ရွိပါတယ္ ၊ လက္ေဝခံေတြရွိပါတယ္ ။ တစ္ကိုယ္စာ ေကာင္းႏိုင္သမွ် ေကာင္းေအာင္ေနသူေတြလည္း ရွိပါတယ္ ။ တိတိက်က် လက္ညွိဳးထိုး တိုက္ခိုက္ခိုင္းတာကို လိုက္မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး ။
    - ေတြးမိတာကို ခ်ျပတာသာျဖစ္ၿပီး ၊ ဒါဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရးသမားအခ်ိဳ႕နဲ႔ လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ရာက ထြက္လာတဲ့ ခန္႔မွန္းေျခတစ္ခုပါ ။ မတူတဲ့အျမင္ ၊ အၾကံဥာဏ္ေတြရွိရင္ ေျပာျပ ေထာက္ျပလို႔ရပါတယ္ ၊ လာတိုက္ခိုက္ရံုနဲ႔ ဘယ္သူမွ အက်ိဳးမမ်ားပါဘူး ။ အခုလို ကြန္မန္႔ျပန္ေပးတာဟာလည္း အျခား လာဖတ္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ္ထင္လို႔ ေပးတာပါ ။


    @ ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)

    ဆရာ့အခၽြန္က အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္ ဆရာရယ္ ၊ အေပၚမွာ ေတြ႕တဲ့အတိုင္းပါပဲ ... :D

    ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳဆိုပါတယ္ဗ်ာ ၊ ဒါေပမယ့္ ေနာင္ကို လူလာမ်ားလို႔ တစ္ေယာက္စီ ေသေသခ်ာခ်ာ စာမျပန္ႏိုင္တဲ့ အခါက်ရင္ေတာ့ ခြင့္လြတ္ဖို႔ တင္ႀကိဳေတာင္းပန္ထားခ်င္ပါတယ္ ... :D

    @ Anonymous (၂)

    ဘယ္သူတုန္းကြ ၊ ငါ့ကို အေျမာက္နဲ႔ထုမွာ ... :-)

    ခုနမွၾကည့္မိတယ္ ၊ spam ထဲမွာ ကြန္မန္႔ (၄) ခုေတာင္ဝင္ေနတယ္ ။
    အားလံုးအတူတူပဲမို႔ ႏွစ္ခုကိုဖ်က္ၿပီး တစ္ခုကိုေတာ့ (ပထမဆံုး) ဝင္လာတဲ့အခ်ိန္သိရေအာင္ စာသားပဲဖ်က္ထားလိုက္တယ္ ။

    ၿပီးရင္လည္း အရမ္းအရမ္းေတာ့ ေလွ်ာက္မေရးပါနဲ႔ ဆရာ ၊ ေခ်းသုတ္ရမ္းမယ္သူက ကၽြႏ္ုပ္ကိုပဲသိတာေလ ။

    အျခားအေထြအထူးေတာ့ ထပ္မေျပာေတာ့ပါဘူး ။ အေပၚက စာျပန္ထားတာ အေတာ္အသင့္ လံုေလာက္ေနၿပီထင္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  6. ကိုယ့္စာကိုယ္ျပန္ဖတ္ၿပီး ပိုရွင္းေအာင္ေရးသင့္တယ္ထင္လို႔ ဒီကေန႔ ထပ္ျဖည့္လိုက္တဲ့စာကို ကြန္မန္႔အေနနဲ႔လည္း ထပ္ထည့္ထားလိုက္ပါတယ္ ။
    -----------------------------------------------------------

    (၁၉ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၁)

    *** အထင္အျမင္ လြဲမွားႏိုင္တဲ့တစ္ခ်က္ကို ထပ္ျဖည့္ေျပာပါရေစ ။
    ျမန္မာေငြမာတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ရာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃-၄ ႏွစ္ကတည္းက စၿပီးခိုင္မာေနခဲ့တာကို ဆိုလိုပါတယ္ ။ အနည္းအက်ဥ္း တက္က်ေနခဲ့တာေတြကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့သလိုပဲ အျမဲရွိေနမွာပါ ။ အထူးသျဖင့္ ခုတေလာ ႏိုင္ငံပိုင္ပစၥည္းေတြကို အေလာသံုးဆယ္ ထုခြဲေနတာေတြရွိေပမယ့္ ဒါကလည္း ေရတိုမွာပဲ သက္ေရာက္မႈရွိပါလိမ့္မယ္ ။

    ---------------------------------------------------------------

    ေငြပမာဏ မ်ားတယ္လို႔ဆိုရာမွာ ဥပမာ - ဂက္စ္ေရာင္းလို႔ ရတဲ့ေငြေတြလို ေဒၚလာသန္းေပါင္း ရာခ်ီတာမ်ိဳး ၊ ေထာင္နဲ႔ခ်ီတာမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ တကယ္မ်ားတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္ ။
    (အဲဒီ ဂက္စ္ေငြေတြလည္း တရားဝင္ေငြလဲႏႈန္းနဲ႔ စာရင္းသြင္းထားတယ္ဆိုတာတို႔ ၊ စကၤာပူမွာ အဲဒီေငြေတြ အပ္ထားတယ္ဆိုတာေတြ ေျပာဆိုမႈအခ်ိဳ႕ေတာ့ ရွိပါတယ္ ။ ျမင္သာမႈရွိတဲ့ အစိုးရ တက္မလာမခ်င္းေတာ့ သိဖို႔မလြယ္လွပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ လည္ပတ္ေနတဲ့ ေငြေတြနဲ႔ သိပ္မဆိုင္တာမို႔ ေငြခိုင္မာေနတာနဲ႔ ဆက္စပ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး) ။

    ReplyDelete
  7. ဟဲဟဲ ကိုမန္းလဲ ကြန္မင့္က ထုတဲ ့သူနဲ ့ ။ ၁၂၀ဆိုတာၾကီးနဲ ့ထုမဲ ့လူနဲ ့ အလုပ္ေတြမ်ားေနပါလားဗ် ။
    ျမန္မာ့စီးပြား ကမၻာ့စီးပြားေတာ့ တကယ့္ကို ဘာမွနားမလည္လို ့ စကထဲက ပို ့စ္၂ခုလံုးမဖတ္ဘဲ ကြန္မင့္သာၾကည့္ရီသြားပါေၾကာင္း

    ReplyDelete
  8. တယ္လဲေပ်ာက္ပါကလား ဆရာတင့္ ၊
    ထုၾကပါေစဗ်ာ ၊ ဒါးေကာင္းျဖစ္ဖို႔ အမ်ားႀကီးအထုခံမွ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ ေျပာၾကသကိုး ။ အထုမ်ားၿပီး ဒါးမျဖစ္ပဲ ဘာမွန္းမသိတဲ့ သံျပားျပားႀကီး ျဖစ္သြားရင္ေတာ့လည္း ကံၾကမၼာေပါ့ဗ်ာ :-)

    ဆရာရယ္ .. နားမလည္ရင္ ပိုဖတ္သင့္တာေပါ့ဗ်ာ ၊ ႀကိဳးစားပမ္းစား အာလူးဖုတ္ထားတာပါ ၊ အျမင္မေတာ္ရင္လည္း ေခါင္းေခါက္ေပါ့ဆရာရယ္ ၊ စိတ္ဆိုးစရာ မရွိပါဘူး :-)

    ReplyDelete
  9. ကိုမန္းေရေပ်ာက္တာေတာ့မေျပာနဲ ့ေတာ့
    ငတ္လို ့လုပ္ရတဲ ့အလုပ္က တပါတ္ ၇ရက္
    ဒီၾကားထဲ Course work နဲ ့
    ခုအပါတ္ကေတာ့ မိတ္ေဆြတေယာက္ လာဘို ့ရွိလို ့ အလုပ္ကို မယူဘဲထားတာကို မိတ္ေဆြက အေၾကာင္းမညီညြတ္လို ့ အားသလိုျဖစ္ေနတာပါ ။
    (အမွန္ေတာ့ အားလံုးအျပီးလုပ္ျပီးတဲ ့ course work ကုိ temp folder ထဲ save တာ ဘာျဖစ္မွန္းမသိဘဲ ေပ်ာက္သြားလို ့ စိတ္ေကာက္တာနဲ ့ ဘေလာ့ေတြဘက္ေျခဆန္ ့ရင္း ကိုေအာင္ နဲ ့ ကိုမန္းဘေလာ့မွာ ကလိသြားတာျဖစ္ပါေၾကာင္း

    ReplyDelete
  10. အင္း .. ဆရာ့ေျပာပံုနဲ႔ဆိုရင္ “ေခၽြးထြက္မ်ားမွ ေသြးထြက္နည္းမယ္” ဆိုတာကို “မ်ားမ်ားငတ္မွ (အနာဂါတ္မွာ) မ်ားမ်ားျမတ္မယ္” လို႔ ေျပာင္းရမလို ျဖစ္ေနၿပီ ။

    ကံဆိုးေထာက္မစြာနဲ႔ ေရာက္လာခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ ဝမ္းပဲသာရမလို ၊ စိတ္မေကာင္းပဲ ဝိုင္းျဖစ္ရေတာ့မလိုပါပဲ ။ က်ေနာ္လည္း မႏွစ္က flash drive ကေလးကို သံုးေနမက်တဲ့ Mac ကြန္ျပဴတာမွာ သြားအတပ္ေကာင္းလိုက္တာ ၊ ရွိၿပီးသား ဖိုင္ေတြပါ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းသြားလို႔ စိတ္ေလသြားဖူးတယ္ ။ course work ကို ႏွစ္ခါျပန္လုပ္ရတာကိုေတာ့ စာေၾကဖို႔ အခြင့္အေရး ရလာတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ ။ ျဖစ္သြားတာကို ေကာင္းေအာင္မလုပ္ႏိုင္ေပမယ့္ အေကာင္းဖက္ကျမင္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္လို႔ေတာ့ ရပါေသးတယ္ ။

    ၾကည့္ရတာ ဆရာက်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ေရာက္ေနတာ အေတာ္ၾကာေနၿပီ ။ သတိေပးခ်င္တာက က်ေနာ့္ပို႔စ္ေတြ အမ်ားႀကီးဖတ္ရင္ ေခါင္းပိုမူးတတ္လို႔ တစ္ခုႏွစ္ခုပဲ အာရံုထားဖတ္ၿပီး ထုသာသြားပါလို႔သာ .. :-)

    ReplyDelete
  11. coursework ကေတာ့ဒီအပါတ္ လုပ္ျဖစ္ေတာ့မယ္မထင္ပါ ။ ဖီးလ္ ငုတ္သြားပါျပီ ။ ကိုမန္းဆီေတာ့ မန္ ့တဲ ့ဆီမေရာက္ေတာ့ဘူးထင္ပ ။
    ကိုေအာင္ဆီမွာေတာ့ http://www.aung.info/?p=2124#comment-2035
    သခင္စိုးလက္ စတင္းေရာက္သလို ကြန္မင့္ေတြထားခဲ့ေၾကာင္းပါ ။
    အမွန္ေတာ့ ဦးေတဇိန္ ဆိုက္ေလးhttp://tipitakamyanmar.blogspot.com/လဲ ေၾကာ္ျငာ၀င္ရင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း :P

    ReplyDelete
  12. သခင္စိုးလက္ စတင္းေရာက္တာက ေခတ္ေဟာင္းသြားၿပီဗ် ။ ခုေခတ္က်ေတာ့ gatling gun စာ ေကၽြးလိုက္တယ္လို႔ ေျပာရမလားပဲ :-)

    ဒါနဲ႔ ေနဝန္းနဲ႔ ေနဒြန္းတို႔ ဆိုတာေတြ အေၾကာင္းေတာ့ မၾကားမိခဲ့ဖူးဘူးလို႔ ထင္တာပါပဲ ၊ ဆရာဘယ္မွာမ်ား ဖတ္မိလို႔ပါလိမ့္ ။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာေရးအပိုင္းကလဲ လံုးဝမႏိုင္တဲ့ဝန္မို႔လို႔ ဝင္မထမ္းေတာ့ပါဘူးဗ်ာ ။ လက္ေရးညီသူေတြသာ တစ္လွည္စီေကၽြးၾကပါ ၊ ေဘးကဝိုင္းၾကည့္ေပးပါ့မယ္ ။

    ဘေလာ့ေၾကာ္ျငာဝင္တယ္ဆိုလို႔ ခုမွသတိရတယ္ ၊ က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ဘာသာေရးလင့္ေတြေတာ့ မရွိေသးဘူးဗ် ၊ ခ်ိတ္ရင္ေကာင္းမလား စဥ္းေတာ့ စဥ္းစားေနမိတယ္ ။

    “စဥ္းစားတယ္” ဆိုလို႔ သြားသတိရမိတာက ၊ အညာေျမလတ္ပိုင္းမွာ ႏြားစာေတြကို (လက္နဲ႔ မဟုတ္ရင္လည္း) စက္နဲ႔စင္းၿပီးေတာ့ ေကၽြးတာကိုပါ ။ က်ေနာ္တို႔ ေအာက္ျပည္မွာေတာ့ အစာႏုေလေတာ့ ဒီအတိုင္းေကၽြးၾကတာပါပဲ ။ အထက္ဖက္ေရာက္ေတာ့ သိလာခဲ့ရတာေလးေတြက ဆန္းေတာ့ ဆန္းတယ္လို႔ ခံအစားမိသား ။

    စိတ္ထဲ မွတ္မွတ္ရရ ေပၚလာတာကို ေျပာတာေနာ္ ။ ဘာသာေရးနဲ႔ေတာ့ မဆိုင္ရပါဗ်ာ ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္က မလိႈင္ ၊ ေတာင္သာဖက္မွာ ၄-၅ လေလာက္ သြားေနဘူးရာက ေအာက္ျပည္နဲ႔ အေတာ္ႀကီး ျခားနားတာေလးေတြကို မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ့တာေလးေတြေပါ့ ။ ေနာင္ၾကံဳရင္ေတာ့ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete
  13. ေန၀န္းနဲ ့ေနဒြန္းက ေရွ ့မွာ ရွိေသးဗ်။ သီေပါပါေတာ္မူျပီးစမွာ သူ ့တို ့အေဖၾကီးက ခံခ်တာ ။ အဲမင္းသားနာမည္ေမ့ေနလို ့ ။ ေနာက္ေတာ့မနိုင္ေတာ့ ယူနန္လစ္သြား ။ အဲမွာမွ အိမ္ေထာင္က် ကေလး၂ေယာက္ေမြးတာဗ်။ ေစာေန၀င္းက အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ ့ ရန္ကုန္စမ္းေခ်ာင္းေနသြားေသးသတဲ ့ ။ ဒီလိုဗ် ။ အဲကိစၥက official history မွာေတာ့ မပါေလာက္ဘူးထင္တာဘဲ ။ ဆရာစံရဲ ့ဂဠဳန္ ဆိုတဲ ့အမွတ္အသားျမစ္ဖ်ားခံရာ ဆိုတဲ ့ စာတိုေလးတေစာင္ ( အရင္ လုပ္သားဂ်ာနယ္ ) ထင္ပ္ါရဲ ့ ။ အမွတ္တရဖတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ .။ သူ ့အဆိုကေတာ့ ေစာေန၀င္းက သူတို ့၀င္ခ်လာခ်ိန္မွာ ေန၀န္း အလံၾကီးေထာင္ျပီး၀င္ခဲ့ေ႕ၾကာင္းနဲ ့အဲရဲ ့အဓိပၸါယ္က စေနနံ နဂါး အဂၤလိပ္ကို ေဆာ္မဲ ့ ဂဠဳန္လို ့ ဆရာစံကို ရွင္းျပဘူးတယ္တဲ ့ ။ အဲေတြ ့ဆံုမွဳေလးဟာ ေနာင္အခါ ဆရာစံရဲ ့ စိတ္ထဲမွာ မ်ိဳးေစ့ေလးတည္ေနျပီး သူကိုယ္တိုင္ၿကံုလာေတာ့ ဂဠဳန္သင္းဆိုေထာင္ခဲ ့ပါေၾကာင္းတဲ့ဗ်ာ ။
    အဲနဲ ့ ဆက္ျပီးသတိရမိတာေတြကေတာ့အမ်ားၾကီးဗ်။
    ရဲေဘာ္ ၃က်ိပ္ထဲကို ဗိုလ္မင္းေခါင္ဟာ သူ ့ဟာသူ က်ည္ျပီးတယ္ ယံုသလို ဗိုလ္တာရာကလဲ ေနာင္ေတာ့ စမေတာင္ဘိုးေတာ္ဆို အစီအရင္ေတြ ေတာ္ေတာ္လုပ္ခဲ့ေသးသဗ် ။
    ေနာက္ မအူပင္ စစ္၀န္ထမ္းဗိုလ္ရဲခ်စ္ ဆိုလဲ အဲလို နာမည္ထြက္ဘူးတယ္။ ထားပါေတာ့ေလ ။ ဒါေတြက စိတ္ခ်မရတဲ ့ကိစၥေတြပါ ။
    ဘာသာေရးကေတာ့ သိတယ္လို ့ကိုယ့္ဟာကိုယ္ထင္လာတဲ ့သူေတြက တကယ္မသိေသးလို ့သာမွတ္ပါေလဗ်။
    ကၽြန္ေတာ့အျမင္ကေတာ့ မိမိအယူတခု ျဖစ္လာျပီဆိုရင္
    တိုက္စစ္ရမဲ ့မွတ္ေက်ာက္ေတြရွိပါတယ္ ။
    မိမိအယူတခု မွန္တယ္လို ့မိမိဆရာက လက္ခံလား
    ဆရာက လက္ခံတယ္ဆိုရင္လဲ ဆ၇ာက ဘာေထာက္ျပီးလက္ခံတာလဲ ။
    ဋီကာ၊အ႒ကထာ ၊ အဘိဓမၼာ နဲ ့ ဓမၼဒိ႒ာန္သုတၱန္ေတြ နဲ ့ ညီပလားဆိုတာ တိုက္စစ္သင့္ပါတယ္ဗ်ာ ။ အဲအဆင့္ေလာက္ စစ္ျပီးမွ ျဖစ္နိုင္ေလာက္ရဲ ့လို ့ မရဲ တရဲေလး ခဏ လက္ခံရပါတယ္ေလ။ အတိအက်ဘဲ ၊ ဒါဘဲ၊ မလြဲဘူး ေျပာလာရင္ေတာ့ အင္းး ခက္ေသးေပါ့ဗ်ာ ။
    ခက္တယ္လို ့ဆိုေသာ္လဲ ဒီေခတ္ၾကီးကလြယ္ပါတယ္ ။
    ပါဠိေတာ္ကို ျမန္မာျပန္ဖတ္မလား အဂၤလိပ္ျပန္ယူမလား ။ တတ္နိုင္လို ့ asian and european languages ဖတ္မလား ။ အကုန္ရွိပါ့ ။ တခါ ၀ိသုဒၶိမဂ္လို သျဂၤ ိဟ္လိုကလဲ ဒီတိုင္းပါဘဲ ။ ဘာသာစံုျပန္ျပီးမို ့ေကာက္ဖတ္ရံုပါဘဲ ။
    စာဖတ္ပ်င္းသလား
    ရပါေသးဗ် ။အစဥ္အဆက္ေလးစားရေသာ ျမန္မာ၊ထိုင္း သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေဟာတာေတြ လြယ္မွလြယ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း

    ReplyDelete
  14. က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ စာပိုဖတ္ေလေလ official history ဟာ ပိုပိုၿပီး ေဝဝါးဝါးျဖစ္လာေလပါပဲ ။ တိက်တဲ့သက္ေသ သာဓကေတြနဲ႔ ခိုင္မာေအာင္ စနစ္တက် ရွာေဖြတည္ေဆာက္ ထားတာေတြျဖစ္ဖို႔ အေဝးႀကီးလိုေသးတယ္လို႔ နားလည္မိတယ္ ။ အဲဒီလို လုပ္ႏိုင္ဖို႔ဟာလည္း လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အေနအထားနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္သလို လူမႈစိတ္ထား အေျခခံေတြကအစ အခ်ိန္ယူအုတ္ျမစ္ခ် ျပဳျပင္ရဦးမယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္ ။

    အေျခခံအုတ္ျမစ္ ခိုင္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုတင့္ဦးေျပာခဲ့တဲ့ un-official ေတြလည္း ပင္မသမိုင္း ေရစီးေၾကာင္းထဲကို အမ်ားႀကီး ဝင္လာႏိုင္ပါတယ္ ။ ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ ဘားအံၿမိဳ႕ဆိုရင္ ဘယ္သမိုင္းမွာမွ ပါခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီနားတစ္ဝိုက္ ေရွးက်တဲ့ သထံုသစၥာခံ “ဒံုရင္းျပည္” (သို႔မဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္မားတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ/ေဒသေတြ) ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ ရည္ညႊန္းေနတဲ့ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ ဟိုတစ္စသည္တစ္စ ထြက္လာလိုက္ငုပ္သြားလိုက္ ျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ ။ အဲဒါေတြအပါအဝင္ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးက ေနာက္ေၾကာင္းလိုက္ဖို႔ သဲလြန္စေတြဟာ ၾကာေလတိမ္ျမဳပ္ေလ ျဖစ္ေနခဲ့တာ စိတ္မေကာင္းစရာပါ ။

    ဘာသာေရးကိစၥကေတာ့ အရင္တစ္ခါ ေျပာၾကသလိုပဲ ဒိ႒ိေဖေဖေတြထဲမွာ က်ေနာ္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္လို႔ နာမည္တပ္ရေတာ့မယ္ ထင္တယ္ ။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္က ကိုတင့္ဦး စီးပြားေရးအေၾကာင္း မဖတ္သလို မဟုတ္ေပမယ့္ ဘယ္လိုဖတ္ဖတ္ စိတ္ထဲအာရံုမရွိတာေၾကာင့္ မ.ဆ.လ ေခတ္တုန္းက ဆိုရွယ္လစ္စာေတြ သင္ခဲ့တာရာက သင္တန္းခ်ိန္ၿပီးတာနဲ႔ ေခါင္းထဲက ေပ်ာက္ခဲ့တာေတြကို သြားသတိရမိတယ္ ။

    ေလာေလာဆယ္ဆယ္ အာရံုရွိမိတာက သင္လို႔မကုန္ႏိုင္တဲ့ ဝိဇၨာပညာေတြ ၊ ေနာက္ခံလံုးဝမရွိခဲ့တဲ့ စီးပြားေရးအသိပညာေတြ ၊ မိသားစုအေရးနဲ႔ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္သိတာေတြကို လိုအပ္သူေတြလက္ထဲ ဘယ္လိုလက္ဆင့္ကမ္းရမလဲ ဆိုတာေတြက အျပည့္နီးပါး စိုးမိုးေနေတာ့ ဘာသာေရးဖက္ ထဲထဲဝင္ဝင္ စိတ္မေရာက္ႏိုင္တာေတာ့ အမွန္ပဲခင္ဗ် ။ ဒါေပမယ့္ အေပၚယံရွပ္ၿပီး သမာဓိအားေကာင္းေအာင္ သမထထိုင္တာမ်ိဳးေလာက္ေတာ့ စိတ္ဝင္စားပါတယ္ ။

    စိတ္မဝင္စားဘူးဆိုေပမယ့္ ေလာကီသားဆိုေတာ့လည္း ေလာကီအေတြးအေခၚေတြဆီေတာ့ စိတ္ေရာက္မိတတ္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္က နိဗၺာန္တို႔ ၊ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံတို႔ေတြကို ရမယ္ ေရာက္မယ့္သူလို႔လည္း မထင္တာေၾကာင့္ ေလာကီမွာပဲ အခ်ိန္ရသေလာက္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေအာင္ေနၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျဖတ္သန္းသြားမယ္လို႔ စိတ္ကူးပါတယ္ ။ အသက္ သိပ္ႀကီးလာရင္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူးေပါ့ေလ ။

    ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အေပၚယံျခံဳငံုၾကည့္သမွ်ေတာ့ ဘာသာႀကီးသံုးခု (ခရစ္ယာန္နဲ႔ မြတ္ဆလင္ကို မတည့္အတူေန အမႊာလို႔တြက္ပါတယ္) ဟာ ေလာကနဲ႔ စၾကာၤဝ႒ာႀကီးအေၾကာင္းကို မတူတဲ့အျမင္ေတြနဲ႔ျမင္ (သို႔မဟုတ္) တစ္ပိုင္းစီ ဖြင့္ဆိုခ်ျပ (သို႔မဟုတ္) လူသားေတြဥာဏ္မီသေလာက္ အသိေပးထားတာပဲဆိုၿပီး ျမင္ရမလားလို႔ စိတ္ထဲဝင္မိပါတယ္ ။ ဒါကလည္း ကိုတင့္ဦးေျပာသလိုပဲ ယာယီျမင္ထားတာပါ ။ အခ်ိန္က စကားေျပာလာပါလိမ့္မယ္ ။

    ReplyDelete
  15. ကိုမန္း
    သမိုင္းကေတာ့ ေေပ်ာက္ေနတာအမ်ားၾကီးဘဲ ။
    ဟိုေရွးေတြထားဗ် ။
    ၄၂ မွာ အဂၤလိပ္တပ္ေတြ ဆုတ္ေတာ့ မံုရါာနားက ေတာင္ကန္ဆိုတဲ ့ ရြာေလးတရြာလံုးကို တင့္ေတြ စက္ေသနတ္ေတြနဲ ့ အဂၤလိပ္တပ္ေတြက ေခ်ခဲ့တာ
    ၁၉၁၄-၁၅မွာ စစ္သားစုေဆာင္းတာကို မေက်နပ္လို ့ သူပုန္ထခဲ ့တဲ ့ ကူကီးခ်င္းေတြ မ်ိဳးျပဳတ္မတတ္ ေခ်မွဳန္းခံ၇တာေတြက လူေတြမသိေတာ့ဘူးဗ်
    ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္တို ့ေတြမွာက အက်င့္ၾကီးတခုပါေနတာက ဘုရင္ဆိုလဲ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ အတင္းေဆြမ်ိဳးေတာ္ပလိုက္တာဘဲ ။
    ကုန္းေလးမို ့မို ့ေပၚ ေစတီေလးတည္မိရင္လဲ ျမတ္စြာဘုရားေဒသစာရီၾကြပလိုက္တာဘဲ ။
    ေနရာတခုေတြ ့ရင္ ဖိဖိစီးစီးေလး ရွာဘို ့ေဖြဘို ့ဆိုတာကေတာ့ အင္းး
    ျမင္းပိုင္ရွင္ကုလားၾကီး ေျပာသလို ေမာင္ခ်စ္ ေမာင္ခ်စ္ မင္းဟာက ကြင္း-ထစ္ ၊ ခြါ-ထစ္ ၊ ေမွာင္-ထစ္ နဲ ့ -ထစ္ကုန္ေပါ့ ( စကားမပီလို ့ပါဗ်ာ သူဆိုလိုတာ တထစ္ပါ )
    မ်က္ေမွာက္ေခတ္သမိုင္းဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လက္ေရွာင္ေနတာကိုမန္းသိပါတယ္ ။
    လူေတြရဲ ့ ျပႆနာက Tolstoy ေရးဘူးသလို သမိုင္းထဲက လူေတြၾကည့္ရင္ Prototypes ေတြထဲက မထြက္နိုင္ေသးဘူး။ လူဆိုတာ မူလအခံနဲ ့ သူ ့ပါတ္၀န္းက်င္ရဲ ့ interactions ေတြရဲ ့ ထုတ္ကုန္တခုလို ့ ျမင္ျပီး မိမိရဲ ့ စိတ္ခံစားခ်က္နဲ ့bias ေတြကို ေဘးဖယ္မထားနိုင္သမွ်ေတာ့ သမိုင္းဆိုတာ ေဆြးေႏြးလို ့မရပါဗ်ာ ။

    ဘာသာတရားကေတာ့ စိတ္မပါတဲ ့လူ အတင္းလုပ္မရပါဗ်ာ ။
    ဗုဒၶဘာသာက ပိုလို ့ခက္ပါေသးတယ္ ။ ဗုဒၶဘာသာမွာ အယူေျဖာင့္ဘို ့ဆိုတာ ( ကၽြန္ေတာ္တို ့လို ဘာမဂ္မွ မနီးေသးတဲ ့ ပုထုစဥ္ေတြဆိုတာ ) ဘလိပ္ဒါးသြားေပၚလမ္းေလွ်ာက္သလိုပါဘဲ ။
    အဲေတာ့ သံသရာဆိုတာ အရွည္ၾကီးေပါ့ဗ်ာ ။ ဒိဘုရားလက္ထက္မကၽြတ္ခ်င္တဲ ့သူေတြတြက္ ပူစရာမရွိပါဗ်ာ။ ေနာက္လာမဲ ့ ဘုရားေတြလက္ထက္က် ကၽြတ္ခ်င္လာပါလိမ့္မယ္ :P

    ReplyDelete
  16. ကိုတင့္ဦးနဲ႔က်ေနာ္ နီးစပ္ရာ သိရာကေလးေတြေတာင္ ဒီေလာက္ရွိရင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအရ ေဖၚထုတ္အကၡရာတင္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ ဒီသက္တမ္းနဲ႔ မမွီေလာက္ဘူး ထင္ပါရဲ့ ။

    တကယ္တန္းမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ ဥေရာပတခြင္ၾကံဳခဲ့ၾကသလို (တိုင္းရင္းသားေတြ အပါအဝင္) စာေပအႏုပညာ ေဖၚထုတ္ထြန္းကားတဲ့ကာလ (renaissance) ၊ အသိဥာဏ္ပြင့္လင္းတဲ့ကာလ (enlightenment) နဲ႔ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးကာလ (industrial revolution) ေတြကို တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ ေက်ာ္ျဖတ္ေနတဲ့ ကာလအပိုင္းအျခားထဲ ေရာက္ေနသင့္ၾကပါၿပီ ။ ရွိၿပီးသား စံနမူနာေတြကို ကိုယ့္နဲ႔ကိုက္ညီေအာင္ (ကိုတင့္ေျပာတဲ့ ဘာသာေရးမွာလိုပဲ) ခူးခပ္ေရာေႏွာစားရံုမို႔ ရာစုႏွစ္ဝက္ေလာက္နဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးစီးလို႔ေတာင္ ရႏိုင္မယ္လို႔ထင္မိတယ္ ။ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္ ။

    ဒါေပမယ့္ ဆရာတင့္ေျပာတာအခ်ိဳ႕နဲ႔ ဆက္စပ္ေတြးမိတာက - ဧရာဝတီမွာ ကူကီးလူမ်ိဳးအေၾကာင္း ပါလာတာေတာင္ ဘာလူမ်ိဳးလဲ ဘာေကာင္ေတြလဲ လုပ္တဲ့လူေတြရယ္ ၊ နည္းပညာဆိုင္ရာကို နားမလည္လို႔ ထင္တာေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ သူေတြကို “ဒါေတာင္ နားမလည္ဘူးလား ၊ ျပန္ေလ့လာလိုက္အံုး” လို႔ေျပာတတ္တဲ့ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္ေတြရယ္ ၊ လြတ္လပ္ေရးယူကတည္းက မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ႔ ပါလာတဲ့ “ဝ” ေတြကိုေတာင္ တရုတ္ေတြလို႔ ေျပာခ်င္သူမ်ိဳးေတြက အေရအတြက္ အမ်ားႀကီးရွိေနရံုမကပဲ မျဖစ္ညစ္က်ယ္စာေပ ၊ အေတြးအေခၚမတူရင္ ရန္သူျဖစ္ ၊ အပ္တစ္ေခ်ာင္းေတာင္ ထုတ္လုပ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မရွိတဲ့ အေနအထားမွာကေတာ့ ရင္ေလးစရာပါ ။ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ စိတ္ေစတနာေတြဟာလည္း အိပ္မက္ထက္ ပိုလို႔ မရေသးပါဘူး ။

    ဒါ့ျပင္ ဘာသာေရးနဲ႔ ဆိုင္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မယ့္ အပိုင္းေတြမွာလည္း သူတစ္ပါး အသက္အိုးအိမ္ေတြကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ဘုရားဆုပန္လာခဲ့တဲ့ အစဥ္အဆက္ အခြင့္ထူးခံေတြ ၊ ဝါဝါျမင္ရင္ ဦးခ်ခ်င္ၿပီး ျမင့္ျမင့္ဆိုတာနဲ႔ ဘုရားတည္ခ်င္သူေတြ ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း ဗမာဆိုၿပီး လုပ္သူေတြ ၊ ခၽြန္ခၽြန္မဲမဲျမင္ရင္ သမိုင္းဝင္ေစတီ လုပ္သူေတြကစၿပီး ကိုယ့္ဆႏၵနဲ႔အညီ ဘုရားကို လိုတိုး ပိုေလွ်ာ့လုပ္ခိုင္းသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနေသးတာဟာလည္း (ကိုတင့္လို လူေတြအတြက္) သမိုင္းေပးတာဝန္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ တစ္တပ္တစ္အား တစ္စံုတစ္ခုေလာက္ေတာ့ လုပ္ဖို႔လိုမယ္ ထင္မိတာပါပဲ ။

    ဆရာေတာ့ မေျပာတတ္ပါ ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေနာက္ ႏွစ္ ၁၅-၂၀ ေလာက္ဆို အၿငိမ္းစား ယူေကာင္းယူရပါေတာ့မယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္က်ရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ (အသိစိတ္ဓါတ္နဲ႔) အင္အားနည္းတဲ့ စာေပ ၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လူမ်ိဳးအခ်ိဳ႕လည္း ေပ်ာက္ေကာင္းေပ်ာက္ေနေလာက္ပါၿပီ ။

    အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ကို အာရံုစိုက္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားတာမို႔ ဆရာတင့္လည္း က်ေနာ့္ကို ပိုရင့္က်က္လာတဲ့ တရားေလးဘာေလး ေဟာႏိုင္ညႊန္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါရဲ့ ။

    ReplyDelete
  17. က်ေနာ္လည္း တစ္ခါတစ္ေလမွ ေပၚလာသူကို အတြန္းလြန္သြားသလား မသိဘူး :-)
    ဆရာတင့္ သေဘာမတူတာရွိရင္ေတာ့ တည့္တည့္သာေျပာပါ ၊ က်ေနာ္လည္း ၾကံဳတုန္းၾကံဳခိုက္ အားလံုးကို အျခံဳငံုလြန္သြားတာမ်ိဳး ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္ ။

    အထူးသျဖင့္ အေပၚမွာ ဆိုလိုခ်င္တာက ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အထိုက္အေလ်ာက္ ေလ့ထားထားသူအေနနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ လြန္ကၽြံေနသူေတြကို ေစတနာေရွ႕ထားၿပီး တစ္ဖက္တစ္လမ္းက တတ္စြမ္းသမွ် လမ္းညႊန္ျပေပးဘို႔ပါ ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္က အားနည္းလို႔ ေျပာဖို႔အားမရွိလွေပမယ့္ ဘယ္ (လူမ်ိဳး) ဘာသာမွာမဆို ခၽြန္ထြက္ေနသူေတြ ရွိတတ္ၾကၿပီး ၊ သူ႕ရဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ ဆက္ႏြယ္ေနသူေတြကို ဂုဏ္သိကၡာက်ရံုမက ဒုကၡပါ ေရာက္ေစတတ္တာမို႔ပါ ။ ျပဳတ္မႏူး တယူသန္သူမ်ားကို ထိပ္တိုက္ တရားသြားျပဖို႔မ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ ဆရာရယ္ ။ သင့္ေတာ္မယ္ ထင္သေလာက္နဲ႔ အခ်က္အလက္ေလး ဘာေလးနဲ႔မ်ိဳးေပါ့ ။

    ျမန္မာျပည္မွာ ၾကံဳဖူးတာရွိတယ္ဗ် ။ သာမညသြားရာလမ္းရဲ့ အလႉခံတဲ့မ႑ပ္တစ္ခုမွာ သာသနာ့အလံကို ေျမထိလုမတတ္ ေဝွ႕ယမ္းေနတာမ်ိဳးေပါ့ ။ တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ မေနႏိုင္တဲ့ ဦးပဥၹင္းတစ္ပါးကေတာ့ ျမတ္မြန္စာေစာင္မွာလားပဲ ၊ ေဆာင္းပါးေရးထည့္ထားတာ ေတြ႕မိတယ္ ။ အမွန္က အဲဒီအလႉခံ႒ာနက လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕နဲ႔ ပတ္သက္ေနတယ္ေလ ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာသင့္တာကိုေတာ့ သင့္ေတာ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ ေျပာရမွာပါပဲ ။

    ေနာက္တစ္ခုက် ပိုဆိုးတယ္ ၊ က်ေနာ့္နဲ႔ပါ နည္းနည္းဆိုင္လာေရာ ။ ဘားအံမွာေပါ့ဗ်ာ ၊ မနက္ တံုးေခါက္ၿပီးမၾကာခင္မွာ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက ေအာ္လံႀကီးနဲ႔ တရားေခြ ဖြင့္ပါေလေရာဗ်ား ။ ဘာတဲ့ရယ္ ...

    “ေလာကႀကီးမွာ ကရင္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ ....
    ပထမတစ္မ်ိဳးက ဗုဒၶဘာသာကရင္လို႔ေခၚတဲ့ ရိုးရိုးကရင္နဲ႔
    ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ခရစ္ယာန္ကရင္လို႔ေခၚတဲ့ အလကားကရင္ေတြ ဆိုတာပဲ” တဲ့ ။

    က်ေနာ္လည္း မနက္ေစာေစာ ဆူဆူညံညံနဲ႔မို႔ အိပ္မႈန္စံုမႊားနဲ႔ စိတ္မၾကည္မလင္ ျဖစ္ေနရာက မ်က္လံုးပါနည္းနည္း ျပဴးသြားတယ္ဗ်ာ ။

    အခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက ေလာကီသားထဲမွာမွ ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေလာကီသား လာျဖစ္ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ရင္ဆိုင္ခ်င္ခ်င္ ရင္မဆိုင္ခ်င္ခ်င္ ၊ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ႏိုင္ငံေရး လူမႈေရးေတြထဲက ေရးေပါင္းမ်ားစြာေသာ သပြတ္အူေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရရာမွာ တစ္ေယာက္အားနဲ႔မႏိုင္လို႔ ေသေဖၚညွိတာပါလို႔ပဲ ယူဆႏိုင္ပါတယ္ဗ်ား :-)

    (လုပ္စရာေတြနဲ႔မို႔ အာရံုစုမရလို႔ အဆင္ေျပသလိုပဲ ေရးလိုက္တယ္ ဆရာတင့္ေရ)

    ReplyDelete
  18. ေအာ္လံၾကီးနဲ ့တဲ ့ မဖြင့္လိုက္ပါနဲ ့ဗ်ာ ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ မ်က္လံုက်ယ္သြားျပီ ကိုမန္းေျပာတာနဲ ့ ။ :P
    ကိုမန္းသိပ္တိုက္တြန္းစရာေတာ့မလိုပါဘူးဗ်ာ ။
    ကၽြန္ေတာ္က အေမေမြးထဲက ရွည္ရွည္ဗ် ။ ( လွ်ာေျပာတာေနာ္ ) ။ အဲလ်ွာရွည္မွဳနဲ ့ ငယ္ငယ္ထဲက လူၾကီးေတြ ေဆာ္ပေလာ္တီးခံရတာ နဲပါဘူးဗ်ာ ။
    ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ ့ အဲလိုရွည္တတ္တဲ ့အက်င့္ေလးကိုဘဲ ပ်ိဳးေထာင္ေပးတတ္တဲ ့ ဆရာသမားေက်းဇူးနဲ ့ ခုေလာက္ထိ ရပ္တည္နိုင္ေနတာဆိုလဲမမွားပါဗ်ာ ။
    ဒါေပမဲ ့ ျပႆနာ တခုကို အေျဖရွာဘို ့က်ေတာ့ လွ်ာရွည္တာက အက်ိဳးရွိေပမဲ ့ အမ်ားနဲ က်ေတာ့ အဲလွ်ာရွည္မွဳက ေသာက္ညင္ကပ္ပုဒ္မ မိတတ္သဗ်။
    အဲေတာ့ ဆရာသာဓုေျပာသလိုပါဘဲ ။
    အဲပါးစပ္နဲ ့ ေေသမွာေၾကာက္ေလေတာ့ တတ္နိုင္သမွ် ပိတ္ပိတ္ထားရင္း မေနနိုင္လြန္းမွ ဖြင့္မိရပါေၾကာင္းဗ်ိဳ ့

    ReplyDelete
  19. ဒါဆို ဆရာတင့္က က်ေနာ့္ထက္ သာတာေပါ့ဗ် ၊ က်ေနာ္က ႀကီးမွဝက္သက္ေပါက္ၿပီး လွ်ာရွည္လာတာ :-)


    ေသမွာေတာ့ စိုးရိမ္တာေပါ့ ဆရာရယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ဖက္မွာလည္း ကိုယ့္ေနာက္ေပါက္ေတြထဲက လံုေလာက္တဲ့ အေရအတြက္ကို လႈပ္လို႔မရ (မတတ္) တဲ့ ပံုစံခြက္ထဲက ထြက္ႏိုင္ၾကေအာင္ ၊ ေတြးေတာၾကံဆႏိုင္ေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ ၊ ကုသိုလ္ရမရ မေသခ်ာေပမယ့္ လက္ရွိျမန္မာျပည္ (နဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္ေဒသေတြ) ရဲ့ ဒုကၡဆင္းရဲေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးနဲ႔သာပါ ။ ပါးစပ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဖြင့္ရမယ္ဆိုတာကို ခ်ိန္ဆရသလို ၊ တခါတရံက်ေတာ့လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ ကိုယ္မဖြင့္ရင္ ဖြင့္မယ့္သူမေတြ႕ေလေတာ့ ကြန္မန္ဒိုလုပ္ ဖြင့္ထုတ္ရတာပါပဲ ။

    ReplyDelete